Zo 25/08/2013 Kasterlee :: Mastentop MTB

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
lauke
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 08 jul 2013 17:20

Re: Zo 25/08/2013 Kasterlee :: Mastentop MTB

Bericht door lauke »

ben erbij vanuit Nederland. zal voor de 70 zijn, 100 wat te veel van het goede voor mij nog.
Gebruikersavatar
auel neides
Mountainbiker
Berichten: 188
Lid geworden op: di 10 mei 2011 09:32
Rijdt met: Specialized Epic 29" Comp Carbon
Contacteer:

Re: Zo 25/08/2013 Kasterlee :: Mastentop MTB

Bericht door auel neides »

Mooie toertocht, volgende jaar zeker terug.
Gebruikersavatar
Verellen
Mountainbiker
Berichten: 421
Lid geworden op: wo 04 jun 2008 14:40
Rijdt met: Climb, Willier

Re: Zo 25/08/2013 Kasterlee :: Mastentop MTB

Bericht door Verellen »

Vandaag naar Kasterlee getrokken voor de allereerste TT van mijn dochter Noor (7).
We hadden al wat km's gevreten in de bossen om en rond Herselt, maar vandaag was haar eerste ervaring op een officiële toertocht.

Bij de start had ze al veel bekijks en werd ze zelfs uitgebreid gefotografeerd en gefilmd. Dat gaf haar natuurlijk vleugels en de nodige dosis zelfvertrouwen. En het verging haar ook goed, op de eerste km na, waar sommige hellingen toch nog net iets te steil waren en de afdaling naar de sporthal te technisch door het mulle zand. Maar nadien heeft ze heel goed haar plan getrokken op de vele ST's en de helling(kjes) onderweg. Uiteraard heeft ze hier en daar te voet gestaan, maar da's maar normaal.

Het was voor mij een beetje een verrassing om de kidstour op het "normale" tracé te doen, ik had gedacht (en mijn vrouw beloofd) dat het een aparte toer ging zijn, met enkel kleine Absalons. Maar eigenlijk ben ik wel content dat ze nu echt heeft kunnen kennis maken met het leuke werk in de bossen. Een dikke merci en een grote pluim aan de medebikers onderweg die geduldig wachtten tot we door de ST's geploeterd waren en mijn kleine meid meermaals aanmoedigden. Hierdoor ging ze nog harder blinken dan al het geval was. :-D

Aan de BV een stukje banaan en een wafel en de laatste km's in stijl afgelegd door het mooie Kastelse hinterland.

Moe maar voldaan ligt ze nu wat te rusten op de zetel, trots als een pauw door de vele schouderklopjes die ze heeft gekregen onderweg. Maar bovenal een leuke ervaring voor haar en mezelf, een grand merci aan de organisatie en de belofte dat we volgend jaar weerkeren.

Leuk detail, ook ikzelf heb mijn eerste dikke-banden TT gereden in Kasterlee destijds, maar ik was toen 18 :drunk:

Groenten ut Bergom
Gebruikersavatar
Wald Herr
Mountainbiker
Berichten: 448
Lid geworden op: di 21 okt 2003 21:51
Rijdt met: EdNine
Contacteer:

Re: Zo 25/08/2013 Kasterlee :: Mastentop MTB

Bericht door Wald Herr »

De 70km gereden en zoals elk jaar een toptocht ! Tof dat er ipv gemakkelijkheidshalve de Bloso te pakken een compleet ander parcours gereden wordt met heel wat singletracks ( dit jaar weeral wat meer als vorig jaar =D> ) afgewisseld met zanddreven waar dan es goe gas gegeven kan worden. :bounce: .. Hier en daar iets te lange stukken asfalt ((vooral van Retie terug naar Kasterlee) maar ik zou ook geen alternatief weten op die stukken.
Enige minpunt : na al die jaren aanwezigheidstombola nog altijd zonder prijs... :oops:
Gebruikersavatar
tek-zotic
Mountainbiker
Berichten: 1449
Lid geworden op: ma 19 dec 2011 22:42
Rijdt met: Fuji SLM

Re: Zo 25/08/2013 Kasterlee :: Mastentop MTB

Bericht door tek-zotic »

de 100 gereden, 9 euro vind ik toch wel veel als inschrijvingsgeld. ik had eigenlijk net iets meer van de tocht verwacht. De streek heeft tal van schitterende plekjes. Zeker de eerste 15-20km vond ik niet zo spetterend. Ook van het militair domein had ik meer verwacht. Wel mooi stukje natuur daar, maar was niet echt uitdagend om te fietsen. De bevoorradingen en de organisatie waren wel dik in orde.
rollemol
Mountainbiker
Berichten: 297
Lid geworden op: zo 24 feb 2008 18:50

Re: Zo 25/08/2013 Kasterlee :: Mastentop MTB

Bericht door rollemol »

Verellen schreef:Vandaag naar Kasterlee getrokken voor de allereerste TT van mijn dochter Noor (7).
We hadden al wat km's gevreten in de bossen om en rond Herselt, maar vandaag was haar eerste ervaring op een officiële toertocht.

