Zo 22/12/2013 Sint-Denijs-Zwevegem :: Winter Krieretocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
barty
Mountainbiker
Berichten: 549
Lid geworden op: ma 21 aug 2006 20:26
Rijdt met: Niner RDO, custom

Re: Zo 22/12/2013 Sint-Denijs-Zwevegem :: Winter Krieretocht

Bericht door barty »

Gisteren hier ook gestart en dit samen met Moonwood , die zo'n jaar of 6 geen tt meer gereden had. De weg naar St Denijs was een beetje "chaotisch" :cry: . Rond 8 u 40 gezwind begonnen aan de 51 echter het plezier was van korte duur voor mijne compagnon, "padde" afgebroken aan het einde van strook 31 ( prima aangeduid trouwens alle zones met pechnr =D> )Dan maar alleen de tocht verder gezet.
De strook langs het kanaal gekozen voor off-road en dat was een ideaal weerstands stukje :oops: tegen de wind.
De Mont Saint Aubert met de wind in het gat een eerste keer naar omhoog en het advies om op kleine verzet te schakelen volledig genegeerd..
De tweede beklimming vind ik zelf een zeer mooi stuk en de lopers in de tegenovergestelde richting blijkbaar ook, maar iedereen zei beleefd goeiedag ( in het Frans dan wel ).
En dan de afdaling na de tweede bevoorrading... Had deze al eens genomen bij de tt van de Steenbakkers en wist dat het een tricky stukje was. Eén voetje uit de pedalen en glijden hé ...super hé.
Vanaf dan zat de wind vnl. in het voordeel .
Enkele langere road passages werden afgewisseld met tractorslagen die er al bij al toch goed berijdbaar bijlagen.
Ook de tweede maal gekozen voor off-road maar dat viel allemaal goed mee .
Tevens voor de zoveelste maal kunnen vaststellen dat " vals plat" meestal naar omhoog is #-o
En dan kwam het hé ...Met de finish in zicht de eerste "Kriere" , ne mens moet soms een beetje geduld hebben .
Mijne bike compagnon had zich ondertussen wel weten bezig te houden rond de startplaats met enkele Blondjes maar ja , ik had ook niet anders verwacht. :drunk:
De bike-wash ten volle benut , maar de modder was van het type "sleermorre", dus dat viel allemaal goed mee.
In de kleedkamers was het gezellig knus keuvelen laat ons maar zeggen, meer moet dat niet zijn op zondag voormiddag.
=D> =D>
Gebruikersavatar
MTBSDVD83
Mountainbiker
Berichten: 433
Lid geworden op: do 26 feb 2009 19:57
Rijdt met: Flanders - Crossbow Grijs/Wit/Groen 22/10/2009
Contacteer:

Re: Zo 22/12/2013 Sint-Denijs-Zwevegem :: Winter Krieretocht

Bericht door MTBSDVD83 »

De foto's die genomen werden tijdens de tocht zullen tegen woensdagavond online staan op http://www.krierecrossers.be.
Gebruikersavatar
Sophie17
Mountainbiker
Berichten: 751
Lid geworden op: di 05 aug 2008 17:05
Rijdt met: ednine.

Re: Zo 22/12/2013 Sint-Denijs-Zwevegem :: Winter Krieretocht

Bericht door Sophie17 »

zéér schone TT de geul was de max!!!
kinse
Mountainbiker
Berichten: 139
Lid geworden op: vr 19 okt 2007 13:21
Rijdt met: Scott

Re: Zo 22/12/2013 Sint-Denijs-Zwevegem :: Winter Krieretocht

Bericht door kinse »

goeie organisatie in een heel leuke streek!
bedankt aan de pechdienst die mijn gezel zijn gebroken ketting gratis oplapte!

ps: wij deden de 65km en alle offroad :P
wazofski
Mountainbiker
Berichten: 32
Lid geworden op: za 03 mar 2012 17:20
Rijdt met: Cube Attention 2012

Re: Zo 22/12/2013 Sint-Denijs-Zwevegem :: Winter Krieretocht

Bericht door wazofski »

Heel leuke toertocht. Het off-road gedeelte tegen wind langs het kanaal heeft mij goed doen afzien, maar daar doen we het dan ook voor. Leuke passage op de Mont St Aubert, alleen was de "technische" afdaling geen spek voor mijn bek. Voor de rest: proficiat aan de organisatie!
Gebruikersavatar
RidingButcher
Mountainbiker
Berichten: 84
Lid geworden op: ma 20 okt 2008 19:05
Rijdt met: Ridley Tiger full LX

Re: Zo 22/12/2013 Sint-Denijs-Zwevegem :: Winter Krieretocht

Bericht door RidingButcher »

Kan enkel maar de vorige reacties be-amen. Super tocht, wel wreed lastig voor een niet klimmer. Dalen daarintegen.... Jammer dat de geul geen 6 keer zo lang was. Naar beneden gevlogen met als gevolg een groot takske die recht stond tussen mijn wiel en kader. Mij compleet murw gereden. Bij aankomst stond er veel volk bij de afspuitstand en dan maar weiselijk gekozen om naar de carwash te rijden.
TomR
Mountainbiker
Berichten: 32
Lid geworden op: di 26 nov 2013 20:28
Rijdt met: Cube reaction SL

Re: Zo 22/12/2013 Sint-Denijs-Zwevegem :: Winter Krieretocht

Bericht door TomR »

Volop genoten, top! Achteraf toch beter de 72 gedaan i.p.v. 65km, de benen waren goed, en de tocht ook!

Helm af voor de organisatie en sympathieke boel daar!

ps; heeft de 65km track ook privè-stukken/eenmalige doorgangen?? Of kan ik deze ten allen tijde narijden??

gr!
Gebruikersavatar
toba
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 23 dec 2013 21:15
Rijdt met: Cube 26er full xtr, IDworx 29er rohloff, Ridley Xnight cross

Re: Zo 22/12/2013 Sint-Denijs-Zwevegem :: Winter Krieretocht

Bericht door toba »

72 km fun !!!
Mooie afsluiter van (mijn) VTT 2013 seizoen.
Thx Krierecrossers, see you in 2014 !
Gebruikersavatar
MTBSDVD83
Mountainbiker
Berichten: 433
Lid geworden op: do 26 feb 2009 19:57
Rijdt met: Flanders - Crossbow Grijs/Wit/Groen 22/10/2009
Contacteer:

Re: Zo 22/12/2013 Sint-Denijs-Zwevegem :: Winter Krieretocht

Bericht door MTBSDVD83 »

TomR schreef:
ps; heeft de 65km track ook privè-stukken/eenmalige doorgangen?? Of kan ik deze ten allen tijde narijden??

gr!
Eigenlijk maar 1 strookje van 100m en die mensen maken er geen probleem van.
Tackie
Mountainbiker
Berichten: 72
Lid geworden op: di 30 dec 2008 21:54
Rijdt met: Trek XCaliber 8

Re: Zo 22/12/2013 Sint-Denijs-Zwevegem :: Winter Krieretocht

Bericht door Tackie »

Prachtige tocht gereden, heb ervan genoten, alleen jammer van de platte band op het einde, maar da's gewoon pech. Het weer viel goed mee, alleen de wind maakte het iets lastiger. Mooi parcours trouwens, met schitterende (pittige) beklimmingen van oa de Mont Saint-Aubert. Via deze toertocht konden we genieten van het beste uit de streek. Ook qua organisatie terug dik in orde : goed uitgepijld en zelfs op de 44km 3 uitgebreide bevoorradingen.
Plaats reactie