Zo 24/11/2013 Berthen (Fr) :: Le Defi des Cinq Monts

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
Bresciani
Mountainbiker
Berichten: 1250
Lid geworden op: wo 04 jun 2008 21:15
Rijdt met: Gazelle W6, Gazelle W8, Salsa El Mariachi 29er Ti & KTM SCARP 29 Prime (RIP)

Re: Zo 24/11/2013 Berthen (Fr) :: Le Defi des Cinq Monts

Bericht door Bresciani »

Yeps,

Have FUN ginder en let op mekaar!!! :bounce:

Ik ga het eens héél dicht bij huis zoeken.... :lol:
wegens teveel werk voor m'n werk en om dus tijdig thuis te zijn, #-o
zal ik opteren om van thuis uit te vertrekken naar de rit in Wevelgem.... 8-[
wie weet doen ze ergens nog een mooi stukje aan da'k nog niet ken in de buurt [-o<

Tot later...

Grtz,

Bresciani :-D
Gebruikersavatar
Traxer
Kerstman
Berichten: 1450
Lid geworden op: vr 17 dec 2004 14:14
Rijdt met: wielke vanvoor, wielke vanachter
Contacteer:

Re: Zo 24/11/2013 Berthen (Fr) :: Le Defi des Cinq Monts

Bericht door Traxer »

Have fun ! k' zoek het dichter bij huis... (50 meter of zo... :-D )
Gebruikersavatar
Motorbiker
Mountainbiker
Berichten: 3034
Lid geworden op: wo 05 jan 2005 20:37
Rijdt met: Niner Jet RDO

Re: Zo 24/11/2013 Berthen (Fr) :: Le Defi des Cinq Monts

Bericht door Motorbiker »

Zachtjes gutst de regen tegen 't vensterraam.... . Vandaag nog een beetje uitgestelde werkjes thuis uitgevoerd.
Vanaf volgende week weer ready for action. Wingles, Le Kust Belge, The Tetjes, ... of een ritje verhard. Want ze geven weer veel regen 2de deel volgende week.
Vraag me af hoe Berthen erbij lag vandaag.
Gebruikersavatar
Belle
Mountainbiker
Berichten: 673
Lid geworden op: di 19 sep 2006 18:24
Rijdt met: cube ltd race 2008 blauw/wit

Re: Zo 24/11/2013 Berthen (Fr) :: Le Defi des Cinq Monts

Bericht door Belle »

Hey,

Kan enkel spreken over de wandeling vandaag. Sommige stroken lagen er vettig bij maar voor een getrainde wandelaar :wink: mag dit geen probleem zijn. Met 6 man en vrouwen vertrokken voor de 19 km! Bij de start ergens een knooppunt gemist waardoor we 2 km extra gedaan hebben. Maar eenmaal terug op het parcour geen problemen meer gehad. Halfweg een bevoorrading gekregen op ongeveer 10 km. Alles was tiptop in orde! Rond 13 u terug aangekomen aan de kantine waar een soepje en een stuttte met potjesvleesch en patatjes ons zat op te wachten! In een goed companie mij fantastisch geamuseerd vandaag!
Gebruikersavatar
mountainbiker66
Mountainbiker
Berichten: 565
Lid geworden op: ma 10 mar 2008 21:15
Rijdt met: Cube Ltd team

Re: Zo 24/11/2013 Berthen (Fr) :: Le Defi des Cinq Monts

Bericht door mountainbiker66 »

Motorbiker schreef:Zachtjes gutst de regen tegen 't vensterraam.....
Gutsende regen? Het was bij ons licht aan het motregenen als we vertokken naar Holland 8-[
Op het parcours een 3 tal min motregen gehad. Alles lag er méér dan schitterend bij (o) , nergens zware modderstroken. Enkel op het einde een strook van een paar km gehad die wat minder bolde, maar zeker geen ploetertoestand. Al kon het ook aan mijn benen gelegen hebben :oops:
Gebruikersavatar
filiep72
Mountainbiker
Berichten: 1986
Lid geworden op: ma 06 okt 2008 13:18
Rijdt met: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15

Re: Zo 24/11/2013 Berthen (Fr) :: Le Defi des Cinq Monts

Bericht door filiep72 »

Deze morgen iets na 8 aangekomen en er stond al een kleine delegatie Forumbikers paraat. Hanzi, falco Peregrinus en Belle stonden startensklaar. Eindelijk had ik Belle nog eens in mijn armen :bounce: . Er werd nog even gewacht op kenny ,zijn madam en hun jachthond. Kenny zag de kans schoon om met 2 jonkvrouwen een wandeltocht te maken en dus had ie 'spijtig genoeg' zijne helm vergeten [-( . Enfin, ik dacht van de rode lus te rijden, mijn 2 kompanen gingen het anders aan boord leggen. Eerstde zwartelus en daaropvolgend de rode lus om een beetje uit te bollen :-k

Veel volk daar in Berthen (veel fransen ook :-D ), goede organisatie. Seingevers en zo.
Het parcours was zwaar en bij momenten héél zwaar. Die alpenweiden vergden veel energie: lastig te beklimmen en op te letten tijdens het naar beneden rijden. Maar het was te doen. Enorm veel klimwerk naar mijn gedacht. Die Catsberg was ook moeilijk te temmen. Amai, die zweetdruppels bleven maar komen :roll: . En dan naar beneden. Soms via asfalt maar ook offroad. 55 per uur was mijn max snelheid. Tga wel niet bergop geweest zijn :-k . En ik had nog vitessen over :-" . Op het einde 1 strook die niet te doen was , voor de rest wasalles te doen. Ik heb ervan genoten en mij zien ze hier nog terug.
Cya
Gebruikersavatar
Falco Peregrinus
Mountainbiker
Berichten: 474
Lid geworden op: zo 24 dec 2006 16:20
Rijdt met: Ene met steunwieltjes achteraan

Re: Zo 24/11/2013 Berthen (Fr) :: Le Defi des Cinq Monts

Bericht door Falco Peregrinus »

Vandaag voor de zwarte en de rode lus gekozen. Niks plat, hier en daar stoempen en duwen en door de vettige ondergrond was het technisch fungehalte best hoog! Hopelijk staat deze rit volgend jaar opnieuw op de kalender...
Plaats reactie