Ma 11/11/2013 Stal-Beringen

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
StalseMoosDabber
Mountainbiker
Berichten: 67
Lid geworden op: di 27 okt 2009 12:39
Rijdt met: Thompson

Re: Ma 11/11/2013 Stal-Beringen

Bericht door StalseMoosDabber »

can-driver schreef:
Rucher schreef:Vandaag met bert voor de grote afstand gekozen en rond 8.15 vertrokken.
Met plezier de 8 € betaald..en ja het is meer dan op sommige andere en maar 2 bv maar ocharme een paar euro meer en wat een gedoe erover.
Voor mij een heel toffe tt.. mede door het heerlijke weer.
Wel alle 2 afgezien vermits bij mij de achterrem bleef hangen en mijne companion zijne voorrem door het steken van nieuwe blokjes..extra afgezien :-?
Prima bv,lekker boke choco, bepijling,seingevers en duidelijke splitsingen..afspannen van parkoer met linten en witte lijnen op de grond om eventueel verkeerd rijden te minimaliseren =D> =D> voor de organisatie

Het slijkdabben viel onderweg heel goe mee en ook de terril lag er droger bij dan verwacht..enkele keer moeten afstappen door voorligger maar al bij al viel het volk goed mee..ook op het technische stuk.
Ik ben blij met de keuze van de organisatie om er geen wandeltocht van te maken =D>
mijn enige vraag ondanks toch nergens iets afgesneden te hebben ik maar op 78 km kwam ,de biker voor mij had er ook 78.
Nu ni echt een ramp want de jus was toch uit de benen na den terril :-D

=D> voor conny om er weer een dagje fotos te schieten
ik kan dit volledig beamen. voor de 1ste keer hier in de streek komen rijden met de vrouw. ik zie de Witte zijn ogen nogal gaan dat we beiden de marathon gingen rijden. hij heeft dat wel 3 keer gevraagd. uiteindelijk zelf de 85 ( werkelijkheid 78km) gereden. vrouwke uitgekomen op 53km na zware benen van gisteren 55km modderdabben gedaan te hebben. Terril was voor mij de 1ste keer. ik lees dat tom Boonen een 29'er wil aanschaffen, dan graag ook de bochten aan de terril wat groter maken want omhoog rijden daar geeft korte bochten voor 29'er. maar desondanks maar 4 keer voet aan de grond ( 2 x op en 2 x af) maar toch wel wat mensen zien taffelen en zichzelf overschat hebben.
kortom een geslaagde rit en PRIMA organisatie. een cijfer geef ik niet, maar deze tt eindigd heel hoog, enkel aan inschrijving etc misschien nog iets betere borden ivm zichtbaarheid en erkenning plaatsen ( gekende gele borden ) maar is klein detail want alle medewerkers gaven graag uitleg.

soort ondergrond en parcours is vergelijkbaar als in mijn streek en geeft aan dat de ondergrond veel water kan verdragen, maar niet op de moment dat het zelf regent. lekker zonnetje, lekkere bokes met choco ( volgend jaar in de tent met zon :-) en lekkere special hotdog.

volgend jaar zijn we terug van de partij, met enkele MTB vrienden.
PS 1 vertrokken om +/-10u00 en lekker rustig, zeker na de splitsingen
PS2 merci Conny en ben benieuwd naar de mooie foto's ( vanwege de biker met duim omhoog op de terril)
I.v.m. de zichtbaarheid van de borden aan de inschrijving, dit wordt tegen volgend jaar zeker bekeken om het te verbeteren
witte2
Mountainbiker
Berichten: 90
Lid geworden op: zo 13 nov 2005 15:50
Rijdt met: Thompson

Re: Ma 11/11/2013 Stal-Beringen

Bericht door witte2 »

Hoi,
We zijn allemaal moe en voldaan en ik hoop dat alle 1300 deelnemers het naar hun zin gehad hebben net als de 38 kids of -15jarigen. Wij van onze kant zijn meer dan tevreden met de opkomst en de commentaar die we her en der te horen kregen.
Zo weten we weer waar we het voor doen en kunnen we onze pijlen al richten richting editie 2014.

