Zo 29/12/2013 Assebroek-Brugge :: 22e Nieuwjaars VTT

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
sofeurken
Mountainbiker
Berichten: 769
Lid geworden op: za 18 mar 2006 17:43
Rijdt met: ene in zwart wit

Re: Zo 29/12/2013 Assebroek-Brugge :: 22e Nieuwjaars VTT

Bericht door sofeurken »

dit tochtje ook gereden,brr,was redelijk fris om te starten :( samen mé Gianni,greg,andy en zn broere.
t'vrouwken was dan al den bos in,ja ze mag (soms :lol: )een beetje voorsprong hebben hé?
ja t was mud é :lol: hij plakte wel niet aan de wielen,als ge algerisch zij aan morre moe je op de bane rijden dees tijd van t jaar é.die grote wieltjes kruipen daar allemaal vlot door :P
de bevoorr was bij ons nog ok,wel een beetje overrompeling :wink:
andy zn broere was nog redelijk goe op dreef.
aangekomen op t gemak me 24.5avs dacht ik ,t vrouwken20.5
in de douches nog ferm stuk afgelachen mé dien boskanter zonder broek :lol: :lol: :lol:
op den aprés was voor ons toch nog een lekkere hot-dog voorradig
ja assebroek,ondanks het goede weer zowel gisteren als vandaag toch wa steken laten vallen qua organizatie,een beetje overrompeld door het aantal deelnemers.
@moddervarken:gij é u zeker gejeund vandage da kan niet anders mé zo een name :lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
dark dingo
Mountainbiker
Berichten: 694
Lid geworden op: wo 19 jan 2005 17:14
Rijdt met: KTM 2022

Re: Zo 29/12/2013 Assebroek-Brugge :: 22e Nieuwjaars VTT

Bericht door dark dingo »

Zaterdag om 13u gestart mee 4 steenbakkers en het was zalig kalm op het parcour.Overal vlotjes doorgeraakt,op één plaats de kano efkes moeten bovenhalen maar ook op deze plaats vlot erdoor geraakt :-D Bevoorading beetje laat maar toch genoeg vooradig om terug wat aan te sterken...al was die sportdrank echt niet te drinken.Douches enkele meters wandelen maar "who cares!!"Afspuit een 5-tal minuten moeten wachten en fietske terug proper...de finisching touch is voor thuis.Dit is niet dé supertocht in het Brugse maar toch content dat we hier konden rijden. Als niemand nog organiseert wordt het een probleem om nog ergens te rijden...of 't moeten bloso routes zijn :roll: en die overbevolking zal binnen een tijdje terug opgelost zijn als het mtb-winterseizoen er op zit!! Je kan dan terug toertochten rijden waar er soms maar een 2a300 man op afkomen.Nergens aanschuiven,geen parkeerproblemen,geen plaatsgebrek in kleedruimtes,...Deze maand(en) zijn sowiezo de drukste mtb maanden van het jaar.Respect voor elkaar en voor de organiserende medemens is echt op zijn plaats. Aan allen een mooi oudejaar en een sportief begin van 2014!!
dingo 8)
Gebruikersavatar
johnydj
Mountainbiker
Berichten: 24
Lid geworden op: wo 12 jun 2013 22:47

Re: Zo 29/12/2013 Assebroek-Brugge :: 22e Nieuwjaars VTT

Bericht door johnydj »

Voor al aan de 22ste editie toe te zijn , vond ik het ook maar povertjes ,
Zowel het uitgestippelde parkoers als de bevoorrading !!
Gebruikersavatar
Survival
Mountainbiker
Berichten: 48
Lid geworden op: zo 11 jan 2004 21:56
Rijdt met: specialized epic comp

Re: Zo 29/12/2013 Assebroek-Brugge :: 22e Nieuwjaars VTT

Bericht door Survival »

Gisteren ook gestart voor de 45, en ik moet eerlijk toegeven, te laat... maar op deze website stond start tot 12uur, heb me dan ook niet gehaast. Ik was daar tegen 11u25 en vertrokken rond 11u35.
Ik mocht toch nog starten maar ze waren wel vergeten te vertellen dat hier en daar wat pijltjes weg waren inclusief de eerste splitsing naar de 45, pfffft, dat er geen bevoorrading meer is kon me niet veel schelen (heb altijd mijn eigen bevoorrading mee) maar dat de pijltjes weg waren terwijl ze dat niet vertelden aan de start vind ik niet kunnen, dan moet je niemand meer laten starten (had ik zeker begrepen)... zeker als je dan nog 3 euro vraagt ook, ze hadden me toch wel wat korting kunnen geven ;-)
Ik zat dus op het parcours van de 35, vlot parcours, af en toe eens stoempen maar alles ging goed vooruit, op het laatste dan nog 5 km teruggereden en het laatste stuk nog eens gedaan om toch maar de km's te halen, toen was het ook niet meer aanschuiven aan de afspuitstand ;-)
Ik had in totaal 65 km (heen en terug naar Oostkamp inbegrepen) en ik heb me door het prachtige weertje wel geamuseerd maar ik twijfel of ik de tocht volgend jaar nog zal rijden....
Gebruikersavatar
blackie
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: za 05 dec 2009 10:26
Rijdt met: Giant 27,5plus en Pyga oneten29

Re: Zo 29/12/2013 Assebroek-Brugge :: 22e Nieuwjaars VTT

Bericht door blackie »

Samuel schreef:Gisteren is mijn ma omvergereden door twee mountainbikers tijdens de vtt van Assebroek. 29/12/13. Ze was aan het lopen op de oude spoorwegbedding. De twee zijn even gestopt en daarna doorgereden. Resultaat mijn ma bleef achter met een blauw oog, verzwikte pols en gebroken bril.
Dikke proficiat aan de 2 mannen, jullie hebben jezelf van de mooiste kant laten zien.
Als iemand het incident heeft gezien, laat een PM na. Als iemand alleen nog maar de ploegkledij herkent, kunnen we de inschrijvingslijst er naast leggen.
Zo'n aanrijding is nooit aangenaam, maar de manier hoe dit afgehandeld is geweest, is toch zeer triestig.

