Zo 29/12/2013 Assebroek-Brugge :: 22e Nieuwjaars VTT

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
yves68
Mountainbiker
Berichten: 20
Lid geworden op: ma 08 feb 2010 01:44
Rijdt met: Bulls Copperhead 3+

Re: Zo 29/12/2013 Assebroek-Brugge :: 22e Nieuwjaars VTT

Bericht door yves68 »

Met de bike van thuis vertrokken en aan Bloso gestart om 10.00 uur. Na 40 km beetje hongerig aan de eerste bevoorrading toegekomen - het bleek nadien ook meteen de enige - en daar was enkel wat aangelengde "sportdrank" te krijgen, uit bekers die in een bedenkelijke teil werden afgewassen en meteen herbruikt. Niet bijzonder hygiënisch me dunkt. Om te bikken was er helemaal niks ! Wat mij betreft een regelrechte schande. Men weet toch al van bij de inschrijvingen hoeveel volk er op de baan is, terwijl in de onmiddellijke omgeving van de start diverse grootwarenhuizen zijn, om nog vlug wat extra proviand in te slaan ???
Ik vraag me af wat de latere starters nog voorgeschoteld kregen. Pompwater ?
De kassa zal rinkelen bij de organisator... Maar mij zien ze hier alvast niet meer terug !
Brede Boskanter
Mountainbiker
Berichten: 208
Lid geworden op: ma 17 mei 2010 11:09
Rijdt met: batavus

Re: Zo 29/12/2013 Assebroek-Brugge :: 22e Nieuwjaars VTT

Bericht door Brede Boskanter »

Vanmorgen toch uit het warme nest gekropen en rond 8u15 met zeven Boskantrijders deze tocht gereden .Parcours was goed zonder meer , de bevoorrading was basic maar heel druk en twas goed dat we vroeg waren .Bosje op het einde was het beste .Heb de indruk dat de organisatie wat onderbemand was want de afspuit was ook niet veel soeps , de douches een flink eind wandelen maar wel lekker warm , de hotdog heeft wel gesmaakt .Nog ferm gelachen met een clubgenoot die na de douche vaststelde dat zijn lange broek nog thuis lag .Kortom we zijn toch eens buiten geweest en het gezelschap maakte veel goed .Tot slot nog vastgesteld dat sommigen onder ons met de jaren beter worden .Volgende afspraak volgend jaar in Snellegem .Ik wens iedereen een fantastisch jaareinde en een nog beter 2014 met veel bikeplezier in goede gezondheid .
missie
Mountainbiker
Berichten: 84
Lid geworden op: za 31 okt 2009 00:14
Rijdt met: Lapierre Ultralight Cross
Contacteer:

Re: Zo 29/12/2013 Assebroek-Brugge :: 22e Nieuwjaars VTT

Bericht door missie »

Gisteren de 45 km met de crosser gereden. Niet veel soeps, andere TT's in de streek rond Brugge bieden veel meer. Een vierkantje rijden op een patattenveld, sja. Bepaalde stukken mochten er gerust uitgehaald worden. Die ene passage waarbij het water tot aan m'n bracket stond bv. Geef mij maar dan de bospassages in Beernem, Hertsberghe. Deze hoeft voor mij niet meer. Gisteren rond de middag was er wel voldoende bevoorrading, dat moet gezegd. Het valt me ook op dat het aantal bevoorradingen op TT's minder en minder wordt. Een stuk of 2 op 50 km is geen overbodige luxe.
Gebruikersavatar
liebherr 914
Mountainbiker
Berichten: 498
Lid geworden op: ma 03 dec 2012 19:27
Rijdt met: bulls 29er single speed , bulls wild flow 2 29er, merida big nine

Re: Zo 29/12/2013 Assebroek-Brugge :: 22e Nieuwjaars VTT

Bericht door liebherr 914 »

Hier ook gereden, parcour nat en snel, bevoorrading alles was op ,
afspuitstand t'ja euh .... #-o thuis zeker.
après een lekkere hot dog =D> =D>
Dimi73
Mountainbiker
Berichten: 36
Lid geworden op: zo 22 dec 2013 18:39
Rijdt met: cube rs1

Re: Zo 29/12/2013 Assebroek-Brugge :: 22e Nieuwjaars VTT

Bericht door Dimi73 »

vanmorgen ook gereden mager beestje als je het mij vraagt,beker piswater gekregen en stukje cake wat een verschil met vorige week in Westkapelle.
Gebruikersavatar
sticheltje
Mountainbiker
Berichten: 26
Lid geworden op: za 05 nov 2011 13:05
Rijdt met: Scott scale 950

Re: Zo 29/12/2013 Assebroek-Brugge :: 22e Nieuwjaars VTT

Bericht door sticheltje »

een tocht dat ik vooral zal onthouden om niet meer terug te komen :( De bevoorrading was sober en dat na bijna 28km. als je de fiets wilde afspuiten was het aanschuiven; tegen die tijd was hij al thuis gepoetst. neen ik woonde niet vlakbij. Sorry maar ik denk dat sommige organisatie niet meer creatief genoeg zijn. :(
olivierken
Mountainbiker
Berichten: 28
Lid geworden op: zo 14 nov 2010 22:32
Rijdt met: AMERICAN EAGLE

