Zo 27/04/2014 16de Rando de la Truite - Pont-Ligneuville

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
lupo60
Mountainbiker
Berichten: 105
Lid geworden op: ma 25 mar 2013 18:52
Rijdt met: Specialized Comp Carbon (Hardtail)

Re: Zo 27/04/2014 16de Rando de la Truite - Pont-Ligneuvill

Bericht door lupo60 »

Om 08hr30 gestart voor de 60km. Goed voor 3hr30 dolle pret in mijn geval. Ik had nog zere benen van gisteren, dus de grote plaat trekken zat er niet in.
Dit is biken zoals het hoort te zijn, maar helaas is het bij ons onmogelijk om zo een parcours te maken.
Ik ken de streek helemaal niet, dus voor mij leek het dat ik in bossen heb gezeten waar God en klein Pierke nog nooit van gehoord hebben :-D
Onze zuidervrienden hebben ook eens te meer bewezen dat het geen watjes zijn als het op biken aankomt, want er waren enkele
bijzonder technische stroken tussen (ook weer vanuit mijn bescheiden technische bagage gezien). Ik hoop dat er geen ongelukken van gekomen zijn. Veel stukken gewoon dwars door het bos, geen weg meer te zien, ultraveel wortels en soms was het in volle afdaling laveren tussen de boomstronken en rotsblokken in xl formaat.
Deze streek is absoluut niet geschikt voor:
1 bikers met een slechte rug (en een hardtail)
2 bikers zonder de nodige conditie
3 bikers zonder een minimum techniek.
Maar voor alle anderen is dit het Walhalla. Ook de organisatie was helemaal af.

Ik heb een echte topdag gehad !
michel uit berg
Mountainbiker
Berichten: 99
Lid geworden op: do 17 jan 2008 10:50
Rijdt met: Lapierre zesty 714 2013

Re: Zo 27/04/2014 16de Rando de la Truite - Pont-Ligneuvill

Bericht door michel uit berg »

Ik heb de 45 gedaan, waren er uiteindelijk 47.5 en dat was meer dan genoeg voor mij. Enkele zeer mooie technische afdalingen, absoluut de moeite waard en inderdaad je moet wel wat techniek hebben.

Heerlijke sauccis gehad op het eind zoals een ardennenrit hoort!

Als ik hier zo lees moet ik toch nog wat bijtrainen zodat ik ook de grote afstand kan doen. Zat er nu ECHT niet in.

Moe maar voldaan op de bank nu! :-D
Michiel76
Mountainbiker
Berichten: 92
Lid geworden op: ma 17 sep 2007 22:53
Rijdt met: 's zijn gejat
Contacteer:

Re: Zo 27/04/2014 16de Rando de la Truite - Pont-Ligneuvill

Bericht door Michiel76 »

Wij zijn om 10.30 begonnen aan de 62 en hij beviel zoals altijd, prima. Toffe paden, ik herkende een stuk uit een solo van lowie, nog wat extra toffe paden, goeie pauzeplaatsen met zoet, zout en banaan en sinasappel, genoeg te drinken, vriendelijke mensen, prima weertje, gelukkig net op tijd voor de laatste saucissen (deze keer wel, vorig jaar werden de laatste voor onze neus weggepikt), perfecte dag weer. Dank daarvoor.
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5029
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: Zo 27/04/2014 16de Rando de la Truite - Pont-Ligneuvill

Bericht door madskatingcow »

lupo60 schreef:Veel stukken gewoon dwars door het bos, geen weg meer te zien
Persoonlijk vond ik dat een dik minpunt : de fietsers gewoon los de kant af sturen waar helemaal geen paadjes zijn. Iedereen constant met de achterrem dichtgeknepen naar beneden slippen, daar is geen meerwaarde aan. Ik heb liever een goede flow. De laatste 5km voor de bevoorrading werd 2x gereden op de 60km, het verschil aan 'erosie' van het spoor naar beneden was dag en nacht.

