09/06/2014 LASNE :: Les Boucles de Lasne

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3823
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Re: 09/06/2014 LASNE :: Les Boucles de Lasne

Bericht door Dickie »

Aan het weer en de aso's die de mensen hun zondags plezierke willen vergallen door de pijlen weg te pakken kan de orga niets doen.

Ik vind het al een goeie tocht als er hier en daar uitdagende stukjes in zitten: dropkes, geulwerk, de smalle paadjes met de krabbende struiken :wink: , stenige of wortelafdalingen en dito klimmen.
Die zaten er nu in.
Dan neem ik graag de asfaltstukjes erbij, kans om wat van de scenery te genieten.
Die poortjes...duurt 10 sec om van de fiets te gaan en die r even over te tillen.
Ook niet te vergeten: de drukke punten waar er medewerkers stonden om ons er over te helpen!

Ik heb het zelf net niet meegemaakt, maar de verhalen uit de mtb-pionierstijd waar er regelmatig over 'den draad' moest gesprongen worden om 'á l' improviste' een koeievlaaienwei , een beek te doorkruisen, enz., laten me de 'moeilijkheden' van nu relativeren.

Ik schrijf deze toch weer in de agenda voor volgend jaar.
Gebruikersavatar
El Toro Cycling Club HB
Mountainbiker
Berichten: 693
Lid geworden op: vr 19 okt 2012 13:10
Rijdt met: c-dale scalpel 29

Re: 09/06/2014 LASNE :: Les Boucles de Lasne

Bericht door El Toro Cycling Club HB »

LuckyIron schreef:
phille schreef:alle andere jaren was het telkens WOW heavy tochtje, dit jaar echter geen wow gehad, ondaks enkele nieuwe stukken steeds eerder flauw ivgl met andere jaren
Ook de leukere tracks in omgekeerde richting gehad, hij lag me echt niet
Bij de wolkbreuk zaten we op 51km, ik wist dat er nog een moeras stuk ging komen dus hebben we gewoon afgereden ...
wij begrijpen elkaar... :wink:

2008 was mijn eerste ervaring met Lasne.

En dit jaar...jammer, het ging ook een heel andere richting uit dan 2 jaar geleden (vorig jaar niet gereden).

Bepijling was inderdaad ondermaats, maar niet verkeerd gereden. Pijltje voor de bocht is toch beter :-D

Hee, manne, mijn woorden hebben dezelfde strekking alleen die van mij hebben een positievere lading en dat is het verschil, ik bedoel, dat als iemand voor het eerst hier wil gaan rijden dan is de motivatie uit jullie woorden niet groot.

Wij kwamen hier in 2012 voor het eerst na het lezen van dit forum en vooral de ambiance sprak ons aan evanals de informatie dat de tocht binnen de grenzen van Lasne ging.

Ps.
Door onze positieve input staan wij als Bredanaars vernoemt in een Wallonische krant.
Dat bedoel ik maar.
Gebruikersavatar
phille
Mountainbiker
Berichten: 2003
Lid geworden op: do 01 jan 1970 02:00
Rijdt met: Bravo met het nieuwe forum !
Contacteer:

Re: 09/06/2014 LASNE :: Les Boucles de Lasne

Bericht door phille »

iedereen verwacht wat anders van een TT maar zeggen dat deze super was is overdreven

afpijling was gewoon barslecht, 1 pijltje hangen in een bocht is vragen om problemen. Aso's heb je overal, maar een stevig windje en een pijltje is ook verdwenen
het parcours had veel asfalt stroken waar het andere jaren zo niet was

ga ik volgend jaar terug ? Tuurlijk waar anders kan je zoveel hms krijgen

kijk we habben ondertussen ook een BO onder ons, bekende ollander :-) :-) :-)
Gebruikersavatar
El Toro Cycling Club HB
Mountainbiker
Berichten: 693
Lid geworden op: vr 19 okt 2012 13:10
Rijdt met: c-dale scalpel 29