Er zijn bij mij aan de inschrijving wel nog een paar verloren voorwerpen binnen gebracht dus als je iets kwijt bent, stuur me dan effe een PB met de juiste beschrijving van wat je kwijt bent en dan regelen we wel iets. Het gaat hier over een paar fietscomputers, een horloge een vest en overschoenen die we graag terug bezorgen aan de eigenaars.

Dus nogmaals voor alle deelnemers nen dikke merci voor jullie sportieve aanwezigheid en tot volgend jaar hoop ik.

grts,

PS: de foto's van Connie kan je vinden via de volgende link
http://www.conniesinteurfotografie.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
JB
Mountainbiker
Berichten: 730
Lid geworden op: wo 12 dec 2007 20:57
Rijdt met: ne Groene

Re: Ma 11/11/2013 Stal-Beringen

Bericht door JB »

Hoi,
We hebben ons goed geamuseerd, Hier mijn bewijs.
Door de hoeveelheid aan mooie beelden en daar deze In HD is was heb ik deze in 2 delen moeten uploaden.
Grt. Jo
Deel 1
http://www.pinkbike.com/video/339670/" onclick="window.open(this.href);return false;
Deel 2
http://www.pinkbike.com/video/339719/" onclick="window.open(this.href);return false;
Frok
Mountainbiker
Berichten: 20
Lid geworden op: zo 20 jan 2013 13:58
Rijdt met: Een tweewieler

Re: Ma 11/11/2013 Stal-Beringen

Bericht door Frok »

Gisteren ook de TT gereden, de langste route welke ongeveer 80km was.

Op het einde toch nog gekozen voor het mijnterril :-D
Omhoog ging goed, maar nadat ik van de top naar beneden ging en de klimmetjes die toen volgde ging het iets minder :roll: Maar ooh zó mooi!

De tocht was zéér goed uitgepijld en lag er (gezien de regen de vorige dagen) heel goed bij! Hier en daar redelijke modderpoelen waar je niet langs kon en wat zich bij mij toch wel voor zorgde dat m'n materiaal begon te haperen tegen het eind :( Maarja, dat hoort erbij :wink:
Een keer pech gehad net voorbij de 2e bevoorrading, een defect waar ik nog altijd niet aan uit kan hoe dat zoiets überhaupt mogelijk is. Maar dankzij een vriendelijke man zijn quicklink tang dat euvel "snel" kunnen oplossen :-D Bedankt!


Om even kort samen te vatten, deze toertocht was:
- goed uitgepijld
- zeer goede bevoorrading
- mooie tocht met zeer mooie stukken (ook het weer zorgde ook voor mooie taferelen af en toe)
- vriendelijke mensen van de organisatie

Een welverdiend =D> en tot 2014!
Connie
Mountainbiker
Berichten: 238
Lid geworden op: zo 06 mar 2011 15:32
Rijdt met: oud en rood
Contacteer:

Re: Ma 11/11/2013 Stal-Beringen

Bericht door Connie »

Alle foto's klaar en online!

Miniverslagje op facebook via https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater

Beste dag gehad gisteren, ik kan niet anders zeggen. Prachtig weer! De eerste plek die ik op het oog had op het zandkot was er natuurlijk niet meer, daar hadden ze de bocht nu anders gelegd. Achteraf wel zo veilig, hoefde ik m'n hesje ook niet in die boom te hangen! :-D

Mooi om te zien hoe de jongens van de organisatie telkens aan het patrouilleren/repareren waren en hoe snel ze ook weer ter plaatse waren toen er gebeld was omdat er een fietser bij me gestrand was. Goed bezig mannen! =D>
king_of_nothing
Mountainbiker
Berichten: 175
Lid geworden op: zo 08 aug 2004 20:25
Rijdt met: Onone Mudbike - Scapel 29
Contacteer:

