Zo 03/11/2013 Kampenhout :: 7e MTB Tocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
svennus
Mountainbiker
Berichten: 523
Lid geworden op: ma 21 sep 2009 20:19
Rijdt met: Scott Spark RC WorldCup RIO Edition 2017

Re: Zo 03/11/2013 Kampenhout :: 7e MTB Tocht

Bericht door svennus »

svennus schreef:Het filmpje (wel niet lang :evil: )

" onclick="window.open(this.href);return false;
De GPS file zal ik niet zetten want daar is niemand iets mee 8)
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3823
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Re: Zo 03/11/2013 Kampenhout :: 7e MTB Tocht

Bericht door Dickie »

Imo stonden er om de 10m seingever(tje)s om je naar je parkeerplaats te loodsen deze ochtend :wink:
Mooie tt in een prachtig weertje.
2 goei bevoorradingen.
Had de 600+ hm toch wat onderschat, gearing voor de singlespeed stond te zwaar voor zulk een parcours.
Overal, soms al harkend, bovengeraakt, sommige hellingen mochten geen 100m langer duren.
Op het einde kwam de vitesse weliswaar van pas met die rugwind.
Eindelijk eens een afspuitstand met voldoende druk.
Alles bon! =D>
roeln
Mountainbiker
Berichten: 362
Lid geworden op: do 17 jul 2008 21:43
Rijdt met: Canyon Lux CF

Re: Zo 03/11/2013 Kampenhout :: 7e MTB Tocht

Bericht door roeln »

Mooi parcours, lekkere bevoorrading en viel mij ook op dat we bijna nooit langs prikkeldraad moesten laveren =D>
Dat bos aan de bevoorrading was al dente =P~

50m aanschuiven aan de afspuitstand zag ik niet zitten, en die bewaakte fietsenstalling was vreemd. Je kon gewoon je wasknijper op een andere fiets hangen en er mee buiten wandelen. Als je daar toch 3 man personeel voorziet maak er dan een echte bewaakte fietsenstalling van: maw bikers mogen er niet in!
pédalleur de charme
Mountainbiker
Berichten: 118
Lid geworden op: ma 28 feb 2011 22:46
Rijdt met: Scott Scale 930, Granville Pulse 29'er, Scott Foil 20

Re: Zo 03/11/2013 Kampenhout :: 7e MTB Tocht

Bericht door pédalleur de charme »

Van thuis vertrokken met de fiets, de 54km gedaan en met de fiets terug naar huis, goed voor 75km.
Leuk parcourske, paar baggerstroken, maar over het algemeen lag het nog goed.
In de andere richting als de vorige jaren, het is eens iets anders.
Gelukkig zat de wind op het einde wat mee en leek het vanzelf te gaan, als het wind tegen was daarentegen...
Op de terugweg naar huis het buitje nog over mij gekregen, maar gelukkig moest ik niet ver meer.
Wederom goed geamuseerd vandaag.
Gebruikersavatar
Gstart
Mountainbiker
Berichten: 74
Lid geworden op: za 24 sep 2011 20:14

Re: Zo 03/11/2013 Kampenhout :: 7e MTB Tocht

Bericht door Gstart »

Knappe rit maar bij de aankondiging van de 44 km stonden wel héél wat minder hoogtemeters dan dat ik op mijn Garmin aflees. Ik kom namelijk aan 619m.
Tenzij er iets verkeerd ging :-? :-?
mrdoorman
Mountainbiker
Berichten: 231
Lid geworden op: zo 06 mei 2007 20:02

Re: Zo 03/11/2013 Kampenhout :: 7e MTB Tocht

Bericht door mrdoorman »

Gstart schreef:Knappe rit maar bij de aankondiging van de 44 km stonden wel héél wat minder hoogtemeters dan dat ik op mijn Garmin aflees. Ik kom namelijk aan 619m.
Tenzij er iets verkeerd ging :-? :-?
Lijkt me toch een foutje op de garmin.... De 60km kwam aan dat aantal hoogtemeters, ik ken ongeveer het parcours van de 44, kan nooit 619 hm zijn.
dennisb
Mountainbiker
Berichten: 29
Lid geworden op: di 31 jan 2012 22:18
Rijdt met: Granville Fuse 1.0

Re: Zo 03/11/2013 Kampenhout :: 7e MTB Tocht

Bericht door dennisb »

Gstart schreef:Knappe rit maar bij de aankondiging van de 44 km stonden wel héél wat minder hoogtemeters dan dat ik op mijn Garmin aflees. Ik kom namelijk aan 619m.
Tenzij er iets verkeerd ging :-? :-?
Ik heb afgeklopt op 295 hoogtemeters.
Gebruikersavatar
STEVE M
Mountainbiker
Berichten: 50
Lid geworden op: zo 12 jun 2011 22:48
Rijdt met: Nen orange me stijve biene - Ne chromé klassieker - A racepjeit

Re: Zo 03/11/2013 Kampenhout :: 7e MTB Tocht

Bericht door STEVE M »

Plezant ritje van 54km, ik vond de modder vree goed meevallen, heb niet moeten baggeren zoals sommigen hier aangeven. 't Zal aan den 29er gelegen hebben, niet de banden want rij nog steeds RORO-RARA. :wink: De tegenovergestelde richting vond ik perfect, ne ke een paar wegskes anders leren kennnen. En op 't stukske van Kortenberg richting Kampenhout door het weide landschap, de gas volledig open kwam ik aan 48km/u :-) Juist op tijd binnen voor de 1ste grote regenbui & de 1ste KK.
impanis
Mountainbiker
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 13 okt 2010 08:35
Rijdt met: Orbea

Re: Zo 03/11/2013 Kampenhout :: 7e MTB Tocht

Bericht door impanis »

Aan iedereen proficiat !! Sterk gereden. =D> De keizer karel achteraf was dik verdiend ! :wink:

De foto’s staan online: https://plus.google.com/photos/10280718 ... 4092898849

We klokten af op 1464 deelnemers. Bedankt voor de komst.

Dank aan alle medewerkers !!!!!!! Het goede verloop is dank zij hun ! Jongens, wat een team !!! :roll:

Via deze weg willen we de KWB van Weerde nog eens bedanken voor de hulp en de samenwerking !! Hun tocht is op 1 december. Ook een zeer sterke en unieke toertocht, zeker niet te missen !

Ook dank aan het gemeentebestuur voor de geweldige support !!

Tot volgend jaar !
Laatst gewijzigd door impanis op ma 04 nov 2013 16:46, 2 keer totaal gewijzigd.
twanido
Mountainbiker
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 04 mar 2013 17:03
Rijdt met: Cube Ltd Pro 29

Re: Zo 03/11/2013 Kampenhout :: 7e MTB Tocht

Bericht door twanido »

Ferme toertocht, voor mij was het de eerste keer dat ik een toertocht meereed, dus heb ik het op een brave 31km gehouden, één klim heb ik toch niet gehaald en de laatste meters naast de bike afgelegd: de eerste klim vlak nadat je van de kasseistrook het bos in rijdt...(ik denk dat dat Kortenberg bos is). Voorts vond ik het daar uiterst fijn rijden alsook in dat bos na de bevoorrading, leuke stukken !!
Fijne afwisseling tussen bos, veld, technische stukken, singletracks,... Alles kwam aan bod !
Volgend jaar ben ik volgaarne weer van de partij.. Intussentijd hier verder knallen in de bossen en op naar een volgende toertocht ! :-D
Plaats reactie