Za 07/12/2013 Hertsberge :: 20e Bossen van Vlaanderen

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
Fitzy
Mountainbiker
Berichten: 198
Lid geworden op: zo 13 dec 2009 19:27
Rijdt met: Cannondale Scalpel SE, Cannondale scalpel si, Giant Anthem Pro

Re: Za 07/12/2013 Hertsberge :: 20e Bossen van Vlaanderen

Bericht door Fitzy »

Super TT, wij hebben genoten van elke moment, bedankt aan je ploeg ! Tot 22 Dec, bij ons Wacky TT.

2 punten van kritiek om te helpen mschn, iemand bij de gevaarlijk oversteek plaatsen !!! x 3.

En eerste stop was wel wat vroeg.

Toch bedankt !
Gebruikersavatar
leffingenoartje
Kerstman
Berichten: 795
Lid geworden op: ma 21 okt 2002 20:24
Rijdt met: Thompson mash 5 en cube reaction 2010
Contacteer:

Re: Za 07/12/2013 Hertsberge :: 20e Bossen van Vlaanderen

Bericht door leffingenoartje »

Superfan schreef:Namens het bestuur en alle Hertetrappers, bedankt aan de 2878 deelnemers =D> =D> =D> =D> .
De weergoden waren ons weeral eens goedgezind, maar niet alleen dat, ook de super toffe sfeer over gans de dag maakt het voor ons een stukske gemakkelijker om ons telkenjare opnieuw voor 100% in te zetten.
Vooral een dikke proficiat aan onze parkoerbouwer om elk jaar opnieuw er iets schitterends van te maken. =D> =D> =D> =D> =D>
Leuk om al die positieve reacties te lezen.
En nu ga ik mij in mijn zetelke ploffen sé en dat zal deugd doen.... :wink:
die grote aantal deelnemers hebben jullie dik verdiend =D> =D> =D>

Vandaag waren we ook in grote aantal aanwezig maar liefst 12 chouffeladies =D> en amper 9 choufkes #-o

Het parcours was dag en nacht een verschil met vorig jaar toen het stoempen was..
graag tot volgend jaar voor jullie zomertocht..

:wink:
ddenolf
Mountainbiker
Berichten: 8
Lid geworden op: za 27 okt 2012 21:32
Rijdt met: Scot

Re: Za 07/12/2013 Hertsberge :: 20e Bossen van Vlaanderen

Bericht door ddenolf »

Serieuze problemen bij het thuiskomen. Leg maar ne keer uit da ge 45 km gereden hebt met de MTB en met zo'n propere kleren en velo thuiskomt !!! Gelukkig bracht het spoor op de Edge opheldering.

Zeker bedankt voor de organisatie, was toppie. Meer van dat gewenst.

Is er een link naar de genomen foto's ??

grts
Gebruikersavatar
Sully
Mountainbiker
Berichten: 87
Lid geworden op: wo 06 okt 2010 19:11
Rijdt met: Orbea Wild | Cotic Solaris+

Re: Za 07/12/2013 Hertsberge :: 20e Bossen van Vlaanderen

Bericht door Sully »

Proficiat aan de organisatie voor wederom een mooi parcours. Hoewel mijn achtertuin en ik elke bocht, wortel en boom ondertussen ken blijft het aangenaam om eens gewoon de pijltjes te volgen en een collega organisator te steunen. zo'n grote opkomst doet altijd deugd, en verdiend trouwens.


Tegenvaller is dat één van onze mede bikers overhoop is gereden door zo'n would be racers. Let wel, wij zijn (zeer) ervaren bikers en kunnen aardig met de mtbike overweg maar dit kwam onverwacht. Op zo'n toertocht met veel deelnemers rijden wij op en gezapig cruise tempo en genieten van de rit, het gezelschap en de omgeving. We rijden met 2 naast elkaar, elk in een spoor links en rechts. Zoeft er daar, zonder ook maar enige aankondiging, een racekonijn in het midden voorbij. Hij raakt daarmee het stuur aan van mijn fellow rider, stuur krijgt een slag van de impact, slaat 90° over, fiets blokkeert, biker over de kop. Zwaar geblesseerd aan knie, volledige bil geschaafd, heup geraakt, elleboog open, pols verzwikt, handschoen, trui en broek kapot. Vermoedelijk nog paar dagen werkonbekwaam en als zelfstandige komt dat dubbel dik aan. Van de roekeloze rijder geen spoor, die was al gaan vliegen. Een beetje menselijkheid ware mooi geweest en met familiale perfect te regelen.

Blijf hoffelijk, het kost geen moeite.
Draag een helm, een valpartij is zo gebeurd, ook al ben je een fantastische rijd(st)er. (weeral een aantal gezien zonder helm)
Wil je racen en vlammen : doe dan mee aan wedstrijden of start laat op TT's, dan heb je het parcours voor jezelf.

Sorry gasten, het moest van mijn hart.
Gebruikersavatar
Turfke
Mountainbiker
Berichten: 356
Lid geworden op: wo 08 jul 2009 21:47
Rijdt met: La Machine I & II

Re: Za 07/12/2013 Hertsberge :: 20e Bossen van Vlaanderen

Bericht door Turfke »

Gisteren met volle teugen terug genoten van deze.
Toppie en dikke merci aan de organisatie =D> =D> =D>
Gebruikersavatar
Sharkie
Mountainbiker
Berichten: 113
Lid geworden op: za 06 aug 2005 10:25
Rijdt met: Orbea Alma M15

Re: Za 07/12/2013 Hertsberge :: 20e Bossen van Vlaanderen

Bericht door Sharkie »

MrTurnersultan schreef:Proficiat aan de organisatie voor wederom een mooi parcours. Hoewel mijn achtertuin en ik elke bocht, wortel en boom ondertussen ken blijft het aangenaam om eens gewoon de pijltjes te volgen en een collega organisator te steunen. zo'n grote opkomst doet altijd deugd, en verdiend trouwens.


