Zo 25/08/2013 Tielt-Winge :: 21ste Hagelandse Heuvels

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
kazzz
Mountainbiker
Berichten: 793
Lid geworden op: di 25 jun 2013 11:20
Rijdt met: Trek SuperFly 9.8

Re: Zo 25/08/2013 Tielt-Winge :: 21ste Hagelandse Heuvels

Bericht door kazzz »

Ben8000 schreef:
phille schreef:een beginnende mountainbiker die verstand heeft van hoogtemeters ?
Weeral lees ik een denigrerende opmerking over beginnende mountainbikers, dit kom ik hier wel meer tegen op het forum. Wel, ik ben een beginnend mtb'r en idd we moeten nog veel leren, maar iets als hoogtemeters is geen wetenschap waarvoor je moet gestudeerd hebben hoor. Ik ben bergbeklimmer dus ik weet er mss meer van dan de meeste mtb'rs. Verder was ik topniveau in de gevechtssport alsook lesgever, toch heb ik nooit dergelijke opmerkingen gemaakt over "beginners"? Integendeel, ik heb niets als respect voor iedereen die met eender welke sport begint. Of zijn we niet allemaal ergens moeten beginnen?? Wil je respect in je sport, geef ze dan ook aan iedereen die ze beoefent ipv met de niet pro's te lachen. Probeer de beginners iets bij te brengen en wie weet kan je van hun(ons) ook wat leren, want als je denkt dat je alles weet dan houd het op...

Volledig offtopic, ik weet maar het stoort me mateloos. Sorry
Nogmaals proficiat aan de organisatie voor de tocht!!
de ware schreef:was zoals eerder gezegd een heel mooie tocht
maar nog even dzee opmerking

er zijn nog steeds van die"koerskonijnené die je proberen te passeren zonder iets te zeggen, en de tragere mtb-er mee op de grond
sleuren [-X [-X

ik heb het aan de lijve mogen ondervinden.....
Spijtig dat ik deze moet quoten maar ik heb het ook vorige week nog mogen ondervinden. De meeste zijn schappelijke, toffe MTB'ers. Maar die hier denken dat ze PRO zijn, komen te kort om mee wedstrijden te gaan rijden. Dus hangen ze maar de grote jan uit op een forum én op een TT, want daar kunnen ze stoer doen. Daar zijn ze goed genoeg om mensen die gewoon voor hun plezier rijden en niet de tijd hebben om zoveel te trainen, bijéén te rijden. Wel, de volgende die denkt stoer te doen op een TT en zonder te roepen wil voorbij rijden of mij de kant in te stompen, krijgt gegarandeerd een elleboog. Ik was ook niet goed genoeg om verder te gaan in kickbox met de PRO's, maar wel goed genoeg om u bijéén te "rijden"..
el gordo
Mountainbiker
Berichten: 1408
Lid geworden op: zo 10 jan 2010 21:06
Rijdt met: heeft geen zijwieltjes meer

Re: Zo 25/08/2013 Tielt-Winge :: 21ste Hagelandse Heuvels

Bericht door el gordo »

kazzz schreef:Wel, de volgende die denkt stoer te doen op een TT en zonder te roepen wil voorbij rijden of mij de kant in te stompen, krijgt gegarandeerd een elleboog.
#-o
Gebruikersavatar
phille
Mountainbiker
Berichten: 2002
Lid geworden op: do 01 jan 1970 02:00
Rijdt met: Bravo met het nieuwe forum !
Contacteer:

Re: Zo 25/08/2013 Tielt-Winge :: 21ste Hagelandse Heuvels

Bericht door phille »

Seg kixkboxerke ge moogt mij steeds aanspreken irl zenne ik heb geen forum nodig om mijn gedacht te hebben/zeggen. Ik ben van de zoenk en rij met ne witte velo en mestal heb ik ne camera bij.
Ben steeds open voor discussie maar hier is het serieus van de pot gerukt zenne

Ik ben hier ni de pro, da maakt gijle ervan, ik zeg u da ne beginnende mtber geen verstand heeft wat het verschil is tussen 1100 en 1400 hms of pakweg een tt van 400 of 800hms, dus om te zeggen dat iemand afhaakt vanwege de getallen die een organisatie geeft die gasten beginnen en zijn dan eerder met afstanden bezig en niet met hms
kristoffervansaet
Mountainbiker
Berichten: 85
Lid geworden op: ma 03 sep 2012 12:06
Rijdt met: Specialized Stumpjumper Comp Carbon 2013

Re: Zo 25/08/2013 Tielt-Winge :: 21ste Hagelandse Heuvels

Bericht door kristoffervansaet »

