Zo 26/05/2013 Beringen :: MTB Bike Brothers

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
JB
Mountainbiker
Berichten: 730
Lid geworden op: wo 12 dec 2007 20:57
Rijdt met: ne Groene

Re: Zo 26/05/2013 Beringen :: MTB Bike Brothers

Bericht door JB »

Hoi,
Met gemengde gevoelens naar hier gekomen, 's ochtends pas beslist om niet naar Tiége
te gaan. (al 2weken antibiotica aan 't nemen en de buienradaar gaf daar te veel regen aan.)
Dus redelijk vroeg aan de start waar door weinig (van de +/- 600) man tegengekomen.
Ik was aangenaam verrast door de vele single track's en de staat van het parkoer. Hier en daar wel modder, maar geen echte bagger toestanden. Alhoewel nr 600 wel wat meer zal mogen ploeteren. We hebben ons goed geamuseerd. =D>
43km en 297hm op den teller.
Hier onze ervaring op film.
Grt. Jo

You-Tube:
" onclick="window.open(this.href);return false;

Pinkbike:
http://www.pinkbike.com/video/314128/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
tikkes17
Mountainbiker
Berichten: 64
Lid geworden op: do 25 apr 2013 10:32
Rijdt met: wil alleen bergaf

Re: Zo 26/05/2013 Beringen :: MTB Bike Brothers

Bericht door tikkes17 »

Vandaag gestart voor het eerst in deze streek, had het totaal niet verwacht van de eindeloze prachtige single tracks die ons voorgeschoteld werden, zalig. De grote uitdaging was de terril, na 70km in de benen erop en erover, is wel eens iets speciaal, zeker voor herhaling vatbaar. Ben wel verschillende keren verkeerd gereden, pijltjes mochten iets dikker hangen en witte zand was op sommige plaatsen ook welkom geweest. Voor de rest, super tocht (totaal een 74km) en een =D> voor de Bike Brothers kom volgende editie zeker en vast terug en hopend op wat droger weer dan kan de fun helemaal niet op.
Gebruikersavatar
Kraura
Mountainbiker
Berichten: 474
Lid geworden op: vr 19 sep 2008 07:40
Rijdt met: Trek 8500

Re: Zo 26/05/2013 Beringen :: MTB Bike Brothers

Bericht door Kraura »

Afspuitstand --> :-D
roeln
Mountainbiker
Berichten: 362
Lid geworden op: do 17 jul 2008 21:43
Rijdt met: Canyon Lux CF

Re: Zo 26/05/2013 Beringen :: MTB Bike Brothers

Bericht door roeln »

Prachtige tocht gereden. Onverwacht zelfs zonder spatje regen dan nog.
72km genieten met prachtige singletracks. Soms wat langere verbindingstukken maar die waren welkom als recuperatie.
Vond wel dat zelfs de 'makkelijke' route op de terril soms op 't randje was van wat technisch haalbaar is voor de gemiddelde toertochtrijder. Soms een stukje te voet moeten doen....

Jammer voor de prima organisatie dat de opkomst zo laag was. Daar zat het pessimistisch weerbericht waarschijnlijk voor veel tussen.

Tot volgend jaar =D>
pédalleur de charme
Mountainbiker
Berichten: 118
Lid geworden op: ma 28 feb 2011 22:46
Rijdt met: Scott Scale 930, Granville Pulse 29'er, Scott Foil 20

Re: Zo 26/05/2013 Beringen :: MTB Bike Brothers

Bericht door pédalleur de charme »

