Zo 04/08/2013 Hockai :: 14de Rando Plateau Fagnard

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
Peter#21
Mountainbiker
Berichten: 230
Lid geworden op: ma 16 aug 2010 07:01
Rijdt met: TREK SUPERFLY FS 29

Re: Zo 04/08/2013 Hockai :: 14de Rando Plateau Fagnard

Bericht door Peter#21 »

Vind het serieuze zever van de persoon die nergens een voet aan grond gezet had, ben zelf ook maar amateur maar er is mij niemand voorbij gevlogen in de afdalingen en dat is nu mijn sterk punt! De klimmen waren voor een platte mus als ik uit Oost Vlaanderen fenomenaal en heb er serieus van afgezien maar ook van genoten! Een super tocht de 56 km spijtig dat mijn gps na een update niet vlug zijn satelieten vond en ik de eerste 8 km niet op gps had. Er waren inderdaad veel mensen met platte banden waaronder ik ook (had me effe op het downhill parcour gestort en effe met de mannen meegereden :-D Daar de achterband lek gereden). Zalige vergezichten en een schitterende natuur gezien meer moet een mens niet hebben op een zondag voormiddag! Hier doen we het toch allemaal voor of niet ? Commentaar kan iedereen geven maar iets positiefs zeggen is blijkbaar niet voor iedereen weggelegd... denk dat de organisatoren aan deze tocht meer als werk genoeg hebben gehad! Bravo daarvoor!Blij dat ik deze in mijn verlof meegepikt heb!
Gebruikersavatar
Gke
Mountainbiker
Berichten: 144
Lid geworden op: vr 16 nov 2012 00:18
Rijdt met: Canyon

Re: Zo 04/08/2013 Hockai :: 14de Rando Plateau Fagnard

Bericht door Gke »

peerke1967 schreef:Wat een gezever hier allemaal over het al dan niet technisch en dergelijke. #-o
Wees blij dat we nog in deze regio zo veel singletracks mogen rijden. Ondertussen hebben de groenen ook hier al wat in de pap te brokken. ( Lowie zal dit zeker beamen)Vroeger reed ik in de streek van Jalhay een zeer groot stuk van de hoegnevallei met zéééér veel wortelpartijen, dat is ondertussen ook al verleden tijd. Ik fiets al meer dan 20 jaar in deze regio( en ruime omgeving) en nog steeds ontdek ik nieuwe paadjes. Degene die op deze tocht nergens voet aan de grond heeft moeten zetten ( persoonlijk geloof ik dit niet) moeten dringend een carriére als prof uitbouwen denk ik.
Bij ons in de kempen mag je al blij zijn als er niet de veel asfalt inzit.
Een schrotterweg meer of minder zal me een worst wezen, ik geniet met volle teugen van onze fantastische sport en kijk in deze regio ook is naar de schitterende natuur. (o)
I rest my case

+1
:-({|=
Gebruikersavatar
Gke
Mountainbiker
Berichten: 144
Lid geworden op: vr 16 nov 2012 00:18
Rijdt met: Canyon

Re: Zo 04/08/2013 Hockai :: 14de Rando Plateau Fagnard

Bericht door Gke »

Japie carbon schreef:
endorfin schreef:
peerke1967 schreef: Degene die op deze tocht nergens voet aan de grond heeft moeten zetten ( persoonlijk geloof ik dit niet) moeten dringend een carriére als prof uitbouwen denk ik.
Voor ne prof ben ik veel te traag, maar ben nergens van mijn fiets afgestapt.
Nuja of telt ne Sandman niet als fiets ? :-k :lol:
Ook niet in die klim na de Downhilltrack van ferme libertat? Die modderklim (na dat asfalt) en dan links omhoog??
Ik had dezelfde vraag!
lijkt me zeer straf een bocht van +90° langs de prikeldraad, en modderige ondergrond.
ik kan best onder de voeten met mijn bikeske maar daar toch even moeten afstappen.
dus hier is 1 non believer dat je dat bochtje stikte.........
maar als het zo is (o) ne dikke proficiat.
Gebruikersavatar
scelter
Mountainbiker
Berichten: 1926
Lid geworden op: za 28 aug 2004 21:45
Rijdt met: Canyon Exceed SLX 9.9 & Rose Pro RS SRAM Force

Re: Zo 04/08/2013 Hockai :: 14de Rando Plateau Fagnard

Bericht door scelter »

Idd, als ge dat bochtje op rijdt, moogt ge mij dat toch eens op video zetten ofzo. Eerst zien, dan geloven.. Ik was al blij dat ik de helling die daar net achter kwam op geraakt ben. (heb ik er al ni veel zien doen)
Stinobi
Mountainbiker
Berichten: 167
Lid geworden op: zo 29 jul 2007 13:22
Rijdt met: Niner Air9

Re: Zo 04/08/2013 Hockai :: 14de Rando Plateau Fagnard

Bericht door Stinobi »

scelter schreef:Idd, als ge dat bochtje op rijdt, moogt ge mij dat toch eens op video zetten ofzo. Eerst zien, dan geloven.. Ik was al blij dat ik de helling die daar net achter kwam op geraakt ben. (heb ik er al ni veel zien doen)
Idd, da wil ik ook wel eens zien...

Ik geraakte da bochtje te voet al bijna ni op :D
lowie
Mountainbiker
Berichten: 1674
Lid geworden op: di 22 feb 2005 09:56
Rijdt met: best of both worlds

Re: Zo 04/08/2013 Hockai :: 14de Rando Plateau Fagnard

Bericht door lowie »

Stinobi schreef: Idd, da wil ik ook wel eens zien...