Tegenvaller is dat één van onze mede bikers overhoop is gereden door zo'n would be racers. Let wel, wij zijn (zeer) ervaren bikers en kunnen aardig met de mtbike overweg maar dit kwam onverwacht. Op zo'n toertocht met veel deelnemers rijden wij op en gezapig cruise tempo en genieten van de rit, het gezelschap en de omgeving. We rijden met 2 naast elkaar, elk in een spoor links en rechts. Zoeft er daar, zonder ook maar enige aankondiging, een racekonijn in het midden voorbij. Hij raakt daarmee het stuur aan van mijn fellow rider, stuur krijgt een slag van de impact, slaat 90° over, fiets blokkeert, biker over de kop. Zwaar geblesseerd aan knie, volledige bil geschaafd, heup geraakt, elleboog open, pols verzwikt, handschoen, trui en broek kapot. Vermoedelijk nog paar dagen werkonbekwaam en als zelfstandige komt dat dubbel dik aan. Van de roekeloze rijder geen spoor, die was al gaan vliegen. Een beetje menselijkheid ware mooi geweest en met familiale perfect te regelen.

Blijf hoffelijk, het kost geen moeite.
Draag een helm, een valpartij is zo gebeurd, ook al ben je een fantastische rijd(st)er. (weeral een aantal gezien zonder helm)
Wil je racen en vlammen : doe dan mee aan wedstrijden of start laat op TT's, dan heb je het parcours voor jezelf.

Sorry gasten, het moest van mijn hart.
Inderdaad, ik rij ook graag een goed tempo. Maar bij sommigen is 't er over! Ook geconfronteerd geweest met een bende pipo's die denken dat ze Tom Boonen zijn. Op de weg rijden ze geen platte prijs, maar tussen de wielertoeristen willen ze eens tonen wat ze kunnen. Opeens kreeg ik een duw in de rug, 't ging niet vlug genoeg [-X [-X [-X . Na een paar km raap je er dan een paar op, die dan wel groen lachen :lol: :lol: :lol: .
Gebruikersavatar
i-Mac
Kerstman
Berichten: 1336
Lid geworden op: za 01 mei 2004 12:37

Re: Za 07/12/2013 Hertsberge :: 20e Bossen van Vlaanderen

Bericht door i-Mac »

Ik heb de rit niet gereden, maar passeerde er wel langs een deel van het parkoers. Ik was zeer aandachtig aan de oversteekplaatsen ter hoogte van de Bruggesteenweg, want velen staken zonder kijken deze drukke baan over. Ook moest ik enkele keren (op een zeer kort stuk) uiterst rechts fietsen, want ze kwamen per 3 of 4 naast elkaar aangereden. Jammer dat sommigen het kapot maken voor de velen die het goed voorhebben ...
thomas1984
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: do 05 dec 2013 22:06
Rijdt met: s-cross

Re: Za 07/12/2013 Hertsberge :: 20e Bossen van Vlaanderen

Bericht door thomas1984 »

En dan te bedenken dat als je op een parcour eens een echte profrenner tegenkomt zij gewoon in de rij aansluiten en wachten tot ze een vrije doorgang hebben om te passeren. Zonder ook maar te roepen of te duwen. De andere would be profs is inderdaad een alsmaar groter probleem aant worden .
Superfan
Kerstman
Berichten: 734
Lid geworden op: ma 01 dec 2003 19:05

Re: Za 07/12/2013 Hertsberge :: 20e Bossen van Vlaanderen

Bericht door Superfan »

Hier nog een vraagje, gisteren is er iemand zijn gsm, paspoort, bank-en visa kaarten verloren op onze vtt.
Waarschijnlijk bij het buiten gaan...
Iemand die misschien iets gevonden heeft???? Indien zo, graag een berichtje aub.
Laat ons hopen op een eerlijke vinder... [-o< [-o< [-o<
Gebruikersavatar
sofeurken
Mountainbiker
Berichten: 769
Lid geworden op: za 18 mar 2006 17:43
Rijdt met: ene in zwart wit

Re: Za 07/12/2013 Hertsberge :: 20e Bossen van Vlaanderen

Bericht door sofeurken »

hier deze morgen(nu ja morgen :oops: ,om 10uur)de start genomen.was al een 5-tal jaren geleden dat ik er hier es bij was ,véél volk aanwezig,nochthans overal redelijk kunnen doorrijden mede doook or 't late startuur allicht,zust op die laatse singeltrack in t bosje wast aanschuiven maar da is dan nen verplichte cool-down :lol: :lol:
op den aprés ook nog turfken tegen t lijf gelopen,hij kon er ook nie genoeg van krijgen,de langen + den korten toer,chapeau!ook stijn vandenberg (OPQS) gespot,alsook nog een praatje gemaakt met de immer symphatieke katrien20
goed weertje,goede bevoorr,nen lekkeren heten hond,onze dag was geslaagd =D>
Plaats reactie