27.04.2014 Sint-Truiden 15° BLOESEMTOCHT

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
DudeWithBike
Mountainbiker
Berichten: 374
Lid geworden op: ma 13 sep 2010 12:55
Rijdt met: Ene van Cube met toppen en ene van Cube met krom stuur

Re: 27.04.2014 Sint-Truiden 15° BLOESEMTOCHT

Bericht door DudeWithBike »

Frankyspec schreef:De beide afstanden hebben ongeveer een kleine 8 km overlappend parcours.
Dan had cava met zijn kleine 20 al wa veel aan de cava gezeten gisteren of zijn er nog grote last-minute wijzigingen geweest? Enfin, ik kom ze morgen zelf wel meten! :-D
Frankyspec
Mountainbiker
Berichten: 148
Lid geworden op: wo 14 jul 2004 18:50
Rijdt met: Cannondale F-SI Carbon 2

Re: 27.04.2014 Sint-Truiden 15° BLOESEMTOCHT

Bericht door Frankyspec »

Alvast bedankt aan de 552 deelnemers aan onze toertocht en hopelijk hebben jullie genoten van het parcours :wink:
Blijkbaar had ik mij wel vergist aangaande overlappend traject tussen de korte en lange afstand waarvoor mijn excuses ](*,)
Wij hopen alvast dat jullie allemaal een toffe MTB voormiddag hebben gehad en blijkbaar viel ook den apres bike in de smaak :drunk:
Hopelijk zien wij jullie volgend jaar allemaal terug =D>

Frank
Gebruikersavatar
Fret Raket
Mountainbiker
Berichten: 238
Lid geworden op: wo 10 nov 2004 10:20
Rijdt met: Canyon - Look

Re: 27.04.2014 Sint-Truiden 15° BLOESEMTOCHT

Bericht door Fret Raket »

Rekening houdend met de mogelijkheden die St-Truiden biedt, werden alle mooi punten benut. Paar leuke singletracks, veldwegen en typische passages langs de fruitplantages. Signaalgevers op de gevaarlijke oversteekplaatsen, prima. De bevoorrading was prima; keuze uit meerdere fruitsapkes, sportrepen en -gels, fruit, koeken, cake.. en vriendelijke dames, verdient een Michelinster :wink:
Na de bevoorrading richting militiar domein, hier wel een opmerking waar je de volgende keer rekening dient mee te houden: we komen uit de bossen, waar we eerst een paar bunkers gepasseerd hebben, uit op een asfaltweg en moeten naar rechts. Hier lag een betonnen riool van ongeveer 20cm breed en diep met metalen rand, die nauwelijks zichtbaar was door het onkruid. Ik zag al een paar bikers stil staan en voor ik het wist had ik ook prijs, een slag en achterband geperforeerd door de scherpe rand van de riool! Gelukkig had ik de reflex om mijn voorwiel op te heffen, anders was het erger geweest. In de tijd dat ik een binnenband had gemonteerd, waren er nog 3 bikers die hetzelfde meemaakten. Daar had de organisatie een lint moeten spannen en iets over de riool moeten leggen. Ik hou mijn hart vast alleen bij de gedachte als er daar iemand in een minder scherpe hoek komt afgereden en die riool niet heeft opgemerkt :-?
Voor de rest prima organisatie en heb me goed geamuseerd.
orbea1
Mountainbiker
Berichten: 35
Lid geworden op: wo 30 jun 2010 18:44
Rijdt met: Orbea oiz carbon

Re: 27.04.2014 Sint-Truiden 15° BLOESEMTOCHT

Bericht door orbea1 »

Fred Raket,
Inderdaad dit had beter aangeduid moeten worden, we hebben dit vanmiddag reeds besproken. Een simpel stukje lint was waarschijk voldoende geweest. Maar als u gezien heeft wat voor werk we in het parcours op het vliegveld hebben gestoken, en dat allemaal op slechts één zaterdag, met een man of 10, dan hopen we dat je ons dit kan vergeven.(we krijgen slechts één dag toelating om het parcours klaar te maken)
Graag zien we u volgend jaar terug zonder lekke band!
Gebruikersavatar
brix
Mountainbiker
Berichten: 169
Lid geworden op: wo 27 aug 2008 21:48
Rijdt met: merida big nine lite , merida o nine team

