Zo 09/03/2014 SPA Toertocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
lowie
Mountainbiker
Berichten: 1674
Lid geworden op: di 22 feb 2005 09:56
Rijdt met: best of both worlds

Re: Zo 09/03/2014 SPA Toertocht

Bericht door lowie »

bike4ife schreef:Modder kan er toch nog zijn hoor....
Was gisteren regio ovifat, en daar was het met momenteel triestig...
zelfde antwoord als voor Hockai >> Ovifat nog dichter tegen de Hoge Venen en dus nog wat natter
Gebruikersavatar
Marc Vde
Mountainbiker
Berichten: 331
Lid geworden op: ma 28 aug 2006 21:58
Rijdt met: Merida Big9 7000 / Rocky Mountain Thunderbold 750MSL / Colnago Ace

Re: Zo 09/03/2014 SPA Toertocht

Bericht door Marc Vde »

Voilà, alles ingeladen en morgen richting Spa :-D . Ik hoop niet teveel modder.
Gebruikersavatar
Berthold
Mountainbiker
Berichten: 305
Lid geworden op: do 13 okt 2005 22:53
Rijdt met: RKT9 RDO + RLT9 Gravel + ROTWILD RX375

Re: Zo 09/03/2014 SPA Toertocht

Bericht door Berthold »

@ alle modderhater : ik ben zelf niet gaan bepijlen maar op de fietsen die terugkwamen, heb ik weinig modder kunnen waarnemen. Spa, 230 m h. waar we starten, ligt heel wat lager dan Hockay 550 m en Ovifat 600 m, en de top van de toertocht is +/- 380 m.
Andere aspect, Ovifat en Hockay zijn de zuidse kant van de Kam.. een beetje warmeer maar ook altijd vochtiger.

@ BertG :aan de brug van Boirs, steeds werken, nu is het probleem met het asfaltering van de bergaf aan de noordse kant... en kwa control was het vroeger regelmatig een Lidar staan maar richting Vlaanderen...dus niet voor vlamingen die binnenkomen waar wel als ze naar huis rijden :wink: toch altijd waakzaam blijven !

@ alle snelheidduivels: oppassen in de bergaf naar Verviers, voor de werkzamheden, daar staan ze ook af en toe.

Tot morgen und viel Spaß für alle !
lupo60
Mountainbiker
Berichten: 105
Lid geworden op: ma 25 mar 2013 18:52
Rijdt met: Specialized Comp Carbon (Hardtail)

Re: Zo 09/03/2014 SPA Toertocht

Bericht door lupo60 »

Deze morgen in Spa aangezet voor mijn eerste Ardennenraid van het jaar. Na ziekte en medisch gesukkel, geen kneet conditie, maar het zonneke scheen al de hele week, en der was gewoon geen houden aan. Dan maar wat meer afzien, maar ik moest gaan :-D
Het parcours lag er zéér goed bij (zoals Lowie al gezegd had trouwens). Maar ik vond het met mijn zwak conditieniveau en overtollige kilo's wel archielastig. Geen kans tot recuperatie want het was de ene muur op, dan volle concentratie weer naar beneden, om dan weer 180° te draaien, en weeral steil omhoog.
Na 36km was de batterij dan ook volledig leeggelopen, maar jongens, wat een fun! Da's nogal wat anders dan Lommel of Balen (niet slecht bedoeld want ben al blij dat we ons daar in de winter wat kunnen bezighouden :wink: )
Nog van datte graag
neverpressrewind
Mountainbiker
Berichten: 28
Lid geworden op: ma 13 jan 2014 11:38

Re: Zo 09/03/2014 SPA Toertocht

Bericht door neverpressrewind »

vanmorgen vertrokken voor de chrono, direct stevig klimmen, maar oooh zo mooi!! lekker droog, gezellig druk niet te... en dan na 8 km sloeg het noodlot toe... ergens in een afdaling lag echt een betonnen balk/goot achtig iets onder de bladeren? stonden nog enkele bikers die hier ook volop geknald waren. Ik dus ook, opt eerste zicht ff bandje legge en door, maar bij het terugsteken van mijn wiel meer schade opgemerkt... tis uiteindelijk maar een stukske waar den draad van mijn steekas inzit da eruit gefloept is, maar dus niet kunne verderrijden, enorm enorm ENORM BALEN!!! ik ben er zo slecht van, prachtig weer, tot dan toe prachtig parcours en dan zoiets... ik was heel benieuwd naar de volgende 42km!! :(
Gebruikersavatar
Levius
Mountainbiker
Berichten: 126
Lid geworden op: za 27 nov 2010 23:12
Rijdt met: LYNSKEY Pro29 // BONE Tita

Re: Zo 09/03/2014 SPA Toertocht

Bericht door Levius »

Super rit in super omstandigheden.

