Zo 06/10/2013 Chaam (NL) :: MTB Chaam

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
jupke
Mountainbiker
Berichten: 446
Lid geworden op: zo 29 aug 2010 17:05
Rijdt met: Scott Scale 900 RC Pro
Contacteer:

Zondag 06-10-2013 - Chaam NL

Bericht door jupke »

Ik vind nergens een topic rond deze tocht precies.

Ik wil hier de 80 km gaan rijden, iemand die zijn ervaringen wil delen?

http://www.mtbchaam.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
joske uit breda
Mountainbiker
Berichten: 227
Lid geworden op: za 06 dec 2008 16:18
Rijdt met: Trek superfly 100 29,er

Re: Zondag 06-10-2013 - Chaam NL

Bericht door joske uit breda »

jupke schreef:Ik vind nergens een topic rond deze tocht precies.

Ik wil hier de 80 km gaan rijden, iemand die zijn ervaringen wil delen?

http://www.mtbchaam.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik kom zelf vanuit Breda om hier die tocht te rijden. Je zult er geen spijt van krijgen om deze toer te doen. Veelal rijdend door de bossen van Alphen en Chaam met als een van de hoogtepunten de singletracks rondom recreatieplas t Zand in Alphen. Vandaar uit wordt er gereden richting Ulvenhout(althans zo was het vorige jaren) waar ook voldoende afwisseling is met best wel,wanneer er voldoende regen is gevallen, zware stroken hiertussen. Je rijdt meer dan voldoende off-road. Er zijn weinig tot geen asfaltstroken in opgenomen. Maar zoals het elders ook is zijn er verbindingsstukken in opgenomen maar nogmaals weinig asfalt. Ik zal er in ieder geval zijn.
pat 01
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 04 okt 2013 18:52

Re: Zo 06/10/2013 Chaam (NL) :: MTB Chaam

Bericht door pat 01 »

hoi daar, ikzelf heb nog nooit een toertocht gereden bij onze buren uit nederland ( schandalig ).
wel in de streek ( hoogstraten , wortel en meerle ).
ik was steeds voldaan van de mooie passages, chaam ligt niet ver uit de buurt, dus ik mag dit niet laten schieten.
het weer gaat zondag in ons voordeel zijn hopelijk zal de afstand ( ik heb zin in de 85 ) dat ook zijn, maar dat zal ik nog moeten bespreken met men biker buddy.
we gaan alvast op post zijn.
grtjs. van de bikers uit belgica, see you in chaam.
imre
Mountainbiker
Berichten: 102
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 18:12
Rijdt met: canyon nerve al 29

Re: Zo 06/10/2013 Chaam (NL) :: MTB Chaam

Bericht door imre »

deze morgen de toer gereden mooi toer en goed uitgepijld goede bevoorrading kortom de tocht zelf was goed. Terug bij de aankomst een fiets wasstraat wel appart vroeg ik of ik kon douchen was het antwoord nee terwijl hier toch anders vermeld staat en ik dat toch wel lekker vind na 75 km biken ik ben ook nog een dikke 5km kwijt.
Gebruikersavatar
jupke
Mountainbiker
Berichten: 446
Lid geworden op: zo 29 aug 2010 17:05
Rijdt met: Scott Scale 900 RC Pro
Contacteer:

Re: Zo 06/10/2013 Chaam (NL) :: MTB Chaam

Bericht door jupke »

Ik vond het een erg goede tocht! Op het laatste van de 80 misschien wat veel dreven maar het begin maakte dit dubbel en dik goed, en 80 km single tracks gaan we nergens vinden zeker he?

Ik kom zeker terug, was toppie georganiseerd!
timvdl
Mountainbiker
Berichten: 104
Lid geworden op: vr 30 apr 2010 10:51
Rijdt met: TREK 4500, TREK Madone 4.5 - 2013, TREK Superfly 8 - 2015
Contacteer:

Re: Zo 06/10/2013 Chaam (NL) :: MTB Chaam

Bericht door timvdl »

Eigenlijk mijn eerste keer dat ik een grote tocht gaan mountainbike ben. Normaal altijd de 50, soms wel met de fiets er naartoe. Maar 80km door het bos is toch nog net iets pittiger. Door de vele singletracks in begin had ik soms op het laatste toch moeite om het tempo erin te houden op de stroken die minder goed bollen. Maar wel tevreden, volgende keer toch net iets trager beginnen en geen wielen die voorbij komen proberen te volgen... Want opt laatst waren alle boterhammen toch op. Maar zeker de moeite, alleen na de splitsing 55 - 80km waren het inderdaad niet meer zo een mooie stukken.

Iemand al foto's gevonden?
Gebruikersavatar
jupke
Mountainbiker
Berichten: 446
Lid geworden op: zo 29 aug 2010 17:05
Rijdt met: Scott Scale 900 RC Pro
Contacteer:

Re: Zo 06/10/2013 Chaam (NL) :: MTB Chaam

Bericht door jupke »

timvdl schreef:Eigenlijk mijn eerste keer dat ik een grote tocht gaan mountainbike ben. Normaal altijd de 50, soms wel met de fiets er naartoe. Maar 80km door het bos is toch nog net iets pittiger. Door de vele singletracks in begin had ik soms op het laatste toch moeite om het tempo erin te houden op de stroken die minder goed bollen. Maar wel tevreden, volgende keer toch net iets trager beginnen en geen wielen die voorbij komen proberen te volgen... Want opt laatst waren alle boterhammen toch op. Maar zeker de moeite, alleen na de splitsing 55 - 80km waren het inderdaad niet meer zo een mooie stukken.

Iemand al foto's gevonden?
De foto's van daags voordien staan er al op, die van zondag nog niet maar zal wel niet zo lang duren zeker?

Volgens mtbchaam.nl komen ze op de Facebookpagina van de fotograaf: https://www.facebook.com/JorisKnapen1" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
gilbo
Mountainbiker
Berichten: 666
Lid geworden op: ma 07 feb 2005 18:40

Re: Zo 06/10/2013 Chaam (NL) :: MTB Chaam

Bericht door gilbo »

iemand toevallig de track ter beschikking?
Gebruikersavatar
jupke
Mountainbiker
Berichten: 446
Lid geworden op: zo 29 aug 2010 17:05
Rijdt met: Scott Scale 900 RC Pro
Contacteer:

Re: Zo 06/10/2013 Chaam (NL) :: MTB Chaam

Bericht door jupke »

gilbo schreef:iemand toevallig de track ter beschikking?
http://www.strava.com/activities/87253085" onclick="window.open(this.href);return false;

ben wel ergens een wei ingedraaid waar dat niet de bedoeling was. :D

Ergens zijn we ook gewoon door een veld gereden en door een poortje terug op de weg gekomen, dat ga je nu waarschijnlijk zo niet meer kunnen rijden.
Gebruikersavatar
gilbo
Mountainbiker
Berichten: 666
Lid geworden op: ma 07 feb 2005 18:40

Re: Zo 06/10/2013 Chaam (NL) :: MTB Chaam

Bericht door gilbo »

jupke schreef:
gilbo schreef:iemand toevallig de track ter beschikking?
http://www.strava.com/activities/87253085" onclick="window.open(this.href);return false;

ben wel ergens een wei ingedraaid waar dat niet de bedoeling was. :D

Ergens zijn we ook gewoon door een veld gereden en door een poortje terug op de weg gekomen, dat ga je nu waarschijnlijk zo niet meer kunnen rijden.

Bedankt, er is wel 1 probleempje, ik heb geen premium account dus kan ik niks downloaden van Strava..
Plaats reactie