2013-09-29 Waarloos MTB-Toertocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
DirkB
Mountainbiker
Berichten: 34
Lid geworden op: zo 31 mei 2009 17:35
Rijdt met: S-Works M5 HT

Re: 2013-09-29 Waarloos MTB-Toertocht

Bericht door DirkB »

Reet schreef: Als Houffalize het mekka van de MTB is, dan komt Waarloos daar toch in de buurt.
Tot zondag
Cisco Cyclo Cross
Cisco, zoveel publiciteit, dat verdient een gratis Grimbergske op zondag.
Braeckie
Mountainbiker
Berichten: 88
Lid geworden op: do 10 dec 2009 12:45
Rijdt met: Scott Scale 950 / Canyon Yellowstone race

Re: 2013-09-29 Waarloos MTB-Toertocht

Bericht door Braeckie »

Ben zopas nog gaan rijden in de Schorre en parcours ligt er zalig bij. Enkel op dat steile klimmetje dat uitkomt aan de visput geraakte ik niet op wegens iets te glad.

Iets verder op de singletrack richting lift hangt een pijl naar rechts, net waar een leuk dropje rechtdoor ligt...
Zou toch plezant zijn om die pijl rechtdoor te zetten ;-)
Ik hoop wel dat er niet teveel opstoppingen op de singletracks zullen zijn, maar kijk al volop uit naar zondag!

Fier om waarloosenaar te zijn!
Gebruikersavatar
Mister_B
Mountainbiker
Berichten: 41
Lid geworden op: vr 27 jul 2007 10:53

Re: 2013-09-29 Waarloos MTB-Toertocht

Bericht door Mister_B »

Braeckie schreef: Iets verder op de singletrack richting lift hangt een pijl naar rechts, net waar een leuk dropje rechtdoor ligt...
Zou toch plezant zijn om die pijl rechtdoor te zetten ;-)
Dacht ik ook nog, maar volgens mij is de pijl naar rechts wel de goede keuze: de drop zie je pas wanneer je er boven bent en dat kan al eens verschieten zijn wanneer ge het niet verwacht met de nodige dichtgeknepen remmen en opstoppingen als gevolg. Hetzelfde dacht ik trouwens ook over dat (echt) steile stuk waar al lang een gevaar-bordje/bladje hangt in de hoek van de deltaweide. Nu wordt er iets vroeger linksaf naar dat houten wandelpad toe gereden.

Zonder echt verzuurd te willen overkomen :-) : is het spannen van linten recht over 'mijn parcours' een week op voorhand echt nodig? Nogal lastig wanneer ge plots, onverwacht voor een lintje in de remmen moet. Natuurlijk wel alle lof voor de moeite en het werk dat mensen vrijwillig in tt's willen steken. Misschien dat het hangen van de linten een dag ipv een week op voorhand kan gebeuren?
Gebruikersavatar
Mobyboy
Mountainbiker
Berichten: 62
Lid geworden op: zo 08 apr 2007 19:13
Rijdt met: Specialized S=works / Niner Air9

Re: 2013-09-29 Waarloos MTB-Toertocht

Bericht door Mobyboy »

'K ga de 77km in onze achtertuin eens proberen, omdat ik ga inpikken van in Blaasveld gok ik dat de start ongeveer halverwege zal zijn... we zullen maar wat op tijd vertrekken :)
Gebruikersavatar
SD2E
Mountainbiker
Berichten: 1833
Lid geworden op: wo 07 jan 2009 22:40
Rijdt met: Scott Scale RC29 2016, Scott Scale 970 2016, Scott CR1SL 2005

Re: 2013-09-29 Waarloos MTB-Toertocht

Bericht door SD2E »

Mister_B schreef:
Braeckie schreef: Iets verder op de singletrack richting lift hangt een pijl naar rechts, net waar een leuk dropje rechtdoor ligt...
Zou toch plezant zijn om die pijl rechtdoor te zetten ;-)
Dacht ik ook nog, maar volgens mij is de pijl naar rechts wel de goede keuze: de drop zie je pas wanneer je er boven bent en dat kan al eens verschieten zijn wanneer ge het niet verwacht met de nodige dichtgeknepen remmen en opstoppingen als gevolg.quote]