Enige punt van kritiek dat ik kan bedenken: de splitsingen in iets groter lettertype aangeven.

Ik zie niet slecht, maar nu merkte ik soms pas op het allerlaatst welke richting ik uit moest.

Hopelijk komt het in orde met die kerel die op dat heuveltje kort bij het einde vies gevallen is. Was wel bij bewustzijn toen wij er kort na passeerden, maar die plas bloed, vies zicht.
forre
Mountainbiker
Berichten: 72
Lid geworden op: do 13 sep 2012 18:00
Rijdt met: Trek Superfly

Re: Zo 09/03/2014 SPA Toertocht

Bericht door forre »

Levius schreef:Super rit in super omstandigheden.

Enige punt van kritiek dat ik kan bedenken: de splitsingen in iets groter lettertype aangeven.

Ik zie niet slecht, maar nu merkte ik soms pas op het allerlaatst welke richting ik uit moest.

Hopelijk komt het in orde met die kerel die op dat heuveltje kort bij het einde vies gevallen is. Was wel bij bewustzijn toen wij er kort na passeerden, maar die plas bloed, vies zicht.
Idd de kilometers mochten groter staan op de splitsingen .
Voor de rest een prachtige rit , verleden jaar in de sneeuw en dit jaar in het zonnetje .
Dikke proficiat aan de organisatie !!! (o) (o) (o) (o)
Gebruikersavatar
kazzz
Mountainbiker
Berichten: 793
Lid geworden op: di 25 jun 2013 11:20
Rijdt met: Trek SuperFly 9.8

Re: Zo 09/03/2014 SPA Toertocht

Bericht door kazzz »

WOW.. WAT EEN F**CKING ZALIGE TOCHT!
Wijselijk besloten voor de 38km "maar" te gaan, en amaai, we hebben het gevoeld. Meer dan 900hm's :o
Nergens plat, altijd op (en neem op maar OP, lang en stijl) en af als AF, super!!
Dit is voor mij de beste TT dat ik al gereden heb. Hier komt niets mee in de buurt! Waauw! Dat we het weer mee hadden was enkel de kers op de taart!
Proficiat aan de organisatie voor zo een schitterende tocht te organiseren! TOP! =D> =D> =D> =D> =D>

Ik heb die man niet zien liggen, maar omfg, dat was effectief een heel vies beekje, brugske, gat..?
peterke1974
Mountainbiker
Berichten: 253
Lid geworden op: zo 20 nov 2005 21:13
Rijdt met: Specialized stumpjumper comp

Re: Zo 09/03/2014 SPA Toertocht

Bericht door peterke1974 »

Kan me enkel aansluiten bij de rest.
Alles dik in orde.
Splitsingen mogen inderdaad wel wat groter.
Die persoon was redelijk op het einde van de tocht gevallen. In het midden van de weg was een heuveltje met wat takken op. Pijlen stonden nogtans heel duidelijk rond het heuveltje.
Ps. Die eerste 10 km waren pokkezwaar.
Gebruikersavatar
saiko
Test team
Berichten: 4048
Lid geworden op: do 26 jul 2007 09:10
Rijdt met: Sandman, F700,sobe,sobe en enne sobe

Re: Zo 09/03/2014 SPA Toertocht

Bericht door saiko »

ik ben ook volle snelheid over dat heuvelke opt laatste gevlogen.
Paar meter geen grond onder de banden gehad. gelukkig goed geland maar dat had ik niet direct zien aankomen.

direct teken gedaan naar mijn achterligger om het wat rustiger aan te doen.
Plaats reactie