Zo 25/08/2013 Tielt-Winge :: 21ste Hagelandse Heuvels

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Corvers
Mountainbiker
Berichten: 17
Lid geworden op: zo 24 feb 2008 21:24
Rijdt met: merida

Re: Zo 25/08/2013 Tielt-Winge :: 21ste Hagelandse Heuvels

Bericht door Corvers »

Het ziet er prima uit.Team Corvers is aanwezig op de 95KM met 4 Personen.Tot Zondag!
Gebruikersavatar
TNTrek
Mountainbiker
Berichten: 153
Lid geworden op: di 18 aug 2009 14:55

Re: Zo 25/08/2013 Tielt-Winge :: 21ste Hagelandse Heuvels

Bericht door TNTrek »

Komt de 95 ook op de Konijntjesberg in Rillaar, of enkel Tienbundersbos? In geval van Konijntjesberg kan ik nog overwegen om zonder auto te komen, anders wordt het wat te ver 8-[
Gebruikersavatar
flipp
Moderator
Berichten: 627
Lid geworden op: zo 27 apr 2008 21:19
Rijdt met: Kona Kahuna

Re: Zo 25/08/2013 Tielt-Winge :: 21ste Hagelandse Heuvels

Bericht door flipp »

Komt deze tocht ook over de singletracks van Langdorp ? Ik vond het daar vorige week namelijk heel fijn :wink:

Nog aant twijfelen tussen deze en Opoeteren...
Thumbler
Mountainbiker
Berichten: 70
Lid geworden op: di 08 feb 2011 23:06
Rijdt met: Scott Scale

Re: Zo 25/08/2013 Tielt-Winge :: 21ste Hagelandse Heuvels

Bericht door Thumbler »

De tocht gaat niet tot Langdorp en de Konijntjes berg doen we ook niet,wel het Heiken en Tienbunder.
Gebruikersavatar
Biestie1
Mountainbiker
Berichten: 851
Lid geworden op: vr 05 mar 2004 13:25
Rijdt met: Kona

Re: Zo 25/08/2013 Tielt-Winge :: 21ste Hagelandse Heuvels

Bericht door Biestie1 »

Wat is het meest oostelijke punt (ergens bij Diest), waar ik kan inpikken ?
En op hoeveel kilometer zit je daar dan ongeveer ?
Gebruikersavatar
TNTrek
Mountainbiker
Berichten: 153
Lid geworden op: di 18 aug 2009 14:55

Re: Zo 25/08/2013 Tielt-Winge :: 21ste Hagelandse Heuvels

Bericht door TNTrek »

Thumbler schreef:De tocht gaat niet tot Langdorp en de Konijntjes berg doen we ook niet,wel het Heiken en Tienbunder.

Bedankt, dat is echt nuttige info.
Heiken, dus ook Steenberg waarschijnlijk, daar naast de fruitkweker? Mmmm, 16 km naar daar O:)
Thumbler
Mountainbiker
Berichten: 70
Lid geworden op: di 08 feb 2011 23:06
Rijdt met: Scott Scale

Re: Zo 25/08/2013 Tielt-Winge :: 21ste Hagelandse Heuvels

Bericht door Thumbler »

@Biestie1 je kan Assent inpikken(Luienberg) daar komt de 65km en 95km langs.
@TNTrek ja we passeren aan het fruitkweekcenter als je daar inpikt zit je op de 95 km,maar op de tienbunder komen alle afstanden samen en kan je nog kiezen welke afstand je doet.
Gebruikersavatar
kenny.m
Mountainbiker
Berichten: 148
Lid geworden op: vr 10 aug 2012 15:25
Rijdt met: Moozes Tribe / Scott Scale 740

Re: Zo 25/08/2013 Tielt-Winge :: 21ste Hagelandse Heuvels

Bericht door kenny.m »

kenny.m schreef: Desalniettemin ligt het bijzonder dicht tegen de blauwe Bloso route van Tielt-Winge, waardoor wij de informatie doorgegeven hebben aan de bevoegde diensten.
Allen,

Tijdens onze voorbereidingen gisteren hebben we vastgesteld dat het betreffende nest niet meer aanwezig is.

Mvg,
Kenny
Gebruikersavatar
Teekitiezie
Mountainbiker
Berichten: 109
Lid geworden op: vr 02 mar 2012 18:15
Rijdt met: Merida Matts FLX 900 D

Re: Zo 25/08/2013 Tielt-Winge :: 21ste Hagelandse Heuvels

Bericht door Teekitiezie »

kenny.m schreef:Beste,

Op vraag van de natuurverenigingen en enkele privé eigenaars mogen wij ons parcours niet digitaal publiceren en vragen wij ook aan onze deelnemers om geen GPS tracks te publiceren na de rit.

We willen jullie natuurlijk wel een idee geven van het parcours, en eventueel op weg helpen als jullie ergens onderweg het parcours op willen gaan.

In grote lijnen loopt ons parcours als volgt (95 km):
Tielt - Molenbeek - Tielt - Wersbeek - Bekkevoort - Assent - Scherpenheuvel - Bekkevoort - Tielt - Rillaar - Houwaart - Holsbeek - Tielt.

Langs het parcours worden diverse bossen aangedaan, waarvan verschillende privé eigendom zijn en uniek opengesteld worden. Daarenboven mogen we dit jaar terug door het Tienbunderbos (Rillaar).

Gisteren hebben we met de groep een verkenning gedaan op het gedeelte Houwaart-Holsbeek en de ondergrond van het parcours was zéér goed, op enkele zeer kleine plassen na.

Als u nog informatie wenst, geef gerust een seintje.

Mvg,
Kenny
Vind ik wel belangrijk: te weten of er al dan niet prive-stukken in het parcours zitten.
Ik probeer me inderdaad te onthouden van GPX tracks op het internet indien er prive terrein in zit, maar dat weet je niet altijd natuurlijk.
spectral
Mountainbiker
Berichten: 111
Lid geworden op: di 06 sep 2011 23:13
Rijdt met: cube in bestelling

Re: Zo 25/08/2013 Tielt-Winge :: 21ste Hagelandse Heuvels

Bericht door spectral »

Welk parcours zouden jullie een beginner aanraden? Ik ben nog aan het twijfelen tussen de 25 en de 45.

Het zou mijn eerste TT zijn die ik meedoe. Ik heb momenteel moeite om alle bergen op te geraken op de blauwe route van holsbeek. De blauwe route van Haacht (i know kinderspel voor een ietswat gevorderde) rij ik dan wel zonder enig probleem uit. Vrij vlak kan ik toch een 60km aan maar ik denk dat de 45wel eens te hoog gegrepen zou kunnen zijn. Wat denken jullie als gevorderden?

Ik heb eigenlijk geen idee wat ik me met hoogtemeters moet voorstellen, kan iemand me zeggen hoeveel hoogtemeters er in de blauwe route van bvb rotselaar zitten? Dan kan ik mss wat vergelijken.
Plaats reactie