Rando du Haut Bocq - 31 Augustus 2014

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Jay Kay
Mountainbiker
Berichten: 70
Lid geworden op: do 27 mei 2010 10:24
Rijdt met: Banshee Prime & Cube Elite 29" Carbon

Re: Rando du Haut Bocq - 31 Augustus 2014

Bericht door Jay Kay »

Morgen beginnen we met bepijling. Heeft hier inferdaad geregend maar zeker niet erger ( of zelfs minder erg) dan elders heb in de indruk...en tjah...alles is doenbaar. bang zijn voor modder doe je best niet op een mtb. En o ja: de bakken Orval staan (echt) al in positie. Check rusting de Facebook website voor wat updates. En for those who want: breng GPS mee voor wat Strava segmenten
Jokke2910
Mountainbiker
Berichten: 57
Lid geworden op: vr 21 jun 2013 21:02
Rijdt met: Canyon Nerve AL 29 9.9 SL

Re: Rando du Haut Bocq - 31 Augustus 2014

Bericht door Jokke2910 »

Proficiat aan de organisatie!
Super VTT.
Enige minpunten douche's en afspuitstand maar dit zal volgend jaar zeker verbeterd worden.
Hier zijn we van overtuigd!
Top organisatie.
Hier ons filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=Ny753P_W17Y
d-shack
Mountainbiker
Berichten: 79
Lid geworden op: ma 19 apr 2010 13:49
Rijdt met: GT Zaskar

Re: Rando du Haut Bocq - 31 Augustus 2014

Bericht door d-shack »

het zal bij droog weer waarschijnlijk een heel schone toer zijn, maar gisteren was het baggeren en glijden.
wij zijn als (bijna) laatste vertrokken, net voor 11u, en hebben afgezien.
na 25km wijselijk besloten om het plan van de 65 te laten varen en over de baan naar de start te bollen.
slijk-slijk-slijk en ondertussen nog enkele serieuze douches gekregen, en last-but-not-least: aankomen en al den orval op :evil:

grtz D
Jay Kay
Mountainbiker
Berichten: 70
Lid geworden op: do 27 mei 2010 10:24
Rijdt met: Banshee Prime & Cube Elite 29" Carbon

Re: Rando du Haut Bocq - 31 Augustus 2014

Bericht door Jay Kay »

Thx Allen voor te komen...het weer zat niet mee inderdaad....wat betreft de Orval die sneller op was Dan voorzien: bij een eerste tocht rekent men plusmin 500 deelnemers bij goed weer. Bij slecht weer 300. We zaten ondanks het weer aan 586 mensen. De (vrij royaal voorziene hoeveelheid) Orval vloog daarbij over de toog aan een te gek tempo. Wees gerust dus: volgend jaar is er meer. Véél meer :-) en hopelijk beter weer.
Gebruikersavatar
weetabix
Mountainbiker
Berichten: 75
Lid geworden op: ma 18 okt 2010 20:16
Rijdt met: Ene met dikke banden

Re: Rando du Haut Bocq - 31 Augustus 2014

Bericht door weetabix »

Samen met d-shack de tocht aangevat, echter vroegtijdig moeten stoppen omwille van het slechte weer.

Deze tocht heeft veel potentieel, de organisatie was top, maar het weer heb je nu eenmaal niet in de hand.

Wij komen volgend jaar zeker terug!
Gebruikersavatar
MC Johan
Mountainbiker
Berichten: 572
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 13:15
Rijdt met: Specialized Epic Comp 29" (2014)

Re: Rando du Haut Bocq - 31 Augustus 2014

Bericht door MC Johan »

Hier rond 09:15 gestart voor de 45 km, met de bedoeling om aan de splitsing eventueel nog voor 55 km te gaan.
Toen de regen met bakken uit de lucht viel en het parcours meer een meer een glijbaan werd toch maar besloten om tot 45 km te beperken.
Nu werd het iets te veel een moddertocht, maar de organisatoren hebben het weer niet in de hand.
Bij droger weer kom ik volgend jaar zeker terug om hopelijk een langere afstand te proberen.

Parcours en bepijling was dik in orde, douches kunnen wel wat beter, zeker bij zo'n modderweer, de afspuitinstallatie heb ik niet gebruikt wegens te veel aanschuiven in de gietende regen.
Gebruikersavatar
Diet
Mountainbiker
Berichten: 46
Lid geworden op: do 06 jan 2005 21:51
Rijdt met: Sobre Spam 2012/Sobre Spam 2013/Grand Canyon AL SLX 29

Re: Rando du Haut Bocq - 31 Augustus 2014

Bericht door Diet »

=D> voor de organisatie. Lekker vroeg vertrokken met dank aan JayKay en zijn sofa die zich iets dichter bij de start bevindt dan mijn eigen bedje. Vertrokken om 7u30 voor de 75 waarvan ik droog heb kunnen genieten tot ca km 40. Daarna gingen de hemelsluizen op en werd het parcours, voor mij dan toch, nóg meer fun. Toen ook de remblokjes achteraan volledig waren opgebruikt kon de pret al helemaal niet meer op. Toptocht met dikke pluim voor de mannen die een paar kilometer paden hebben vrijgemaakt met de bosmaaier. =D> =D>
Ik vraag me trouwens af wie nog naar beneden GEREDEN is op de technische afdaling met de strobalen... bij mij was het nog droog en dat ging. Wat later begon het te regenen, dus ben benieuwd wat daar allemaal nog gebeurd is. Volgend jaar daar iemand laten filmen kan leuke beelden opleveren!
Plaats reactie