Do 15/08/2013 Poperinge :: 20ste Mountainbike XL

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
Cannonneke
Mountainbiker
Berichten: 318
Lid geworden op: wo 06 aug 2003 15:17
Rijdt met: Scott Spark RC WC

Re: Do 15/08/2013 Poperinge :: 20ste Mountainbike XL

Bericht door Cannonneke »

http://www.strava.com/activities/74894719" onclick="window.open(this.href);return false;

Als dit niet volstaat, stuur mij een PM met je emailadres en dan stuur ik het gpx-bestand door :wink:
Gebruikersavatar
Cannonneke
Mountainbiker
Berichten: 318
Lid geworden op: wo 06 aug 2003 15:17
Rijdt met: Scott Spark RC WC

Re: Do 15/08/2013 Poperinge :: 20ste Mountainbike XL

Bericht door Cannonneke »

KUBA schreef: Enige puntje , voor mij persoonlijk moet de cassel er niet meer in , enkel en alleen door het ellenlange verbindingsstuk ernaartoe :roll: in de plaats zou ik als grootste de 120( of135 mag ook) nemen en zorgen dat ALLE bergen in de streek er uitvoerig inzitten (buk van boeschepe etc.) zal de rit zeker nog lastiger en veel mooier maken.
Maar das dan mijn nederige mening he en zeker gene kritiek want heb mij uitstekend geamuseerd. :wink:
Ik denk dat ze wel genoeg rond de Cats en dergelijke hebben uitgestippeld. Als je naar Cassel trekt weet je dat je 2x 20 saaie kilometers voor de wielen krijgt, en ik vond ze in het heenrijden nog lastig ook (tegenwind + soms wel heel hobbelig, had daar graag een fully gehad :-$ ), dus je kan ook voor de 85km kiezen hé...
Gebruikersavatar
slobodan
Mountainbiker
Berichten: 7
Lid geworden op: za 28 dec 2002 21:39
Rijdt met: Scott Expert Racing

Re: Do 15/08/2013 Poperinge :: 20ste Mountainbike XL

Bericht door slobodan »

Volgend jaar graag wat meer eenduidigheid over de afstanden: was het nu 50 of 55 en was het nu 75, 80 of 85?
Voor de rest super zoals altijd!
Gebruikersavatar
cyclon
Mountainbiker
Berichten: 1493
Lid geworden op: do 09 dec 2004 17:52

Re: Do 15/08/2013 Poperinge :: 20ste Mountainbike XL

Bericht door cyclon »

- parcours: het is altijd leuk (al kan het ook pijnlijk zijn) eens je limieten op te zoeken en de 139 biedt daartoe de kans, maar ik denk dat de 80 het beste parcours bood
- bepijling: zoals altijd, uitstekend
- bevoorrading: qua drank, uitstekend, qua eten, ok, al viel er in die voor de cassel niks meer te eten, met hongerklopje op de cassel tot gevolg
- douche: uitstekend
- apres: uitstekend

kortom: het is en het blijft, samen met de herdersmarathon, een van de beste zoniet het beste mtbike event(s) in Vlaanderen
Gebruikersavatar
Feysie
Mountainbiker
Berichten: 256
Lid geworden op: wo 21 sep 2005 21:51
Rijdt met: rockhopper 98, stumpjumper 09, epic ht 17

Re: Do 15/08/2013 Poperinge :: 20ste Mountainbike XL

Bericht door Feysie »

Ik lees hier nu al twee keer dat "de buk van Boeschepe" niet in het parcours zat.
Zat er nochtans wel in, de laatste "technical" op de 135 als ik me niet vergis.
Misschien zijn jullie verward omdat je hem in het verleden in omgekeerde richting deed.
Gebruikersavatar
de wes
Mountainbiker
Berichten: 391
Lid geworden op: ma 18 sep 2006 09:28
Rijdt met: Bulls Wild Flow 2 29er

Re: Do 15/08/2013 Poperinge :: 20ste Mountainbike XL

Bericht door de wes »

Feysie schreef:Ik lees hier nu al twee keer dat "de buk van Boeschepe" niet in het parcours zat.
Zat er nochtans wel in, de laatste "technical" op de 135 als ik me niet vergis.
Misschien zijn jullie verward omdat je hem in het verleden in omgekeerde richting deed.
Inderdaad klopt. Sorry. :oops: :oops: :oops:

Wat ik wel vond, was dat die stroken met "Franse Gravé" lees een gans afgebroken huis dat ergens op een weg werd uitgestort er uit mocht geschrapt worden.

