Zo 08/09/2013 Esneux :: Les Crêtes d'Esneux

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
DudeWithBike
Mountainbiker
Berichten: 374
Lid geworden op: ma 13 sep 2010 12:55
Rijdt met: Ene van Cube met toppen en ene van Cube met krom stuur

zo 08/09/2013 - Esneux

Bericht door DudeWithBike »

Les Crêtes d'Esneux

Date : 8 sept.
Lieu : ESNEUX
Province : LIEGE
Adresse :
Institut Saint Michel
rue Simonis 7
4130 Esneux

Kilométrage : 11-22-33-44-55 kms
Horaire : 08.00-12.00
Contact : Jacob Eric
Téléphones : 04/380.30.07 - 04/380.36.31

Iemand ervaring met deze toer? Is blijkbaar een Stany Smol Trek: http://www.stany-smol.be/index.php?Page=rando&Rando=115" onclick="window.open(this.href);return false;

In't voorjaar waren we ook reeds een toer gaan doen in Esneux. Spijtig genoeg toen uitgeregend aan eerste BV en terug naar af moeten rijden maar het stuk dat we toen gezien hebben was prachtig! Zou deze vergelijkbaar zijn?
el gordo
Mountainbiker
Berichten: 1408
Lid geworden op: zo 10 jan 2010 21:06
Rijdt met: heeft geen zijwieltjes meer

Re: zo 08/09/2013 - Esneux

Bericht door el gordo »

DudeWithBike schreef:Zou deze vergelijkbaar zijn?
Nee, de TT in het voorjaar is veel technischer, deze TT heeft meer een racy-parcours dat voor een groter publiek toegankelijk is
Gebruikersavatar
DudeWithBike
Mountainbiker
Berichten: 374
Lid geworden op: ma 13 sep 2010 12:55
Rijdt met: Ene van Cube met toppen en ene van Cube met krom stuur

Re: zo 08/09/2013 - Esneux

Bericht door DudeWithBike »

el gordo schreef:
DudeWithBike schreef:Zou deze vergelijkbaar zijn?
Nee, de TT in het voorjaar is veel technischer, deze TT heeft meer een racy-parcours dat voor een groter publiek toegankelijk is
Meent ge da nu, ook al is't een Stany Smol? Straf, dat had ik niet verwacht! En ook een beetje spijtig... :-? Bedankt voor de info!

Dan zal't waarschijnlijk die van de Leuvense brandweer worden, daar kunnen we wa langer op't fietske zitten :-D

En die van't voorjaar staat op de agenda voor volgend jaar, hopelijk dan wel droog!
Gebruikersavatar
Z.
Mountainbiker
Berichten: 536
Lid geworden op: ma 04 aug 2008 10:25
Rijdt met: Scott Scale 40; Scott Scale 29 Expert, Scott Scale 970 en ne Zannata-koersfiets

Re: Zo 08/09/2013 Esneux :: Les Crêtes d'Esneux

Bericht door Z. »

Ik vind dat beide tochten meer naar elkaar aan het toegroeien zijn.
De voorjaarstocht is helemaal niet zo technisch meer als enkele jaren terug. De najaarstocht zoekt intussen meer en meer singletracks op.

Ik ga naar esneux. Blijft een topomgeving.
Gebruikersavatar
Headshot
Mountainbiker
Berichten: 3660
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 11:27
Rijdt met: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Re: Zo 08/09/2013 Esneux :: Les Crêtes d'Esneux

Bericht door Headshot »

het is niet omdat het een Stany Smol tocht is dat ze per definitie goed is
is niet meer dan een overkoepelende organisatie net zoals fietspromo, de tocht op zich word nog steeds bepaald door de locale instantie die ze inricht enz
Gebruikersavatar
BMW
Mountainbiker
Berichten: 803
Lid geworden op: zo 16 sep 2007 19:51
Rijdt met: ridley ignite FS /ridley NOAH/chinees 29'er