Als we nu is allemaal beginnen met de uitspraken van andere leden een beetje te relativeren. MTB is de hobby van ons allemaal, PRO's, ervaren rijders en amateurs. Peace! :-)
Gebruikersavatar
kazzz
Mountainbiker
Berichten: 793
Lid geworden op: di 25 jun 2013 11:20
Rijdt met: Trek SuperFly 9.8

Re: Zo 25/08/2013 Tielt-Winge :: 21ste Hagelandse Heuvels

Bericht door kazzz »

Natuurlijk lijkt dit allemaal stoerder dan in het echt, en ik wou maar eens tonen hoe het over komt bij de grote meerderheid. Maar het feit is wel dat de essentie hetzelfde is. In een ander topic in haasrode heeft zo een wannabee iemand gewoon omver geduwd met een gebroken rib en sleutelbeen omdat hij blijkbaar een wedstrijd tegen zichzelf aan het rijden was.
Dat vind ik allemaal ook niet meer normaal!

Ik weet trouwens niet wat het ergste is.. Uwe elleboog zetten zodat iemand door heeft dat em best effe wacht en nadenkt waar em mee bezig is.. of dat hij u van de baan rijdt met alle mogelijke valpartijen en blessures als gevolg??
Gebruikersavatar
phille
Mountainbiker
Berichten: 2002
Lid geworden op: do 01 jan 1970 02:00
Rijdt met: Bravo met het nieuwe forum !
Contacteer:

Re: Zo 25/08/2013 Tielt-Winge :: 21ste Hagelandse Heuvels

Bericht door phille »

die onverlaten op het terrein zijn er al van dag 1 geweest ... het is geen koers ... voor niemand, maar bij IEDEREEN zit de competitiedrang, en wie zegt dat niet te hebben die liegt, hoe klein die ook is (die drang niet die persoon)
Ik praat ze niet goed die die het ten koste van alles doen, maar er zijn er ook die het met respect voor iedereen doen, dus je moet ze niet allemaal over dezelfde kam scheren
Gebruikersavatar
kazzz
Mountainbiker
Berichten: 793
Lid geworden op: di 25 jun 2013 11:20
Rijdt met: Trek SuperFly 9.8

Re: Zo 25/08/2013 Tielt-Winge :: 21ste Hagelandse Heuvels

Bericht door kazzz »

Phille, in mijn eerste reply staat duidelijk dat de meeste schappelijke toffe MTB'ers zijn. En daar ben ik nog steeds van overtuigd! Net zoals 90% een wielertoerist is, en geen terrorist.
Ik heb inderdaad, altijd al gehad, competitiedrang. Maar dat is dan tegen mezelf of om iemand anders te volgen. Maar dit zal nooit ten koste gaan van andere of hun laten vallen.
Als je dan effectief een race er van wil maken of je wil meten, dan moet je volgens de regels spelen en competitie gaan doen é..
Anderzijds, niets zo leuk als een reactie vorige week: ik had even een dipje, keek achter mij voor een helling, en zag 3 man afkomen. Ik ben onderdaan afgestapt om te wachten om hen door te laten. Die mannen riepen al: hup jong rijden, voor ons moet ge niet af stappen! Maar heb ze laten voor gaan en uiteindelijk samen met hun bovengekomen en een klapke gedaan. Moet ik dat? Nee, maar het is wel leuker voor iedereen.
Gebruikersavatar
Rucher
Mountainbiker
Berichten: 172
Lid geworden op: ma 05 okt 2009 22:06
Rijdt met: Cannondale Rush , Scalpel 29

Re: Zo 25/08/2013 Tielt-Winge :: 21ste Hagelandse Heuvels

Bericht door Rucher »

En waar staan de fotos :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce:
De Brabander
Mountainbiker
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 13 dec 2010 17:20
Rijdt met: cannondale

Re: Zo 25/08/2013 Tielt-Winge :: 21ste Hagelandse Heuvels

Bericht door De Brabander »

Collega's MTB ers, de foto's zullen in de loop van de week gepost worden op http://www.twv.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Rocking Colonel
Mountainbiker
Berichten: 31
Lid geworden op: vr 30 nov 2012 19:41
Rijdt met: Trek Top Fuel 9.9 SL

Re: Zo 25/08/2013 Tielt-Winge :: 21ste Hagelandse Heuvels

Bericht door Rocking Colonel »

phille schreef:een beginnende mountainbiker die verstand heeft van hoogtemeters ?
Phille, ik had het niet over de gewone beginnende biker maar...

De regelmatige marathonrijder (Ardennen of Hageland of ...) kijkt niet naar 1400 of 1100 hm maar zij die willen beginnen of aan het opbouwen zijn om marathons te fietsen!

En laat het duidelijk zijn of ze nu 7 of 77 jaar zijn, groot of klein of wat dan ook ... ik heb respect voor elke fietser en neem niemand niks kwalijk omdat hij of zij minder snel of minder durft of minder getraind is.
Plaats reactie