Zomertocht Diest 7/06?

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
claesniels
Mountainbiker
Berichten: 121
Lid geworden op: vr 26 mar 2010 21:26
Rijdt met: Radon

Zomertocht Diest 7/06?

Bericht door claesniels »

Is er info over deze tocht?

Mvg
Rutte29
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 07 jun 2013 21:31
Rijdt met: canyon AL 29

Re: Zomertocht Diest 7/06?

Bericht door Rutte29 »

ik vraag het mij ook af ; al een heel week aan het kijken voor een topic.Niente :(
claesniels
Mountainbiker
Berichten: 121
Lid geworden op: vr 26 mar 2010 21:26
Rijdt met: Radon

Re: Zomertocht Diest 7/06?

Bericht door claesniels »

Rutte29 schreef:ik vraag het mij ook af ; al een heel week aan het kijken voor een topic.Niente :(
Op hun site staat een beetje info. Maar wil weten hoeveel hm voor de 60km en hoeveel bv er zijn...
Gebruikersavatar
go2go2
Mountainbiker
Berichten: 350
Lid geworden op: za 11 nov 2006 11:18
Rijdt met: Niner Jet carbon, Niner Emd, Gaea voor het bos. Columbus, Chaos voor de weg

Re: Zomertocht Diest 7/06?

Bericht door go2go2 »

claesniels schreef:
Rutte29 schreef:ik vraag het mij ook af ; al een heel week aan het kijken voor een topic.Niente :(
Op hun site staat een beetje info. Maar wil weten hoeveel hm voor de 60km en hoeveel bv er zijn...
Hoogte meters op de 40 km : juist geen 300hm. Op de 60km denk ik dat het een kleine 100hm meter meer zal zijn maar dat is een gok.
2 bv's : de laatste bevoorrading ligt wel redelijk laat.
Blubber bakske
Mountainbiker
Berichten: 108
Lid geworden op: di 20 mar 2012 12:31
Rijdt met: Cannondale Scalpel 29er + Kona Unit 29er Singlespeed

Re: Zomertocht Diest 7/06?

Bericht door Blubber bakske »

Wat voor terrein is het daar ?
Polder paden of veel bos en single tracks ?
Gebruikersavatar
Mr.Rookie
Mountainbiker
Berichten: 45
Lid geworden op: ma 28 nov 2005 19:36
Rijdt met: Specialized

Re: Zomertocht Diest 7/06?

Bericht door Mr.Rookie »

Bewaakte fietsenstalling?
Gebruikersavatar
go2go2
Mountainbiker
Berichten: 350
Lid geworden op: za 11 nov 2006 11:18
Rijdt met: Niner Jet carbon, Niner Emd, Gaea voor het bos. Columbus, Chaos voor de weg

Re: Zomertocht Diest 7/06?

Bericht door go2go2 »

Parcour :

Staat : Droog (of wat had ge gedacht). Met veel moeite gaat ge misschien nog wel een plekske vinden met modder :-)

De 40 en 60 beginnen redelijk stevig : single-track-boske en het steenkot. Nadien bredere paden richting molenstede. In Dassenaerde nog een leuke stukske.
60 maakt een kleine lus richting grasbos met Hellestraat naar boven.
Dan bevoorrading.
Nadien wallekes van Diest, verbinding naar bos van Heze (singletrack). Dan terug naar schaffensveld met voor de 40 nog een klein crossparcourke achter de violet.
De 60 splitst af aan schaffensveld voor bevoorrading 2 met nog een klein stukske richting paal en verbinding richting crossparcourke en dan terug naar start.

Vorige jaren was de startplaats aan het stadion van Diest en ging de lus van 60 richting toyota/autostrade. Met verandering van startplaats is de tocht aangepast. De 40 zit goed in elkaar. Voor de 60 hebben we een voorlopig alternatief. Dit zal volgend jaar waarschijnlijk verder uitgewerkt worden.

Op het laatste stuk hadden we meer kunnen bieden maar gebrek aan toelatingen + sabotage tijdens andere tochten (bike fun, beringen) maakt dat we dit alles spijtig genoeg links (en rechts) moeten laten liggen.

Verder denk ik dat er alles is wat er moet zijn : bewaakte fietsstallingen, drank, zon,...
claesniels
Mountainbiker
Berichten: 121
Lid geworden op: vr 26 mar 2010 21:26
Rijdt met: Radon

Re: Zomertocht Diest 7/06?

Bericht door claesniels »

go2go2 schreef:Parcour :

Staat : Droog (of wat had ge gedacht). Met veel moeite gaat ge misschien nog wel een plekske vinden met modder :-)

De 40 en 60 beginnen redelijk stevig : single-track-boske en het steenkot. Nadien bredere paden richting molenstede. In Dassenaerde nog een leuke stukske.
60 maakt een kleine lus richting grasbos met Hellestraat naar boven.
Dan bevoorrading.
Nadien wallekes van Diest, verbinding naar bos van Heze (singletrack). Dan terug naar schaffensveld met voor de 40 nog een klein crossparcourke achter de violet.
De 60 splitst af aan schaffensveld voor bevoorrading 2 met nog een klein stukske richting paal en verbinding richting crossparcourke en dan terug naar start.

Vorige jaren was de startplaats aan het stadion van Diest en ging de lus van 60 richting toyota/autostrade. Met verandering van startplaats is de tocht aangepast. De 40 zit goed in elkaar. Voor de 60 hebben we een voorlopig alternatief. Dit zal volgend jaar waarschijnlijk verder uitgewerkt worden.

Op het laatste stuk hadden we meer kunnen bieden maar gebrek aan toelatingen + sabotage tijdens andere tochten (bike fun, beringen) maakt dat we dit alles spijtig genoeg links (en rechts) moeten laten liggen.

Verder denk ik dat er alles is wat er moet zijn : bewaakte fietsstallingen, drank, zon,...
Merci voor de uitgebreide info ;).
Gebruikersavatar
Biestie1
Mountainbiker
Berichten: 851
Lid geworden op: vr 05 mar 2004 13:25
Rijdt met: Kona

Re: Zomertocht Diest 7/06?

Bericht door Biestie1 »

Blubber bakske schreef:Wat voor terrein is het daar ?
Polder paden of veel bos en single tracks ?
Polder ?

Ik denk dat je best nog eens op de kaart zoekt waar Diest ligt :lol:
Blubber bakske
Mountainbiker
Berichten: 108
Lid geworden op: di 20 mar 2012 12:31
Rijdt met: Cannondale Scalpel 29er + Kona Unit 29er Singlespeed

Re: Zomertocht Diest 7/06?

Bericht door Blubber bakske »

Of weilanden (cq polder) die zijn er genoeg, en in deze tijd kan je niet altijd vergunningen krijgen om bossen te doorkruisen, normale vraag hoor ?

Maar bedankt voor je opmerking ?!?
Plaats reactie