Ik geraakte da bochtje te voet al bijna ni op :D
En toch, en toch ...
Vorig jaar met mijn 2 Nederlandse vrienden Johan Vandeven en Daphny Vandenbrand gewed dat dat niet mogelijk was, en ja : daar ging mijn weddenschap.
Intussen daar nog enkele malen geprobeerd (in totaal moet ik daar al wel een 20 maal geweest zijn zonder ook maar echte pogingen gedaan te hebben), en de week vóór de RDHF, bij een laatste verkenning van de 90 km, is het wonder geschied. Maar geen video van dus.
Het komt er dus vooral op aan tegen zeer lage snelheid te kunnen sturen, want van de kracht in mijn benen moet ik het niet meer hebben. En toegegeven, na de doortocht van de RDHF is het daar terug losser komen te liggen, en nu lukte het me dus ook helemaal niet.
lupo60
Mountainbiker
Berichten: 105
Lid geworden op: ma 25 mar 2013 18:52
Rijdt met: Specialized Comp Carbon (Hardtail)

Re: Zo 04/08/2013 Hockai :: 14de Rando Plateau Fagnard

Bericht door lupo60 »

JB schreef:Hoi,
Met gemengde gevoelens aan deze begonnen, het was geleden van 1 augustus 2010 dat ik deze nog gereden had.
Toen had ik deze maar tot de skipiste ferme libert gereden, en daar rug en nog wat knoken gebroken. ( Den ouwe had zijn kunnen wat overschat)
Maar ik moet toegeven, dat deze in mijne top 3 blijft staan.
"scelter" Ik hoop dat ik niet die onverlaat aan de afspuitstand was, er zaten een paar man op de afsluiting te praten, maar er lag een niet gebruikte slang
tussen de "afspuiters". zodus ging ik er van uit dat :oops:
In totaal 8.5 uur mooie filmbeelden moeten verwerken tot +/- 12min film :bounce:
hier het resultaat:
780 HM op 43Km (rox)

http://www.pinkbike.com/video/325805/" onclick="window.open(this.href);return false;

Grt. Jo
Hey Jo, leuk filmpje gemaakt man, bedankt!
Gebruikersavatar
_Knarf_
Moderator
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 24 dec 2010 16:01
Rijdt met: Ne zwarte

Re: Zo 04/08/2013 Hockai :: 14de Rando Plateau Fagnard

Bericht door _Knarf_ »

Was mijn 1ste TT in de ardennen.

Aangezien het zwaar technisch zou zijn had ik toch wel wat zenuwen voor de afdalingen.
Dan aan de start aan de praat geraakt met ne gast (Jo blijkbaar zie ik hier nu) die een verhaal had over hoe hij zijn rug had gebroken op deze TT een paar jaar geleden :-?
Toen ik zei dat het mijn 1ste TT in de Ardennen was kreeg ik het antwoord 'Normaal breekt ge hier niks hoor' :-)


Aangezien ik de TT heel zwaar had ingeschat gekozen voor de 45Km.
Jammer genoeg lag die splitsing al heel vroeg waardoor ik de rit alleen heb afgehaspeld, aangezien de bikemakkers de 55 namen.

Achteraf gezien was de TT veel lichter dan ik dacht en had ik nog een hoop over op het einde. Ik had een gemiddelde van onder de 15Km/h verwacht, maar op het einde zat ik net onder de 20Km/h. Volgende keer ga ik maar met de groep mee.

Volgens mij heb ik ook op geen enkele klim een voet aan de grond gezet eigenlijk (maar blijkbaar is dat zo goed als onmogelijk lees ik hierboven). Enkel op 2 wortelpaden en ergens met gigantische veel modder.

Vroeg vertrokken. Er was toen nog heel weinig volk. Ook de bikewash kon ik gewoon dadelijk een slang nemen.


Zeker voor herhaling vatbaar.
Had het veel technischer en zwaarder verwacht eigenlijk. Maar voor mij was het niveau eigenlijk heel goed.
Mooi tochtje. Volgend jaar sta ik er weer.
TheBarconian
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: di 06 aug 2013 20:05
Rijdt met: Cannondale F29 Carbon 3 (2013)

Re: Zo 04/08/2013 Hockai :: 14de Rando Plateau Fagnard

Bericht door TheBarconian »

lowie schreef:Mooiste compliment van een jonge gast gekregen : “bedankt Lowie, maar ik heb vandaag een lesje in nederigheid gekregen”.
Dat moet ik geweest zijn :-)
Na een MTB-stop van meer dan 10 jaar meteen jouw XL-versie van deze toertocht als vuurdoop gekozen voor m'n één dag oude Cannondale F29-er, en dat was toch een serieus verkeerde inschatting!

Fysiek had ik dit mits wat meer nachtrust, beter eten en meer drinken op de dag zelf nog wel aan moeten kunnen met meer dan 4500 (baan-)km op de teller dit jaar, maar technisch en mentaal was het toch ... eum ... technisch, om de terminologie uit deze thread te gebruiken :-"

Eén ding staat echter vast: ik heb er weer volop goesting in gekregen, en komende zondag sta ik weer (veel te) vroeg op om verder te proeven van al het lekkers dat de Ardennen te bieden hebben!
Gebruikersavatar
HansP
Mountainbiker
Berichten: 476
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 14:04
Rijdt met: Cube Stereo Hybrid 140 Action team

Re: Zo 04/08/2013 Hockai :: 14de Rando Plateau Fagnard

Bericht door HansP »

iemand die weet waar we de fotos' kunnen vinden van die man die bovenaan de krater van de heftige afdaling stond ?
Plaats reactie