Vr 08/11/2013 Affligem :: Nightbike :: 5de Sint Maarten Nigh

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
orangecrash
Mountainbiker
Berichten: 101
Lid geworden op: vr 02 apr 2004 21:37

vrijdag 8/11/2013 Affligem : 5e Sint-Maarten Nightride

Bericht door orangecrash »

WTC Den Blok Aalst nodigt jullie uit op de 5e editie van de Sint-Maarten Nightride

startlocatie: Bellekoutersite,
Bellestraat 99 in 1790 Affligem,
vlakbij de E40 en dus voor eenieder vlot bereikbaar.

Vertrek tussen 19 en 21 uur voor afstanden van 18, 32 of 45 km.

Onderweg bieden wij opnieuw een uitgebreide bevoorrading met onder meer Aalsterse vlaaien op het menu.
Onze jeneverstand nabij de aankomst zal jullie opwarmen voor de après-bike,
waar jullie nog een gratis LaChouffe of andere consumptie kunnen nuttigen.
Douches en afpuitstand zijn aanwezig.
Dit alles bieden wij u aan voor 4 euro.

Voor de hongerigen zullen er zoals gewoonlijk barbecueworsten verkrijgbaar zijn.

topic vorige editie: http://forum.mountainbike.be/viewtopic.php?f=2&t=109929" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding
Gebruikersavatar
slooverke
Mountainbiker
Berichten: 640
Lid geworden op: ma 13 apr 2009 19:52
Rijdt met: Ednine 29 Orka Black/Red

Re: Vr 08/11/2013 Affligem :: Nightbike :: 5de Sint Maarten

Bericht door slooverke »

Als de weersomstandigheden het enigszins toelaten zullen we vanuit West Vlaanderen terug afzakken naar Affligem!!

Twee jaar terug hier aan de start gekomen en super genoten van een mooie, prachtig en zeer gevarieerd parcours in en rondom Affligem......

Al is het maar voor de lekkere Aalsterse vlaai :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: of voor een lekkere braadworst :oops: :oops: :oops: :oops: , maar we gaan misschien ook eens proeven van een jeneverke.........en misschien ook een La choufke......

Hopelijk tot vrijdag.......... :drunk: :drunk: :drunk: :drunk: :drunk: :drunk: :drunk: :drunk: :drunk: :drunk: :drunk:
fietsertjeAnn
Mountainbiker
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 03 aug 2008 17:09
Rijdt met: Scott CR1 + Scott Scale 920 + Scott Spark rc

Re: Vr 08/11/2013 Affligem :: Nightbike :: 5de Sint Maarten

Bericht door fietsertjeAnn »

Al 4 edities meegemaakt en ik keer telkens tevreden terug.
Hopelijk laat het weer het toe om de 5de editie mee te maken. Bevoorrading is hier telkens SCHITTEREND met die lekkere Aalsterse vla en de snoepjes die de Pieten op parcours uitdelen, lust ik zeker en vast =P~ . Het parcours op zich appreciëren we ook. De jeneverstand op het einde mag er ook wel zijn. Ik moet toch maar 4 km meer naar huis bollen. Laat het vrijdag aub droog zijn [-o< [-o< [-o<
Gebruikersavatar
patje2
Mountainbiker
Berichten: 1882
Lid geworden op: di 22 dec 2009 09:00
Rijdt met: Fiets

Re: Vr 08/11/2013 Affligem :: Nightbike :: 5de Sint Maarten

Bericht door patje2 »

Zal hier ook voor de 5X starten dus blijkbaar nog geen enkele editie gemist.
Gebruikersavatar
blade
Mountainbiker
Berichten: 566
Lid geworden op: zo 04 nov 2007 18:58
Rijdt met: Dendermonde

Re: Vr 08/11/2013 Affligem :: Nightbike :: 5de Sint Maarten

Bericht door blade »

normaal,als er niks tegenvalt zoals verleden jaar #-o (ziek) dan zullen de goodfellas er ook zijn, want over 2j zijn we er ook geweest en echt ne schoone tour :drunk:
gbv
Mountainbiker
Berichten: 310
Lid geworden op: vr 11 nov 2011 15:45
Rijdt met: Cube Reaction Race '12

Re: Vr 08/11/2013 Affligem :: Nightbike :: 5de Sint Maarten

Bericht door gbv »

Heb gisteren nog een aanzienlijk deel (groot affligem) van het parcours van vorig jaar gereden en het lag er al bij al nog goed berijdbaar bij. Hier en daar wel een aantal serieuze blubberstroken en veel plassen, maar de ondergrond lag er meestal nog hard en berijdbaar bij. Echter, als het huidige weer de ganse week aanhoudt zoals ze voorspellen, vrees ik voor de berijdbaarheid van bepaalde stukken.

Als de situatie deze week niet verandert, mogen jullie ook een gevaarsbordje voorzien in de afdaling komende van kasseistrook richting jeneverkot. Daar lag gisteren een heel dik bladerdek over de ganse breedte van het pad. Daardoor waren de dikke stenen, geërodeerde putten (door het water) en blubber niet zichtbaar. Iemand die dit baantje niet kent zou zich in deze dalende strook serieus kunnen mispakken.

