Zo 15/09/2013 Hollange :: 15ième Boucles de Hollange

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
dannyvk
Mountainbiker
Berichten: 278
Lid geworden op: di 17 mei 2011 20:25
Rijdt met: Van alles wat

Re: Zo 15/09/2013 Hollange :: 15ième Boucles de Hollange

Bericht door dannyvk »

Ga deze ook rijden denk dat het loodzwaar gaat worden met de regen dat er de laatste dagen gevallen is.
Ben nieuwsgierig naar de streek heb daar nog niet gereden.
pierrot le fou
Mountainbiker
Berichten: 364
Lid geworden op: vr 21 sep 2007 09:01
Rijdt met: Canyon Ultimate Fc 9.0 MD, en 29-er Cannondale Fully

Re: Zo 15/09/2013 Hollange :: 15ième Boucles de Hollange

Bericht door pierrot le fou »

bve schreef:
pierrot le fou schreef:
Appelsapje schreef:Dezen toch is echt geil!
ik kijk er al van in het begin van juli naar uit, tot nog toe de mooiste die ik gereden heb. Mooie singletrack stukken, veel in bossen en veel hoogtemeters. 8)
Heb hem al eens gereden als het zeer goed weer was en dan is de BBQ, zoals hierboven al vermeld, super.
Heb hem ook al eens gedaan als het de hele dag had gegoten, dan is de tocht wel heel zwaar natuurlijk, maar omdat 't Hollange is, is het zelfs dan nog genieten vind ik. :-)
Echte mountainbikers laten alle andere tochten de komende zondag links liggen en komen naar Hollange. 8)

+1 (o) :drunk:
+1 :-D wie gaat voor de 90 KM ? :-"
De BierBikers , al zekers met drie , waarvan één "Silke" ! Jong , en nog maar pas bezig , maar ze vlamt naar boven lijk nikske :evil:
roelp
Mountainbiker
Berichten: 435
Lid geworden op: vr 05 nov 2010 20:30
Rijdt met: heeft grote wielen

Re: Zo 15/09/2013 Hollange :: 15ième Boucles de Hollange

Bericht door roelp »

Iemand een idee van de staat van het parcours?
Deelnemen doe ik zeker, alleen twijfel ik nu tussen de 65km en de 90km.
pierrot le fou
Mountainbiker
Berichten: 364
Lid geworden op: vr 21 sep 2007 09:01
Rijdt met: Canyon Ultimate Fc 9.0 MD, en 29-er Cannondale Fully

Re: Zo 15/09/2013 Hollange :: 15ième Boucles de Hollange

Bericht door pierrot le fou »

Terug thuis , 90 km afgehaspeld .( er waren iets meer dan 600 inschrijvingen )
Zwaar werk , technische singletracks langs de flanken van de Sure (GR-pad) , Rivieren doorgefietst , en via brugjes gekruisd
Mooie afdalingen , mooie views , zeer goed afgepijld , Goede bevoorradingen ; Cakes met verschillende smaken , zelfs salami en kaas , Rijsttaart , chocolade wit en zwart , rozijnen , bananen , appelsienen ,
Sympathieke personen in de organisatie , en de Vier (4) man die alles uitdenken , zitten ook mee in de "Bastognarde ".
Maar hier doen ze alleen de afpijling , en de rest doet iedereen van het dorp Hollange ..
WANT de opbrengst is voor het Sinter-Klaas feest en speelgoed voor de kinderen .

Er was zeer weinig modder , want hier gaat het sterk op -en af en daar door verdwijnt dat water snel , Enkel op platte stukken waren er modderwegjes , maar hier was dat natuurlijk beperkt .(op-af)
En de zon scheen volop !
Deze dag kan niet meer stuk , volgend jaar terug !

Merci , Mijnheer "David" en de rest ..... =D>
pierrot le fou
Mountainbiker
Berichten: 364
Lid geworden op: vr 21 sep 2007 09:01
Rijdt met: Canyon Ultimate Fc 9.0 MD, en 29-er Cannondale Fully

Re: Zo 15/09/2013 Hollange :: 15ième Boucles de Hollange

Bericht door pierrot le fou »

roelp schreef:Iemand een idee van de staat van het parcours?
Deelnemen doe ik zeker, alleen twijfel ik nu tussen de 65km en de 90km.
En ? Wat vond ge dervan ? Niet slecht , hé ? :-D
roelp
Mountainbiker
Berichten: 435
Lid geworden op: vr 05 nov 2010 20:30
Rijdt met: heeft grote wielen

Re: Zo 15/09/2013 Hollange :: 15ième Boucles de Hollange

Bericht door roelp »

'k heb uiteindelijk op veilig gespeeld en voor de 65km gekozen.
Redelijk weinig volk tegengekomen onderweg. Aan de bevoorrading vaak alleen gestaan.