Ik ben hier voor de eerste keer in deze buurt komen rijden. En ik was aangenaam verrast, zeer veel singletrack en leuke stukken. Modder viel goed mee, op sommige stukken wel wat baggeren maar dat zijn we ondertussen al gewoon. Ik ben goe ziek dus twijfelde ik een beetje om te komen, maar ik ben toch blij dat ik het gedaan heb, al voelde ik me niet al te best. Dan toch maar voor de 72km gekozen met de terril erbij, dit was een van de leukste dingen die ik hier in het Belgenland al ben tegengekomen. Steil bergop en bergaf met met haarspeldbochten vraagt een goede beheersing van de fiets en na 72km woog dit toch serieus door. Dit deed me wat denken aan Transmaurienne toestanden, alleen duurt dat daar een dikke 10 km. Overal voor de moeilijke weg gekozen, waarom zou je makkelijk kiezen als het ook moeilijk kan :-D . Meeste toch op en af kunnen rijden.Ik ben ook zeer weinig volk tegengekomen onderweg, wel laat gestart. Jammer voor de organisatie, maar ik heb het toch graag nog eens rustig na de voorbije Ardennen ritten.Moe, ziek maar toch voldaan aangekomen.
Gebruikersavatar
Vos in de bossen
Mountainbiker
Berichten: 2951
Lid geworden op: wo 16 apr 2008 10:58
Rijdt met: VIPER Nitro en CORRATEC Superbow

Re: Zo 26/05/2013 Beringen :: MTB Bike Brothers

Bericht door Vos in de bossen »

Moe, maar tevreden, over het algemeen. Goed bepijling, heb maar een keer mis gereden in Tervant(de grote rood/wit pijlen gevolgd #-o .....ik kwam een madame tegen met haar hond, toen ik terug reed, kwam ik dezelfde madame tegen met haar hond, en toen ik den bos in dook, kwam dezelfde madame tegen met haar hond.....ze heeft zeker gedacht: dien is zijn weg kwijt geraken....ik had gekozen voor de 72, maar aan de laatste bevoorrading, heb ik toch de weg naar huis gekozen via route 310 enz naar As, had toch een 105 km op de teller. Leuke toer, had ik andere banden moeten steken, want mijn 2,4 waren niet zo geschikt voor dat terrein, zeker aan de watertoren en nog minder langs de beek :lol:
junior72
Mountainbiker
Berichten: 1178
Lid geworden op: zo 18 jan 2004 14:44
Rijdt met: Scott Spark 710 2016 - Scott Scale 730 2014

Re: Zo 26/05/2013 Beringen :: MTB Bike Brothers

Bericht door junior72 »

Bedankt aan alle 623 deelnemers die gekozen hebben om onze tt te rijden.
De weergoden hebben de regenbuien goed tegengehouden.
Bedankt ook voor de goede commentaren en met de tips die jullie ons gegeven hebben naar volgend jaar toe.
Wij gaan daar zeker rekening meehouden.
Ik hoop dat jullie je allemaal geamuseerd hebben en dat we jullie volgend jaar terug mogen verwachten voor een hopelijk droge editie met hogere temperaturen.
3 deelnemers hebben beroep gedaan op het noodnummer en zijn hopelijk ze vlug en vriendelijk geholpen ( door mij :-D )
Jammergenoeg hebben we ook moeten vernemen dat er 1 deelnemer naar spoed is moeten gaan met een sleutelbeenbreuk en we wensen hem een spoedig herstel toe.
Indien jullie nog tips hebben voor verbetering naar onze tt voor volgend jaar toe , mogen jullie altijd laten weten hier of aan mij via PB .
Tot volgend jaar en nogmaals bedankt aan alle ingeschreven deelnemers . =D> =D> =D>
Gebruikersavatar
Fons Moors
Mountainbiker
Berichten: 1331
Lid geworden op: di 02 nov 2004 22:44
Rijdt met: E-MTB LEVO - Merida Big7 - Merida Ninety-Nine Merida O-Nine

Re: Zo 26/05/2013 Beringen :: MTB Bike Brothers

Bericht door Fons Moors »

TT Beringen Deel 1
" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
gem 10km/h
Mountainbiker
Berichten: 68
Lid geworden op: zo 08 nov 2009 00:44
Rijdt met: Thompson Fusion ALU
Contacteer:

Re: Zo 26/05/2013 Beringen :: MTB Bike Brothers

Bericht door gem 10km/h »

Ik kon er niet bij zijn, vandaag, maar heb gezien dat de tocht achter mijn tuin doorkwam: heeft er misschien iemand de GPS-track, zodat ik hem eens kan rijden op een dood moment?
Plaats reactie