Re: 09/06/2014 LASNE :: Les Boucles de Lasne

Bericht door El Toro Cycling Club HB »

phille schreef:iedereen verwacht wat anders van een TT maar zeggen dat deze super was is overdreven

afpijling was gewoon barslecht, 1 pijltje hangen in een bocht is vragen om problemen. Aso's heb je overal, maar een stevig windje en een pijltje is ook verdwenen
het parcours had veel asfalt stroken waar het andere jaren zo niet was

ga ik volgend jaar terug ? Tuurlijk waar anders kan je zoveel hms krijgen

kijk we habben ondertussen ook een BO onder ons, bekende ollander :-) :-) :-)

Okay, beste phille,

zoenk, is het niet waar, jullie organisatie is perfect, maar jullie hebben in al die jaren ook wel vast eens een mindere tocht georganiseerd.

Daarnaast heb ik nooit beweerd dat deze super was, lees het maar na, onze woorden komen erg overeen, alleen die van mij zijn door eigen waarneming positiever.

Wat ik eigenlijk als eerst wilde vertellen, is dat uw/jouw commentaren vaak juist zijn en voor mij als noorderbuur een kompas zijn voor de toertochten in Brabant, Vlaams en Waals welteverstaan.
Wat Noord-Brabant betreft kan ik dat zelf invullen.

Ps. wan BO betreft, voel ik mij niet aangesproken.
Ik zou eerder spreken van BB, bekende brabander en dan verschillen wij niet zoveel hè,
want of je nu uit noord, Vlaams of Waals brabant komt, je bent en blijft een brabander en dat is ook de reden waarom ik mij in vlaams en waals brabant net zoveel thuis voel als in noord brabant.
HardTail Charlie
Mountainbiker
Berichten: 281
Lid geworden op: do 02 jun 2011 21:25
Rijdt met: Lynskey M290

Re: 09/06/2014 LASNE :: Les Boucles de Lasne

Bericht door HardTail Charlie »

Dus, eindconclusie...
was er enigs (nog) voor verbetering vatbaar? Jazeker.
Anderzijds, sommige zaken heb je ondanks alle goeie wil/intenties niet helemaal in de hand.
Elk jaar opnieuw hetzelfde voorschotelen is spelen op safe. Daar valt misschien wel iets voor te zeggen, maar na enkele deelnames heb je dan toch ook wel iets van..."been there, done that"
Dat ze dus eens iets anders proberen, al dan niet geslaagd, valt toch op z'n minst te appreciëren.
We kunnen ook gewoon blij zijn zo'n mooie tochten "dichtbij" te hebben, zonder er de diepe Ardennen voor in te moeten. Op een goeie halve dag, zo een fijne uitstap, en dat (als ik de reacties op de soms hoge deelnamekost voor sommige events lees, al dan niet terecht, dat laat ik in 't midden) voor een luttele €5...
Enfin, ieder zijn (te respecteren) mening. In elk geval, als deze in mijn agenda past zal ik er 2015 weer bij zijn. Heel graag.
Gebruikersavatar
Cokeman
Mountainbiker
Berichten: 339
Lid geworden op: wo 25 jun 2008 10:06
Rijdt met: Giant Terrago 29er 1 GE 2018

Re: 09/06/2014 LASNE :: Les Boucles de Lasne

Bericht door Cokeman »

Nog een mooie herinnering online gevonden.
http://www.youtube.com/watch?v=pIBc2QlGVLo
https://www.youtube.com/watch?v=o-_xoV8Csek


In 2015 terug :drunk:
Gebruikersavatar
phille
Mountainbiker
Berichten: 2003
Lid geworden op: do 01 jan 1970 02:00
Rijdt met: Bravo met het nieuwe forum !
Contacteer:

Re: 09/06/2014 LASNE :: Les Boucles de Lasne

Bericht door phille »

" onclick="window.open(this.href);return false;

Nog eentje
Valley
Mountainbiker
Berichten: 94
Lid geworden op: zo 16 mar 2003 21:50
Rijdt met: Cube agree gtc race, Scott 29 Expert

Re: 09/06/2014 LASNE :: Les Boucles de Lasne

Bericht door Valley »

Jammer onze maat heeft zijn knieschijf gebroken bij een val op de kasseinen. :(
In de afdaling onmiddellijk naar rechts .
Plaats reactie