Voor de rest was de organisatie 100% tip top
Gebruikersavatar
Feysie
Mountainbiker
Berichten: 256
Lid geworden op: wo 21 sep 2005 21:51
Rijdt met: rockhopper 98, stumpjumper 09, epic ht 17

Re: Do 15/08/2013 Poperinge :: 20ste Mountainbike XL

Bericht door Feysie »

de wes schreef:
Feysie schreef:Ik lees hier nu al twee keer dat "de buk van Boeschepe" niet in het parcours zat.
Zat er nochtans wel in, de laatste "technical" op de 135 als ik me niet vergis.
Misschien zijn jullie verward omdat je hem in het verleden in omgekeerde richting deed.
Inderdaad klopt. Sorry. :oops: :oops: :oops:

Wat ik wel vond, was dat die stroken met "Franse Gravé" lees een gans afgebroken huis dat ergens op een weg werd uitgestort er uit mocht geschrapt worden.

Voor de rest was de organisatie 100% tip top
Je hoeft je niet te excuseren bij mij hoor. :wink:

Die "bouwafvalstrook" herinner ik mij ook. Dat was ferm hotsen en botsen. :(
'k Zat er een beetje mee in dat ik een buitenband ging scheuren.
Het zal wel verbeteren als ze er wat met de tractor over gaan rijden. :-)
Is voor de organisatie waarschijnlijk ook ambetant. Een paar dagen voor de rit gooien ze daar een paar vrachten stenen. Dan wordt het moeilijk om de boel nog aan te passen.
Gebruikersavatar
Turfke
Mountainbiker
Berichten: 356
Lid geworden op: wo 08 jul 2009 21:47
Rijdt met: La Machine I & II

Re: Do 15/08/2013 Poperinge :: 20ste Mountainbike XL

Bericht door Turfke »

Feysie schreef:
de wes schreef:
Feysie schreef:Ik lees hier nu al twee keer dat "de buk van Boeschepe" niet in het parcours zat.
Zat er nochtans wel in, de laatste "technical" op de 135 als ik me niet vergis.
Misschien zijn jullie verward omdat je hem in het verleden in omgekeerde richting deed.
Inderdaad klopt. Sorry. :oops: :oops: :oops:

Wat ik wel vond, was dat die stroken met "Franse Gravé" lees een gans afgebroken huis dat ergens op een weg werd uitgestort er uit mocht geschrapt worden.

Voor de rest was de organisatie 100% tip top
Je hoeft je niet te excuseren bij mij hoor. :wink:

Die "bouwafvalstrook" herinner ik mij ook. Dat was ferm hotsen en botsen. :(
'k Zat er een beetje mee in dat ik een buitenband ging scheuren.
Het zal wel verbeteren als ze er wat met de tractor over gaan rijden. :-)
Is voor de organisatie waarschijnlijk ook ambetant. Een paar dagen voor de rit gooien ze daar een paar vrachten stenen. Dan wordt het moeilijk om de boel nog aan te passen.
aha, nu weet ik het terug waarom m'n gat open lag bij ankomst in Poperinge ](*,) ](*,) ](*,)
en ik die dacht dat het van te lang ip de fiets te zitten was :lol: :lol: :lol:

btw: wat ze er voor mij mogen uitlaten, is die laatste BV op 10km van het eind, en in de plaats daarvan de gratis St Bernardus te geven aan den arrivé in ruil voor je inschrijvingsbandje ... ik lust wel graag ene (en meerdere) maar nie als ik nog met de mtb moet rijden :wink:
Gebruikersavatar
jägermeister
Mountainbiker
Berichten: 762
Lid geworden op: zo 12 okt 2008 19:48
Rijdt met: SCOTT SCALE 910
Contacteer:

