Zo 08/06/2014 Diest (Schaffen)

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
jurgos
Mountainbiker
Berichten: 45
Lid geworden op: zo 16 dec 2012 19:50

Zo 08/06/2014 Diest (Schaffen)

Bericht door jurgos »

Kan er iemand vertellen wat deze tocht te bieden heeft in verband hoogtemeters-singeltracks-bossen...

We twijfelen tussen Langdorp en deze tocht maar omdat Diest nog onbekend voor ons is wouwen we het wel eens een keer wagen om hier te komen rijden.
Gebruikersavatar
go2go2
Mountainbiker
Berichten: 350
Lid geworden op: za 11 nov 2006 11:18
Rijdt met: Niner Jet carbon, Niner Emd, Gaea voor het bos. Columbus, Chaos voor de weg

Re: Zo 08/06/2014 Diest (Schaffen)

Bericht door go2go2 »

Was nog een paar dagen aan het wachten om zelf de topic aan te maken maar bij deze is dit al gebeurd.


Afstanden zijn ongeveer : 24, 45 en 64 km.

Gisteren nog de 64 km met 600 hm op mijn bryton. Was genieten in het zonnetje op een leuk en goed berijdbaar parcour.

Wat kan je verwachten (= beschrijving van de 64) :

Eerste 3 km is redelijk heavy maar schoon (Steenkot). Nadien langs Schaffensveld, via verbindingswegen (gravel, bos) naar Molenstede met als kers op de taart de nijdige klimmetjes van Dassenaerde.
Paar km na Dassenaerde de eerste bevoorraading (20,5 km).
Na bevoorrading worden de Wallekes van Diest gedaan = stijl naar boven en stijl naar beneden -
dan verbindingstuk naar heesbos waar je singletracks à volonté krijgt!
Na een paar km dan bevoorrading 2 (39,5km). Dan gaat het nog naar boven en beneden in Zelem met nog een mooie singletrack daarachter om nadien terug te keren en richting Paal te rijden waar het boske achter "Bed en Bokes" wordt aangedaan. Nadien krijg je nog het "crossparcour" en nog een kleine lus om terug binnen te rijden.

De 45 rijdt samen tot tot juist voor bevoorrading 2 en gaat niet naar Zelem en maar een klein stukske richting Paal (niet tot bed en bokes).

De 24 gaat na Schaffensveld naar Hees. En heeft als bevoorraading deze van de 60Km.


Dit alles is vooral info voor mensen die de streek wat kennen. Voor mensen die de streek niet kennen:
afwisseling met nijdige technische klimmen, hier en daar singletracks, mooie holle wegen,...
Kom zeker af zou ik zeggen.


Als er nog vragen zijn hoor ik het wel.
Gebruikersavatar
Artie
Mountainbiker
Berichten: 189
Lid geworden op: za 25 jun 2011 15:37
Rijdt met: Canyon Nerve 29 - On One Inbred 29 - Merida Gustav 26

Re: Zo 08/06/2014 Diest (Schaffen)

Bericht door Artie »

go2go2 schreef:Was nog een paar dagen aan het wachten om zelf de topic aan te maken maar bij deze is dit al gebeurd.


Afstanden zijn ongeveer : 24, 45 en 64 km.

Gisteren nog de 64 km met 600 hm op mijn bryton. Was genieten in het zonnetje op een leuk en goed berijdbaar parcour.

Wat kan je verwachten (= beschrijving van de 64) :

Eerste 3 km is redelijk heavy maar schoon (Steenkot). Nadien langs Schaffensveld, via verbindingswegen (gravel, bos) naar Molenstede met als kers op de taart de nijdige klimmetjes van Dassenaerde.
Paar km na Dassenaerde de eerste bevoorraading (20,5 km).
Na bevoorrading worden de Wallekes van Diest gedaan = stijl naar boven en stijl naar beneden -
dan verbindingstuk naar heesbos waar je singletracks à volonté krijgt!
Na een paar km dan bevoorrading 2 (39,5km). Dan gaat het nog naar boven en beneden in Zelem met nog een mooie singletrack daarachter om nadien terug te keren en richting Paal te rijden waar het boske achter "Bed en Bokes" wordt aangedaan. Nadien krijg je nog het "crossparcour" en nog een kleine lus om terug binnen te rijden.

De 45 rijdt samen tot tot juist voor bevoorrading 2 en gaat niet naar Zelem en maar een klein stukske richting Paal (niet tot bed en bokes).

De 24 gaat na Schaffensveld naar Hees. En heeft als bevoorraading deze van de 60Km.


Dit alles is vooral info voor mensen die de streek wat kennen. Voor mensen die de streek niet kennen:
afwisseling met nijdige technische klimmen, hier en daar singletracks, mooie holle wegen,...
Kom zeker af zou ik zeggen.


Als er nog vragen zijn hoor ik het wel.

Dan zijn we jullie zondag tegen gekomen! :-D (jullie hadden blauwe tenuekes aan, wij sloten aan bij jullie ter hoogte van de school in Deurne-Diest! - wij waren met 3)
Gebruikersavatar
go2go2
Mountainbiker
Berichten: 350
Lid geworden op: za 11 nov 2006 11:18
Rijdt met: Niner Jet carbon, Niner Emd, Gaea voor het bos. Columbus, Chaos voor de weg

Re: Zo 08/06/2014 Diest (Schaffen)

Bericht door go2go2 »

Artie schreef:
go2go2 schreef:Was nog een paar dagen aan het wachten om zelf de topic aan te maken maar bij deze is dit al gebeurd.


Afstanden zijn ongeveer : 24, 45 en 64 km.

