Zo 25/05/2014 Bornem

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
sammy14
Mountainbiker
Berichten: 37
Lid geworden op: zo 21 mei 2006 11:53
Rijdt met: Trek 6500, Scott Scale 740

Re: Zo 25/05/2014 Bornem

Bericht door sammy14 »

De pasta was lekker, bevoorrading goed en het inschrijvingsgeld was niet te veel. Maar dat is dan ook alles wat me bevallen is.

Voor de rest vond ik het echt geen leuk parcours (veel asfalt en traktorpaden). Ook het stukje privé in een schapewei vond ik zeker en vast geen meerwaarde. Bovendien ben ik 2 keer verkeerd gereden door de mindere afpeiling.

Sorry jongens maar volgend jaar ga ik naar Werchter ipv Bornem! =;
Gebruikersavatar
Hookipa
Mountainbiker
Berichten: 255
Lid geworden op: ma 11 okt 2004 11:31
Rijdt met: a mean green machine

Re: Zo 25/05/2014 Bornem

Bericht door Hookipa »

Ook geweest voor de traditionele verkiezingsrit, s'morgens om half 8 het veer in Schelle genomen om in Bornem de 72 te starten. En het bootje terug naar huis kunnen nemen van 12 uur met 100 km op den teller :bounce: De stukken off-road zijn in deze streek altijd een samenraapsel van veld-en kerkwegels, het enige leuke stukje in het nonnenbos was dit jaar te rijden tegen slakkentempo omwille van moedwillige (buurtbewoner) die het leuk vond om met zijn toeristenfiets toertjes te rijden :-k Waarschijnlijk nen natuurpunter, aan zijn sandalen met witte sokken te zien toch ](*,) ](*,)
Een paar keer een pijltje gemist, in de dorpskernen, voor de rest goed kunnen doorrijden met weinig technische uitdagingen.
Gebruikersavatar
El Toro Cycling Club HB
Mountainbiker
Berichten: 693
Lid geworden op: vr 19 okt 2012 13:10
Rijdt met: c-dale scalpel 29

Re: Zo 25/05/2014 Bornem

Bericht door El Toro Cycling Club HB »

Vorig jaar hier komen fietsen, na zeker 6 weken niet gefietst te hebben, toen was het een prima tocht om er weer een beetje in te komen.
Vandaag tegenovergestelde richting?
Tja, nu heb ik gelukkig dit jaar bijna alles kunnen rijden en heb voor mijn doen goede benen, 72 gedaan, organisatie =D> =D> =D> =D> ,
door de zon zag ik niet alle pijltjes op tijd, dat ligt aan mij, maar het parcours viel me nu inderdaad een beetje tegen, had er minder moeite mee dan vorig jaar en kwam nog redelijk fris aan,
ik weet het wat er niet inzit kan je er niet uithalen, maar toch zag ik af en toe een paadje waarvan ik dacht, nou...
Maar allez, heb me geamuseerd en daar gaat het om.
Gebruikersavatar
DDT-STAS
Mountainbiker
Berichten: 802
Lid geworden op: za 16 mei 2009 12:24
Rijdt met: spark 930 Green

Re: Zo 25/05/2014 Bornem

Bericht door DDT-STAS »

We hebben ons sterk geamuseerd op deze super snelle omloop :-D
Ok het was niet de meest mooie TT maar het deed toch wel deugd om eens te kunnen doorvlammen.
Ons zien ze hier zekers terug (o)
Gebruikersavatar
patje
Mountainbiker
Berichten: 437
Lid geworden op: zo 04 jan 2004 19:14
Rijdt met: specialized epic - stumpjumper

Re: Zo 25/05/2014 Bornem

Bericht door patje »

Met enkele mannen van straf in bergaf afgezakt naar Bornem . Wij vonden het een leuke rit , goede bepijling en bevoorrading . Gezellig terras. Precies wel weinig volk ?
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3823
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Re: Zo 25/05/2014 Bornem

Bericht door Dickie »

