ZO 03/08/2014 - Hockai : 15de Rando du Plateau Fagnard

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
lowie
Mountainbiker
Berichten: 1674
Lid geworden op: di 22 feb 2005 09:56
Rijdt met: best of both worlds

Re: ZO 03/08/2014 - Hockai : 15de Rando du Plateau Fagnard

Bericht door lowie »

bevoorradingen :
verdeling op de 55 km : km 16 - 37 - 45

XL - tocht :
ik had me vorig jaar voorgenomen om te stoppen met het organiseren van XL's (mijn benen kunnen al dat jongere geweld niet meer volgen en da's lastig voor een gids :-? ), maar ik ga nog één keer zondigen omdat een tijdje geleden iemand het zo lief heeft gevraagd.
De extra lusjes zijn niet meer verdeeld over het parcours, maar ik heb alles in het begin voorzien.
Dat leent zich nu uitstekend omdat ze vertrekken langs de flanken van de Hoëgne-vallei om die 3 km verder weer te verlaten.
Ideaal dus om die Hoëgne-speeltuin wat beter te verkennen. Het is een lus van 14 km. Niks extreem, maar een beetje technische bagage kan geen kwaad.
Nadien, en dan zitten we pas aan km 4à5 van de TT, kan iedereen gewoon zijn TT verderzetten tegen eigen tempo.
Eerste bevoorrading komt dus pas na 30 km - ik houd onderweg nog 1 extra knabbelpauze.
Vertrek om 08:30 uur op de asfaltweg voor de oprit naar de inschrijving.
Wie mee wilt stuurt me liefst een PB of email zodat ik er een beetje zicht op heb.
Maar dit is dus de allerlaatste keer :-D
Gebruikersavatar
jerwain
Mountainbiker
Berichten: 148
Lid geworden op: di 09 aug 2005 11:23
Rijdt met: Granville Pulse 2012 Custom

Re: ZO 03/08/2014 - Hockai : 15de Rando du Plateau Fagnard

Bericht door jerwain »

lowie schreef:bevoorradingen :
verdeling op de 55 km : km 16 - 37 - 45

XL - tocht :
ik had me vorig jaar voorgenomen om te stoppen met het organiseren van XL's (mijn benen kunnen al dat jongere geweld niet meer volgen en da's lastig voor een gids :-? ), maar ik ga nog één keer zondigen omdat een tijdje geleden iemand het zo lief heeft gevraagd.
De extra lusjes zijn niet meer verdeeld over het parcours, maar ik heb alles in het begin voorzien.
Dat leent zich nu uitstekend omdat ze vertrekken langs de flanken van de Hoëgne-vallei om die 3 km verder weer te verlaten.
Ideaal dus om die Hoëgne-speeltuin wat beter te verkennen. Het is een lus van 14 km. Niks extreem, maar een beetje technische bagage kan geen kwaad.
Nadien, en dan zitten we pas aan km 4à5 van de TT, kan iedereen gewoon zijn TT verderzetten tegen eigen tempo.
Eerste bevoorrading komt dus pas na 30 km - ik houd onderweg nog 1 extra knabbelpauze.
Vertrek om 08:30 uur op de asfaltweg voor de oprit naar de inschrijving.
Wie mee wilt stuurt me liefst een PB of email zodat ik er een beetje zicht op heb.
Maar dit is dus de allerlaatste keer :-D
Heb nu toch wel echt spijt dat ik zaterdag de 6u solo ga rijden in Kessel en deze ga moeten laten schieten...had heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel :-D graag nog eens een XL meegepikt! Ze waren altijd meer dan fantastisch!
Gebruikersavatar
kenneth
Mountainbiker
Berichten: 816
Lid geworden op: wo 23 mei 2007 19:30
Rijdt met: Canyon Nerve AL 29 9.9SL

Re: ZO 03/08/2014 - Hockai : 15de Rando du Plateau Fagnard

Bericht door kenneth »

Yes =D> :bounce: XL Toer, hier was ik al lang op aant hopen :) Hade het er deze week nog over met men mede biker :P
Gebruikersavatar
dirtyd
Mountainbiker
Berichten: 972
Lid geworden op: ma 23 feb 2009 22:43
Rijdt met: Sante cruz talboy ltc , Kona process 111

Re: ZO 03/08/2014 - Hockai : 15de Rando du Plateau Fagnard

Bericht door dirtyd »

Houwla nog eens een xelleke lowie, ik zal er voor zorgen dat ge niet de traagste zijt.
Laatste keer en volgend jaar de alleraller laatste keer
Gebruikersavatar
DudeWithBike
Mountainbiker
Berichten: 374
Lid geworden op: ma 13 sep 2010 12:55
Rijdt met: Ene van Cube met toppen en ene van Cube met krom stuur

Re: ZO 03/08/2014 - Hockai : 15de Rando du Plateau Fagnard

Bericht door DudeWithBike »

Zitten er veel steile afdalingen in de 55? Ik ben daar namelijk geen grote held in en aangezien ik geen fietsmaten heb dit weekend twijfel ik een beetje of ik wel zo ver weg een toer ga doen.
Gt-
Mountainbiker
Berichten: 77
Lid geworden op: wo 18 dec 2013 21:42

Re: ZO 03/08/2014 - Hockai : 15de Rando du Plateau Fagnard

Bericht door Gt- »

Ongelooflijk veel hoop ik, en storm ook nog waarschijnlijk.
lowie
Mountainbiker
Berichten: 1674
Lid geworden op: di 22 feb 2005 09:56
Rijdt met: best of both worlds

Re: ZO 03/08/2014 - Hockai : 15de Rando du Plateau Fagnard

Bericht door lowie »

DudeWithBike schreef:Zitten er veel steile afdalingen in de 55? Ik ben daar namelijk geen grote held in en aangezien ik geen fietsmaten heb dit weekend twijfel ik een beetje of ik wel zo ver weg een toer ga doen.
't Is geen downhill of enduro-tocht hé. Echt steile hellingen waar velen zouden afstappen zitten er zeker niet in.
En gewoon jezelf en je grenzen kennen is al een goed begin !
Gebruikersavatar
DudeWithBike
Mountainbiker
Berichten: 374
Lid geworden op: ma 13 sep 2010 12:55
Rijdt met: Ene van Cube met toppen en ene van Cube met krom stuur

Re: ZO 03/08/2014 - Hockai : 15de Rando du Plateau Fagnard

Bericht door DudeWithBike »

Bedankt lowie, bij schoon weer kom ik de streek verkennen! :-D
Gt-
Mountainbiker
Berichten: 77
Lid geworden op: wo 18 dec 2013 21:42

Re: ZO 03/08/2014 - Hockai : 15de Rando du Plateau Fagnard

Bericht door Gt- »

Volgens de laatste meteo berichten enkel de slijkbanden nog nodig, de regenvest mag thuis blijven (o)
kvbiker
Mountainbiker
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 07 aug 2006 21:09

Re: ZO 03/08/2014 - Hockai : 15de Rando du Plateau Fagnard

Bericht door kvbiker »

Oproep aan diegene mee de XL doen gelieve de biker met een Corratec bike en een rugzak :-k een paar keer 50m voorop te laten rijden zodat deze persoon een goe gevoel :-" en jonge benen heeft

Tot morgen
John
Plaats reactie