Desalniettemin kom ik vrijdag nog eens mijn pharen testen en de pieten hun guimauvkes opeten die hun nog resten. Of het zou zoals vorig jaar moeten pijpenstelen regenen bij de start.
Gebruikersavatar
deviate
Mountainbiker
Berichten: 22
Lid geworden op: di 06 aug 2013 16:03

Re: Vr 08/11/2013 Affligem :: Nightbike :: 5de Sint Maarten

Bericht door deviate »

Hallo,

Ik ben vrij nieuw in de Toertochten wereld, ik heb wel al enkele toertochten gedaan op zondagmorgen.
Maar aan wat moet ik mij verwachten op een Nightbike? Welke extra accessoires moet ik voorzien (lichten?)?
gbv
Mountainbiker
Berichten: 310
Lid geworden op: vr 11 nov 2011 15:45
Rijdt met: Cube Reaction Race '12

Re: Vr 08/11/2013 Affligem :: Nightbike :: 5de Sint Maarten

Bericht door gbv »

Je laatste vraag beantwoord je zelf al. Eventueel kan daar nog een extra batterijpack bij zijn voor de langere tochten (om niet zonder licht te vallen). Nog iets meer over de lichten zelf. Het spreekt voor zich dat je een licht gebruikt waarmee het pad goed verlicht wordt. Of je dat monteert op het stuur of de helm moet je zelf beslissen. De helm heeft het voordeel van zelf te kunnen richten, maar het zorgt natuurlijk wel voor extra gewicht voor je nekspieren.
Vergeet ook geen achterlicht! Wettelijk verplicht en handig voor je collega-bikers! Dit hoeft natuurlijk geen grote phare te zijn.

Aan wat moet je je op zo een nightbike verwachten? Net hetzelfde als op een dag-tt. Sommige opteren er voor om een iets minder technisch parcours uit te stippelen, anderen draaien er hun hand niet voor om de plezantste stukken te gaan opzoeken. Vaak zijn de afstanden wel iets korter dan overdag. Maar dat heeft meer te maken met het late startuur en daarbij gepaarde gaande late uur van aankomst. Aangezien je 's avonds/'s nachts rijdt, mag je je ook verwachten aan lagere temperaturen, maar in de plaats krijg je er doorgaans een veel leukere sfeer voor in de plaats! Een nachttocht heeft iets aparts. Vaak zijn de bikers ook gemoedelijker dan overdag, ook al omdat er meestal minder deelnemers zijn dan bij dag-organisaties. Ook de stukken op de weg zijn veel rustiger dan overdag.

Wat wel kan voorvallen is dat bij jouw ineens het licht uitgaat. Dat gebeurt enkel als er achter jouw bikers rijden met sterkere lampen dan de jouwe :wink: (of ge uzelf natuurlijk perte totale rijdt). In dat geval zie je enkel nog je eigen schaduw. In technische zones laat je ze dan best voorbij rijden, kwestie van veilig terug alles op het pad te zien :wink: .

Tot binnenkort!
Gebruikersavatar
Miejster
Mountainbiker
Berichten: 228
Lid geworden op: wo 10 nov 2004 15:10
Rijdt met: Merida FLX Team Full Carbon

Re: Vr 08/11/2013 Affligem :: Nightbike :: 5de Sint Maarten

Bericht door Miejster »

Daarnet al met enkele bikers de uitpijling gestart. We hebben 3 stroken geschrapt wegens de harde regen. Verrassend genoeg liggen de meeste stroken hard genoeg, maar de plassen zijn soms heel diep.
Voor de echte modderliefhebber zullen er wel enkele stroken zeer lastig bijliggen, maar we proberen te streven naar een goed evenwicht zodat iedereen aan zijn trekken komt.
De zwarte pieten zijn klaar om jullie terug wat lekkers aan te bieden onderweg!

Het voordeel van een hele week regen is dat er in het veld niemand passeert en dan kan je soms verrast worden door 3 reeën die in de buurt van de abdij vrolijk door de weiden liepen en sprongen.
gbv
Mountainbiker
Berichten: 310
Lid geworden op: vr 11 nov 2011 15:45
Rijdt met: Cube Reaction Race '12

Re: Vr 08/11/2013 Affligem :: Nightbike :: 5de Sint Maarten

Bericht door gbv »

Indien het vanavond een beetje zou stoppen met pijpenstelen regenen, ga ik de benen al eens losrijden voor morgen. Hopelijk wordt het morgen geen blubberparcours zoals vorig jaar na de bevoorrading, al worden jullie ook nu niet gediend door het weer. Je kan in dergelijk weer moeilijk een volledig berijdbaar parcours aanbieden. Daarom vind ik het ook niet erg moest er wat minder onverhard inzitten. Uiteindelijk haal je denk ik nog meer plezier uit het rijden op straat dan uit het ploeteren in de modder met de fiets aan de hand.
Plaats reactie