Za 18/01/2014 Moerkerke-Damme :: 19e Damse Smokkeltocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
piedrobiker
Mountainbiker
Berichten: 53
Lid geworden op: do 19 dec 2013 19:14
Rijdt met: Trek excaliber 8

Re: Za 18/01/2014 Moerkerke-Damme :: 19e Damse Smokkeltocht

Bericht door piedrobiker »

Het was echt een fantastische tocht =D> . Het was wel veel ploeteren ](*,) maar het parcours was al bij al toch behoorlijk berijdbaar ondanks de vele regen van de voorbije dagen
hans darmstrong
Mountainbiker
Berichten: 61
Lid geworden op: za 22 nov 2008 19:40
Rijdt met: trek

Re: Za 18/01/2014 Moerkerke-Damme :: 19e Damse Smokkeltocht

Bericht door hans darmstrong »

Mijn ketting is weer een beetje bijgeslepen si. De morre was bijzonder plakkatief vandaag.
Mooie tocht, vanuit Brugge vertrokken, met 70 km op de teller weer binnengevallen thuis. Jammer dat het zonnetje verstek gaf. Heb den indruk dat er goed volk was.
Gebruikersavatar
panbiker
Mountainbiker
Berichten: 121
Lid geworden op: zo 25 nov 2007 21:04
Rijdt met: cube

Re: Za 18/01/2014 Moerkerke-Damme :: 19e Damse Smokkeltocht

Bericht door panbiker »

Zeer mooie tocht,leuk de toer eens in omgekeerde richting te rijden,mooi nieuw stuk van hoeke richting sluis =D> =D>
full-bull
Mountainbiker
Berichten: 78
Lid geworden op: ma 25 feb 2008 21:27
Rijdt met: specialized epic

Re: Za 18/01/2014 Moerkerke-Damme :: 19e Damse Smokkeltocht

Bericht door full-bull »

wat een tocht vandaag. heb er samen met mijn schoonbroer met volle teugen van genoten. proficiat aan de inrichters.
de moeilijke stroken waren niet gemakkelijk, maar had het gezien de weersomstandigheden van de voorbije week veel slechter verwacht.
al bij al nog een mooi berijdbaar parcours.

aan de stop een heel behulpzame en vriendelijke landbouwer, hij heeft ons uit de nood geholpen.

deze rit staat voor volgend jaar met stip genoteerd in de agenda, ik kom zeker terug.
meridagirl
Mountainbiker
Berichten: 139
Lid geworden op: di 19 dec 2006 20:15
Rijdt met: merida

Re: Za 18/01/2014 Moerkerke-Damme :: 19e Damse Smokkeltocht

Bericht door meridagirl »

Awel 't mag gezegd worden deze tocht was dik in orde. Ondanks de overvloedige regen werd hier een parcours aangeboden die toch heel goed berijdbaar was.
Misschien een kleine opmerking. De bevoorrading voor de 49km kwam voor mij wel een beetje laat (enfin maar da's persoonlijk).
De hot dog bij aankomst werd heel zeker gesmaakt. Vorige week Varsenare gereden en daar kregen we niets.
Volgend jaar teken ik alvast terug present voor deze rit in een prachtige omgeving.
Bedankt!
Gebruikersavatar
arneken
Mountainbiker
Berichten: 107
Lid geworden op: do 30 aug 2007 14:30
Rijdt met: Granville Evo Team 2015 27,5"

Re: Za 18/01/2014 Moerkerke-Damme :: 19e Damse Smokkeltocht

Bericht door arneken »

Nogmaals mijn dank aan Geertje voor het oppikken aan de zelzatebrug =D> Gezellige babbel onderweg.
Helaas was het "smokkelen" voor mij na een kleine 20km dus al over. Scheefgetrokken achterwiel en dus kon ik onmogelijk doorgaan. Jammer want amai het was veelbelovend (en dan had ik het schoonste volgens Geertje nog niet gezien) Hopelijk kon ik je camionette volgend jaar tegen bij de finish!

2014 lijkt voor mij een materiaalslag te worden. Na een platte band vorige week, deze keer mijn binnenas die compleet aan frutten is. Wordt een kostelijk seizoen als het zo doorgaat.
Gebruikersavatar
Den Bees
Mountainbiker
Berichten: 777
Lid geworden op: ma 09 apr 2012 09:49
Rijdt met: Nen Trek
Contacteer:

Re: Za 18/01/2014 Moerkerke-Damme :: 19e Damse Smokkeltocht

Bericht door Den Bees »

arneken schreef:Nogmaals mijn dank aan Geertje voor het oppikken aan de zelzatebrug =D> Gezellige babbel onderweg.
Helaas was het "smokkelen" voor mij na een kleine 20km dus al over. Scheefgetrokken achterwiel en dus kon ik onmogelijk doorgaan. Jammer want amai het was veelbelovend (en dan had ik het schoonste volgens Geertje nog niet gezien) Hopelijk kon ik je camionette volgend jaar tegen bij de finish!

