zo 16/03 sart tilman

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
flip
Mountainbiker
Berichten: 352
Lid geworden op: wo 13 mar 2002 02:00
Rijdt met: Orbea OIZ M10TR 2019

Re: zo 16/03 sart tilman

Bericht door flip »

Het parcours was inderdaad niet als vorige week in Spa. Maar verder zeker geen klagen! Er zaten ook best wel leuke stukjes tussen. Vriendelijke en goede organisatie ook.

En het alsfalt op het einde, dat kon me niet zo deren. Maar mss zat het feit dat ik met de fiets daar was er ook voor iets tussen. Had sowieso nog 30k op de baan voor de boeg.
saxy
Mountainbiker
Berichten: 27
Lid geworden op: wo 21 sep 2005 01:21
Rijdt met: Cube elite (ht) / Specialized s-works(fully)

Re: zo 16/03 sart tilman

Bericht door saxy »

Het parcours vond ik alles behalve, niet de moeite om tot daar te rijden. De bevoorradingen waren triestig, al viel de laatste nog redelijk mee, maar dat kan ook geweest zijn omdat ik al blij was dat daar wel iets was buiten water. Heb het zo nog niet geweten, denk volgend jaar een ander tochtje te proberen.
Spark27
Mountainbiker
Berichten: 237
Lid geworden op: do 25 mei 2006 23:59
Rijdt met: Canyon, Salsa

Re: zo 16/03 sart tilman

Bericht door Spark27 »

Twas een tof tochtje, beter dit dan niets ,maar als je de vergelijking maakt met vorige jaren,
minder technisch, minder single track, minder lang, dus minder interresant.
Gelukkig was de braadworst achteraf er nog :wink:
Gebruikersavatar
julie
Mountainbiker
Berichten: 1663
Lid geworden op: di 17 mei 2005 15:59
Rijdt met: Devinci Troy

Re: zo 16/03 sart tilman

Bericht door julie »

Ik kijk toch wel op van de vele negatieve berichten, terwijl dit toch altijd een van de beste organisaties is (geweest?). Ik heb hem zelf niet gereden dit jaar, omdat het mijn achtertuin is en ik dus meer dan bekend ben met de tocht. Ik vraag me af of het niet gewoon zo is dat door de jaren heen de verwachtingen ook steeds groter worden? De lat moet maar hoger en hoger, men wil meer technisch, meer hoogtemeters, meer singletracks (en kennelijk meer eten op de bevoorradingen), enzovoort.
Daarbij moet ook even worden vermeld dat het moeilijker en moeilijker wordt om toestemming te krijgen van de dnf..
Gebruikersavatar
Jo[ke]
Mountainbiker
Berichten: 199
Lid geworden op: vr 21 okt 2005 20:24

Re: zo 16/03 sart tilman

Bericht door Jo[ke] »

Ik heb, samen met mijn zoontje van 12j., de 35km gereden (was uiteindelijk 37km met 815hm).
In vergelijking met andere jaren (de 55km, zonder m'n zoontje), zat er inderdaad veel meer asfalt in. Ik vond dan wel weer dat de niet-asfalt stukken veel goed maakten: toch wel aan aantal mooie en vrij technische klimmetjes en afdalingen.
Wij zijn omstreeks 08u30 vertrokken en op de bevoorradingen was ruim voldoende eten, drinken en bij de 2de zelfs blikjes RedBull voor de liefhebbers.
Mijn enige minpuntje is dus dat er inderdaad wat minder asfalt in mocht zitten (hopelijk word dit volgend jaar terug een beetje zoals voorgaande jaren), verder hebben we ons zeker en vast goed geamuseerd en zullen we volgend jaar terug op post zijn!
peterke1974
Mountainbiker
Berichten: 253
Lid geworden op: zo 20 nov 2005 21:13
Rijdt met: Specialized stumpjumper comp

