Zo 15/12/2013 Averbode :: 5e Santa MTB

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
raiden24
Mountainbiker
Berichten: 91
Lid geworden op: di 17 nov 2009 15:40
Rijdt met: Vortrieb 29er

Re: Zo 15/12/2013 Averbode :: 5e Santa MTB

Bericht door raiden24 »

Om even terug te komen op het parcours, het was eigenlijk teleurstellend in zo mooie omgevingen ( zoals Diest, Averbode, Scherpenheuvel), waar nog heeel veel mooie tracks liggen. Ik had me toch laten verleiden om te komen vanwege eerdere positieve reacties, maar daar hadden we een achteraf beetje spijt van. Al gelukkig dat de modder ons nog wat uitdaging af. Uiteindelijk toch een kleine 70km op de teller.

Betreft de organisatie, het begint me op te vallen, dat elke organisatie die Golazo doet, een zeer prijzige is. Volgende keer kies ik terug voor een lokale organisatie door een club of vzw. Die organisaties zijn meestal beter en kunnen de financiele steun gebruiken.
Gebruikersavatar
phille
Mountainbiker
Berichten: 2003
Lid geworden op: do 01 jan 1970 02:00
Rijdt met: Bravo met het nieuwe forum !
Contacteer:

Re: Zo 15/12/2013 Averbode :: 5e Santa MTB

Bericht door phille »

WS schreef:
dergelijke populaire tochten mag je nooit starten met single tracks, file file file
Waarom? 't Is toch geen massastart?
Ah nee ? Nu was het massastart van 8u tot 10u ;-) als je die singles opt einde doet geeft dat veel minder file
Stinobi
Mountainbiker
Berichten: 167
Lid geworden op: zo 29 jul 2007 13:22
Rijdt met: Niner Air9

Re: Zo 15/12/2013 Averbode :: 5e Santa MTB

Bericht door Stinobi »

forre schreef:
Stinobi schreef:
Plons Racing schreef:Is volgens mijn bron gestorven
Schedelbreuk zei men me
Sterkte aan de familie als dit waar is...

Ik heb er toch nog enkelen zien rijden zonder helm, ongelofelijk...

On topic:
Ik dacht ni verwacht dat het zo vettig ging zijn. Ook altijd grappig dat de baanjanetten u op het vlakke voorbij vliegen en in de bos houden ze u zwaar op (zowel op single track, omhoog als naar beneden) :D
Sterkte aan de familie !!!
Ik heb vandaag ook zonder helm gereden , alleen met kerstmuts om in de sfeer te blijven ...vallen kun je altijd ....maar dit parcour was toch bijlange niet ...gevaarlijk .
En als gij spreekt over " baanjanetten " , ieder rijdt toch voor de fun ...gij zijt mss beter in het klimmen , andere beter op vlakke stukken , toch niks om u druk over te maken !!!
Als ge u in die zaken opjaagt kunt ge beter thuis blijven .
Ik bedoelde het dan ook ni denigrerend. Ik erger me er ook ni aan, een toertocht is voor iedereen. Ik vond het gewoon grappig aangezien het in mijn ogen een omgekeerde manier van rijden is.
Gebruikersavatar
phille
Mountainbiker
Berichten: 2003
Lid geworden op: do 01 jan 1970 02:00
Rijdt met: Bravo met het nieuwe forum !
Contacteer:

Re: Zo 15/12/2013 Averbode :: 5e Santa MTB

Bericht door phille »

forre schreef:[
Ik heb vandaag ook zonder helm gereden , alleen met kerstmuts om in de sfeer te blijven ...vallen kun je altijd ....maar dit parcour was toch bijlange niet ...gevaarlijk .
ik begrijp uw kerststemming maar uw logica raakt kant noch wal, rij gerust in kerstmuts maar kom hier niet pochen en zeggen dat het geen gevaarlijk parcours was, het zit altijd in een zeer klein hoekje

er blijkt ook nog een incident onderweg te zijn geweest, mss begrijpelijk met zoveel volk dat er een opstootje is, kweet er het fijne niet van
Gebruikersavatar
janssis werner
Mountainbiker
Berichten: 471
Lid geworden op: ma 18 feb 2013 13:37
Rijdt met: granville pulse1 . Canyon Nerve AL 9.9 stealth . Cannondale moterra 3

Re: Zo 15/12/2013 Averbode :: 5e Santa MTB

Bericht door janssis werner »

Als deze mens vandaag gestorven is ,mijn inigedeelneming en sterkte in deze dagen. Deze tocht barst uit haar voegen . Met 2600mtb of het je nu atijd in het veld rijd of niet , prof of amteur . Iedereen doet dit om gezond aan sport te doen . Maar we moeten allemaal eens bij ons eigen kijken waar we fout zitten . Ik heb er gezien na het roepen dat er verkeer komt nog altijd over vliegen . Als het vast parcour te slecht is zomaar over iemand anders zijne grond rijden , en wetende dat deze mens geen toesteming heeft gegeven . Je hebt toch ook niet graag dat ze door jouw voortuin rijden . Hier heb je nu veel bos en onverharde wegen , maar waar ze het moeten stelen met prive stukken . Daar mag je volgend jaar niet meer gaan fietsen. Dan heb ik nog een paar onzelaars gezien die door een gesloten overweg fietsen. Is uwe tijd dan belangrijk of moet je optijd thuis zijn of zijn we gewoon zo gehaast. Denk daar in het vervolg eens aan en laten we nu met ons hart bij die man en zen familie zijn. De organisatie was dik in orde alleen waren we met teveel bikers.
Gebruikersavatar
Wald Herr
Mountainbiker
Berichten: 448
Lid geworden op: di 21 okt 2003 21:51
Rijdt met: EdNine
Contacteer:

