Zo 15/12/2013 Waasmunster-Sombeke

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
TaurineR
Mountainbiker
Berichten: 1916
Lid geworden op: za 16 jul 2005 23:28
Rijdt met: C. FSi

Re: Zo 15/12/2013 Waasmunster-Sombeke

Bericht door TaurineR »

Mijn afgesleten rara banden hadden wel een wat droger parcours verwacht.
Dat is wel een pak kuiswerk thuis, want het was erg druk an de afspuitstanden.
De nieuwe vio pijltjes zijn wel een stuk beter dan de oude!
Gebruikersavatar
Mountainbiker
Berichten: 2031
Lid geworden op: ma 05 mei 2003 13:06
Rijdt met: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic

Re: Zo 15/12/2013 Waasmunster-Sombeke

Bericht door »

Klopt , pijltjes waren heel duidelijk ! Ben zelf naar een carwash gereden en daar mijn fiets afgespoten , kleine moeite .
Gebruikersavatar
PsYchO66
Mountainbiker
Berichten: 158
Lid geworden op: wo 30 sep 2009 16:35
Rijdt met: Cube Reaction rx

Re: Zo 15/12/2013 Waasmunster-Sombeke

Bericht door PsYchO66 »

Bij mijn aankomst rond kwart voor 9 vooral veel files; file om parking te vinden, file om in te schrijven en file om aan het parcours te beginnen...
Eerste kilometers waren ook wat vettiger dan ik had gehoopt maar daarna was het wel beter. Heb me geamuseerd onderweg en bepijling was niets op aan te merken.
Bevoorrading was inderdaad alle hens aan dek en een beetje onderbedeeld.

Misschien volgend jaar toch ook eens nadenken over een parkeerbeleid? Iedereen rijdt daar in die kleine straatjes die al bomvol staan, en dan nog doodlopen ook. Chaos alom, toch op het moment dat ik aankwam.
Ook aan de inschrijving file, maar dit ging wel zeer vlot vooruit dus geen probleem.
Grootste minpunt was dan toch de afspuit, 3 slangetjes waar wat water uitdruppelt. Had de slangen zien liggen als ik kwam inschrijven en dacht dat ze de afspuit nog moesten opstellen, dat bleek het echter te zijn... Als je deze tijd van het jaar een tt organiseert weet je toch dat dit niet gaat volstaan? (oké, ik kuis de fiets thuis ook nog eens tegoei, maar bij mij gaat hij in de koffer en ik woon op een appartement, dus heb toch graag de grootste vuiligheid er al af).

Maar zoals gezegd, het was plezant onderweg en dat is toch het belangrijkste! Dus merci aan de organisatie om onze zondagochtend weer in te vullen.
Gebruikersavatar
sofeurken
Mountainbiker
Berichten: 769
Lid geworden op: za 18 mar 2006 17:43
Rijdt met: ene in zwart wit

Re: Zo 15/12/2013 Waasmunster-Sombeke

Bericht door sofeurken »

afspuit was vorig jaar ook al een ramp,jammer
Gebruikersavatar
vannoli
Mountainbiker
Berichten: 1366
Lid geworden op: vr 21 dec 2007 13:31
Rijdt met: Specialized S-Works 29er &Niner Sir 9 & Ridley Noah

Re: Zo 15/12/2013 Waasmunster-Sombeke

Bericht door vannoli »

vannacht 4h slapen,om 8h30 aan de start met de maten voor de 50 ,idd begin was wa vettig maar toch vlotjes erdoor gegaan,en dan aan goed tempo de rest afgevlamd ,telkens bev aan rudyco is het geen grote luxe maar stukje fruit en drankje volstaan

Leuk parcours ,soms lang baan maar de rest was OK
Tot volgend jaar
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3823
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Re: Zo 15/12/2013 Waasmunster-Sombeke

Bericht door Dickie »