Re: Ma 11/11/2013 Stal-Beringen

Bericht door king_of_nothing »

Connie schreef:Alle foto's klaar en online!
Mooi om te zien hoe de jongens van de organisatie telkens aan het patrouilleren/repareren waren en hoe snel ze ook weer ter plaatse waren toen er gebeld was omdat er een fietser bij me gestrand was. Goed bezig mannen! =D>
Dat was ik, nogmaals bedankt dat ik je gsm mocht gebruikten, de mijne vergeten in de auto :oops:

Zelf maar 30km kunnen rijden, eerst brak mijn ketting, die herstelt met een powerlink, maar blijkbaar had hij echt geen goesting meer en 100m verder brak hij in 3 en nam mijn chainguide mee #-o
Daarna, na de hulp van de vliegende hulpdienst, via de baan terug naar de start gereden.

Volgend jaar kom ik zeker terug, want wil die terril wel eens verkennen.
En ik betaal graag 8€ voor een goede organisatie en een goed parcour.
witte2
Mountainbiker
Berichten: 90
Lid geworden op: zo 13 nov 2005 15:50
Rijdt met: Thompson

Re: Ma 11/11/2013 Stal-Beringen

Bericht door witte2 »

Voila,

De vest en het uurwerk zijn al bijna terug ter plaatse, nu nog 3 fietscomputers en een stel overschoenen te gaan. Als we die ook nog kunnen plaatsen is iedereen weer gelukkig :wink:

En voor de mannen/vrouwen met pech ik denk /hoop dat we bijna iedereen uit de nood hebben kunnen helpen. Er is er maar eentje waar ik aan twijfel, dienen had stukken op 't mil domein maar aangezien ie niet heeft terug gebeld hoop ik dat ook hij goed is thuis geraakt.
Zo ook de onfortuinlijke Zonhovenaar met dubbele sleutelbeen breuk, zijn fiets wordt normaal deze avond thuis afgeleverd.

grts
Fredje
Mountainbiker
Berichten: 24
Lid geworden op: zo 12 okt 2003 14:16
Rijdt met: Radon ZR Four 2004

Re: Ma 11/11/2013 Stal-Beringen

Bericht door Fredje »

Er is geen mogelijkheid om deze toer na te rijden? Of bepaalde delen ervan?
Gisteren 45km gereden om eens ik parking had gevonden tot de constatatie te komen dat mijn fietsschoen nog thuis stonden ](*,)
Hele voormiddag om zeep, niets zo lastig om iedereen dan te zien fietsen en zelf terug naar huis te mogen rijden.
Connie
Mountainbiker
Berichten: 238
Lid geworden op: zo 06 mar 2011 15:32
Rijdt met: oud en rood
Contacteer:

Re: Ma 11/11/2013 Stal-Beringen

Bericht door Connie »

JB schreef:Hoi,
We hebben ons goed geamuseerd, Hier mijn bewijs.
Door de hoeveelheid aan mooie beelden en daar deze In HD is was heb ik deze in 2 delen moeten uploaden.
Grt. Jo
Deel 1
http://www.pinkbike.com/video/339670/" onclick="window.open(this.href);return false;
Deel 2
http://www.pinkbike.com/video/339719/" onclick="window.open(this.href);return false;
Leuk! Compleet met sound-effects! =D>
Schussboelie
Mountainbiker
Berichten: 40
Lid geworden op: wo 29 feb 2012 20:08
Rijdt met: 2013 Cannondale Scalpel 29er Carbon 1

Re: Ma 11/11/2013 Stal-Beringen

Bericht door Schussboelie »

Fredje schreef:Gisteren 45km gereden om eens ik parking had gevonden tot de constatatie te komen dat mijn fietsschoen nog thuis stonden ](*,)
Hele voormiddag om zeep, niets zo lastig om iedereen dan te zien fietsen en zelf terug naar huis te mogen rijden.
Da meende nie!!!! #-o
En? Zat geweest achteraf?? :-D
Plaats reactie