Zo 27/10/2013 Sint-Amands :: MTB Tocht The Muddevils

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
flaming_jakke
Mountainbiker
Berichten: 1443
Lid geworden op: zo 26 mei 2002 02:00
Rijdt met: Lynskey Pro29 & Niner Air9 No Shox
Contacteer:

Re: Zo 27/10/2013 Sint-Amands :: MTB Tocht The Muddevils

Bericht door flaming_jakke »

Het was weer top ! De Goodfellas hebben opnieuw genoten ... de mc chouffe voelde ik wel bij het terugrijden. Heel de weg terug wind op kop, nu goed choco ;-)
Gebruikersavatar
dragonfly
Mountainbiker
Berichten: 67
Lid geworden op: vr 10 dec 2004 03:18
Rijdt met: Viper LX/XT hayes disc

Re: Zo 27/10/2013 Sint-Amands :: MTB Tocht The Muddevils

Bericht door dragonfly »

Zoals belooft een mooie toer met amper regen (wel op sommige plekken heel veel wind) weinig volk tegengekomen wat wel jammer was.
En naar huis met een leuk cadeau :-) . De bike7 aan de afspuitstand was ook wel interessant.
RumaNoV
Mountainbiker
Berichten: 67
Lid geworden op: vr 26 dec 2008 16:02
Rijdt met: Granville Pulse Synergy 27,5"

Re: Zo 27/10/2013 Sint-Amands :: MTB Tocht The Muddevils

Bericht door RumaNoV »

Rond 8u30 aan de start vertrokken (met een goei plensbui) voor de 48 km. Het parcours was perfect afgepijld en lag zeer goed berijdbaar. Onderweg een beetje regen en redelijk wat wind, maar ook een gans stuk heldere hemel met zon!

Bevoorradingen top. =D> voor de zelf aangelegde bergjes, enkel spijtig dat er hier weer een paar ongeduldige pipo's waren achja... negeren die handel.

Klein minpuntje was de afspuitstand waar wat meer druk mocht op zitten.

De après en de attentie achteraf vielen in de smaak =D>

Dus zoals al eerder gezegd: de afwezigen hadden ongelijk!

Tot volgend jaar.
Praeses
Mountainbiker
Berichten: 25
Lid geworden op: zo 07 dec 2008 18:20
Rijdt met: Thompson Sub02

Re: Zo 27/10/2013 Sint-Amands :: MTB Tocht The Muddevils

Bericht door Praeses »

Deze morgen om 7.30u aan de hand van het weer en de voorspellingen op buienradar beslist om toch maar niet te starten.

Om 9.30u was de situatie toch wel gewijzigd en waren de vooruitzichten op buienradar ook een stuk rooskleuriger. Doordat de tocht vlakbij doorgaat uiteindelijk toch maar beslist om nog te starten. Rond 10.30u gestart en geen druppel regen gehad! Zelfs een heel stuk onder een stralend zonnetje gereden.

Over de toertocht kunnen we kort zijn: schitterend parcours (het maximum wat uit de streek te halen is + extra's zoals de "bergzone" in Branst-Mariekerke), uitgebreide bevoorrading, goede douches en een degelijke afspuitstand. En als klap op de vuurpijl nog een "goodie-bag" met oa een drinkbus en plakgerief.

Enorm tevreden dat we deze morgen onze beslissing toch nog herroepen hebben.
Bedankt Muddevils voor de schitterende voormiddag!
Gebruikersavatar
Splenter
Mountainbiker
Berichten: 463
Lid geworden op: zo 14 jul 2002 02:00
Rijdt met: rocky mountain etsx-70
Contacteer:

Re: Zo 27/10/2013 Sint-Amands :: MTB Tocht The Muddevils

Bericht door Splenter »

Ik moet het bericht van Praeses bevestigen: ook ik 's morgens vroeg afgehaakt wegens pletsende regen in Puurs... Maar uiteindelijk toch nog gestart om 10u45. Gevolg: geen druppel regen, veel zon, veel wind (maar dat was voor iedereen zo) en top tocht. Opnieuw een aantal leuke nieuwigheden. Spijtig voor de organisatie dat velen thuis gebleven zijn.

PS: ocharme scheldetrapper! Je zult daar maar sneuvelen...
Kevindv
Mountainbiker
Berichten: 264
Lid geworden op: wo 26 okt 2011 16:28
Rijdt met: MTB Cube Acid 29 - Race Willier Izoard XP

Re: Zo 27/10/2013 Sint-Amands :: MTB Tocht The Muddevils

Bericht door Kevindv »

Genoten van deze prachtige tt.
Gestart om 8u, met lichte regen, even later iets meer regen, maar in de bossen voelde je daar niet veel van, tegen de eerste bevoorrading in de zalige herfstzon, ohja, bijna vergeten da er wind ook was :lol: .
op 2de bevoorrading begon het plots terug te regenen en kwam er ook wa meer wind op, maar direct vertrokken om geen kou te krijgen en op het stuk dolimiet na de 2de bevoorrading kon je zeer goed doorrijden op de brede baan.
Overal vlot kunnen door en oprijden.
Zeer leuk gedaan die extra "heuvelzone". [-o<
Afpijling was ook goed, nergens pijl gemist of verloren gereden
Voldoende slangen en genoeg druk om mijn fiets af te spuiten, tis tenslotte ook maar om een beetje de voornaamste delen proper te krijgen.
Douches waren goe warm.
Goeie babbel gehad met wat muddevils, maar daarna snel naar huis voor andere verplichtingen.

