Di 24/12/2013 Menen :: 8e X-mas VTT

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
NuRf
Mountainbiker
Berichten: 308
Lid geworden op: wo 23 nov 2005 11:14
Rijdt met: Mudbike: Scott Scale 40 (2006) - Dustbike: Specialized Epic Comp (2011)
Contacteer:

Di 24/12/2013 Menen

Bericht door NuRf »

Iemand meer informatie over deze toertocht?
Ik herinner mij nog enkele jaren geleden, toen ben ik op het laatste het spoor bijster geraakt...
Gebruikersavatar
Krisse²1
Mountainbiker
Berichten: 47
Lid geworden op: do 01 jan 2009 23:00
Rijdt met: Commençal Meta55 Carbon fully + FUJI Tahoe 1.1 ht

Re: Di 24/12/2013 Menen :: 8e X-mas VTT

Bericht door Krisse²1 »

Ik denk dat je je mag baseren op de bloso "sjouwersroute".
Verwacht geen technische hoogstandjes maar een leuke toertocht (en een ideaal excuus om geen kerstinkopen te moeten doen).

p.s. onderschat de stukken niet langs de leie ( geen hoogtemeters, maar toch verdraaid lastig ).
kinse
Mountainbiker
Berichten: 139
Lid geworden op: vr 19 okt 2007 13:21
Rijdt met: Scott

Re: Di 24/12/2013 Menen :: 8e X-mas VTT

Bericht door kinse »

ik ga morgen eens kijken, weer of geen weer, wind of geen wind
enkele jaren geleden ging de rit trouwens door noord-frankrijk, als ik mij dat nog goed herinner
Killerbeetje
Mountainbiker
Berichten: 156
Lid geworden op: ma 18 feb 2008 13:47
Rijdt met: B 1 killerbee

Re: Di 24/12/2013 Menen :: 8e X-mas VTT

Bericht door Killerbeetje »

vorig jaar ook eerst Frankrijk de 45km en eenmaal opnieuw aan de inschrijving de bevoorrading....en dan de rest België
Gebruikersavatar
filiep72
Mountainbiker
Berichten: 1985
Lid geworden op: ma 06 okt 2008 13:18
Rijdt met: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15

Re: Di 24/12/2013 Menen :: 8e X-mas VTT

Bericht door filiep72 »

Het ziet ernaar uit dat het dit jaar een zuidwester-stormritje zal worden. Nog altijd beter dan een noordoosten-stormritje. Morgen ist startuur voorzien rond 8.30. Maar ik benin congé hé. Ik kan er ook een half uur naast zitn 8-[ .
Gebruikersavatar
NuRf
Mountainbiker
Berichten: 308
Lid geworden op: wo 23 nov 2005 11:14
Rijdt met: Mudbike: Scott Scale 40 (2006) - Dustbike: Specialized Epic Comp (2011)
Contacteer:

Re: Di 24/12/2013 Menen :: 8e X-mas VTT

Bericht door NuRf »

Nadat ik mij zondag overslapen heb voor de krierecrossers ging ik met volle moed hier starten.
Deze ochtend toch wijselijk beslist om thuis te blijven...
Duboisbiking
Mountainbiker
Berichten: 146
Lid geworden op: di 30 nov 2004 12:21
Rijdt met: Specialized

Re: Di 24/12/2013 Menen :: 8e X-mas VTT

Bericht door Duboisbiking »

Jammer van de wind.

Http://www.facebook.com/mountainbikesport" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
cowboy peter
Mountainbiker
Berichten: 1473
Lid geworden op: zo 17 sep 2006 19:04
Rijdt met: flash29, epic , synapse

Re: Di 24/12/2013 Menen :: 8e X-mas VTT

Bericht door cowboy peter »

Het weer was deze morgen toch een heel stuk beter dan verwacht - veel wind, maar geen of nauwelijks regen - en tegen 10u20 stond ik waarschijnlijk als één der laatsten aan de start. nr48 kreeg ik op mijn polsbandje. Jammer voor de organisatie dat de opkomst zo laag was.
Het parcours ging eerst een 7 km langs de leie richting Kortrijk, gelukkig met de wind in de zij. Vanaf hier waren er enkele zware stroken zowel door de ondergrond als door de wind. Traag maar zeker ploegen en zwoegen was het motto op deze lus langs Lauwe en Rekkem. Ik zag dat op de 2e lus richting Frankrijkvoor de 45 de fietssporen niet zo talrijk waren. Gelukkig was de ondergrond hier een stuk beter berijdbaar. Dat deze nu en dan iets omhoog liep namen we er maar bij.
Na 42km (3x 700m misreden) aangekomen , en na het afspuiten nog enkele boterhammen binnengespeeld.
Ik kom hier al enkele jaren, en behalve de zuinige bepijling heb ik hier weinig opmerkingen. De streek is wat ze is.
Gelukkig geen regen gehad, en eigenlijk was het best aangenaam fietsweer.
Gebruikersavatar
filiep72
Mountainbiker
Berichten: 1985
Lid geworden op: ma 06 okt 2008 13:18
Rijdt met: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15

Re: Di 24/12/2013 Menen :: 8e X-mas VTT

Bericht door filiep72 »

Rond 8.45 hier gestart. De meesten hadden een beetje schrik van het weerbericht blijkbaar, ofwel moesten ze de kalkoen nog vangen. En tis algemeen geweten dat de kalkoenen dit jaar in betere conditie zijn. :-D
Spijtig voor de organisatie van de geringe opkomst, volgend jaar weer beter zullen we maar zeggen.
Alhoewel, een toertocht met weinig deelnemers open toch weer perspectieven :
- op de bewaakte fietsstalling wast niet moeilijk om mijne vélo terug te vinden. Er stonden er maar 2 :-?
- de inschrijving ging in een 'razend' tempo.
- tijdens de rit moest ik eens niet oppassen of da ze mij links of rechts zouden voorbijvliegen. De straaljagers laggen nog in hun bed
- op de bevoorrading was er geen probleem.ik had alles voor mij alleen :bounce:
- een héél korte wachttijd aan de afspuitstand.
- op den aprés, een heel vlotte bediening. Massa's broodjes . Maar euhm,....die bediening was niet optimaal. Het was beter geweest moesten ze gemiddeld 35 jaar jonger zijn, een kort rokske dragen en lang , golvend ros haar hebben. Een werkpuntje voor volgend jaar misschien ? [-o<
Plaats reactie