Zo 25/08/2013 Tielt-Winge :: 21ste Hagelandse Heuvels

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Negociator
Mountainbiker
Berichten: 32
Lid geworden op: zo 20 sep 2009 20:28
Rijdt met: Trek 8000 - Niner Air 9 RDO - Cube agree GTC SL (race)

Re: Zo 25/08/2013 Tielt-Winge :: 21ste Hagelandse Heuvels

Bericht door Negociator »

Het meeste is al gezegd geweest maar toch nog even samenvatten.
-Bepijling: kon iets beter maar procentueel gezien hing toch 98% goed zichtbaar.
-Bevoorrading: Super, zeker de eerste. De tweede was echt overbodig.
-Parcour: Amai, alle superlatieve zijn hier van toepassing.

Proficiat aan de organisatie!!!

Tot volgende jaar
Gebruikersavatar
Rucher
Mountainbiker
Berichten: 172
Lid geworden op: ma 05 okt 2009 22:06
Rijdt met: Cannondale Rush , Scalpel 29

Re: Zo 25/08/2013 Tielt-Winge :: 21ste Hagelandse Heuvels

Bericht door Rucher »

Inderdaad alles al vermeld ..super tocht gehad na 2 weken vakantie..vertrokken voor de 95 maar na de 4de bv maar gekozen verder te gaan op de 65 ..bij ons 3 begon de ju uit de benen te geraken..totaal 83km en 1100hm.
Jammer dat de stef de laatste km net voor bordje nog plat reed..aangekomen was het al heel rustig..
Hoeveel volk opkomst was er?
En nu maar hopen op toffe fotos :-)

ps: we zeggen het niet vaak maar had het niet erg gevonden om zoals ergens al vermeld op de langste afstand euroke meer te betalen..hebben dit nadien wel met extra consumptie opgedaan

=D> =D> voor de organisatie en prive grondbezitters die tijdelijk toegang verleende..hopelijk mag dit daar volgende keer weer
Thumbler
Mountainbiker
Berichten: 70
Lid geworden op: di 08 feb 2011 23:06
Rijdt met: Scott Scale

Re: Zo 25/08/2013 Tielt-Winge :: 21ste Hagelandse Heuvels

Bericht door Thumbler »

Aan alle 820 deelnemers bedankt ,het doet deugt na het vele werk de mooie reacties te lezen.Alle opmerkingen nemen we mee en gaan deze zien te verbeteren tegen de volgende editie.Nog maals bedankt.
Gebruikersavatar
Rocking Colonel
Mountainbiker
Berichten: 31
Lid geworden op: vr 30 nov 2012 19:41
Rijdt met: Trek Top Fuel 9.9 SL

Re: Zo 25/08/2013 Tielt-Winge :: 21ste Hagelandse Heuvels

Bericht door Rocking Colonel »

Alles is inderdaad gezegd maar wil wat de hoogtemeters betreft dit nog even kwijt aan de (alle!)organisatoren.
Regelmatig lees je zoveel hm en het waren er zoveel meer of minder!
De regelmatige marathonrijder (Ardennen of Hageland of ...) kijkt niet naar 1400 of 1100 hm maar zij die willen beginnen of aan het opbouwen zijn zullen wel vlugger afhaken als ze 1400 zien staan. En dat is jammer voor jullie.
Je moet al "goe wa jus" :lol: in de benen hebben wil je 95km en 1400 hm aankunnen in het Hageland. Vaak korte en nijdige hellingen! :roll:
Dus let hier een beetje mee op jongens. Soms moet je maanden op voorhand alle gegevens doorgeven wat betreft de afstanden en hoogtemeters maar gegevens op de site zijn snel aan te passen. Dit is alleen maar goed bedoelde kritiek.
Jullie waren het bewijs dat je niet steeds 20 of 30 euro hoeft neer te tellen om een zeer afwisselende marathon te beleven =D> =D> =D>
Ik kom regelmatig naar het Hageland en veel stukken waren mij gekend maar heb er ook weer veel nieuwe leren kennen.
Zou zo terug willen starten :bounce: :bounce: :bounce:
Gebruikersavatar
phille
Mountainbiker
Berichten: 2003
Lid geworden op: do 01 jan 1970 02:00
Rijdt met: Bravo met het nieuwe forum !
Contacteer:

Re: Zo 25/08/2013 Tielt-Winge :: 21ste Hagelandse Heuvels

Bericht door phille »

een beginnende mountainbiker die verstand heeft van hoogtemeters ?
Gebruikersavatar
broecki
Mountainbiker
Berichten: 30
Lid geworden op: di 17 jul 2007 20:10
Rijdt met: LaPierre XRM 8.9
Contacteer:

Re: Zo 25/08/2013 Tielt-Winge :: 21ste Hagelandse Heuvels

Bericht door broecki »

TNTrek schreef:
el gordo schreef:
Jef Dries schreef:had maar 1100 hm, maar da zal wel aan de polar liggen...
Lijkt me redelijk juist te zijn voor deze omgeving.
Ik had ook 1100, na 10km had ik al door dat 1400 wat optimistisch ging zijn :)
Maakt de tocht er niet minder op.