Re: Zo 29/12/2013 Assebroek-Brugge :: 22e Nieuwjaars VTT

Bericht door olivierken »

Vandaag ook eens naar Brugge afgezakt om nooit meer terug te komen [-X geen bevoorrading meer,ik was vuiler na het douchen dan ervoor(men kon toch eènpersoon zetten om eens het vuil weg te trekken)en dan na het douchen een lekkere hot dog dacht ik :^o daar aan gekomen zeiden ze simpel weg dat ze op waren #-o nu stel ik mij gewoon de vraag waarom ik 4 euro moest betalen??
Gebruikersavatar
Lichterveldenaere
Mountainbiker
Berichten: 1216
Lid geworden op: za 12 feb 2005 20:49
Rijdt met: xtme

Re: Zo 29/12/2013 Assebroek-Brugge :: 22e Nieuwjaars VTT

Bericht door Lichterveldenaere »

Hier zaterdagmiddag gereden.
Wie Assebroek (Sint-Trudo's) al gereden heeft, weet dat deze tocht voor het vlotte parcours gaat, dus richting Beverhoutsveld en consoorten met veel velddreven die meestal hard liggen. Veel bossen en techniek moet je hier dan ook niet verwachten. Die ligt hier overigens ook niet. Voor de bossen en technische zones waar nog gebiket kan worden moet je in de regio Jabbeke-Wingene-Beernem zitten. Hier zit je al te ver qua startplaats om die zones verantwoord te bereiken.

Ben geen fan van het Beverhoutsveld, maar die levert wel veel offroad op. Vond het parcours al bij al goed geslaagd. Enkele pittige stroken door regen van vrijdag, vooral in eerste helft. Ook enkele stukken die onder water stonden, maar dat stoorde me niet. Waar water staat, is er harde ondergrond en dat is vlotter berijdbaar dan dat slijk soms. En met goede schoenovertrekken merk je nauwelijks dat je door het water gereden hebt. Bikewash idd wat weinig druk, maar of daar veel aan te doen is? Douches stonden vlakbij bij mijn auto aan andere kant domein, maar wellicht ook niet de keuze van de organisatie dat ze wat verder van de aprèszaal stonden. Verwondert me vaak dat velen 50km aan topsnelheden fietsen en dan een wandeling van 300m teveel vinden. Soit. Wel aangename aprèszaal, toch zaterdagnamiddag. Voor de laatste rit van het jaar me toch goed geamuseerd met enkele medesteenbakkers

Wat de bevoorradingsproblemen op zondag betreft, spreek ik me niet uit. Dit is iets dat uiteraard te vermijden is!
Benoit
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: do 26 dec 2013 22:52

Re: Zo 29/12/2013 Assebroek-Brugge :: 22e Nieuwjaars VTT

Bericht door Benoit »

Vandaag uitgekeken naar een leuk ritje in Brugge... Toch wel teleurstellend! :-? Zal me maar niet uitspreken over de 'bevoorrading'.
Jammer dat er weinig technische stukken tussen zaten. Gelukkig was de zon van de partij en nog een gezellige après! :-) volgend jaar pas ik toch!!
Gebruikersavatar
Moddervarken
Mountainbiker
Berichten: 11
Lid geworden op: do 27 dec 2007 16:07
Rijdt met: Bulls King Cobra

Re: Zo 29/12/2013 Assebroek-Brugge :: 22e Nieuwjaars VTT

Bericht door Moddervarken »

Vanmorgen de 45 km gereden en me goed geamuseerd!
Jammer dat de reacties op de tocht zo negatief zijn. Ik heb veel respect voor iedereen die zich vrijwillig inzet om het ons mogelijk te maken wekelijks toertochten te rijden! De bevoorrading kwam inderdaad wat later dan we wensten en is in het honderd gelopen voor de latere starters maar daar zal wel een verklaring voor zijn (het grote deelnemersaantal en niet direct iemand vrij die naar een winkel kan rijden bijvoorbeeld). Wat het parcours betreft zijn er in de streek zeker ook andere mogelijkheden maar dan wordt er al snel gezegd dat alle toertochten in de streek dezelfde gekende baantjes gebruiken en kan je als organisatie ook weer niet goed doen. Zo simpel is het dus allemaal niet, denk ik.
Voor mij mag de organisatie volgend jaar zeker opnieuw een tocht in elkaar steken! Ik zal er zijn, omdat ik sowieso graag mountainbike, ik blij ben met alle mogelijkheden die ik daartoe krijg én ik er van overtuigd ben dat de club wel rekening zal houden met de opmerkingen die ze dit jaar kregen bij hun organisatie volgend jaar!
Plaats reactie