Zo 31/08/2014 Tielt-Winge :: 22ste Hagelandse Heuvels

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
kenny.m
Mountainbiker
Berichten: 148
Lid geworden op: vr 10 aug 2012 15:25
Rijdt met: Moozes Tribe / Scott Scale 740

Re: Zo 31/08/2014 Tielt-Winge :: 22ste Hagelandse Heuvels

Bericht door kenny.m »

Parcoursupdate :

Goed berijdbaar, zeker geen baggerpartij. In het begin is er een grote en diepe plas, hier zullen we een splitsing nat/droog aanbieden.

Mvg
Kenny
Gebruikersavatar
WTC VOSSENBERG
Mountainbiker
Berichten: 237
Lid geworden op: za 10 mar 2012 13:10
Rijdt met: Mountainbike
Contacteer:

Re: Zo 31/08/2014 Tielt-Winge :: 22ste Hagelandse Heuvels

Bericht door WTC VOSSENBERG »

WTC VOSSENBERG Herentals. Morgen ook aanwezig.
Hopelijk wordt het ni te nat.
Thumbler
Mountainbiker
Berichten: 70
Lid geworden op: di 08 feb 2011 23:06
Rijdt met: Scott Scale

Re: Zo 31/08/2014 Tielt-Winge :: 22ste Hagelandse Heuvels

Bericht door Thumbler »

wortelstoemper schreef:
Thumbler schreef:
wortelstoemper schreef:Komt deze tocht voorbij Molenbeek-Wersbeek? Welke afstand?
Je kan aan de kerk van Molenbeek of aan de kerk van Wersbeek inpikken ,dan zit je op de 105 km.
Als je in Molenbeek inpikt heb je al snel een splitsing.
Bedankt! Splitsing van welke afstanden in Molenbeek?
In Molenbeek zelf is er geen splitsing,op de heide in Bekkevoort is de eerste volgende splitsing,daar heb je nog de keuze uit alle afstanden.
Gebruikersavatar
Corleone
Mountainbiker
Berichten: 750
Lid geworden op: za 05 sep 2009 14:23
Rijdt met: Niner air,scott genius 730,Cannondale moterra

Re: Zo 31/08/2014 Tielt-Winge :: 22ste Hagelandse Heuvels

Bericht door Corleone »

Castori aanwezig!
Gebruikersavatar
phille
Mountainbiker
Berichten: 2002
Lid geworden op: do 01 jan 1970 02:00
Rijdt met: Bravo met het nieuwe forum !
Contacteer:

Re: Zo 31/08/2014 Tielt-Winge :: 22ste Hagelandse Heuvels

Bericht door phille »

een wintertochtje putteke zomer

dan nog eens een goei drash erop ... ik heb er veel verkleumd zien binnenrijden, ook ik

het was inderdaad GEEN baggeren en die bepijling ... man ... TOPPIE !
Ik kan echt niets slecht zeggen van een tocht die zich weet te verbeteren met de input van de bikers, knap, ik doe hiervoor mijn hoed af !

Tot volgend jaar !
Gebruikersavatar
GW
Mountainbiker
Berichten: 437
Lid geworden op: di 17 jan 2012 20:53
Rijdt met: fully-enduro-downhill
Contacteer:

Re: Zo 31/08/2014 Tielt-Winge :: 22ste Hagelandse Heuvels

Bericht door GW »

Gekomen voor de 100. Na de tweede bevoorading terug naar auto gereden na een lange stevige bui. Nat tot op de zeem. Niet aangeraden om nog 60 km te rijden met ne natte zeem :wink: . Alles was zeer goed aan deze tt. Goede bepijling,goede bevoorrading,vriendelijke mensen... Alleen was het WEL baggeren met momenten en een sterk zuigende ondergrond waar je echt moest stoempen. Enkele mooie singeltracks maar toch ook wel wat brede paden om deze te verbinden,alleen was ik daar soms niet rouwig om door de natte ondergrond.

