Zo 15/12/2013 Averbode :: 5e Santa MTB

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
forre
Mountainbiker
Berichten: 72
Lid geworden op: do 13 sep 2012 18:00
Rijdt met: Trek Superfly

Re: Zo 15/12/2013 Averbode :: 5e Santa MTB

Bericht door forre »

Stinobi schreef:
Plons Racing schreef:Is volgens mijn bron gestorven
Schedelbreuk zei men me
Sterkte aan de familie als dit waar is...

Ik heb er toch nog enkelen zien rijden zonder helm, ongelofelijk...

On topic:
Ik dacht ni verwacht dat het zo vettig ging zijn. Ook altijd grappig dat de baanjanetten u op het vlakke voorbij vliegen en in de bos houden ze u zwaar op (zowel op single track, omhoog als naar beneden) :D
Sterkte aan de familie !!!
Ik heb vandaag ook zonder helm gereden , alleen met kerstmuts om in de sfeer te blijven ...vallen kun je altijd ....maar dit parcour was toch bijlange niet ...gevaarlijk .
En als gij spreekt over " baanjanetten " , ieder rijdt toch voor de fun ...gij zijt mss beter in het klimmen , andere beter op vlakke stukken , toch niks om u druk over te maken !!!
Als ge u in die zaken opjaagt kunt ge beter thuis blijven .
EvilD
Mountainbiker
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 30 dec 2005 23:08
Rijdt met: Cube LTD SL

Re: Zo 15/12/2013 Averbode :: 5e Santa MTB

Bericht door EvilD »

Viel bij mij wat tegen, sorry. Vond het die 5€ niet waard. Ik had er meer van verwacht.

Helm dragen doe je altijd. Nee gevaarlijk was het niet, maar als ge verkeerd valt kunt ge u lelijk bezeren.
forre
Mountainbiker
Berichten: 72
Lid geworden op: do 13 sep 2012 18:00
Rijdt met: Trek Superfly

Re: Zo 15/12/2013 Averbode :: 5e Santa MTB

Bericht door forre »

EvilD schreef:Viel bij mij wat tegen, sorry. Vond het die 5€ niet waard. Ik had er meer van verwacht.

Helm dragen doe je altijd. Nee gevaarlijk was het niet, maar als ge verkeerd valt kunt ge u lelijk bezeren.
Nee rit is idd de 5 euro niet waard , bevoorrading was wel ok , jenever achterna ok :-D , maar zoals de file aan de afspuitstand :( zeker als je weet dat er verleden jaar ook een massa volk aanwezig geweest is ondanks het plat en veel betonachtig parcour .... , 3 euro voor ne leffe :(
Heb meer de indruk dat het hier draait om de kassa vol te krijgen en niet voor de sport !!
Ga hier eerwaarschijnlijk veel mensen bij tegen de kop stoten maar ieder zijn mening hé :-D .

Sportieve groeten !!!
Gebruikersavatar
marco di lungo
Mountainbiker
Berichten: 75
Lid geworden op: zo 25 sep 2011 20:18
Rijdt met: Trek

Re: Zo 15/12/2013 Averbode :: 5e Santa MTB

Bericht door marco di lungo »

Wij hebben de MUG ook langs de vijver zien rijden,en bij het slachtoffer zien staan.
Volgens horen zeggen was de val fataal voor het slachtoffer.....
Innige deelneming voor de familie........

Spijtig voor de organisatoren,maar mij zien ze niet meer in Averbode,of het moet droog zijn of stenen uit de grond vriezen.
De grond kan er geen water verdragen,né vetboel van start tot finisch.... [-X [-X [-X
En geen baanjanet. :-D
dago
Mountainbiker
Berichten: 296
Lid geworden op: za 21 aug 2010 22:36
Rijdt met: scoppio 201.1/ ronanda 29er/ beone crd comp

Re: Zo 15/12/2013 Averbode :: 5e Santa MTB

Bericht door dago »

veel volk en wa file gehad maarja die mensen hebben ook betaald en anders worden ze nie beter he!
die veldwegskes waren leuk om zien wie het langst id pedalen kon blijven.
Gebruikersavatar
phille
Mountainbiker
Berichten: 2003
Lid geworden op: do 01 jan 1970 02:00
Rijdt met: Bravo met het nieuwe forum !
Contacteer:

