Zo 9/03/2014 Rekkem : 15de smokkelaarstocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
meester biek
Mountainbiker
Berichten: 638
Lid geworden op: zo 12 okt 2008 10:11
Rijdt met: sensa fiori

Re: Zo 9/03/2014 Rekkem : 15de smokkelaarstocht

Bericht door meester biek »

Vandaag de 50 gereden (nog even getwijfeld toen ik hoorde dat de 75 toch mogelijk was, maar 'k was alleen en er niet op voorzien ...) en genoten van de tocht. In het begin hier en daar nog wat modder maar geen probleem om te rijden, in Frankrijk beter en slechts één 'natte' passage. Bevoorradingen waren bufetten en goed getimed, na bv 2 (Frankrijk) enkele leuke golvende passages die ik nooit eerder reed.
Afspuit is prima en een beter alternatief dan een leffe in de zon, is een fles moinette, lekker (Waals) biertje dat ze daar altijd op den aprés serveren. :drunk:
Gebruikersavatar
Grinta!
Mountainbiker
Berichten: 50
Lid geworden op: di 03 mar 2009 12:20
Rijdt met: S-works M5

Re: Zo 9/03/2014 Rekkem : 15de smokkelaarstocht

Bericht door Grinta! »

Beste Keybones,

Het was een tijdje geleden dat ik deze heb gereden maar het was weer dik in orde. De bevoorrading was rijkelijk, de bepijling was top, ook in Frankrijk gespoten op de weg.

Ne Leffe in de zon maakt het natuurlijk af, al vind ik 3 euro voor een Leffe toch een beetje veel geld.

Groetjes en tot volgend jaar.
Gebruikersavatar
cowboy peter
Mountainbiker
Berichten: 1473
Lid geworden op: zo 17 sep 2006 19:04
Rijdt met: flash29, epic , synapse

Re: Zo 9/03/2014 Rekkem : 15de smokkelaarstocht

Bericht door cowboy peter »

1e mtb ritje sedert jabbeke 6 weken geleden. en het parcours lag op een 5 tal water/modderbakken na perfect. Na de 2e bevoorrading op de 75km verder gereden. Parcours en bevoorradingen waren net zoals het weer dik in orde. Enkel de wind wa bijna het hele traject een beetje in het nadeel.
http://www.strava.com/activities/118785539" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
steviejanneke
Mountainbiker
Berichten: 463
Lid geworden op: do 25 okt 2012 14:09
Rijdt met: Mtb

Re: Zo 9/03/2014 Rekkem : 15de smokkelaarstocht

Bericht door steviejanneke »

eerste 35 km met 2 broers gereden aan +24km/h gemiddeld !!! (die mannen reden)
Aan 35km plat gevallen (0.6bar over) tussen 35km en 50km dan in het wiel gereden van een kerel die vlot reed aan de bevoorrading 2bar in de band kunnen duwen en dan hem laten in het wiel zitten(toffe kerel en hij heeft mij ook geholpen !!)
voor mezelf mijn "vlotste" rit echt genoten !!!

weet er toevallig niemand wie die gasten zouden zijn ?? 2 broers (lijken ook goed op elkaar en ene 48jaar)
reden op Prowinners 29" reclame van Claerbout dacht ik (ene in 3-kleur)
zou wel nog eens willen rijden met hen... vond het leuk dat ze boften :p jammer dat ze mijn fietsje minder vonden :lol:
Gebruikersavatar
steviejanneke
Mountainbiker
Berichten: 463
Lid geworden op: do 25 okt 2012 14:09
Rijdt met: Mtb

Re: Zo 9/03/2014 Rekkem : 15de smokkelaarstocht

Bericht door steviejanneke »

cowboy peter schreef:1e mtb ritje sedert jabbeke 6 weken geleden. en het parcours lag op een 5 tal water/modderbakken na perfect. Na de 2e bevoorrading op de 75km verder gereden. Parcours en bevoorradingen waren net zoals het weer dik in orde. Enkel de wind wa bijna het hele traject een beetje in het nadeel.
http://www.strava.com/activities/118785539" onclick="window.open(this.href);return false;
ja lap... en ik tevreden van mij rit :lol:
levensgenieter
Mountainbiker
Berichten: 352
Lid geworden op: ma 16 dec 2002 19:54
Rijdt met: thompson trial

Re: Zo 9/03/2014 Rekkem : 15de smokkelaarstocht

Bericht door levensgenieter »

Ook terug de mtb op, mijn eerste toertocht dit jaar en 60 km genoten vanaf de inschrijving tot aan de aankomst. Schitterende weertje , met toch een serieus windje, en een sublieme organisatie. Dit jaar terug enkele nieuwe stroken leren kennen in de lus Frankrijk.

Groeties.
Zat 6 sept. 6de Mountainbikechallenge Wielsbeke
Alle info en inschr. http://www.mountainbikechallenge.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Emperor of the Mud
Mountainbiker
Berichten: 915
Lid geworden op: za 13 okt 2007 10:31
Rijdt met: Beach/Road: Granville Pulse 40/// Dry: Granville Pulse Team Custom
Contacteer:

Re: Zo 9/03/2014 Rekkem : 15de smokkelaarstocht

Bericht door Emperor of the Mud »

Tof rondje daar in Rekkem. Droge omstandigheden verwacht, dus de banden wat harder dan normaal. Bij de 1e offroadstrook was het natuurlijk al modder wat de klok sloeg ](*,) ](*,) . Tijdens de eerste kilometers wat last van de laagstaande zon en 2 keer pijltje verkeerd ingeschat (ik dacht rechtdoor, terwijl het eigenlijk indraaien was. Had nog iemand hier last van?). Heel goeie ravito's, heel vriendelijke, sympathieke mensen. De hellingen aan 3-4% en de constante wind maakten dit pittig genoeg. Wat mij betreft is het MTB seizoen begonnen.

http://www.strava.com/activities/119007061" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
liebherr 914
Mountainbiker
Berichten: 498
Lid geworden op: ma 03 dec 2012 19:27
Rijdt met: bulls 29er single speed , bulls wild flow 2 29er, merida big nine

Re: Zo 9/03/2014 Rekkem : 15de smokkelaarstocht

Bericht door liebherr 914 »

Mooie tocht, super organisatie we hebben er van genoten =D> =D> =D>
tot de volgende.
Gebruikersavatar
spiermassa
Mountainbiker
Berichten: 1967
Lid geworden op: do 13 dec 2007 16:32
Rijdt met: trek fuel ex8 29'r en 26'r,trek stache,specialized fatboy,cube reaction,,thomson x-line

Re: Zo 9/03/2014 Rekkem : 15de smokkelaarstocht

Bericht door spiermassa »

zomers weertje bedriegt een beetje want grond was ier en daar winters.......mo ge vergeet da rap,twas een aangenaam ritje.En weeral van die laffe snoodaards die ne veloo gepakt hebben :-& :-& :-&
Add mud
Mountainbiker
Berichten: 63
Lid geworden op: vr 16 okt 2009 23:23
Rijdt met: Cannondale Bad Boy , Cube reaction sl 29

Re: Zo 9/03/2014 Rekkem : 15de smokkelaarstocht

Bericht door Add mud »

Dank u voor een heerlijk ritje langs droge wegen . Een enkel modderbad vergalde de pret een beetje, de afspuit had anders geen zin.

T24
Plaats reactie