Wij hadden 62km op de teller, 1500hm. Mooie tocht, met inderdaad een heel aantal technische passages. Gelukkig op de '60km' amper volk tegengekomen, waardoor het vrij zicht was. Enkel op de stukken waar iedereen passeerde was het bij momenten druk.
sand0kan
Mountainbiker
Berichten: 141
Lid geworden op: vr 15 jan 2010 20:47
Rijdt met: Niner Air 9 RDO / Niner Jet 9 RDO / Niner Rip RDO

Re: Zo 27/04/2014 16de Rando de la Truite - Pont-Ligneuvill

Bericht door sand0kan »

Vond dat er toch aardig wat asfalt in zat. Maar er waren ook erg gave paden zoals die Gekkeschaatsenkoe al aangaf. Dat vind ik persoonlijk dan weer een meerwaarde die paadjes. Prachtig maar goed dat smaken verschillen.

Die ene singletrack met die DIKKE GROTE keien was ook zeer mooi.

Heb nog achter een vrouw gereden die naar ik zo inschat tegen de 50 aanliep die de afdalingen toch wel allemaal met een aardig tempo afroste zonder helm overigens [-X

Naar mijn gevoel was het niet zo erg druk. Het weer en de grond waren simpelweg perfect.
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5029
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: Zo 27/04/2014 16de Rando de la Truite - Pont-Ligneuvill

Bericht door madskatingcow »

Mocht de ondergrond er nat bijgelegen hebben, was het andere koek geweest :wink:

Mijn maat die voor het eerst in de Ardennen kwam fietsen en na nog maar 3 maand mtb ervaring de 60km heeft uitgereden, was aangenaam verrast - voor de eigen veiligheid ging hij hier- en daar een stukje te voet, maar je moet het maar doen =D>
Gebruikersavatar
Reindert
Mountainbiker
Berichten: 438
Lid geworden op: zo 20 nov 2005 19:46
Rijdt met: Niner EMD, Specialized Stumpjumper
Contacteer:

Re: Zo 27/04/2014 16de Rando de la Truite - Pont-Ligneuvill

Bericht door Reindert »

Schitterende tocht waar veel organisaties een voorbeeld aan mogen nemen.
Op de 60 heel veel passages herkend van grote marathons waar je dan wel het 5-dubbele betaald om te mogen starten.

Proficiat aan de organisatie. Dit is topmountainbiken organiseren en verzorgen, zonder nonsens.

Dank u voor een geweldige voormiddag! =D> =D> =D> =D> =D>
Ilse1975
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 28 apr 2014 17:56
Rijdt met: On One Inbred 1x1

Re: Zo 27/04/2014 16de Rando de la Truite - Pont-Ligneuvill

Bericht door Ilse1975 »

Gisteren met nog 2 andere singlespeeders naar jullie prachtige toertocht gekomen.
De 45 km waren echt voldoende voor het rijden met 1 verzet en we hebben echt genoten!
Heerlijk rustig op het parcours en zeer vriendelijke mensen. We verklappen dit natuurlijk niet overal in Nederland want anders stikt het van de Nederlanders over een paar jaar.... :-?

Wij komen graag terug volgend jaar!
Klikpedaal
Mountainbiker
Berichten: 58
Lid geworden op: za 28 aug 2010 15:42
Rijdt met: Epic Comp 29er

Re: Zo 27/04/2014 16de Rando de la Truite - Pont-Ligneuvill

Bericht door Klikpedaal »

Gisteren ook de 60km afgewerkt in Ligneuville! Zalige rit: mooie natuur, leuke technische passages, steile afdalingen, rotsen, wortels... :drunk: Goede bepijling, verzorgde bevoorradingen en lekker rustig. Geen gedrum of files, biken zoals het elke week zou mogen zijn! Hier volgend jaar zeker opnieuw van de partij
Gebruikersavatar
Brockie
Mountainbiker
Berichten: 1294
Lid geworden op: za 21 feb 2009 09:34
Rijdt met: radon ZR Race 29er 7.0

Re: Zo 27/04/2014 16de Rando de la Truite - Pont-Ligneuvill

Bericht door Brockie »

veel asfalt????????? juist na de bevoorrading een stukje, voor de rest wast toch bijna allemaal onverhard. op 60km heb je nu eenmaal wat verbindingsstukken zitten, maar waren toch minimaal. samen met spa was dit de beste ardennen tt van het jaar tot nu toe, veel betere tt s weet ik niet of je gaat vinden hoor, Hockai in augustus is ook nog zo een topper. topparcour en toporganisatie, mij zien ze hier jaarlijks terug als het dit niveau blijft nastreven =D>
Plaats reactie