Bij de start had ze al veel bekijks en werd ze zelfs uitgebreid gefotografeerd en gefilmd. Dat gaf haar natuurlijk vleugels en de nodige dosis zelfvertrouwen. En het verging haar ook goed, op de eerste km na, waar sommige hellingen toch nog net iets te steil waren en de afdaling naar de sporthal te technisch door het mulle zand. Maar nadien heeft ze heel goed haar plan getrokken op de vele ST's en de helling(kjes) onderweg. Uiteraard heeft ze hier en daar te voet gestaan, maar da's maar normaal.

Het was voor mij een beetje een verrassing om de kidstour op het "normale" tracé te doen, ik had gedacht (en mijn vrouw beloofd) dat het een aparte toer ging zijn, met enkel kleine Absalons. Maar eigenlijk ben ik wel content dat ze nu echt heeft kunnen kennis maken met het leuke werk in de bossen. Een dikke merci en een grote pluim aan de medebikers onderweg die geduldig wachtten tot we door de ST's geploeterd waren en mijn kleine meid meermaals aanmoedigden. Hierdoor ging ze nog harder blinken dan al het geval was. :-D

Aan de BV een stukje banaan en een wafel en de laatste km's in stijl afgelegd door het mooie Kastelse hinterland.

Moe maar voldaan ligt ze nu wat te rusten op de zetel, trots als een pauw door de vele schouderklopjes die ze heeft gekregen onderweg. Maar bovenal een leuke ervaring voor haar en mezelf, een grand merci aan de organisatie en de belofte dat we volgend jaar weerkeren.

Leuk detail, ook ikzelf heb mijn eerste dikke-banden TT gereden in Kasterlee destijds, maar ik was toen 18 :drunk:

Groenten ut Bergom
Heel tof dat je dit hebt kunnen doen met je dochter !!!
En zo lang het wegseizoen nog bezig zullen de bikers wel respect hebben en vriendelijk wachten tot er genoeg plaats is om voorbij te gaan .
Maar van zo gauw dat de mannen van de weg zich ook naar het bos gaan begeven , krijg je wel een ander verhaal !
Daan raad ik u aan om de TT op zaterdag met u dochter te doen , dat is ook nog een groot verschil tegenover op zondag .
Ik zou nog vergeten te zeggen dat het een geweldige TT was met een prima organisatie !!!
lauke
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 08 jul 2013 17:20

Re: Zo 25/08/2013 Kasterlee :: Mastentop MTB

Bericht door lauke »

ha, datjong talent hebik ook nog gezien!was goed bezig hoor! ikgeefhet je te doen op die leeftijd en dan tussen al die mannen......

Vaargje:op het militair terrein, net na de eerste oversteek van de treinrails stonden militairen, politie en brandweerwagens. Ik dacht eerst dat iemand serieus van zijn fiets gestuiterd was, maar leek toch iets anders te zijn. iemand enig idee wat daar aan de hand was?
zenn
Mountainbiker
Berichten: 38
Lid geworden op: za 01 jun 2013 11:42
Rijdt met: granville pulse senergy 29

Re: Zo 25/08/2013 Kasterlee :: Mastentop MTB

Bericht door zenn »

lauke schreef:ha, datjong talent hebik ook nog gezien!was goed bezig hoor! ikgeefhet je te doen op die leeftijd en dan tussen al die mannen......

Vaargje:op het militair terrein, net na de eerste oversteek van de treinrails stonden militairen, politie en brandweerwagens. Ik dacht eerst dat iemand serieus van zijn fiets gestuiterd was, maar leek toch iets anders te zijn. iemand enig idee wat daar aan de hand was?


dat was voor een klein brandje..hoe het er gekomen is weet ik niet...heb er ook niks van gezien maar er hing wel een brand

geur
Gebruikersavatar
pareke
Mountainbiker
Berichten: 190
Lid geworden op: zo 02 jan 2011 21:42
Rijdt met: Bmc fs01
Contacteer:

Re: Zo 25/08/2013 Kasterlee :: Mastentop MTB

Bericht door pareke »

Heeft er iemand een zonnebril gevonden voor de eerste bevoorrading ?
Laat maar weten
Mvg
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3823
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Re: Zo 25/08/2013 Kasterlee :: Mastentop MTB

Bericht door Dickie »

Mooie tt, de 100km gedaan en op dat ene lange asfaltstukje na, vond ik het off-road deel hoog genoeg.
Het zonnetje tartte de pessimistische voorspellingen.
Domweg mijn helm vergeten in de auto en pas na een dikke 5km viel mijne frank :oops: .
Wou eerst nog omdraaien, maar tegen de richting in rijden vond ik eig nog gevaarlijker en omdat op dit parcours geen technische stukken te verwachten waren, heb ik maar beslist om door te rijden.
Veel singletracks onder de wielen gehad, afgewisseld met brede boswegen.
Op het militair domein had ik ook meer verwacht, maar vermoedelijk was ik niet de enige die verwend werd door Grobbendonk en met verwachtingen door de poort naar binnen reed.
Verder 3 bevoorradingen met voldoende knabbels en drank.
Na aankomst nog een douchke en een drankje op de aprés en de auto weer in.
't Was weeral een mooie zondagochtend.
Plaats reactie