Zo 12/05/2013 Rotselaar :: 3de Middelbergtocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
koppigaard
Mountainbiker
Berichten: 1003
Lid geworden op: zo 03 feb 2008 22:05
Rijdt met: Specialized Stumpjumper

Re: Zo 12/05/2013 Rotselaar :: 3de Middelbergtocht

Bericht door koppigaard »

Ik betrap me er zelf op twee weken na elkaar voor een TT te kiezen waar organisatoren uitpakken met een plaatselijk biertje. Vorige week de Sjotbiker en nu zal het hoe dan ook de Broeder Jakob worden. Ik denk te blijven fietsen tot er ergens ten lande een Koppigaard wordt geschonken. Lijkt me wel een geschikte naamkeuze voor een gestoffeerde après.
Gebruikersavatar
Astamoës
Mountainbiker
Berichten: 183
Lid geworden op: zo 28 nov 2010 21:58
Rijdt met: Zwart wit rood

Re: Zo 12/05/2013 Rotselaar :: 3de Middelbergtocht

Bericht door Astamoës »

ik kom mee proeven van de Koppigaard zijn fles!
RMS Biker
Mountainbiker
Berichten: 28
Lid geworden op: do 24 mar 2011 23:28
Rijdt met: Ridley Ignite A10

Re: Zo 12/05/2013 Rotselaar :: 3de Middelbergtocht

Bericht door RMS Biker »

Onze Luc heeft een beschrijving gemaakt van de tocht. Een hele boterham, maar het inkorten zou onrecht aandoen aan zijn enthousiasme voor de sport en de omgeving. =D> Daarom hierbij de integrale versie. Veel leesgenot!


De tocht loopt over verschillende oude diestiaanse ijzerzandstenen zandbanken met achtereenvolgens
de Middelberg, Wijngaardberg en Beninksberg in Wezemaal.
Het begint al direct op het domein Sol et Vita zelf met een single track van 1 km! :bounce:
Wegens de ijzerzandsteen is het op al de hellingen altijd berijdbaar.
Overal staan de appelbomen nu in volle bloesempracht! We rijden o.a. door een privé boomgaard van de kleinzoon van de legendarische TORRE Cowboy Verlinden. Deze boomgaard laat ons ook toe om 1 km langs de beschermde stenen wijnmuur te fietsen.(eenmalige toelating)
Op de Wijngaardberg is er een nieuwe single track proper geblazen en een nieuwe lus met spectaculaire afdaling.
Een deel van deze single track is een geliefde trainingsstrook van Sven Nijs!
Door de Duvelsput gaan we nu 3 x ipv de klassieke 2x
We dalen af richting Wingevallei langs een 1 km lange afdaling langs de weg Beneden de Wijngaard.
Opgepast voor de te snelle vertrekkers want na 8 km hebben we reeds 250 hm!! Doseren is de boodschap.
We rijden dan door de prachtige Wingevallei en het Kloosterbos richting Holsbeek. In het Kloosterbos
staan momenteel tienduizenden witte naar look ruikende bloempjes! :-({|= Ze worden niet voor niets daslook genoemd. Als ge hier voorbij fietst,ruik je gegarandeerd naar knoflook! :oops: Dit bloemplantje zou ook in de keuken en in de natuurgeneeskunde gebruikt worden!
Via de vijvertjes van het Gasthuisbos bereiken we de hellingen van Holsbeek, te beginnen met de Meesberg waar we de beruchte Zounk (20% ](*,) ) beklimmen.
Na de Meesberg volgt de Chartreuzenberg en via de Speelberg (Bed van Napoleon) bereiken we stilaan de bevoorrading op het erf van een historische beschermde lemen hoeve uit 1681.
Op de bevoorrading staan prince koeken, cakes,sinaasappels en bananen klaar. Aquarius is ook aanwezig en water.Ook een Rode Kruis team en Fietstechnieker (Tom Vleugels) en de pechdienst (camionette) staan hier klaar. De bevoorrading is wel pas na 30 km!
Langs Vlasselaar en de Beninksberg bereiken we het Hellegat en Klarenbos en de Hondsheuvel met de mooie Moeder-meule in Gelrode.
We steken de Aarschotsestwg over en klimmen tot op de Zonnedauwstraat. Beneden aan de Valleilaan komt een bord waar na 40 km binnengereden kan worden of voor de sterksten =D> nog 12 km met 250 hm
Deze laatste 12 km gaat over Heikantberg en komt binnen langs de steilste klim over de Middelberg (asfalt)

:bounce: :bounce: :bounce:
koppigaard
Mountainbiker
Berichten: 1003
Lid geworden op: zo 03 feb 2008 22:05
Rijdt met: Specialized Stumpjumper

Re: Zo 12/05/2013 Rotselaar :: 3de Middelbergtocht

Bericht door koppigaard »

Astamoës schreef:ik kom mee proeven van de Koppigaard zijn fles!
Niet gezien in Hulshout!
Gebruikersavatar
Astamoës
Mountainbiker
Berichten: 183
Lid geworden op: zo 28 nov 2010 21:58
Rijdt met: Zwart wit rood

Re: Zo 12/05/2013 Rotselaar :: 3de Middelbergtocht

Bericht door Astamoës »

koppigaard schreef:
Astamoës schreef:ik kom mee proeven van de Koppigaard zijn fles!
Niet gezien in Hulshout!
Nope, Op lentefeest in Wichelen nabij Serskamp-Schellebelle-Wetteren. Spannend!
Gebruikersavatar
Vintage Biker
Mountainbiker
Berichten: 237
Lid geworden op: ma 14 okt 2002 22:23
Rijdt met: Van Nicholas Tuareg

Re: Zo 12/05/2013 Rotselaar :: 3de Middelbergtocht

Bericht door Vintage Biker »

RMS Biker schreef:Onze Luc heeft een beschrijving gemaakt van de tocht. Een hele boterham, maar het inkorten zou onrecht aandoen aan zijn enthousiasme voor de sport en de omgeving. =D> Daarom hierbij de integrale versie. Veel leesgenot!