2014 lijkt voor mij een materiaalslag te worden. Na een platte band vorige week, deze keer mijn binnenas die compleet aan frutten is. Wordt een kostelijk seizoen als het zo doorgaat.
Wil geen kritiek geven maar als je met een Orbea Touareg Sport mtb fiets aan dergelijke toeren deelneemt dan ziet een fiets geweldig af , eigenlijk zij die fietsen daar niet voor gemaakt om door het slijk etc te rijden , de naam zeg het zelf al ' Mountain '
Met dergelijk weer mag je het slijtage van eens fiets x 10 rekenen
Gebruikersavatar
Iben
Mountainbiker
Berichten: 18
Lid geworden op: di 01 nov 2011 18:59
Rijdt met: Cannondale

Re: Za 18/01/2014 Moerkerke-Damme :: 19e Damse Smokkeltocht

Bericht door Iben »

Dankjewel.
Dankjewel aan iedereen die aanwezig was. Dankzij jullie was de 19de Damse Smokkeltocht een gigantisch succes. Ik denk ook dat ik niet de enigste ben die hier over denk, als ik zo de reacties eens bekijk. Als fotograaf heb ik helaas niet iedereen op foto kunnen zetten, aangezien ik nog andere verplichtingen had 's middags en dat de batterij van de camera dan nog eens leeg bleek te zijn ](*,) Als zoon van Geertje denk ik wel dat ik terecht trots kan zijn op mijn papa ;) Het was hier vaak wat stressen de laatste dagen, maar als je het resultaat bekijkt is het dat wel waard :-) Foto's zijn binnenkort hier te vinden. =D>
Gebruikersavatar
arneken
Mountainbiker
Berichten: 107
Lid geworden op: do 30 aug 2007 14:30
Rijdt met: Granville Evo Team 2015 27,5"

Re: Za 18/01/2014 Moerkerke-Damme :: 19e Damse Smokkeltocht

Bericht door arneken »

Den Bees schreef:
arneken schreef:Nogmaals mijn dank aan Geertje voor het oppikken aan de zelzatebrug =D> Gezellige babbel onderweg.
Helaas was het "smokkelen" voor mij na een kleine 20km dus al over. Scheefgetrokken achterwiel en dus kon ik onmogelijk doorgaan. Jammer want amai het was veelbelovend (en dan had ik het schoonste volgens Geertje nog niet gezien) Hopelijk kon ik je camionette volgend jaar tegen bij de finish!

2014 lijkt voor mij een materiaalslag te worden. Na een platte band vorige week, deze keer mijn binnenas die compleet aan frutten is. Wordt een kostelijk seizoen als het zo doorgaat.
Wil geen kritiek geven maar als je met een Orbea Touareg Sport mtb fiets aan dergelijke toeren deelneemt dan ziet een fiets geweldig af , eigenlijk zij die fietsen daar niet voor gemaakt om door het slijk etc te rijden , de naam zeg het zelf al ' Mountain '
Met dergelijk weer mag je het slijtage van eens fiets x 10 rekenen
Budgettair gezien kan ik me voorlopig niets "beters" veroorloven. Ik besef ook wel dat het beter zou zijn om een duurder model aan te schaffen die iets beter bestand is tegen dergelijke "mishandelingen"
Soit, de ervaring van vandaag deed met ook wel beseffen dat ik misschien rapper dan verwacht een stap hoger ga zetten, maar voorlopig hou ik het dit seizoen nog bij mijn Orbea. Van de 20 toertochten dat ik dit jaar ongeveer al gedaan heb + de 2 jaar dat ik er al mee op de weg rij is dit mijn 1ste grote kost (afgezien van een nieuwe ketting een jaar geleden) dus voorlopig valt het qua slijtage goed mee.
Gebruikersavatar
sofeurken
Mountainbiker
Berichten: 769
Lid geworden op: za 18 mar 2006 17:43
Rijdt met: ene in zwart wit

Re: Za 18/01/2014 Moerkerke-Damme :: 19e Damse Smokkeltocht

Bericht door sofeurken »

vandaag op t gemaksken afgezakt naar moerkerke.direkt al geertje tegen t lijf gelopen :-D
om 9u al heel wat volk aanwezig,ondanks de regen van voorbije dagen vandaag mooi bike weertje,nog rap te dik gekleed :-" :-" :-"
de éérste off-road strook was meteen wel een van de vettigste,daardoor haakten velen af om lags de dijken te rijden alhoewel het merendeel echt wel te doen was,duwen en een beetje stuurmanskunst :-? aan de bevoorr nog klapke gedaan mé 2 wtc2000sters :lol: en enkele kopjes warme thee :-) binnengekapt ,mjammie :lol:
na een hete hond en een colake in de zaal waar het trouwens flink druk was,op cooling down tempo :bounce: naar huis gereden ,goed voor 80km mtb plezier vandaag
Plaats reactie