Zo 17/11/2013 Rotselaar :: 20e Rotselaarse VTT

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
wee
Mountainbiker
Berichten: 60
Lid geworden op: ma 22 mei 2006 22:43

Re: Zo 17/11/2013 Rotselaar :: 20e Rotselaarse VTT

Bericht door wee »

Voila , Rotselaar mag de eer hebben , sinds gisteren hebben we onze nieuwe kledij van de club en we hebben ze op een mooi parcours kunnen inwijden .
http://www.voervalleivossem.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Jens.T
Mountainbiker
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 16 aug 2013 15:50

Re: Zo 17/11/2013 Rotselaar :: 20e Rotselaarse VTT

Bericht door Jens.T »

Vertrokken om 11u30 voor de 50km, aangezien we tot 12u konden starten. Fantastische streek natuurlijk en bijgevolg ook een geweldige TT gereden. Bepijling was niets op aan te merken, bevoorrading rijkelijk met opnieuw een lekker warm soepje (o) =D> Voordeel van de late start was dat we bijna niemand zijn tegengekomen en goed konden doorrijden.

Enige minpunt: Bij aankomst was de bikewash al opgeruimd en moesten we nog 'van onzen tak maken' om onder de douche te mogen [-X Als er gestart kan worden tot 12u moeten ze het opruimen ook maar aanpassen! Had ik dat geweten was ik vroeger gestart.

Maar om af te sluiten met een positieve noot: al de rest was geweldig en jullie zien mij zeker volgend jaar terug. (o) (o)
Kevindv
Mountainbiker
Berichten: 264
Lid geworden op: wo 26 okt 2011 16:28
Rijdt met: MTB Cube Acid 29 - Race Willier Izoard XP

Re: Zo 17/11/2013 Rotselaar :: 20e Rotselaarse VTT

Bericht door Kevindv »

Gestart voor de 65km en aangekomen met iets meer dan63km.
Genoten van bij de start tot aan de aankomst.
Goed afgepijld.
Prachtige streek.
Bevoorradingen meer dan voldoende.
Bike-wash goed, genoeg druk en genoeg slangen.
Douches waren welkom en goed warm.
Volgend jaar zeker terug.
WS
Mountainbiker
Berichten: 74
Lid geworden op: di 20 mar 2012 18:23
Rijdt met: Cannondale scalpel

Re: Zo 17/11/2013 Rotselaar :: 20e Rotselaarse VTT

Bericht door WS »

Zalig zwaar tochtje, ander parcours (andere richting en veel nieuwe stukjes) dan vroeger. Enkele hele leuke stukjes (het eerste extra lusje waar je kon kiezen of je het deed of niet =D> ).
Enig minpuntje: bij de bevoorrading zei men ons dat er op de 50 nog een tweede bevoorrading zou volgen, maar die hebben we toch niet meer gezien.
Met de heen en terug naar huis erbij 90km in de benen, ideaal om in de zetel naar de cross te liggen kijken.
Speedy77
Mountainbiker
Berichten: 64
Lid geworden op: di 17 nov 2009 22:18
Rijdt met: Ghost Htx lector 5800

Re: Zo 17/11/2013 Rotselaar :: 20e Rotselaarse VTT

Bericht door Speedy77 »

Fantastische tocht altijd al geweest vandaag ook weer goed geamuseerd en voor de 65 km gegaan. Uiteindelijk is de teller op juist 60 km blijven staan omdat ik bij de voorlaatste splitsing voor de 50km gekozen had omdat het beste uit de benen verdwenen was. Lekker veel ploeteren en stoempen want er waren een paar vettige stukken bij. Volgend jaar zeker en vast terug van de partij
Gebruikersavatar
Ben8000
Mountainbiker
Berichten: 172
Lid geworden op: vr 08 mar 2013 16:17
Rijdt met: Commencal Meta HT AM, GT Sensor X Pro

Re: Zo 17/11/2013 Rotselaar :: 20e Rotselaarse VTT

Bericht door Ben8000 »