Re: Zo 15/12/2013 Averbode :: 5e Santa MTB

Bericht door Wald Herr »

..of hoe vandaag bewezen werd hoe een sport slachtoffer kan zijn van zijn eigen succes.... :(
Zoals al veel posters hier hebben laten verstaan : veel te veel volk op het parcours, vooral de singletrack in het begin was een ramp maar ook elk stukje singletrack en helling was het te voet.. En ja, ik denk ook dat het kwam door een aantal 'minder ervaren bikers' die bij de minste hindernis in de remmen gingen. Maar dat hoort er bij : iedereen betaalt even veel en rijdt het parcours zoals ie kan. Ik heb alleszins nog nooit iemand bewust zien remmen om de volgers te pesten... :wink:
Het stukske grasveld waarover hiervoor sprake: tja.. ik heb er ook over gereden, terwijl ik me idd de bedenking maakte dat de betrokken boer daar nie blij om ging zijn... Een helling ervoor had ik m'n ketting al overgestampt, dus ik koos voor de ietwat berijdbare stroken... Enig alternatief was (weer) te voet naar boven baggeren.
Aan de koeksken stond echt een massa volk, en daar besloten we dat het goed geweest was : we zijn de 25km opgedraaid... :roll:
Mej den bike terug Retie en al bij al toch nog 70km op den tikker...

Dezen TT is -voor de 2e keer op rij- compleet overbevolkt : ge bent op de technische stroken trager dan een wandelclub. tja, spijtig, maar dan hoeft het voor mij niet meer. Optie voor de organisatie is het evenement ( want zo mag je het onderhand al wel gaan noemen :wink: ) over 2 dagen te spreiden...

En Marco : bedankt voor uwe kettingbreker he... =D>

Mocht het kloppen van de overleden biker : innige deelneming aan de familie en verwanten...
forre
Mountainbiker
Berichten: 72
Lid geworden op: do 13 sep 2012 18:00
Rijdt met: Trek Superfly

Re: Zo 15/12/2013 Averbode :: 5e Santa MTB

Bericht door forre »

phille schreef:
forre schreef:[
Ik heb vandaag ook zonder helm gereden , alleen met kerstmuts om in de sfeer te blijven ...vallen kun je altijd ....maar dit parcour was toch bijlange niet ...gevaarlijk .
ik begrijp uw kerststemming maar uw logica raakt kant noch wal, rij gerust in kerstmuts maar kom hier niet pochen en zeggen dat het geen gevaarlijk parcours was, het zit altijd in een zeer klein hoekje

er blijkt ook nog een incident onderweg te zijn geweest, mss begrijpelijk met zoveel volk dat er een opstootje is, kweet er het fijne niet van
Tja ieder zijn mening zeker !!!
stanislav
Mountainbiker
Berichten: 18
Lid geworden op: di 29 okt 2013 21:59

Re: Zo 15/12/2013 Averbode :: 5e Santa MTB

Bericht door stanislav »

Golazo is geen liefdadigheidsinstelling..... Alles voor de (eigen) kassa he! :cry:
In baal kopen ze de Balenberg op waar al jaren MX wordt gedaan. Wordt nu een cyclocross center, die investering brengt zichzelf op..... :-?
Speedy Pinegel
Mountainbiker
Berichten: 418
Lid geworden op: di 03 mei 2011 09:29
Rijdt met: Specialized Tarmac en Grand canyon 29

Re: Zo 15/12/2013 Averbode :: 5e Santa MTB

Bericht door Speedy Pinegel »

phille schreef:
WS schreef:
dergelijke populaire tochten mag je nooit starten met single tracks, file file file
Waarom? 't Is toch geen massastart?
Ah nee ? Nu was het massastart van 8u tot 10u ;-) als je die singles opt einde doet geeft dat veel minder file
Volledig mee eens.
Gebruikersavatar
janssis werner
Mountainbiker
Berichten: 471
Lid geworden op: ma 18 feb 2013 13:37
Rijdt met: granville pulse1 . Canyon Nerve AL 9.9 stealth . Cannondale moterra 3

Re: Zo 15/12/2013 Averbode :: 5e Santa MTB

Bericht door janssis werner »

He Wald ik ken dit gevoel ketting over en een heel tt op je ongemak. Dit kunnen die anderen voor u en na u niet inroepen he. We zouden dit er zoveel als mogelijk eruit moeten halen . iI heb dit ook al wel eens gedaan. Maar als jezelf mee werkt aan een tt en je krijgt problemen met je tocht rond te krijgen, begin je anders te denken he. En was straks nog iets vergeten te zeggen en dit is veel belangrijker. Het bedanken van de mensen die deze mens hebben bijgestaan .Dit zijn de helden van de dag.
Plaats reactie