Zeker en vast volgend jaar terug op post :bounce:
Gebruikersavatar
bdc
Mountainbiker
Berichten: 268
Lid geworden op: zo 13 jun 2010 16:38
Rijdt met: Niner Jet 9 Carbon
Contacteer:

Re: Zo 27/10/2013 Sint-Amands :: MTB Tocht The Muddevils

Bericht door bdc »

Mooie tocht, uitstekende organisatie! =D>

Deze ochtend zag het er heel slecht uit, maar toen we de tocht aanvatten, begon de zon te schijnen, en is er verder nauwelijks nog regen gevallen. De wind had z'n nadelen (stoempen!) maar ook voordelen: het parcours werd gewoonweg droog geblazen - baggeren was dus niet nodig, al schoof het hier en daar wel goed!

Beste stukken waren voor de 1ste bevoorrading, daarna was het wat minder (vooral de Scheldedijk, hoeft niet in een MTB / cyclocross tocht), maar kom, in weersomstandigheden als deze, is wat asfalt of vlotter bollende stukken toch wel welgekomen.

De afspuitstand vond ik uitstekend - net voor mijn beurt waren ze de druk komen aanpassen! Ook fijn dat de ketting meteen ingevet kon worden dankzij dat promostandje. En de Chouffe en de hamburger hebben serieus gesmaakt 8)
Gebruikersavatar
El Toro Cycling Club HB
Mountainbiker
Berichten: 693
Lid geworden op: vr 19 okt 2012 13:10
Rijdt met: c-dale scalpel 29

Re: Zo 27/10/2013 Sint-Amands :: MTB Tocht The Muddevils

Bericht door El Toro Cycling Club HB »

El Toro Cycling Club Breda


Wij hebben ons niet door het weer tegen laten houden, sowieso om deze sympathieke organisatie een hart onder de riem te steken en daar hebben wij geen moment spijt van gehad.

Er zijn vele goeie organisaties die ook sympathiek zijn zoals ook top, dat staat buiten kijf,
maar de muddevils zijn buiten categorie, zij halen alles uit de kast en zijn in staat om alles uit hun eigen omgeving te halen en meer, mochten zij in een omgeving toeven die meer uitdagingen heeft als de hunne, ja die van hun is zo plat als een dubbeltje en ook nog eens niet rijk bezaaid met veel bos, ik bedoel een parcours als bij de brabantse wal of de hellingen ten zuiden van Brussel of in de buurt van Leuven,
tja, dan zouden zij jaarlijks zorgen voor een toertocht met meer dan 2000 man ongeacht het weer.
Dat gezegd hebbende wil ik nogmaals niets te kort doen aan andere organisaties, er zijn tuurlijk toptourtochten van eveneens toporganisaties in heel Belgie en ook Nederland.

Maar goed vandaag dan, de tocht , goed afgepijld, een bevoorrading met alles erop en eraan,
veldweggetjes, singletracks, toegang tot privéstukken, waarvoor hulde, met uitdagingen, vooral technisch, allemaal goed te doen, met een beetje regen, veel wind en iedereen die aanwezig was had er even veel zin in, naar mijn gedachte, dat maakte een heel gezellige apres, die de muddevils verdiend hebben, een groot =D> =D> =D> =D> =D> en een diepe buiging voor een ieder die aan deze tourtocht hebben meegewerkt of meegedaan.

Met sportieve groet uit Breda,

El Toro
Gebruikersavatar
dirty
Mountainbiker
Berichten: 1585
Lid geworden op: wo 27 okt 2004 19:20
Rijdt met: Isaac Baryon
Contacteer:

Re: Zo 27/10/2013 Sint-Amands :: MTB Tocht The Muddevils

Bericht door dirty »

Bedankt aan iedereen die het stormweer trotseerde =D> we mochten toch nog ongeveer 620 deelnemers ontvangen .
Hopelijk zien we jullie allemaal volgend jaar weer op onze 15e editie , waar er een serieuze lap zal op gegeven worden !

De foto's zijn te bezichtigen op http://www.mtb-you.be/#" onclick="window.open(this.href);return false;

Ps El toro , toch goed thuis geraakt uit het verre Nederland zie ik :-D
Gebruikersavatar
El Toro Cycling Club HB
Mountainbiker
Berichten: 693
Lid geworden op: vr 19 okt 2012 13:10
Rijdt met: c-dale scalpel 29

Re: Zo 27/10/2013 Sint-Amands :: MTB Tocht The Muddevils

Bericht door El Toro Cycling Club HB »

[quote="dirty"

Ps El toro , toch goed thuis geraakt uit het verre Nederland zie ik :-D[/quote]


El Toro Cycling Club Breda


Op de autostrada steken gelukkig geen bomen over, volgend jaar;) 3 opties,
1;) taxi nemen
2;) één van onze madammen laten rijden
3;) een overnachting, mede gesponsord door de muddevils evenals soigneren voor en na de tocht door één van lieftallige dames van de muddevils

Met sportieve groet uit Breda,

El Toro
Plaats reactie