Het was nog rustig in de kantine toen ik bij de eerste schemering, rond 8u, inschreef voor de grote toer.
Net genoeg licht om het eerste natte stukje in de wei richting de Durmedijk goed door te komen.
De modderigste stukken lagen in het begin van de tocht, meer prut dan ik verwachtte gezien de voorbije drogere periode.
De gracht langs het prikkeldraadpaadje werd met een houten balustrade beveiligd.
Hier en daar was de breedte net 66cm, stuurtje paste er nl juist tussen :-D .
Dan ging het over de asfalt richting Tielrode met wat kerkwegels en dijkstukken.
Overal kon het tempo er goed ingehouden worden, af en toe een klimmetje op de Wase questa zorgde voor wat variatie.
Zodoende ook vroeg terug aan de bikewash en omdat er maar 2 man en ne paardekop waren, voldoende druk in den darm :wink: .
Nog een uitgebreide aprésbabbel, alvorens weer naar huis te bollen, wind mee, dat was ook weer mooi meegenomen.
't Was weer een geslaagde zondagochtend =D>
jangen
Mountainbiker
Berichten: 40
Lid geworden op: ma 28 jan 2013 12:56

Re: Zo 15/12/2013 Waasmunster-Sombeke

Bericht door jangen »

al bij al zeer goed berijdbaar parkoers en perfect uitgepijld, wel weinig uitdagend maar bon in een streek waar het allemaal redelijk plat is kun je geen wonderen verwachten.
Altijd die opmerking ivm afspuiten, ik doe daar al 3j niet aan mee, de fiets op het rek, rijden naar de eerst volgende carswash en afspuiten, dan moet je niet wachten en zit er altijd genoeg druk op het water, max 3min werk dan, maar bon dat kost je 2 euro.
Organisatie niks op aan te merken want niet te vergeten er was een pak volk toch vond ik, ook veel Nederlanders.
moorken
Mountainbiker
Berichten: 191
Lid geworden op: wo 02 mei 2012 13:42
Rijdt met: Red Bull Team-AL600
Contacteer:

Re: Zo 15/12/2013 Waasmunster-Sombeke

Bericht door moorken »

jangen schreef:al bij al zeer goed berijdbaar parkoers en perfect uitgepijld, wel weinig uitdagend maar bon in een streek waar het allemaal redelijk plat is kun je geen wonderen verwachten.
Altijd die opmerking ivm afspuiten, ik doe daar al 3j niet aan mee, de fiets op het rek, rijden naar de eerst volgende carswash en afspuiten, dan moet je niet wachten en zit er altijd genoeg druk op het water, max 3min werk dan, maar bon dat kost je 2 euro.
Organisatie niks op aan te merken want niet te vergeten er was een pak volk toch vond ik, ook veel Nederlanders.
wij gooien de fiets eerst achteraan in de wagen, in deze toestand was hij niet mee te nemen.... ik heb idd zelden een afspuitstand geweten waarbij het niet meer nodig was om thuis achteraf nog eens grondig te poetsen.... maar het was jammer dat, tegen dat wij terugkwamen, er nog slechts 2 tuinslangen bruikbaar waren, al de rest was afgekoppeld / kapot.... de afspuitstand was toch echt een zwaar minpunt, verder was alles prima in orde, het eerste deel voor de bevoorrading vond ik toch een heel stuk minder, maar na de bevoorrading, te starten met het technisch gedeelde in Hamme, was het echt wel dikke fun! ook de organisatie was helemaal vlotjes. Volgend jaar terug!

voor diegenen die willen weten wat ze gemist hebben, dit is mijn korte video recap in 1 minuut:
http://www.youtube.com/watch?v=5P3eCpmgdzc
Gebruikersavatar
Mountainbiker
Berichten: 2031
Lid geworden op: ma 05 mei 2003 13:06
Rijdt met: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic

Re: Zo 15/12/2013 Waasmunster-Sombeke

Bericht door »

moorken schreef:
voor diegenen die willen weten wat ze gemist hebben, dit is mijn korte video recap in 1 minuut:
http://www.youtube.com/watch?v=5P3eCpmgdzc
Nice ! ...Lijkt wel alsof je armen van 3m hebt ;-)
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3823
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Re: Zo 15/12/2013 Waasmunster-Sombeke

Bericht door Dickie »

Mooi filmke, op 0.40" dijk blijkbaar af-en langsgereden op de asfalt, pijltje was daar idd niet duidelijk.
Daar ging het bovenop de dijk, een trackje met wat weerstand :wink:
Plaats reactie