Zie topic: ongehoord gedrag.
derous eddy
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 24 jan 2014 18:11

Re: Zo 29/12/2013 Assebroek-Brugge :: 22e Nieuwjaars VTT

Bericht door derous eddy »

Op 28 en 29 december 2013 organiseerden wij onze traditionele Nieuwjaars VTT.
De zaterdag telden wij 920 deelnemers en liep alles prima. Vorig jaar telden we de zondag ongeveer 400 deelnemers.
Op zondag 29 december meldden zich 1340 deelnemers tussen 8 uur en 11 uur. Wij waren overdonderd en hadden bevoorrading en hotdogs te weinig. Wij probeerden via drankbons en zo de zaken zo goed mogelijk op te lossen maar willen ons toch verontschuldigen bij diegenen die zich benadeeld voelden.
Naar de toekomst toe proberen we zo veel mogelijk maatregelen te nemen om dergelijke ongemakken te voorkomen.

WTC Sint-Trudotrappers Brugge
Verantwoordelijke VTT Secretaris
Hubert Diasson Roland Depreux
Janmaan
Mountainbiker
Berichten: 26
Lid geworden op: vr 26 nov 2010 20:23
Rijdt met: weg/strand

Re: Zo 29/12/2013 Assebroek-Brugge :: 22e Nieuwjaars VTT

Bericht door Janmaan »

derous eddy schreef:Op 28 en 29 december 2013 organiseerden wij onze traditionele Nieuwjaars VTT.
De zaterdag telden wij 920 deelnemers en liep alles prima. Vorig jaar telden we de zondag ongeveer 400 deelnemers.
Op zondag 29 december meldden zich 1340 deelnemers tussen 8 uur en 11 uur. Wij waren overdonderd en hadden bevoorrading en hotdogs te weinig. Wij probeerden via drankbons en zo de zaken zo goed mogelijk op te lossen maar willen ons toch verontschuldigen bij diegenen die zich benadeeld voelden.
Naar de toekomst toe proberen we zo veel mogelijk maatregelen te nemen om dergelijke ongemakken te voorkomen.

WTC Sint-Trudotrappers Brugge
Verantwoordelijke VTT Secretaris
Hubert Diasson Roland Depreux
Er was inderdaad wat kommentaar omtrent gebrekkige/onvoldoende bevoorrading.
Maar 3,35 keer (335 % ) meer deelnemers op een zelfde toertocht als het jaar voordien verklaart veel, zoniet alles. Op zo'n verhoging van deelnemersaantallen kan je je nauwelijks voorbereiden.

Het is dan ook sjiek dat een organisatie - als de storm gaan liggen is en de balans opgemaakt is - met deze melding, de oorzaak vermeld en zich ook verontschuldigd. =D> =D>

Volgend jaar zijn we op post.
Gebruikersavatar
whaleshark
Mountainbiker
Berichten: 679
Lid geworden op: ma 06 mei 2013 17:09
Rijdt met: ALu Cannondale F29, Carbon Vacorse, Stalen Ragley Big Wig en een oude alu fully Testarossem

Re: Zo 29/12/2013 Assebroek-Brugge :: 22e Nieuwjaars VTT

Bericht door whaleshark »

Van een overrompeling gesproken... Dit kon onmogelijk voorzien worden.
Mooi van de TT organisatoren dat ze hier duiden waar het schoentje knelde bij de bevoorrading.
Gebruikersavatar
arneken
Mountainbiker
Berichten: 107
Lid geworden op: do 30 aug 2007 14:30
Rijdt met: Granville Evo Team 2015 27,5"

Re: Zo 29/12/2013 Assebroek-Brugge :: 22e Nieuwjaars VTT

Bericht door arneken »

derous eddy schreef:Op 28 en 29 december 2013 organiseerden wij onze traditionele Nieuwjaars VTT.
De zaterdag telden wij 920 deelnemers en liep alles prima. Vorig jaar telden we de zondag ongeveer 400 deelnemers.
Op zondag 29 december meldden zich 1340 deelnemers tussen 8 uur en 11 uur. Wij waren overdonderd en hadden bevoorrading en hotdogs te weinig. Wij probeerden via drankbons en zo de zaken zo goed mogelijk op te lossen maar willen ons toch verontschuldigen bij diegenen die zich benadeeld voelden.
Naar de toekomst toe proberen we zo veel mogelijk maatregelen te nemen om dergelijke ongemakken te voorkomen.

WTC Sint-Trudotrappers Brugge
Verantwoordelijke VTT Secretaris
Hubert Diasson Roland Depreux
Verklaart inderdaad veel :)
Mooie en feire verklaring natuurlijk. Als ik me niet vergis was het ook een schitterende dag om te biken dus dat verklaart wel waarom er zoveel deelnemers waren. Toch misschien een beetje jammer dat er geen verklaring werd gegeven aan de bevoorrading? Had de dag zelf al serieus wat frustraties verholpen en dan hadden we zeker daar ons begrip voor gehad :)
Plaats reactie