VR 15/08/2014 - 8e TT XC Bikers - GEEL

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
zondagsrijer
Mountainbiker
Berichten: 315
Lid geworden op: di 15 jun 2004 00:30
Rijdt met: rocky mountain element 950rsl

Re: VR 15/08/2014 - 8e TT XC Bikers - GEEL

Bericht door zondagsrijer »

Ik heb de toer zojuist gedaan met de cyclocrosser, gene plas of water te bespeuren. En de buienradar voorspelt ook gene regen. Snel parcours met af en toe een stuk singletracks.
Goed te doen met de cyclocrosser.
Tot morgen
Gebruikersavatar
Geoffe
Mountainbiker
Berichten: 509
Lid geworden op: do 02 aug 2007 14:10
Rijdt met: Te veel volgens de trouwboek

Re: VR 15/08/2014 - 8e TT XC Bikers - GEEL

Bericht door Geoffe »

Rocking Colonel schreef:
Geoffe schreef:Waar kan ik ergens aan het kanaal Dessel-Kwaadmechelen inpikken (komende van Mol-Wezel) en hoeveel km is het dan nog tot de finish? Daar zal ik mij natuurlijk inschrijven om de rest van de tocht te doen.
Ik ben van Mol-Ginderbuiten en denk dat je via Mol-Gompel (kanaaldijk kant Mol) op het parcours geraakt. Dit was ik toch van plan te doen en zo het parcours te volgen tot in Geel. Er is een bevoorrading voorzien "in de buurt" van de bewuste brug dus veronderstel ik dat je ongeveer in de helft zit als je op het parcours komt.
Mercikes voor de reactie. Ik weet genoeg.
Gebruikersavatar
XCKristof
Mountainbiker
Berichten: 40
Lid geworden op: do 13 okt 2005 08:29
Rijdt met: Niner Air9, Kona Unit SS
Contacteer:

Re: VR 15/08/2014 - 8e TT XC Bikers - GEEL

Bericht door XCKristof »

Geoffe schreef:Waar kan ik ergens aan het kanaal Dessel-Kwaadmechelen inpikken (komende van Mol-Wezel) en hoeveel km is het dan nog tot de finish? Daar zal ik mij natuurlijk inschrijven om de rest van de tocht te doen.
Ter hoogte van gompelbaan heb je nog 28 km tot de finish
Gebruikersavatar
XCKristof
Mountainbiker
Berichten: 40
Lid geworden op: do 13 okt 2005 08:29
Rijdt met: Niner Air9, Kona Unit SS
Contacteer:

Re: VR 15/08/2014 - 8e TT XC Bikers - GEEL

Bericht door XCKristof »

sam2300 schreef:Hoe verteert het parcours daar de regen? Als ik mij niet vergis redelijk zanderige ondergrond?

Enige technische stukken in het parcours? Heb geen zin om naar de Ardennen te rijden en lang in de auto te zitten.
Het parcours ligt er goed bij en ze voorspellen voor de eerste uren geen regen. Er zitten een aantal mooie singletracks tussen (al zeg ik het zelf)
vindesign
Mountainbiker
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 20 jan 2014 13:05
Rijdt met: YT Jeffsy AL

Re: VR 15/08/2014 - 8e TT XC Bikers - GEEL

Bericht door vindesign »

Er was zeker niet bespaard op pijlen ! Zeer goed bewegwijzerd dus. Ik vond er alleen wat veel asfalt inzitten, maar weet niet of dat anders mogelijk was. De vele singletracks waren daartegen zeer leuk.
Gebruikersavatar
pareke
Mountainbiker
Berichten: 190
Lid geworden op: zo 02 jan 2011 21:42
Rijdt met: Bmc fs01
Contacteer:

Re: VR 15/08/2014 - 8e TT XC Bikers - GEEL

Bericht door pareke »

Ik vond de afpijling soms wel een beetje ingewikkeld , dan in de bocht dan 50 m voor de bocht !
Voor de rest een super toerke met veel afwisseling , tot volgend jaar.
G3rd
Mountainbiker
Berichten: 118
Lid geworden op: wo 20 jun 2012 12:36
Rijdt met: Merida Big Nine TFS -900D
Contacteer:

Re: VR 15/08/2014 - 8e TT XC Bikers - GEEL

Bericht door G3rd »

Vandaag ook de tour gedaan en heb zeker genoten van de tocht.
In het eerste deel veel nieuw terrein ontdekt het 2 de deel na de bevoorrading was er meer bekend terrein bij en toen was ook de modder aanwezig na de ferme regenbui. Na 60 km te bollen moe en voldaan thuis gekomen.

Btw thx aan de 2 mannen met de cyclo crosser waarbij ik lang heb mogen wieltjes zuigen :). Maar na een keer in aanvaring te komen met de mais en nadien nog is een drinkbus die uit de houder was gevallen op mijn eigen tempo verder gereden.

:-D
Gebruikersavatar
Geoffe
Mountainbiker
Berichten: 509
Lid geworden op: do 02 aug 2007 14:10
Rijdt met: Te veel volgens de trouwboek

Re: VR 15/08/2014 - 8e TT XC Bikers - GEEL

Bericht door Geoffe »

XCKristof schreef:
Geoffe schreef:Waar kan ik ergens aan het kanaal Dessel-Kwaadmechelen inpikken (komende van Mol-Wezel) en hoeveel km is het dan nog tot de finish? Daar zal ik mij natuurlijk inschrijven om de rest van de tocht te doen.
Ter hoogte van gompelbaan heb je nog 28 km tot de finish
Daarstraks aan de brug in Gompel ingepikt en echt genoten van de vele single tracks. MERCI aan de organisatie
Gebruikersavatar
TNTrek
Mountainbiker
Berichten: 153
Lid geworden op: di 18 aug 2009 14:55

Re: VR 15/08/2014 - 8e TT XC Bikers - GEEL

Bericht door TNTrek »

Blij dat ik hierheen ben gekomen. In eerste instantie voelde ik me zelfs 'overdressed' met mijn overschoentjes, want er was geen druppel te vinden op het parcours, doch de regenbui van 11u45 maakte dat goed :) Een toertje met de nodige rustige in- en uitbolkilometers, heel wat kilometers meeslepende singletracks, goeie BV. Bewaakte fietsenstalling met bandje rijder-bandje fiets is altijd een erg vlotte oplossing. Balkjes om 'm aan je zadel op te hangen komt ook net iets professioneler over dan het stapelen tegen nadars op het gros van de andere tochten. Het fietsen zelf is nog steeds het belangrijkst maar ik kan dat oog voor detail wel smaken. Prachtige accomodatie heeft St.-Dimpna trouwens!
pumake
Mountainbiker
Berichten: 76
Lid geworden op: di 28 jun 2011 15:55
Rijdt met: cube LTD 29 sl

Re: VR 15/08/2014 - 8e TT XC Bikers - GEEL

Bericht door pumake »

Iemand gps trackje ervan?
merci alvast
Plaats reactie