Re: Zo 08/09/2013 Esneux :: Les Crêtes d'Esneux

Bericht door BMW »

theux of esneux...weet t nog niet #-o #-o
Gebruikersavatar
DudeWithBike
Mountainbiker
Berichten: 374
Lid geworden op: ma 13 sep 2010 12:55
Rijdt met: Ene van Cube met toppen en ene van Cube met krom stuur

Re: Zo 08/09/2013 Esneux :: Les Crêtes d'Esneux

Bericht door DudeWithBike »

Headshot schreef:het is niet omdat het een Stany Smol tocht is dat ze per definitie goed is
is niet meer dan een overkoepelende organisatie net zoals fietspromo, de tocht op zich word nog steeds bepaald door de locale instantie die ze inricht enz
Da's ook weer waar. Tot nu toe heb ik goede ervaring met de Stany Smols, vandaar mijn reactie. Zal al sjans gehad hebben dan :-D
BikingBrecht
Mountainbiker
Berichten: 681
Lid geworden op: di 03 aug 2004 19:28
Rijdt met: Cannondale F500, Cannondale Rush 5 met Fox vork

Re: Zo 08/09/2013 Esneux :: Les Crêtes d'Esneux

Bericht door BikingBrecht »

Vandaag de 55 in Esneux gereden. Op zich vond ik het een mooi tochtje. Stevig klimwerk. Wel niet erg technisch, maar daar was ik niet echt naar op zoek.
De regen had het parcours natuurlijk extra gevaarlijk en glibberig gemaakt, waardoor enige voorzichtigheid hier en daar wel gewenst was.

Ik weet niet of het door de regen komt, en of ik de enige ben met deze indruk , maar ik vond de bepijling toch regelmatig wat minimalistisch. De gulden regel 'een pijl vooraf, een pijl in de bocht en een bevestiging nadien' werd niet altijd toegepast. Maar misschien had de regen een aantal kalkpijlen weggespoeld.

Verder was dit voor mij mijn eerste Stany Smol rit. En ik vraag me nog steeds af wat dit label nu precies wil zeggen. Je zou een zekere kwaliteit verwachten, maar waaraan zie je dat? Pijltjes uit soepel papier die zich rond de bomen krullen? Grenadine op de bevoorrading?
Ik wil niet zeggen dat dit een slechte TT was, want het was een leuk tocht. Maar er zijn veel andere TTs die deze TT evenaren of zelfs beter doen.
Gebruikersavatar
BertG
Mountainbiker
Berichten: 1440
Lid geworden op: za 12 aug 2006 17:27

Re: Zo 08/09/2013 Esneux :: Les Crêtes d'Esneux

Bericht door BertG »

Ik heb de 44 gedaan, volgens mijn Garmin was het wel eerder een 50km (1360hm) maar dat maakt niet uit. Eén keer verkeerd gereden (kalk weggespoeld door regen denk ik) en voor de rest toch goed kunnen doorrijden dus de bepijling vond ik zeker niet te min.
En ja, water met grenadine en ne wafel en een wat fruit bij de bevoorrading maar voor mij hoeft dat écht niet meer te zijn.
Tocht was zeker niet super-technisch, maar saai werd het nooit, weinig asfalt, veel bos en een hele hoop venijnige klimmetjes.
Ik heb mij goed geamuseerd in ieder geval.

Handig trouwens dat ge tot 12u kunt vertrekken (in tegenstelling tot veel Vlaamse TT's)!
Gebruikersavatar
DudeWithBike
Mountainbiker
Berichten: 374
Lid geworden op: ma 13 sep 2010 12:55
Rijdt met: Ene van Cube met toppen en ene van Cube met krom stuur

Re: Zo 08/09/2013 Esneux :: Les Crêtes d'Esneux

Bericht door DudeWithBike »

BikingBrecht schreef:Grenadine op de bevoorrading?
Welkom in la Wallonie... Om één of ander reden kom je dat daar regelmatig tegen. Ben er ook nie echt voorstander van, maar daar vinden ze dat lekker zeker? Maar echt vergelijkbaar met deftige sportdrank zou ik het niet noemen...
Plaats reactie