Re: 27.04.2014 Sint-Truiden 15° BLOESEMTOCHT

Bericht door brix »

heb me goed geamuseerd :-) proficiat voor de organisatie voor alles !! inderdaad die riool had ik ook opgemerkt ;-) en ben er rustig overgestapt :-) men kan ook niet overal een lintje hangen ;-) gezond verstand moet er ook zijn he !!
Gebruikersavatar
brix
Mountainbiker
Berichten: 169
Lid geworden op: wo 27 aug 2008 21:48
Rijdt met: merida big nine lite , merida o nine team

Re: 27.04.2014 Sint-Truiden 15° BLOESEMTOCHT

Bericht door brix »

zijn er ook foto's ?? had iemand gezien op het vliegveld die foto's maakte !!
Gebruikersavatar
DudeWithBike
Mountainbiker
Berichten: 374
Lid geworden op: ma 13 sep 2010 12:55
Rijdt met: Ene van Cube met toppen en ene van Cube met krom stuur

Re: 27.04.2014 Sint-Truiden 15° BLOESEMTOCHT

Bericht door DudeWithBike »

Bij gebrek aan tijd heb ik enkel de lange afstand kunnen rijden: mijn gps registreerde 46 km met 320 hms. En ik had in 't begin al gemist omdat het eerste lintje gesaboteerd was en ik daardoor op den asfalt een stukske extra gedaan heb (ben omgekeerd nadat ik het doorhad en bikers in't hoog gras zag rijden). Dus ik zal ergens een extra lus gemist hebben om aan die 50 te geraken? Ik sprak achteraf iemand van de organisatie en die wist zelfs niet af van die 50 km, "nee nee, 't is 47"...

Voor de rest zaten er wel enkele interessante stukken in (ik ken de streek niet), is drie euro niet veel voor wat je kreeg en zijn het sympathieke mensen van de organisatie! En inderdaad, dan apres was ook goed, veel keuze! :-D
Fredje
Mountainbiker
Berichten: 24
Lid geworden op: zo 12 okt 2003 14:16
Rijdt met: Radon ZR Four 2004

Re: 27.04.2014 Sint-Truiden 15° BLOESEMTOCHT

Bericht door Fredje »

Was de moeite en zeker voor deze regio.
Volgend jaar zeker terug.
Gebruikersavatar
eric66
Mountainbiker
Berichten: 171
Lid geworden op: zo 23 aug 2009 19:57
Rijdt met: FOCUS RAVEN MAX PRO 27,5"

Re: 27.04.2014 Sint-Truiden 15° BLOESEMTOCHT

Bericht door eric66 »

+3 :-D

Ik was super tevreden over organisatie, parcours, bevoorrading, seingevers, apres (met appeltjes), douche, afspuiten....en het weer (korte mouwen ritje)

Als ik dan toch wat minpuntjes had dan is het mijn platte tube (zoals hiervoor gemeld dor de riool) en op scherpe bochten of afslag om de hoek had hier en daar een extra pijltje soelaas kunnen brengen want was er zo voorbij

Maar al bij al eentje voor de kalender volgend jaar
paulplevoets
Mountainbiker
Berichten: 26
Lid geworden op: do 26 mei 2011 20:48
Rijdt met: Specialized SJ 29 Marathon

Re: 27.04.2014 Sint-Truiden 15° BLOESEMTOCHT

Bericht door paulplevoets »

Hartelijk dank aan de organisatie voor de mooie tocht. Ook als Truienaar aangenaam verrast door het parcours, wat een zonde dat er op het militair domein (nog) geen permanente omloop is...

Tja, dat gootje, ik veronderstel dat het diende om iedereen goed wakker te maken voor we weer de bosjes in vlogen :-D
Plaats reactie