Re: zo 16/03 sart tilman

Bericht door peterke1974 »

julie schreef:Ik kijk toch wel op van de vele negatieve berichten, terwijl dit toch altijd een van de beste organisaties is (geweest?). Ik heb hem zelf niet gereden dit jaar, omdat het mijn achtertuin is en ik dus meer dan bekend ben met de tocht. Ik vraag me af of het niet gewoon zo is dat door de jaren heen de verwachtingen ook steeds groter worden? De lat moet maar hoger en hoger, men wil meer technisch, meer hoogtemeters, meer singletracks (en kennelijk meer eten op de bevoorradingen), enzovoort.
Daarbij moet ook even worden vermeld dat het moeilijker en moeilijker wordt om toestemming te krijgen van de dnf..
Misschien heb je wel gelijk dat er steeds meer verwacht wordt.
Maar in vergelijking met vorige jaren was het dit jaar echt wel een stuk minder. Waarschijnlijk zullen ze zelf ook wel geweten hebben dat het parcours minder was daar er geen chrono meer was.
En wat dat eten betreft op de bevoorradingen, ik ben de laatste om hierover te mekkeren, maar 3x enkel water met grenadine is toch wel heel weinig terwijl ik geeneens zo laat was gestart. Maar blijkbaar heb ik telkens pech gehad en hebben anderen wel iets gehad.
Gebruikersavatar
julie
Mountainbiker
Berichten: 1663
Lid geworden op: di 17 mei 2005 15:59
Rijdt met: Devinci Troy

Re: zo 16/03 sart tilman

Bericht door julie »

Dat er geen chrono meer is, duidt denk ik meer op dat de organisatie kleiner is geworden, minder vrijwilligers bijvoorbeeld, of dar er een wisseling van de wacht heeft plaatsgevonden (een andere verantwoordelijke).
Het zou dus goed kunnen hoor dat deze editie echt minder was dan andere jaren.

Trouwens ze bieden hun verontschuldigingen aan op hun website, ze hadden kennelijk veel meer deelnemers dan verwacht, 1729!

http://www.vttst.be/" onclick="window.open(this.href);return false;
bertP
Mountainbiker
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 14 jun 2009 15:23
Rijdt met: Scott Spark 910 / Speci epic expert 26"

Re: zo 16/03 sart tilman

Bericht door bertP »

peterke1974 schreef: En wat dat eten betreft op de bevoorradingen, ik ben de laatste om hierover te mekkeren, maar 3x enkel water met grenadine is toch wel heel weinig terwijl ik geeneens zo laat was gestart. Maar blijkbaar heb ik telkens pech gehad en hebben anderen wel iets gehad.
Dan heb ik toch ook pech gehad :) Ben om+-9.45u vertrokken voor de 50km en had aan de eerste bevoorrading enkel grenadine en wat cent wafers. Daarna op nr2 enkel grenadine en aan nr 3 grenadine + stukje appelsien.

Als je hier op rekent en geen eten bij hebt, dan heb je dus een probleem. Ik neem gelukkig altijd wat repen en genoeg drinken mee. Grenadine is nu ook niet de ideale sportdrank....

Voor de rest was het de eerste keer dat ik hier kwam en vond ik het een heel toffe en leuke toer met enkele uitdagende klimmen en technische afdalingen.

Mijn batterijtje was toch ook leeg op het einde, ondanks mijn repen en gelletjes :)
Gebruikersavatar
saiko
Test team
Berichten: 4048
Lid geworden op: do 26 jul 2007 09:10
Rijdt met: Sandman, F700,sobe,sobe en enne sobe

Re: zo 16/03 sart tilman

Bericht door saiko »

gel en repen?

ik was mijn drinkbus thuis vergeten, eten had ik ook niet bij. (hierdoor laatste bergop even een kramp die kwam opzetten)
Het is dan ook maar 50km,...

Aan iedere bevoorading heb ik 1 of 2 bekertjes gedronken en 1 centwafer of speculoos gegeten.
Er was meer als voldoende toen ik er langs reed, maar dat is toch allemaal niet nodig voor 50km. Zoiets rij je toch uit op een drinkbus water en een goed ontbijt?
bertP
Mountainbiker
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 14 jun 2009 15:23
Rijdt met: Scott Spark 910 / Speci epic expert 26"

Re: zo 16/03 sart tilman

Bericht door bertP »

tja, ieder zijn niveau zeker,....
Voor mij is het de eerste keer sinds meer dan een jaar dat ik nog eens in de ardennen kom, dan is 50km al een deftige afstand.
Heb er dan ook 2.40u over gedaan. Als ik dan niets deftig eet heb ik gegarandeerd een hongerklop na iets minder dan 2uur.

Ik heb nogal een grote verbrandingsmotor ;)
Plaats reactie