Za 23/11/2013 Maasmechelen :: 7e Euregio MTB Classic

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
Hanzzer
Mountainbiker
Berichten: 96
Lid geworden op: wo 17 mar 2010 19:00
Rijdt met: Scott Scale 29 Elite
Contacteer:

Re: Za 23/11/2013 Maasmechelen :: 7e Euregio MTB Classic

Bericht door Hanzzer »

Ghost-biker schreef:Met of zonder terrils, voor de 7de keer van de partij, maar toch jammer dat ze er niet meer over mogen, al ben ik er in 6 edities maar 1 keer in geslaagd om ze beiden fietsend tot boven te geraken. Rest nu de vraag waarom men er bikend niet meer over mag terwijl er een wandelroute overheen gaat :-? , hoog tijd voor een biker-platform die onze belangen kan verdedigen.
Tot zaterdag... voor een stuk Limburgse vlaai :P
Hé Ghostbiker geraakte mee uw schouder wel boven deze keer ? :-D :-D

ziet er een interessant toerke uit zou wel eens kunnen zijn da ik afkom ....
Gebruikersavatar
saiko
Test team
Berichten: 4048
Lid geworden op: do 26 jul 2007 09:10
Rijdt met: Sandman, F700,sobe,sobe en enne sobe

Re: Za 23/11/2013 Maasmechelen :: 7e Euregio MTB Classic

Bericht door saiko »

koppigaard schreef:
saiko schreef:ik kom ook nog eens met de Sandman rondtuffen
Met de beloofde zand- en grindputten zal dat genieten zijn met de Sandman. Jammer van de terrils. Hoe doen zo'n oversized banden dat in een steile en gladde klim?

ligt er vooral aan welke banden ik heb liggen. Als ik twee larry's zou leggen zou het glad een probleem kunnen zijn in de afdaling.
Als ik twee nates leg dan ploeg ik zowat overal naar boven met een 22t vanvoor en een 36 vanachter maar dan is de rest van de rit redelijk afzien.
ik rijd meestal met een nate vanvoor en een HuDu vanachter. Dan heb ik zo goed als nergens problemen en als ik dan ergens niet bovenkom of afgeraak, dan ligt het zeker niet aan de fiets ;)

Vorige week in Dilsen toch nergens moeten afstappen :drunk:
Gebruikersavatar
Hanzzer
Mountainbiker
Berichten: 96
Lid geworden op: wo 17 mar 2010 19:00
Rijdt met: Scott Scale 29 Elite
Contacteer:

Re: Za 23/11/2013 Maasmechelen :: 7e Euregio MTB Classic

Bericht door Hanzzer »

een uur rijden maar ik hoop dat het de moeite is ! tot morgen bikers :-D
Gebruikersavatar
frits motaar
Mountainbiker
Berichten: 844
Lid geworden op: di 13 jan 2009 11:59

Re: Za 23/11/2013 Maasmechelen :: 7e Euregio MTB Classic

Bericht door frits motaar »

Ben net daar geweest voor de 54km :-k .... ik moet toch wel zeggen dat,
"de charme" van "de rit met de 2 terril" toch wel wat weg is.
Het blijft een flinke rit,maar toch.....nu is ze vergelijkbaar met As, Lanaken en Dilsen-Stokkem.
Gebruikersavatar
Wacky-S
Mountainbiker
Berichten: 1059
Lid geworden op: di 11 aug 2009 12:31
Rijdt met: ene zonder moteur

Re: Za 23/11/2013 Maasmechelen :: 7e Euregio MTB Classic

Bericht door Wacky-S »

Ook net terug.
Goede organisatie en uitpijling was goed, met een kleine opmerking van hier en daar een extra pijltje. 2 Bevoorradingen op de 55 km en Filthy Trails :bounce: :bounce: Vorige keer aan voorbij gereden, deze keer mijn licht er op uitgereden #-o samen met een paar beginnende freeriders. Volgende keer full face helm en scheen beschermers mee 8-[

Ik vond het een heel mooie afwisselende tocht met een paar pittige klimmetjes. Jammer dat de terrils er niet meer inzitten. Dat maakte deze tocht iets unieks, nu is het zoals Frits hierboven zegt, vergelijkbaar met As en Dilsen.