Ik was er blij om, laatste luske van de 95 niet meer meegenomen. Geweldig parcours, de omgeving doet natuurlijk veel.
De singel track aan bevoorrading (legertent) was super en der zitten nog een paar uitschieters tussen.
De rijstpap was ook een pluspunt.

Goed gedaan,
Rubber Duck
Mountainbiker
Berichten: 94
Lid geworden op: do 24 nov 2005 23:11
Rijdt met: EDNINE
Contacteer:

Re: Zo 25/08/2013 Tielt-Winge :: 21ste Hagelandse Heuvels

Bericht door Rubber Duck »

Ik had er 1248 op de mio, zal wel ergens rond de1150 -1200 zitten . Heb alleszins van elke hm genoten :^o
Gebruikersavatar
Ben8000
Mountainbiker
Berichten: 172
Lid geworden op: vr 08 mar 2013 16:17
Rijdt met: Commencal Meta HT AM, GT Sensor X Pro

Re: Zo 25/08/2013 Tielt-Winge :: 21ste Hagelandse Heuvels

Bericht door Ben8000 »

phille schreef:een beginnende mountainbiker die verstand heeft van hoogtemeters ?
Weeral lees ik een denigrerende opmerking over beginnende mountainbikers, dit kom ik hier wel meer tegen op het forum. Wel, ik ben een beginnend mtb'r en idd we moeten nog veel leren, maar iets als hoogtemeters is geen wetenschap waarvoor je moet gestudeerd hebben hoor. Ik ben bergbeklimmer dus ik weet er mss meer van dan de meeste mtb'rs. Verder was ik topniveau in de gevechtssport alsook lesgever, toch heb ik nooit dergelijke opmerkingen gemaakt over "beginners"? Integendeel, ik heb niets als respect voor iedereen die met eender welke sport begint. Of zijn we niet allemaal ergens moeten beginnen?? Wil je respect in je sport, geef ze dan ook aan iedereen die ze beoefent ipv met de niet pro's te lachen. Probeer de beginners iets bij te brengen en wie weet kan je van hun(ons) ook wat leren, want als je denkt dat je alles weet dan houd het op...

Volledig offtopic, ik weet maar het stoort me mateloos. Sorry
Nogmaals proficiat aan de organisatie voor de tocht!!
koppigaard
Mountainbiker
Berichten: 1002
Lid geworden op: zo 03 feb 2008 22:05
Rijdt met: Specialized Stumpjumper

Re: Zo 25/08/2013 Tielt-Winge :: 21ste Hagelandse Heuvels

Bericht door koppigaard »

De tweede BV op de 65 kwam inderdaad nogal snel, 6 km, na de eerste. Misschien was dit wel de eerste voor de 45'ers en dan is daar niks mis mee. Zeker niet als je terugblikt op de locatie van de eerste BV. Je rijdt recht op de tent af en zie jezelf al de fiets tegen de kant zetten, effen een plasje en je dan tegoed doen aan de rijstpap en de zelfgebakken wafels. Heerlijk waren die. Maar je moet eerst nog dat bos door, en dat blijft maar duren. Achter en voor hoor je constant piepende en schurende remmen, je bent alle gevoel van richting kwijt door dat constant draaien, klimmen en dalen. Je vreest zelfs dat tegen je uit dat bos geraakt, de BV is opgeruimd. De Extramedura, even tegen de grond, vloekend want je bent te vast ingeklikt. Gelukkig niemand die je zo ziet stuntelen, je hoort ze wel. En eindelijk, de BV, en een dame die met de meest innemende, sensuele, glimlach vraagt wat je van het parcours vindt. Wat een zondag!
de ware
Mountainbiker
Berichten: 1010
Lid geworden op: wo 25 mei 2005 22:18

Re: Zo 25/08/2013 Tielt-Winge :: 21ste Hagelandse Heuvels

Bericht door de ware »

was zoals eerder gezegd een heel mooie tocht
maar nog even dzee opmerking

er zijn nog steeds van die"koerskonijnené die je proberen te passeren zonder iets te zeggen, en de tragere mtb-er mee op de grond
sleuren [-X [-X

ik heb het aan de lijve mogen ondervinden.....
Plaats reactie