Re: Do 15/08/2013 Poperinge :: 20ste Mountainbike XL

Bericht door jägermeister »

Dit jaar voor de eerste keer ook deelgenomen aan deze tocht. Aan de start met 5 Erika's Baaikers en één Junior. Iedereen verkoos verschillende afstanden. Ik en den Fast2 kozen voor de 105km, een kilometer of 50 later eens overkop gegaan in een groot wielspoor die redelijk toe gegroeid was, even wrijven, vlug de vélo op en terug weg :-D :-D :-D . Na een goeie 90km begon de lamp wat te doven, zo begon Fast2 met de nodige peptalk en eens in de brouwerij st-Bernardus aangekomen werd het helemaal goed. Ik kreeg terug moed in de kleren en werkten we de tocht toch nog met een redelijk tempootje af. We waren net op tijd en zagen we Lady Jägemeister (die net terug was van de 80km.) bij de Jägerbus =D> =D> =D> . Nadien nog snel een douchke genomen en aan de après begonnen en natuurlijk tevreden naar huis terug huiswaarts gekeerd.

Poperinge 't was dikke in orde zulle, goeie bepijling, goeie bevoorradingen (waar men steeds het pulleke kon bijvullen), top organisatie. =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D>
Gebruikersavatar
sean braire
Mountainbiker
Berichten: 293
Lid geworden op: ma 18 aug 2003 12:42
Rijdt met: Wilier 401 Xb

Re: Do 15/08/2013 Poperinge :: 20ste Mountainbike XL

Bericht door sean braire »

Een beetje jullie commentaren gelezen want meer nog dan het aantal inschrijvingen is dit voor ons ons "rapport" Het is dan voor voer voor onze evaluaties.
Dank voor de vele felicitaties. Na 20 edities doen die nog altijd deugd. Ook de vele tevreden gezichten de leuke babbels op den après zijn jaar na jaar een motivatie om verder te doen. Een leuke uitspraak kwam van een van onze nieuwe sponsors die samen met z'n vrouw voor het eerst op een mountainbike zaten en ineens de 50km kwamen rijden. Ze vonden de sfeer geweldig onder weg en "die mountainbikers zijn allemaal zo'n vriendelijke gasten..." Ook een dikke duim voor jullie dus =D> =D>
Maar zijn dus nog werkpuntjes, inderdaad.
"vlak (en saai) stuk naar de Cassel" De Cassel ligt niet dichtbij dat weten we maar veel kunnen we er niet aan doen. Bovendien proberen we ook nieuwe stukken ertussen te zoeken of een asfalt te vervangen door een off-road en dat zorgt dan soms voor een langer tussenstuk. Maar bekijk het ook van de positieve kant. Het is in zekere zin ook een recuperatiestuk.
"veel asfalt tout court" We proberen dit te beperken. Weet ook dat voor vele onverharde stukken toelating moet worden gevraagd. Het zij bij prive-eigenaars, hetzij bij de diverse overheden en instanties. Pureestoemper steekt daar uuuuuuren in en redelijk vaak krijgt hij een njet. Het lange asfaltstuk in het begin was zo een noodoplossing. We moesten zo 2km schitterend onverhard in allerijl eruit halen om vorig weekend 60 quads hadden gepasseerd en een plaatselijke landbouwer er genoeg van had. Maar bon, we zoeken voort.
"uniformiteit in afstanden". Ook hier zijn de toelatingen in zekere zin de boosdoener. Ons parcours ligt in maart-april grotendeels vast. Dan bepalen we ook de afstanden en starten we de promotie. Vaak veranderen die dan ook nog door een weigering maar toch blijven die afstanden intern een beetje hangen. De afstanden die we dan afficheren aan inschrijving en bevoorrading kloppen meestal wel.

Mochten er nog opmerkingen zijn, laat maar weten.
Plaats reactie