Zo 09/02/2014 Heverlee :: 15e TT MBC De Zoenk

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
kever69
Mountainbiker
Berichten: 119
Lid geworden op: di 06 jan 2009 21:27
Rijdt met: Trek Superfly 9.8 2014 Stevens Mobster XL 2016

Re: Zo 09/02/2014 Heverlee :: 15e TT MBC De Zoenk

Bericht door kever69 »

Een winter zoals deze met veel regen en zachte temperaturen zijn we al niet meer gewoon.
3 winters sneeuw en ijs is blijkbaar toch niet zo erg om te biken als gedacht. Het natte weer maakt val alle toertochten grotendeels een modderboel. Dan is de keuze aan u om gaan te rijden of niet.
Maar weet dan wel het gaat hier over mountainbiken en daar hoort al wel eens wat slijk bij. Maar zoals elke week dan weer in de modder te moeten ploegen werkt natuurlijk bij sommigen op hun gemoed en zijn ze niet meer zo sterk gemotiveerd om de MTB van stal te halen.
Je bent mountainbiker of je bent het niet. Ik start ook liever met droog en mooi weer dan elke week in de modder te gaan liggen. Toch sta ik elke zondag veel te vroeg op om met mijn spiksplinternieuwe MTB nog maar eens de modder in te duiken. Het is dat of de hele week met een dikke lip rond lopen dat ik toch maar niet gaan rijden ben en dat voor een beetje slijk.
Met het wassen van de kleren en het afspuiten van de fiets zijn we er weer vanaf en als je dan eenmaal aan de toog hangt ben je weer blij dat je veel te vroeg bent opgestaan om in het slijk te gaan ploegen en vloeken waarom ben ik niet in mijn bed blijven liggen.
Als het weken -5 vriest is het mijn geval hetzelfde verhaal want dan is het weer te koud.

Klaag er niet over en doe wat je zelf het beste vindt. Je blijft thuis en bent slechtgezind of je staat op en komt moe maar voldaan en hopelijk proper gewassen terug thuis.
Jokke
Mountainbiker
Berichten: 268
Lid geworden op: vr 01 aug 2003 13:44
Rijdt met: Klein Attitude Race SS + Spark LTD 2011 & Spark SL 2016
Contacteer:

Re: Zo 09/02/2014 Heverlee :: 15e TT MBC De Zoenk

Bericht door Jokke »

kever69 schreef:Een winter zoals deze met veel regen en zachte temperaturen zijn we al niet meer gewoon.
3 winters sneeuw en ijs is blijkbaar toch niet zo erg om te biken als gedacht. Het natte weer maakt val alle toertochten grotendeels een modderboel. Dan is de keuze aan u om gaan te rijden of niet.
Maar weet dan wel het gaat hier over mountainbiken en daar hoort al wel eens wat slijk bij. Maar zoals elke week dan weer in de modder te moeten ploegen werkt natuurlijk bij sommigen op hun gemoed en zijn ze niet meer zo sterk gemotiveerd om de MTB van stal te halen.
Je bent mountainbiker of je bent het niet. Ik start ook liever met droog en mooi weer dan elke week in de modder te gaan liggen. Toch sta ik elke zondag veel te vroeg op om met mijn spiksplinternieuwe MTB nog maar eens de modder in te duiken. Het is dat of de hele week met een dikke lip rond lopen dat ik toch maar niet gaan rijden ben en dat voor een beetje slijk.
Met het wassen van de kleren en het afspuiten van de fiets zijn we er weer vanaf en als je dan eenmaal aan de toog hangt ben je weer blij dat je veel te vroeg bent opgestaan om in het slijk te gaan ploegen en vloeken waarom ben ik niet in mijn bed blijven liggen.
Als het weken -5 vriest is het mijn geval hetzelfde verhaal want dan is het weer te koud.

Klaag er niet over en doe wat je zelf het beste vindt. Je blijft thuis en bent slechtgezind of je staat op en komt moe maar voldaan en hopelijk proper gewassen terug thuis.
=D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D>
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: Zo 09/02/2014 Heverlee :: 15e TT MBC De Zoenk

Bericht door BerggeitCasualFietser »

Daar gaat iedereen ook weer niet akkoord mee zijn he, ik ben bijvoorbeeld geen tooghanger, en ik ga met plezier met -5 gaan rijden als het maar droog ligt, of bij vlakke ritten wat sneeuw en ijs is ook nooit niet slecht :lol:

Mijn situatie is anders, bij ons is er baby op komst, dus mijn motivatie gaat weer anders zijn.

Ik wil gewoon zeggen zoals in, mijn vorige post dat ieder zijn voorkeuren en motivaties heeft, en dat iedereen dat recht heeft. Voor anderen is het verder rijden dan anderen, en kan de verplaatsing tegenvallen of meevallen. Komend weekend doe ik bijvoorbeeld een tt in de buurt, dan kan het me al minder schelen of er modder ligt, als het onderweg maar droog blijft.

Het is en blijft een forum waar iedereen zijn mening mag verkondigen of niet, maar iedereen probeert gewoon naar zijn eigen mogelijkheden en motivatie te biken. Ik ben akkoord met je mening dat je zelf moet doen wat je kan en er niet moet over klagen achteraf, maar dan wel voor je zelf.