Re: Zo 15/12/2013 Averbode :: 5e Santa MTB

Bericht door phille »

diene MUG is toch altijd klote om te zien :-(

5eur om 45km te fietsen
4eur voor een hotdog me "sjoukroet"
ik haalde mijne bruine boven om de jenever ook maar te betalen, dat moest dan gelukkig niet
Geld moet een reden zijn om dit te organiseren, maar best niet de enigste en dat gevoel had ik hier wel

dergelijke populaire tochten mag je nooit starten met single tracks, file file file en de nodige fileratten ook niet vergeten (ze krijgen een extra montage in mijn filmpje :-)
Wa veel int veld gezeten en da was zwaar
Ik ben zelf geen superman maar een sukkelaar ook niet, maar als ik zie hoeveel laagvliegers mij inhalen als ik in limburg ga fietsen dan moet ik toch zeggen da gijle goeie patatten daar moet hebben :-)
Gebruikersavatar
HolsbeekxG
Mountainbiker
Berichten: 109
Lid geworden op: wo 04 jan 2012 23:07
Rijdt met: Cube Elite C:68 Race / Specialized Crux / Specialized Venge / Specialized Tarmac

Re: Zo 15/12/2013 Averbode :: 5e Santa MTB

Bericht door HolsbeekxG »

Toen wij met de bende passeerden werd er nog hartmassage gegeven.... Ondertussen nog geen 'officiële' bevestiging, dus er is nog hoop zeker? Er is ondertussen al een artikel door Golazo gepost, zonder enige vermelding van het ongeval... Moest de man overleden zijn voor het posten van het artikel is dit een werkelijke schande.

Over de feitelijke TT is weinig te zeggen... Had dit parcours al voor 90% gezien tijdens de TT's van Scherpenheuvel en Averbode, enkel was daar de organisatie beter en wat minder geldzuchtig.
Ik heb mij 2 uur zitten ergeren in de overbevolking over het ganse parcour, mij zien ze hier niet meer terug.
YannickL
Mountainbiker
Berichten: 39
Lid geworden op: do 24 feb 2011 20:27
Rijdt met: Fuji SLM 1.1

Re: Zo 15/12/2013 Averbode :: 5e Santa MTB

Bericht door YannickL »

Rijden zonder helm? ik snap da niet!! heb er zelf al ene in 2 gevallen, het moet daarom niet gevaarlijk zijn. Als ge valt zijt ge blij da ge hem op hebt! Degene die zonder helm rijden mogen ze van mij direct van het parcours halen.
WS
Mountainbiker
Berichten: 74
Lid geworden op: di 20 mar 2012 18:23
Rijdt met: Cannondale scalpel

Re: Zo 15/12/2013 Averbode :: 5e Santa MTB

Bericht door WS »

dergelijke populaire tochten mag je nooit starten met single tracks, file file file
Waarom? 't Is toch geen massastart? Met zo veel volk maakt het niet uit waar die singletracks zitten.
Ik vond het een leuk parcours, iets meer modder dan verwacht na zo een droge week maar toch wel fun. Wie niet tegen modder kan moet maar baanjannet :wink: worden.
Ergens halverwege stond de politie langs een moeilijk modderwegje de mtb'ers die het wegje te zwaar vonden uit een veld te jagen. Je zal die boer maar zijn en zien dat er een strook van 10 m breed en tweehonderd meter lang van je veld platgereden is. Schandalig! Ben benieuwd of daar volgend jaar nog een tt zal mogen passeren.

Signalisatie was sober maar zonder problemen, bij iedere oversteekplaats hing een waarschuwingsbord =D>

Toen ik rond 10u vertrok lag er vlak na de start op de eerste singletracks ook iemand op de grond op hulp te wachten, ik hoop dat dat wel goed gekomen is.
m0117871
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 15 dec 2013 16:55

Re: Zo 15/12/2013 Averbode :: 5e Santa MTB

Bericht door m0117871 »

Heeft er iemand een Garmin edge 800 zien liggen ergens tussen km 10 en km 15. Ik ben hem daar ergens kwijtgespeeld.
De eerlijke vinder mag mij altijd bellen op 0479/395362. Ik hoop op een positief antwoord.
Alvast bedankt!
Plaats reactie