Weeral een mooie zondagmorgend beleefd met dank aan de organisatie =D>
de ware
Mountainbiker
Berichten: 1010
Lid geworden op: wo 25 mei 2005 22:18

Re: Zo 17/11/2013 Rotselaar :: 20e Rotselaarse VTT

Bericht door de ware »

Sasbikers uit Humbeek ook met ne man of 9 van de partij. De eerste kilometers in fille gestaan op de single-tracks :evil:
Voor de rest een leuk,afwisselend parcours, soms vettig maar nooit echte baggertoestanden =D>
De bepijling kon veel beter, meerendeel maar 1 pijl aan de afslag en heel wat bikers hebben de ravito gemist(ni goe aangegeven?),
maar diegene die hem wel vonden, hij was meer dan ok.
Voor de rest perfecte omkadering: parking,afspuit en warme douches, vlotte inschrijving =D> =D> =D> en leuk parcours

Heb gehoord dat er ongeveer 1800 deelnemers waren, wegrit inbegrepen

tot de volgende
Gebruikersavatar
wakke.
Mountainbiker
Berichten: 162
Lid geworden op: di 01 feb 2005 23:23
Rijdt met: 2 bikes met grote wielen

Re: Zo 17/11/2013 Rotselaar :: 20e Rotselaarse VTT

Bericht door wakke. »

is zoals altijd een mooie tocht maar dit jaar vond ik de bepijling toch ook niet echt ok. veel pijlen juist op het laatse
moment gezien. ook nuttig om op de gevaarlijke plaatsen zoals de oversteek van de aarschotsesteenweg in Gelrode een seingever te plaatsen.Ik heb daar een paar gasten serieus in de remmen zien gaan omdat ze de weg niet echt kenden.
voor de rest was he weeral een zalig parkoer en dikke proficiat aan de organisatie voor al het harde werk.
stijnmtb
Mountainbiker
Berichten: 115
Lid geworden op: wo 01 okt 2008 22:10
Rijdt met: custom granville & cannondale race fiets

Re: Zo 17/11/2013 Rotselaar :: 20e Rotselaarse VTT

Bericht door stijnmtb »

Nadat ik zaterdag op mijn weg naar Werchter al wat pijlen was tegengekomen was mijn honger naar een mtb tochtje erg groot. Zondag uiteindelijk tegen 11u in Rotselaar geraakt en me meteen naar de inschrijving begeven. De locatie zag er prima uit en er was al behoorlijk wat volk terug van hun rit.

Niet veel later was het aan mij, terwijl ik me langszaam aan het inrijden was voor de 36km ging er in de eerste offroad strook al wat mis vanachter. Op het eerste zicht niets te zien dus dan maar doorgereden waarbij me enkele mini klimmetjes voor de wielen gegooid werden. Best leuk want ik had al lang geen hoogtemeters meer gezien!

Jammer maar helaas ben ik niet verder geraakt dan de 2de of 3de bergop, het trappen verliep nl steeds moeilijker. Na wat speurwerk het schuldig tandwielletje gevonden in de derailleurkooi. Na een km of 2-3 was het dus weer terug naar de start om vervolgens in te laden en weer 50min richting huis te rijden.

Een mens zou toch van minder slecht gezind worden me dunkt ](*,)

Mocht iemand een gps bestand hebben van de 25 of 36km ontvang ik het graag
carlos bananas
Mountainbiker
Berichten: 137
Lid geworden op: zo 01 aug 2010 23:19
Rijdt met: atlas devinci, revolver fs norco, the following evil, stage pyga

Re: Zo 17/11/2013 Rotselaar :: 20e Rotselaarse VTT

Bericht door carlos bananas »

Gisteren de 65 gereden. De extra lussen van de 65 vielen wel tegen, veel asfalt en veldwegen.
Wat het niveau van de toer wel naar beneden haalt en niet echt een meerwaarde gaf.
Eenmaal terug op de 50 was het een aangename toer met de gekende stukken.
Plaats reactie