Toch een dikke proficiat aan de organisatie en tot volgend jaar!!!
koppigaard
Mountainbiker
Berichten: 1003
Lid geworden op: zo 03 feb 2008 22:05
Rijdt met: Specialized Stumpjumper

Re: Za 23/11/2013 Maasmechelen :: 7e Euregio MTB Classic

Bericht door koppigaard »

Het blijft een mooie en prima georganiseerde TT. Met dank aan allen die een hele dag staan schilderen hebben in de novemberkouw om het ons bikers naar de zin te maken. Toch, ik heb die twee pukkels ook erg gemist. Heeft het dan echt met die 4, vriendelijk voorbijgestoken, wandelaars te maken of zijn er nog andere redenen? De positieve kant dan weer is dat ik voor het eerst heb kunnen binnen rijden zonder af te moeten stappen.
Gebruikersavatar
kenneth
Mountainbiker
Berichten: 816
Lid geworden op: wo 23 mei 2007 19:30
Rijdt met: Canyon Nerve AL 29 9.9SL

Re: Za 23/11/2013 Maasmechelen :: 7e Euregio MTB Classic

Bericht door kenneth »

Mooie toer, maar de mooiste stukken zaten er natuurlijk niet in :) denk dat we eens een privé toer moeten maken :) pijlen waren goed, bevoorrading ook goed. Meer moet dat zijn :)
Bulls copperhead3 xt
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: za 23 nov 2013 18:14

Re: Za 23/11/2013 Maasmechelen :: 7e Euregio MTB Classic

Bericht door Bulls copperhead3 xt »

Hey Bikers allemaal, ik vond het zéér geslaagd deze tocht goed uitgepijld en bevoorading DIK in orde,
voor mij was de tocht al zwaar genoeg met of zonder de Terrils ieder zijn eigen wil eh !!
En ik heb alleen een kleine opmerking en dat is dat sommige bikers als ze op een TT rijden denken ze dat ze een wedstrijd zijn aan rijden en komen dan langs alle kanten voorbij gesjeesd !!! Jongens het blijft een TT en er word niet Geraced dus heb ook respect voor de mindere bikers zij komen tenminste voor plezier dat is uiteindelijk waarom deze tochten om draaien!!!

MVG !!! Bulls Team !!!
psychoboarderke
Mountainbiker
Berichten: 121
Lid geworden op: di 04 dec 2012 11:07

Re: Za 23/11/2013 Maasmechelen :: 7e Euregio MTB Classic

Bericht door psychoboarderke »

Je hebt altijd van die wannabee gevallen. Op rechte stukken knallen z je voorbij, maar oh wee als het berg-op/af gaat of wat technischer word..
Niks van aantrekken en gewoon je ding doen. Leef en laat leven.

Ik vond het een super TT. Eerste keer, doch vanaf nu vaste klant.
pathfinder
Mountainbiker
Berichten: 115
Lid geworden op: do 22 nov 2012 22:44
Rijdt met: Santa Cruz nomad canyon spectral ex

Re: Za 23/11/2013 Maasmechelen :: 7e Euregio MTB Classic

Bericht door pathfinder »

Waarom krijgen degene die iets sneller zijn altijd negatieve reacties van de langzamere? Wij klagen toch ook niet dat we 5x moeten vragen om langs te mogen of 2km achter iemand moeten rijden omdat ze gewoon weigeren even iemand langs te laten. Wij komen ook voor ons plezier (het is inderdaad geen race maar er mag toch een beetje geknald worden)

Fantastische tocht
Doe zo verder
Plaats reactie