Zo 29/12/2013 Westmalle :: 13e Winter VTT

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Weit
Mountainbiker
Berichten: 44
Lid geworden op: ma 01 dec 2008 23:43
Rijdt met: Willier 101XB
Contacteer:

Re: Zo 29/12/2013 Westmalle :: 13e Winter VTT

Bericht door Weit »

Hey kwb broeders van Westmalle,
kwb Weerde zal morgen aanwezig zijn om het slijk te trotseren!
Hopelijk hebben jullie ook 400l Westmalle nodig om de dorstigen te laven zoals bij ons op 1 december...
We hebben op onze hipe slinternieuwe site http://www.mtbweerde.be/
zelfs reclame gemaakt voor jullie organisatie.
succes morgen!
Weit
Gebruikersavatar
mallybiky
Mountainbiker
Berichten: 174
Lid geworden op: vr 06 jan 2006 13:55
Rijdt met: Specialized Epic 2007 & Ridley CrossWind

Re: Zo 29/12/2013 Westmalle :: 13e Winter VTT

Bericht door mallybiky »

franske323 schreef:mannen hou jullie klaar voor een massa volk want er is in de verste verte geen andere tt !! als het droog wil blijven zou ik er niet van verschieten dat je dicht bij de 2000 starters ga uitkomen of zoals over 2 weken bij de collega's van zoersel nog wa meer ;-)


tot morgen alvast.
Hallo Frans, wij zijn voorzien op 2000 deelnemers.
koppigaard
Mountainbiker
Berichten: 1003
Lid geworden op: zo 03 feb 2008 22:05
Rijdt met: Specialized Stumpjumper

Re: Zo 29/12/2013 Westmalle :: 13e Winter VTT

Bericht door koppigaard »

Die 2000 waren inderdaad van de partij. Een TT onder de zon, slingerend tussen de modderpartijen. Een meer dan degelijke organisatie met bewaakte oversteekplaatsen. Voor mij was het de eerste keer in Malle en omstreken. Ik word hier niet euforisch van maar als alternatief na de stortvloed van voorbije dagen best wel te genieten. Singletracks in de bossen boden enige uitdaging, asfalt en beton waren nodig om de modder uit ogen en oren te vegen. Bij binnenrijden, zo rond de middag, wou ik nog vlug (!) even de 15 meepikken maar de pijlen waren al opgeruimd. Maw. qua organisatie zit dit wel snor.
de ware
Mountainbiker
Berichten: 1010
Lid geworden op: wo 25 mei 2005 22:18

Re: Zo 29/12/2013 Westmalle :: 13e Winter VTT

Bericht door de ware »

Omdat er hier in de omstreken niks te mtb-en viel, ook naar Westmalle afgezakt. Het was vlug duidelijk dat hier wat volk was, tot buiten aanschuiven om in te schrijven :(
Veel ploeteren en baggeren maar op de meeste plekken was de ondergrond ok, dus nog goe berijdbaar =D>

mooie afsluiter van het bike-jaar 2013

misschien tot next year

en aan alle bikers een gelukkig, fun-bike 2014
Laatst gewijzigd door de ware op zo 29 dec 2013 23:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Patje123
Mountainbiker
Berichten: 12
Lid geworden op: za 22 dec 2012 12:14
Rijdt met: Specialized

Re: Zo 29/12/2013 Westmalle :: 13e Winter VTT

Bericht door Patje123 »

Jullie hebben goed je best gedaan om na een week vol regen een deftig parcours aan te bieden. Over het algemeen viel het nog best mee op de 43 km. Bij het binnenrijden hadden we al direct opgemerkt dat we lang zouden moeten wachten voor het afspuiten, dus maar direct een trappistje gaan drinken en onze fiets ergens anders gaan afspuiten. Goede organisatie en tot volgend jaar. Mistral Bikers uit Sint-Lenaarts.
Gebruikersavatar
Mr_Proper
Mountainbiker
Berichten: 66
Lid geworden op: za 12 nov 2005 21:55
Rijdt met: Stevens S8
Contacteer:

Re: Zo 29/12/2013 Westmalle :: 13e Winter VTT

Bericht door Mr_Proper »

Hoi, Na vele tegenslagen en 2 jaar afwezigheid heb ik vandaag nog eens de moed bijeen geraapt en een toerke meegefietst in Westmalle. Ik werd zo zwart als een aap maar heb me goed geamuseerd. Bedankt aan maten die mij meegenomen hebben in hun trein. :P
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3823
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Re: Zo 29/12/2013 Westmalle :: 13e Winter VTT

Bericht door Dickie »