Mooie paadjes, soms zeer technisch en af en toe wat recuperatiestroken. De regen van de voorbije dagen had het parcours wat glibberig gemaakt, maar nog steeds doenbaar.

Een keer kort verkeerd gereden, en bij de afdaling daarna een leuke smak gemaakt op de grond omdat ik nog niet ingeklikt was in mijn pedalen.

Spijtig dat het bijna 2 uur rijden is naar daar, want 't is een prachtige streek om te biken!
king_of_nothing
Mountainbiker
Berichten: 175
Lid geworden op: zo 08 aug 2004 20:25
Rijdt met: Onone Mudbike - Scapel 29
Contacteer:

Re: Zo 15/09/2013 Hollange :: 15ième Boucles de Hollange

Bericht door king_of_nothing »

Voor de 90 gegaan, prachtig parkour, prachtige organisatie en het weer werkte uiteindelijk ook nog mee, meer moet dat niet zijn :lol:
En aangezien ik een normale mountainbiker ben, vond ik dit hier meer dan technisch genoeg.
lupo60
Mountainbiker
Berichten: 105
Lid geworden op: ma 25 mar 2013 18:52
Rijdt met: Specialized Comp Carbon (Hardtail)

Re: Zo 15/09/2013 Hollange :: 15ième Boucles de Hollange

Bericht door lupo60 »

Ik heb maar de 50km gedaan, want moest rekening houden met mijne maat.
Achteraf wel spijtig, want het is een supermooie streek, de modder viel heel goed mee. De bepijling kon echt niet meer beter, hetzelfde voor de bevoorrading: dat leek wel een gastronomisch buffet.
Jammer ook dat er niet meer volk was. Wij zijn laat vertrokken, en hebben de eerste 3 uur letterlijk geen hond gezien.
Enkele technische stukken tegengekomen waar ik mijn handjes helemaal vol mee had, maar het bleef nog net binnen mijn (beperkte) limieten :-) Mijne maat (een Alpenveteraan) had graag nog wat meer van dit gezien :oops:
En last but not least, werkte het zonnetje ook alweer mee.
Echt de moeite van de verplaatsing, zoiets vindt je bij ons niet!
Gebruikersavatar
rudy rancho
Mountainbiker
Berichten: 24
Lid geworden op: ma 13 jun 2011 23:12
Rijdt met: Scott Scale

Re: Zo 15/09/2013 Hollange :: 15ième Boucles de Hollange

Bericht door rudy rancho »

pierrot le fou schreef:Deze TT is zeer mooi , er wordt technisch gereden , maar de organisatie zorgt er toch voor dat het doenbaar is .
Alle routes(afstanden ) zijn zwaarder dan dan je zou denken : op-af-op-af-op-af . ongeveer evenveel hm als de bastognarde.
Leisteen grond die glibberig kan zijn bij nat weer .-niet gevaarlijk -- alles is relatief ivm snelheid van naar beneden " donderen "
De organisatie is zeer goed . De ambiance is SUPER . ook achteraf bij de BBQ.
Dit is voor mij qua beleving één van de leukste TT 's die ik ken . Er wordt gereden door stukken privé bos waar de singletrack in S-vorm naar onder gaat met linten begeleid . Sommige stukken zijn dus éénmalig voor de TT .
Het is een chrono voor de +-60km en +-90 km , computer (manueel) in gebracht.Maar wij rijden deze voor de fun .
De grootste kick krijg je van de muziek die van ver klinkt en je dan weet dat je er bijna bent , en dan komt de apotheose : de laatste ,,,,,,,, , dat mag je zelf ontdekken . Je kan ook info vinden op hun site .

DUS : gaan !!!
Misschien komen we elkaar tegen .....
Pierrot le fou (o)


Olloy -sur -Viroin is natuurlijk ook super tt.
uw beschrijving klopte als een bus !! schitterende organisatie, mooi parcours, goed afwisseling van stukken (mss klein beetje teveel grote wegen in eerste 20km) maar ronduit heerlijk om te rijden ! (o)
en met de zon die er terug was, was het plaatje af !
de laatste kilometers waren idd voor duimen en vingers van af te likken,
65 gedaan en vollen bak geamuseerd. is er idd eentje voor nog te doen. Als volgend jaar de conditie wat beter is wellicht voor de 90.


aanrader !
Gebruikersavatar
eskimo1973
Mountainbiker
Berichten: 266
Lid geworden op: vr 13 aug 2004 00:24
Rijdt met: scott spark 900 RC 2015
Contacteer:

Re: Zo 15/09/2013 Hollange :: 15ième Boucles de Hollange

Bericht door eskimo1973 »

Inderdaad een mooie tocht, evenaart Olloy sur viroin.
Volgend jaar ons clubweekend opnieuw in 1 van beide locaties.

Hey RR, hier ook nog wat werken aan de form wat de 90 leek me dit jaar
toch niet haalbaar. Jammer dat er geen afstand tussen 65 en 90 was.
Plaats reactie