2013-09-29 Waarloos MTB-Toertocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
bikerwim
Mountainbiker
Berichten: 32
Lid geworden op: do 28 okt 2010 08:35
Rijdt met: TREK Top Fuel 8

Re: 2013-09-29 Waarloos MTB-Toertocht

Bericht door bikerwim »

Schitterende voormiddag gehad. Schorre was weer top. Waren vroeg genoeg, dus geen files i =D>
Volgend jaar zeker terug!
Bevoorrading ok, 1 splitsing verkeerd gereden, dus idd bordej extra met "u bent op ... km" zou geen kwaad kunnen.
Doe zo voort!
krikkese
Mountainbiker
Berichten: 74
Lid geworden op: wo 30 jul 2008 12:09
Rijdt met: Haacht
Contacteer:

Re: 2013-09-29 Waarloos MTB-Toertocht

Bericht door krikkese »

Fantastische track in De Schorre uitgepijld, echt om duimen en vingers van al te likken! Parking, bevoorradingen en après waren ook heel goed. Enig minpuntje was misschien de signalisatie, die kon soms beter.
In ieder geval zijn we volgend jaar opnieuw op post!
Gebruikersavatar
teddie
Mountainbiker
Berichten: 53
Lid geworden op: vr 16 apr 2010 15:33
Rijdt met: Trek

Re: 2013-09-29 Waarloos MTB-Toertocht

Bericht door teddie »

Ik vond alles super, ze hebben echt hun best gedaan . Enkel de opstroppingen op de technische lussen was lastig maar voorspelbaar . De 77 gedaan en heen en terug naar huis net geen 100 op de teller .
DirkB
Mountainbiker
Berichten: 34
Lid geworden op: zo 31 mei 2009 17:35
Rijdt met: S-Works M5 HT

Re: 2013-09-29 Waarloos MTB-Toertocht

Bericht door DirkB »

dirty schreef: Wat ik wel niet vind kunnen is dat jullie je eigen prijzen rekenen voor de startgelden van de VWB leden , reeds het tweede jaar op rij
VWB leden moeten slechts 3 euro betalen en geen 3,5 euro zoals het geval was [-X
Ik ben verleden week nog naar de kalender vergadering geweest van de mountainbiketochten van de Vlaamse wielrijdersbond en daar werd er nog eens extra attentie op gedaan om de tarieven te respecteren , anders kan elke organisator zomaar vragen wat hij wil !
Ha Dirty,

Blij te horen dat je onze bevoorrading kon smaken!

Onze tarieven zijn conform de afspraken met de VWB. Vanaf 60 km mogen we meer dan 3 Euro vragen aan de leden. We vragen 0,5 Euro extra. In ruil krijgen de deelnemers 3 bevoorradingen op de lange afstanden en 2 op de middellange. Jongeren onder de 14 rijden bij ons helemaal gratis en voor niks, ook als ze geen VWB lid zijn.
Gebruikersavatar
Flatbeat
Mountainbiker
Berichten: 19
Lid geworden op: zo 23 sep 2012 15:27
Rijdt met: Trek Top Fuel 9.7
Contacteer:

Re: 2013-09-29 Waarloos MTB-Toertocht

Bericht door Flatbeat »

Erg mooie tocht! 1 van de betere in de omgeving Antwerpen.

Wilde de 77 rijden maar kwam maar op 65 uit. Waarschijnlijk een bordje gemist? :cry:
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3823
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Re: 2013-09-29 Waarloos MTB-Toertocht

Bericht door Dickie »

Alles is al gezegd, voldaan terug naar huis gereden.
Een tt om te onthouden, tot de volgende editie.
Stevestrong
Mountainbiker
Berichten: 318
Lid geworden op: wo 11 aug 2010 14:47
Rijdt met: Merida Ninety-six, Cube Reaction GT Race

Re: 2013-09-29 Waarloos MTB-Toertocht

Bericht door Stevestrong »

Ik vond dit de voorbije jaren al een zeer leuke tocht en het is er met de nieuwigheden in het parcours alleen maar beter op geworden. Het stuk in st-katelijne-waver is een leuke toevoeging. En ook fantastische uitbreidingen in de schorre en Terhagen.
Alleen hoop ik dat deze fantastische TT geen slachtoffer van eigen succes wordt. Op de eerste tracks in de schorre was het aanschuiven als in een pretpark voor de achtbaan :-) Na enkele kms ging het gelukkig veel vlotter.