Omdat ik op tijd weer terug thuis moest zijn was ik al vroeg op post.
Er waren zelfs nog parkeerplaatsen aan de sporthal en inschrijven kon ook al, een meevaller.
De meesten wachtten op wat meer daglicht, een andere biker startte al en met 2 zie je wat meer, dus ook op weg voor de grote toer.
't Was toch nog iets te vroeg, we hebben hier en daar wat naar pijltjes moeten zoeken :-D .
Van de ondergrond was nog niet veel in detail te zien, maar aan de modderspatten die in het gezicht vlogen, het geschuif en het plassengeplets bleek dat de kuis langer dan gewoonlijk ging duren.
Aan de oversteekplaats met het blauwe zwaailicht hadden de agenten net werk met ongeduldige chauffeurs die hun stopsignalen negeerden, wsl een wat zwaardere overtreding dan ik met mijn 'lichtloze' bike :oops: .

Ik had wel op wat meer off-road gehoopt, met de single speed mij wijselijk niet zot zitten trappen op de asfalt.
In de lange dreven met dat dun pelleke spatmodder leek het wel of je in de (modder)douche zat :-D .
Das het nadeel van wat bredere noppenbanden (Rocket Ron 2.1), ik heb een tijdje met 2 cyclomannen samengereden, die hadden veel minder last van spetters met die smalle bandjes.
Soepeke aan de ravi deed deugd.

Terug aan de start nog eens aangegaan voor de 26km.
Nu leek het wel op een drukke zondag op de Meir.
Aan de massa volk was er één voordeeltje: op de meeste vettige stukken was de track droog gereden.
De bevoorrading maar letterlijk rechts laten liggen, 't was zelfs al file op dat veldwegje dat er langs liep.
In de dreef na de ravi trachtte ik de file te passeren en dat werd trappen of verzuipen in de tractorsporen :-D .

De lange rij om de bike af te spuiten ook maar gelaten, zo kon ik na de douche nog een paar dosissen 'recupdrank van de paters' op de aprés nuttigen en stipt op de middag weer naar huis karren.
Happy newyear aan allen!
pannekoek
Mountainbiker
Berichten: 60
Lid geworden op: vr 12 feb 2010 21:46
Rijdt met: cannondale carbon 29 er flach1

Re: Zo 29/12/2013 Westmalle :: 13e Winter VTT

Bericht door pannekoek »

Mr_Proper schreef:Hoi, Na vele tegenslagen en 2 jaar afwezigheid heb ik vandaag nog eens de moed bijeen geraapt en een toerke meegefietst in Westmalle. Ik werd zo zwart als een aap maar heb me goed geamuseerd. Bedankt aan maten die mij meegenomen hebben in hun trein. :P

graag gedaan
en morgen mee naar Retie ????? :lol:
Gebruikersavatar
Mr_Proper
Mountainbiker
Berichten: 66
Lid geworden op: za 12 nov 2005 21:55
Rijdt met: Stevens S8
Contacteer:

Re: Zo 29/12/2013 Westmalle :: 13e Winter VTT

Bericht door Mr_Proper »

pannekoek schreef:
Mr_Proper schreef:Hoi, Na vele tegenslagen en 2 jaar afwezigheid heb ik vandaag nog eens de moed bijeen geraapt en een toerke meegefietst in Westmalle. Ik werd zo zwart als een aap maar heb me goed geamuseerd. Bedankt aan maten die mij meegenomen hebben in hun trein. :P

graag gedaan
en morgen mee naar Retie ????? :lol:
ZEKER WETEN ! :bounce:
spetser
Mountainbiker
Berichten: 75
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 10:36
Rijdt met: Granville Evo

Re: Zo 29/12/2013 Westmalle :: 13e Winter VTT

Bericht door spetser »

zondag ook naar Westmalle afgezakt. Omdat ik op tijd thuis moest zijn owv een feest in de namiddag had ik voor de 34 km gekozen.
's Morgens op tijd vertrokken zodat het nog niet zo heel druk was aan de inschrijving. Daarna vol goede moed vertrokken aan de tocht.
Af en toe was het wel slibberen geblazen, maar da nemen we er graag bij. Heb me in ieder geval goed geamuseerd. Bevoorrading was
dik in orde met cake, wafels, soep, sportdrank en zelfs blikjes ice tea. Eenmaal ben ik wel van de fiets gegaan aan de schuine kant met een
zeer vervelende wortel. Daar heb ik er meer zien afstappen. Was er smal en zeer glibberig. Voor de rest was alles dik in orde. Parcours was
al bij al nog goed berijdbaar na de vele regen. Volgend jaar kom ik zeker terug.
Plaats reactie