Hier ook de 72km.
Nergens fout gereden, toch moest er wat meer dan gewoonlijk op de pijlen gelet worden.
Aan dat hobbelstukje was veel maaiwerk gespendeerd. werk dat idd uitgespaard kon worden.
Tof dat het technisch stukje in Ruisbroek eens droger lag en berijdbaar was.
Mss waren het de goede weersomstandigheden die voor sommigen het parcours minder uitdagend maakten? Het was iig een vlamparcours waar je op het einde nog vrij fris aankwam.
Op de aprés nog een babbel met een delegatie van Just Ridin alvorens weer naar huis te peddelen.
Gebruikersavatar
Murdock
Mountainbiker
Berichten: 375
Lid geworden op: di 14 jun 2005 21:57
Rijdt met: Lapierre X-control 829 - Lapierre X-Control 510 - Cube Reaction HPA Pro 29

Re: Zo 25/05/2014 Bornem

Bericht door Murdock »

Om 8 uur gestart voor de langste afstand, toestand parcours beter dan verwacht, verrast door de alweer nieuwe combinaties van de gekende tracks. Schapenwei had voor mij niet gemoeten, vond ik geen meerwaarde hebben. Wel tof was het nieuwe stuk langsheen de dijk van Branst naar Weert. Reserve gehouden voor het zand de laatste 20 km, maar dat viel best mee. Reserve-naft dan maar opgefikt in het graafschap en het nonnenbos. De pasta heeft gesmaakt, uitpijling OK (nergens gemist) en ravito's meer dan voldoende, al vond ik ravito 2 vrij kort na ravito 1, maar dat zal een afweging geweest zijn in functie van de andere afstanden. Op de Vlietdijk wel even uit mijn ritme gehaald door een peloton Muddevils ... :wink: :wink: :wink:
Gebruikersavatar
dirty
Mountainbiker
Berichten: 1585
Lid geworden op: wo 27 okt 2004 19:20
Rijdt met: Isaac Baryon
Contacteer:

Re: Zo 25/05/2014 Bornem

Bericht door dirty »

Tja , murdock wat wil je met 16 Muddevils in peleton op het parcours en lang bij mekaar gebleven, dan is het soms niet gemakkelijk om voorbij te steken #-o
Na de 2e bevoorrading de gashendel open getrokken om rap nen blonde te kunnen drinken en een lekkere pasta te verorberen mmm
Zoals altijd hebben we ons geamuseerd bij onze buren , goed gedaan Greenies op alle vlakken =D> =D> =D>

En allen welkom op onze tocht waar je toch het één en het ander mag verwachten !
Gebruikersavatar
John kanon
Mountainbiker
Berichten: 43
Lid geworden op: wo 05 dec 2012 17:31
Rijdt met: kanon

Re: Zo 25/05/2014 Bornem

Bericht door John kanon »

Den John vond het één van de minste edities!

Singletracks zoals die wei met schapen, waarin spijtig genoeg veel werk in gestoken is, bieden zeker geen meerwaarde voor een tocht georganiseerd door een club met zoveel ervaring.
Proficiat aan het adres van de Greenbikers voor de organisatie, maar probeer toch in de toekomst het traject wat aantrekkelijker te maken.

Opgelet, ik breek hiermee de tocht niet af. Het is maar een persoonlijke mening, want ik weet ook wel wat werk en tijd er in het organiseren van een toertocht kruipt!

Toch bedankt voor het mooie weer en de lekkere pasta!

Misschien tot volgend jaar,

Den John :-$
Stevestrong
Mountainbiker
Berichten: 318
Lid geworden op: wo 11 aug 2010 14:47
Rijdt met: Merida Ninety-six, Cube Reaction GT Race

Re: Zo 25/05/2014 Bornem

Bericht door Stevestrong »

Ik sluit me aan bij de eerdere commentaren. Prachtig weer en een mooie omgeving, dus hoe dan ook een leuke voormiddag gehad, maar het parcours stelde me wel teleur. Er zat te weinig uitdaging in, wat aan de snelheid te merken was. De pijlen veroorzaakten regelmatig twijfel (misschien ook door de snelheid...). Ik was gestart voor de 55, maar dat zijn er uiteindelijk 63 geworden, dus ofwel was die 55 een zware onderschatting ofwel ben ik toch ergens goed verkeerd gereden (al dacht ik het niet).
Voor de rest wel zeer goede bevoorradingen en een lekkere pasta als afsluiter.
Plaats reactie