Als ik me niet vergis is dit ook al het derde jaar op rij met zeer mooi weer :-)

De discussie over inschrijvingsgelden vind ik overbodig. Als je 3,5 euro betaalt voor 77 km incl 3 bevoorradingen, dan kan je toch niet klagen...
Ik was men lidkaart vergeten en heb dus 4,5 eur betaald, wat eigenlijk ook nog niet schandalig vind voor wat we gekregen hebben.

Wat de bepijling betreft: over het algemeen vond ik die zeer goed, op een paar slecht geplaatste pijlen na. Eén keer samen met een hoop andere bikers even echt het spoor verloren, maar uiteindelijk weer vrij snel terug op pad. Dat was in st-katelijne in het bosje naast de spoorweg. Daar was een pad echt uitgehakt uit de begroeiing (illustreert hoeveel werk de organisatie in deze tocht gestoken heeft). De "ingang" lag links in een lange bocht naar rechts, waardoor iedereen gewoon de bocht naar rechts volledig volgde.
Gebruikersavatar
El Toro Cycling Club HB
Mountainbiker
Berichten: 693
Lid geworden op: vr 19 okt 2012 13:10
Rijdt met: c-dale scalpel 29

Re: 2013-09-29 Waarloos MTB-Toertocht

Bericht door El Toro Cycling Club HB »

El Toro Cycling Club Breda


Een top organisatie, waarvoor =D> =D> =D> =D> ,
Je kon merken dat ze erg hun best hebben gedaan om het iedereen naar zijn of haar zin te maken,
dat is gelukt.
De apres in het zonnetje in het afgezette stuk weg was genieten.

Voor mij was de bepijling okay, op een paar missertjes na, maar allez er is niemand vermist, dus valt het allemaal wel mee.

Toch nog één opmerking, al dat enthousiasme lokt misschien mensen van een verdere omgeving die niet zo bekend zijn met de omgeving Antwerpen en tuurlijk de schorre is geweldig en de andere stukjes zijn ook niet te versmaden maar let wel er zit natuurlijk ook nog, dat is logisch hier, een pak asfalt in en een stuk of wat gezochte rechte veldweggetjes;) Het is echt geen kritiek maar eerder een objectieve afspiegeling van de tocht, waar ik persoonlijk van genoten heb.

Met sportieve groet,

El Toro
Gebruikersavatar
vanham
Mountainbiker
Berichten: 101
Lid geworden op: vr 18 jan 2008 22:06
Rijdt met: koga X runner /Cannondale Flash 29er

Re: 2013-09-29 Waarloos MTB-Toertocht

Bericht door vanham »

STEVE M schreef:Was mij geweldig aan't amuseren in de Schorre tot ik den body van mijn achterwiel kapot reed ... :-? Dus geen aandrijving meer & slechts een dik uur kunnen biken nadat ik om 10u was vertrokken. En dan kwam ik tot de vaststelling dat het noodnummer niet op de blauw bandjes stond. #-o Dan maar te voet terug naar Waarloos ... tot ik 1 van de mannen van de organisatie tegen kwam (in auto Renault Scénic) en vroeg of er iemand mij kon komen oppikken. Kreeg het volgende te horen: "zal niet gaan want al de mannen zijn alles aan't afbreken! " en de jongeheer reed verder. Not done me dunkt ! [-X Na nog een kilometerke ofzoiets stappen, stopt er toch een auto waarin ook mannen van de organisatie zaten. Zij waren op zoek naar een ongelukkige die zijn derailleur had afgebroken. De ongelukkige hebben ze niet gevonden & dus hebben ze mij maar meegepakt (waarvoor dan wel dank).
Dan maar vlug naar huis gebold & nog een anderhalf uurtje op de koersvélo gebold.

iemand den track van de 63km of meer? Thx

ikke :-D
Braeckie
Mountainbiker
Berichten: 88
Lid geworden op: do 10 dec 2009 12:45
Rijdt met: Scott Scale 950 / Canyon Yellowstone race

Re: 2013-09-29 Waarloos MTB-Toertocht

Bericht door Braeckie »

Topzondag gehad in Waarloos!

Zalig parcours in mijn achtertuin.
De Schorre kende ik al goed, maar ik was ook blij om het stukje in St Katelijne te ontdekken.

Après was ook weer heel gezellig, mede dankzij het stalende zonnetje en de vele bekende gezichten (en de Grimbergens ;-) )

Dikke merci aan de organisatie!
Plaats reactie