Gisteren nog de 64 km met 600 hm op mijn bryton. Was genieten in het zonnetje op een leuk en goed berijdbaar parcour.

Wat kan je verwachten (= beschrijving van de 64) :

Eerste 3 km is redelijk heavy maar schoon (Steenkot). Nadien langs Schaffensveld, via verbindingswegen (gravel, bos) naar Molenstede met als kers op de taart de nijdige klimmetjes van Dassenaerde.
Paar km na Dassenaerde de eerste bevoorraading (20,5 km).
Na bevoorrading worden de Wallekes van Diest gedaan = stijl naar boven en stijl naar beneden -
dan verbindingstuk naar heesbos waar je singletracks à volonté krijgt!
Na een paar km dan bevoorrading 2 (39,5km). Dan gaat het nog naar boven en beneden in Zelem met nog een mooie singletrack daarachter om nadien terug te keren en richting Paal te rijden waar het boske achter "Bed en Bokes" wordt aangedaan. Nadien krijg je nog het "crossparcour" en nog een kleine lus om terug binnen te rijden.

De 45 rijdt samen tot tot juist voor bevoorrading 2 en gaat niet naar Zelem en maar een klein stukske richting Paal (niet tot bed en bokes).

De 24 gaat na Schaffensveld naar Hees. En heeft als bevoorraading deze van de 60Km.


Dit alles is vooral info voor mensen die de streek wat kennen. Voor mensen die de streek niet kennen:
afwisseling met nijdige technische klimmen, hier en daar singletracks, mooie holle wegen,...
Kom zeker af zou ik zeggen.


Als er nog vragen zijn hoor ik het wel.

Dan zijn we jullie zondag tegen gekomen! :-D (jullie hadden blauwe tenuekes aan, wij sloten aan bij jullie ter hoogte van de school in Deurne-Diest! - wij waren met 3)
We hebben met 2 de tocht gereden in onze vertrouwde zwart-wit-rode outfit van de klub. Blauw truikes dat waren wij niet. Er was zondag heel wat volk op de fiets o.a. ook een hele delegatie van de Alertbikers uit Lummen gepasseerd. Ik dacht dat die blauwe truikes hadden.
jurgos
Mountainbiker
Berichten: 45
Lid geworden op: zo 16 dec 2012 19:50

Re: Zo 08/06/2014 Diest (Schaffen)

Bericht door jurgos »

Dat ziet er niet slecht uit...wij zullen ook van de partij zijn.
koppigaard
Mountainbiker
Berichten: 998
Lid geworden op: zo 03 feb 2008 22:05
Rijdt met: Specialized Stumpjumper

Re: Zo 08/06/2014 Diest (Schaffen)

Bericht door koppigaard »

Na de bevoorrading worden de Wallekens van Diest gedaan... Zijn die te vergelijken met die van Amsterdam?
Gebruikersavatar
go2go2
Mountainbiker
Berichten: 350
Lid geworden op: za 11 nov 2006 11:18
Rijdt met: Niner Jet carbon, Niner Emd, Gaea voor het bos. Columbus, Chaos voor de weg

Re: Zo 08/06/2014 Diest (Schaffen)

Bericht door go2go2 »

koppigaard schreef:Na de bevoorrading worden de Wallekens van Diest gedaan... Zijn die te vergelijken met die van Amsterdam?
Uitzicht is even mooi en als ge er nog nooit geweest zijt is de eerste keer best wel spannend! :wink:
Gebruikersavatar
go2go2
Mountainbiker
Berichten: 350
Lid geworden op: za 11 nov 2006 11:18
Rijdt met: Niner Jet carbon, Niner Emd, Gaea voor het bos. Columbus, Chaos voor de weg

Re: Zo 08/06/2014 Diest (Schaffen)

Bericht door go2go2 »

Toch nog eens onder de aandacht brengen. Volgende zondag iedereen van harte welkom op deze afwisselende tocht met 3 afstanden.

Natuurlijk mag je de normale elementen verwachten : fietsparking, afspuitstand, uitgebreide bevoorrading (2 op de 60km), een gezellige apres,... In vergelijking met voorgaande jaren is de kortste afstand volledig veranderd en is de lus van de 60km vernieuwd.
Speciaal voor dit jaar hebben we ook de stralende zon gereserveerd.
Dus alles is aanwezig om er een fijne dag van te maken.

Adres : Sporthal, Vleugstraat 37, Diest
Vertrek vanaf 8 uur tot 10u30

Als er vragen zijn hoor ik het wel.
Gebruikersavatar
LaGamuza
Mountainbiker
Berichten: 204
Lid geworden op: za 09 dec 2006 00:33
Rijdt met: Reeds zonder trainingswieltjes

Re: Zo 08/06/2014 Diest (Schaffen)

Bericht door LaGamuza »

Zeker van de partij in mijne heimat, zoals gewoonlijk met de fiets naar Diest en vanaf de wallen (of zoals menig Diesteneir ook de forten zegt) op de tour van de 64km springen (ik schrijf me netjes in natuurlijk). Het voorspelde mooie weer is ook goed meegenomen. Ik vind de streek rond Diest nog altijd zeer tof om te rijden en kan bijna niet wachten tot zondag :bounce: =P~
Gebruikersavatar
mahna-mahna
Mountainbiker
Berichten: 289
Lid geworden op: za 28 mar 2009 12:49
Rijdt met: Scott Scale 940

Re: Zo 08/06/2014 Diest (Schaffen)

Bericht door mahna-mahna »

het is weer niet bij de deur
maar (waarschijnlijk) ik kom af voor de langste afstand
tot zondag
Plaats reactie