Weet welke je bedoelt en daar mag je idd niet beginnen nadenken, gewoon afrijden :)
marchermans
Mountainbiker
Berichten: 55
Lid geworden op: zo 05 sep 2010 19:38
Rijdt met: Cannondale

Re: 2013-09-29 Waarloos MTB-Toertocht

Bericht door marchermans »

#Mister_B
Sorry voor een eventueel lint over het parcours.
Normaal gebruiken we zo weinig mogelijk lint, maar hier en daar kan het toch wel noodzakelijk zijn voor de duidelijkheid.
Als we lint spannen, proberen we ook altijd te vermijden dat het over een ander paadje gespannen worden. De kans dat dat lint de volgende dag weg is, is immers veel te groot en ook terecht. Linten over paadjes horen daar niet te hangen, zeker niet na afloop van een organisatie.
Tenslotte doen we de uitpijling normaal gezien uitsluitend de dag voordien (zaterdag dus) en verwijderen we al onze pijlen reeds zondagnamiddag. Dit jaar werden we echter door de Schorre zelf gevraagd om ons parcours ter plaatse reeds te pijlen voor XtremeXperience. De pijlen mochten we dan een week laten hangen. Helaas hebben we vandaag al mogen ondervinden dat dat niet het beste idee is. Veel pjilen zijn verdwenen of vinden we terug in de struiken. Tijdswinst heeft het dus niet opgeleverd.

Tot morgen?
Marc
Laatst gewijzigd door marchermans op za 28 sep 2013 17:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Mister_B
Mountainbiker
Berichten: 41
Lid geworden op: vr 27 jul 2007 10:53

Re: 2013-09-29 Waarloos MTB-Toertocht

Bericht door Mister_B »

Marc, het was dan ook vooral iets om misschien mee te nemen naar volgende jaren en niet om te komen 'zagen'. Ik zag gewoon dat na enkel dagen anderen die linten al hadden weggehaald dus ging ik ervan uit dat het ook andere wat lastig heeft gemaakt. Dat jullie al vorige week al gevraagd werden om het uit pijlen, wist ik natuurlijk niet. En dat er pijlen verdwijnen is dan weer helemaal onbegrijpelijk want die storen op geen enkele manier.

Voor morgen ga ik het nog bekijken, maar het ziet er mooi uit moet ik zeggen.
marchermans
Mountainbiker
Berichten: 55
Lid geworden op: zo 05 sep 2010 19:38
Rijdt met: Cannondale

Re: 2013-09-29 Waarloos MTB-Toertocht

Bericht door marchermans »

#Mister_B
We nemen je goede raad zeker mee naar volgend jaar. Het zal een extra inspanning vragen om na een lange dag Xtremeperience alles nog op te ruimen maar anderen moeten inderdaad tijdens de week nadien ook de kans krijgen om hun geliefde, meestal zeer uitdagende traject te blijven doen.

Groetjes

Marc
el gordo
Mountainbiker
Berichten: 1408
Lid geworden op: zo 10 jan 2010 21:06
Rijdt met: heeft geen zijwieltjes meer

Re: 2013-09-29 Waarloos MTB-Toertocht

Bericht door el gordo »

Marc,
kan er vanaf Walem (brug over de Nete) op het parcours worden aangesloten?
ik kom van (groot) Lier, dus via de Nete zou ik normaal gezien niet mogen missen...

bedankt!
DirkB
Mountainbiker
Berichten: 34
Lid geworden op: zo 31 mei 2009 17:35
Rijdt met: S-Works M5 HT

Re: 2013-09-29 Waarloos MTB-Toertocht

Bericht door DirkB »

el gordo schreef:Marc,
kan er vanaf Walem (brug over de Nete) op het parcours worden aangesloten?
ik kom van (groot) Lier, dus via de Nete zou ik normaal gezien niet mogen missen...
bedankt!
Je kan rustig aanpikken op de brug in Walem, de pijlen volgen richting Waarloos en na 5 km langs onze start passeren. Wel even een polsbandje komen halen hé! En vergeet ook niet dat we morgen weer een enorm terras hebben buitenstaan, dus even nagenieten met een pint of trappist doet ook geen pijn...

Vandaag alles uitgepijld en het parcours ligt er f.a.n.t.a.s.t.i.s.c.h. bij. Zelfs in de Schorre is alles perfect te rijden.
Plaats reactie