Jammer voor de organisatie dat het weer niet mee zat want die is top!!
Gebruikersavatar
phille
Mountainbiker
Berichten: 2002
Lid geworden op: do 01 jan 1970 02:00
Rijdt met: Bravo met het nieuwe forum !
Contacteer:

Re: Zo 31/08/2014 Tielt-Winge :: 22ste Hagelandse Heuvels

Bericht door phille »

off topic :

baggeren is, je achterwiel dat meer kilometers doet dan je voorwiel, 500W stoempen en 5/u vooruit gaan, balanceren in de moos dat je niet omvalt
dat heb ik hier niet gedaan, op 1 plaats was het effe balans en zorgen voor een goede grip van het achterwiel, maar je kan niet alles bypassen

als je wil spreken we eens enkele tochtjes af, er zijn TT organisatie die er een sport van maken de biker in bagger velden te sturen
Of beter, moet je eens met dergelijk weer een boerderijen tocht in de vlaanders gaan doen :-)
Het was zwaar biken, de ondergrond bolde niet lekker mee, wat had je verwacht, maar baggeren ... ik blijf erbij no way :-)
Gebruikersavatar
GW
Mountainbiker
Berichten: 437
Lid geworden op: di 17 jan 2012 20:53
Rijdt met: fully-enduro-downhill
Contacteer:

Re: Zo 31/08/2014 Tielt-Winge :: 22ste Hagelandse Heuvels

Bericht door GW »

Dan zul jij nen ander weg genomen hebben als wij he :-D . En kzeg toch da ze aan het weer niks kunnen doen. Jammer maar het was WEL baggeren op sommige stukken. En het was geen aanval op de organisatie want die is goed en als het weer niet mee zit heb je pech maar je moet eerlijk zijn. vettig is vettig he man.

En als jij die tt's opzoekt zal ik nooit met jou mee rijden hoor :wink:
Kenny B
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 31 aug 2014 17:02
Rijdt met: cube

Re: Zo 31/08/2014 Tielt-Winge :: 22ste Hagelandse Heuvels

Bericht door Kenny B »

Vandaag 65 km gedaan. Was een mooie gevarieerde rit. Prima bevoorrading ( voornamelijk in Bekkevoort). Organisatorisch was het meer dan oke. Ik ben zelf uit de regio en heb padjes en stukken bos gezien die ik nog niet kende.
Goed gedaan, het was top (o) (o)
Gebruikersavatar
kazzz
Mountainbiker
Berichten: 793
Lid geworden op: di 25 jun 2013 11:20
Rijdt met: Trek SuperFly 9.8

Re: Zo 31/08/2014 Tielt-Winge :: 22ste Hagelandse Heuvels

Bericht door kazzz »

Omdat de dochter me wakker gehouden heeft tot 3.30u, en de bikemaat met hoofdpijn zat, maar voor de 50 gekozen ipv de 65.
Hoe heb ik de tocht ervaren: leuk voor in onze streek. Een deel ST's, sommige al wat met een betere flow dan de andere.
Soms een aantal goeie pittige klimmetjes, vooral die net voor de trapjes in Houwaart en dan de trapjes zelf.
BV was zeker goed, alsook de pijltjes.
Op momenten was het idd baggeren, maar niet winterbaggeren. Het bleef beperkt tot een strookje van op en al max 10meter. Dus idd, niet echt baggeren, maar droog of rond de plassen rijden was soms ook niet mogelijk. Maar daar kan de organisatie niets aan doen.
Sommige afdalingen waren leuk door de losse dikke stenen. Voor de rest qua techniek klein beetje op de honger blijven zitten, als je deze vergelijkt met andere in de buurt (Rotselaar, Gelrode)..
De "gevaarlijke" afdaling was ook heel goed te doen! Wel leuk dat je de optie had :-)

Net voor de regen waren we binnen, dus eigenlijk wel kunnen genieten van het goeie weer en een goeie training.
Plaats reactie