Misschien heb ik gewoon een slechte dag...
Gebruikersavatar
DudeWithBike
Mountainbiker
Berichten: 374
Lid geworden op: ma 13 sep 2010 12:55
Rijdt met: Ene van Cube met toppen en ene van Cube met krom stuur

Re: Zo 09/02/2014 Heverlee :: 15e TT MBC De Zoenk

Bericht door DudeWithBike »

Volledig akkoord met kever69: ik ben ook geene modderfretter en doe liever een lekker warme droge marathon in de zomer maar ik sta er ook elke week, zelfs in Pellenberg! En achteraf heb ik er zelfs nog van genoten ook, ondanks het plakken en schuiven! Ge moet maar denken dat het goeie krachttraining is waardoor je toerkes in de lente dan weer plezieriger zullen worden!

BTW: om Pellenberg een 9 te geven kwa ploeteren vind ik nu toch ook wel wat overdreven, okee, het was daar stoempen maar ik ben nergens moeten afstappen omdat mijn wielen vastzaten! Zou het dus eerder op 8 of zelfs 7 houden. En de Zoenkers hunnen toer een 3 à 4.

En kwa plezier krijgt deze toer van mij een 8, heb me goed geamuzeerd op de uitdagende klimmekes (of eerder klimmen soms)... Het bovenkomen op die lange "verborgen kasseikesklim" ergens na BV1 was nogal een verrassing seg, 7 beaufort straight in your face en geen wiel om gaan in te zitten! :-D

Zoals al eerder vermeld: de thuiskomers hadden volledig ongelijk!

Ow, 't is niet mijn bedoeling om hier een discussie te starten he, uiteraard heeft ieder zijn eigen voorkeur, mening, persoonlijke situatie, ...
Gebruikersavatar
Teekitiezie
Mountainbiker
Berichten: 109
Lid geworden op: vr 02 mar 2012 18:15
Rijdt met: Merida Matts FLX 900 D

Re: Zo 09/02/2014 Heverlee :: 15e TT MBC De Zoenk

Bericht door Teekitiezie »

Misschien hel even de 9 van modderigheid plaatsen.
De vraag is dus eigenlijk:was er nog ruimte vrij voor meer modder?
- in oppervlakte, waarschijnlijk niet
- in vetigheid: toch wel een aantal stukjes die onbestuurbaar waren.
Dit wil uiteraard niet zeggen dat het niet plezant was, dit is een heel andere vraag!

Ben ik de onbestuurbare stukken doorgereden? Yes!
Ben ik de volledige afstand doorgereden? Yes, de volle 54 km.

Het is gewoon een kwestie van een graadmeter te hebben hoe vettig of hoe droog het is.
Gebruikersavatar
DudeWithBike
Mountainbiker
Berichten: 374
Lid geworden op: ma 13 sep 2010 12:55
Rijdt met: Ene van Cube met toppen en ene van Cube met krom stuur

Re: Zo 09/02/2014 Heverlee :: 15e TT MBC De Zoenk

Bericht door DudeWithBike »

teekitiezie: aja okee, dus eerder een "doenbaarheidsindicator" en van zodra je boven de 10 gaat is't er echt over! :-k :-D
Gebruikersavatar
Teekitiezie
Mountainbiker
Berichten: 109
Lid geworden op: vr 02 mar 2012 18:15
Rijdt met: Merida Matts FLX 900 D

Re: Zo 09/02/2014 Heverlee :: 15e TT MBC De Zoenk

Bericht door Teekitiezie »

DudeWithBike schreef:teekitiezie: aja okee, dus eerder een "doenbaarheidsindicator" en van zodra je boven de 10 gaat is't er echt over! :-k :-D
Heel goed begrepen :bounce:
En zelfs als 't erover is, kan je nog altijd fun hebbe, al moet je je dan afvragen of je niet beter een andere sport had gekozen: zwemmen, duiken, snorkelen, etc...
Gebruikersavatar
DudeWithBike
Mountainbiker
Berichten: 374
Lid geworden op: ma 13 sep 2010 12:55
Rijdt met: Ene van Cube met toppen en ene van Cube met krom stuur

Re: Zo 09/02/2014 Heverlee :: 15e TT MBC De Zoenk

Bericht door DudeWithBike »

Teekitiezie schreef:
DudeWithBike schreef:teekitiezie: aja okee, dus eerder een "doenbaarheidsindicator" en van zodra je boven de 10 gaat is't er echt over! :-k :-D
Heel goed begrepen :bounce:
En zelfs als 't erover is, kan je nog altijd fun hebbe, al moet je je dan afvragen of je niet beter een andere sport had gekozen: zwemmen, duiken, snorkelen, etc...
Moddervoetbal! :-D
Gt-
Mountainbiker
Berichten: 77
Lid geworden op: wo 18 dec 2013 21:42

Re: Zo 09/02/2014 Heverlee :: 15e TT MBC De Zoenk

Bericht door Gt- »

DudeWithBike schreef:
Teekitiezie schreef:
DudeWithBike schreef:teekitiezie: aja okee, dus eerder een "doenbaarheidsindicator" en van zodra je boven de 10 gaat is't er echt over! :-k :-D
Heel goed begrepen :bounce:
En zelfs als 't erover is, kan je nog altijd fun hebbe, al moet je je dan afvragen of je niet beter een andere sport had gekozen: zwemmen, duiken, snorkelen, etc...
Moddervoetbal! :-D
Modderlullen?
Gebruikersavatar
Z.
Mountainbiker
Berichten: 536
Lid geworden op: ma 04 aug 2008 10:25
Rijdt met: Scott Scale 40; Scott Scale 29 Expert, Scott Scale 970 en ne Zannata-koersfiets

Re: Zo 09/02/2014 Heverlee :: 15e TT MBC De Zoenk

Bericht door Z. »

Ik ben m deze maandag in een namiddagzonnetje gaan rijden.
Parcours licht anders tov de voorbije jaren, maar zoals gewoonlijk qualite.
Plaats reactie