De tocht loopt over verschillende oude diestiaanse ijzerzandstenen zandbanken met achtereenvolgens
de Middelberg, Wijngaardberg en Beninksberg in Wezemaal.
Het begint al direct op het domein Sol et Vita zelf met een single track van 1 km! :bounce:
Wegens de ijzerzandsteen is het op al de hellingen altijd berijdbaar.
Overal staan de appelbomen nu in volle bloesempracht! We rijden o.a. door een privé boomgaard van de kleinzoon van de legendarische TORRE Cowboy Verlinden. Deze boomgaard laat ons ook toe om 1 km langs de beschermde stenen wijnmuur te fietsen.(eenmalige toelating)
Op de Wijngaardberg is er een nieuwe single track proper geblazen en een nieuwe lus met spectaculaire afdaling.
Een deel van deze single track is een geliefde trainingsstrook van Sven Nijs!
Door de Duvelsput gaan we nu 3 x ipv de klassieke 2x
We dalen af richting Wingevallei langs een 1 km lange afdaling langs de weg Beneden de Wijngaard.
Opgepast voor de te snelle vertrekkers want na 8 km hebben we reeds 250 hm!! Doseren is de boodschap.
We rijden dan door de prachtige Wingevallei en het Kloosterbos richting Holsbeek. In het Kloosterbos
staan momenteel tienduizenden witte naar look ruikende bloempjes! :-({|= Ze worden niet voor niets daslook genoemd. Als ge hier voorbij fietst,ruik je gegarandeerd naar knoflook! :oops: Dit bloemplantje zou ook in de keuken en in de natuurgeneeskunde gebruikt worden!
Via de vijvertjes van het Gasthuisbos bereiken we de hellingen van Holsbeek, te beginnen met de Meesberg waar we de beruchte Zounk (20% ](*,) ) beklimmen.
Na de Meesberg volgt de Chartreuzenberg en via de Speelberg (Bed van Napoleon) bereiken we stilaan de bevoorrading op het erf van een historische beschermde lemen hoeve uit 1681.
Op de bevoorrading staan prince koeken, cakes,sinaasappels en bananen klaar. Aquarius is ook aanwezig en water.Ook een Rode Kruis team en Fietstechnieker (Tom Vleugels) en de pechdienst (camionette) staan hier klaar. De bevoorrading is wel pas na 30 km!
Langs Vlasselaar en de Beninksberg bereiken we het Hellegat en Klarenbos en de Hondsheuvel met de mooie Moeder-meule in Gelrode.
We steken de Aarschotsestwg over en klimmen tot op de Zonnedauwstraat. Beneden aan de Valleilaan komt een bord waar na 40 km binnengereden kan worden of voor de sterksten =D> nog 12 km met 250 hm
Deze laatste 12 km gaat over Heikantberg en komt binnen langs de steilste klim over de Middelberg (asfalt)

:bounce: :bounce: :bounce:
Ge zou voor minder komen rijden!
Gebruikersavatar
joske uit breda
Mountainbiker
Berichten: 227
Lid geworden op: za 06 dec 2008 16:18
Rijdt met: Trek superfly 100 29,er

Re: Zo 12/05/2013 Rotselaar :: 3de Middelbergtocht

Bericht door joske uit breda »

Klinkt goed!!! Hier kom ik vast en zeker op af.......De kuiten hebben nog wat spanning nodig!!! :-D
Gebruikersavatar
Vintage Biker
Mountainbiker
Berichten: 237
Lid geworden op: ma 14 okt 2002 22:23
Rijdt met: Van Nicholas Tuareg

Re: Zo 12/05/2013 Rotselaar :: 3de Middelbergtocht

Bericht door Vintage Biker »

eric66 schreef:
RMS Biker schreef:Dag Eric66,

Wat parcours betreft proberen we alle mooie hoekjes van Rotselaar te laten zien, maar we komen ook in Aarschot/Gelrode en Holsbeek.

Qua organisatie proberen we er alles aan te doen om er voor jullie een leuke dag van te maken,
- zowel voor: o.a. parking met seingevers, bewaakte fietsstalling, ..
- tijdens: o.a. bevoorrading aan historische hoeve Claes, met fietsherstelling, EHBO, …
- als na: o.a. douches, afspuitstand, terras in volle natuur, hamburgers, muziek, …
de rit.

Er is Broeder Jacob van het vat en het fleske krijgen jullie mee om thuis nog wat na te mijmeren.

Het beetje regen van vandaag en morgen was besteld om het parcours stofvrij te maken.

Donderdag of vrijdag geef ik een stand van zaken van hoe het er bij ligt.
TKS maar nu gaat mijn lichtje branden...vorig jaar was ik er ook, maar ben toen niet verder geraakt dan het singletrekje in het begin van de tocht omdat ik (en er nog een paar waren) die kettingbreuk hadden :( :( en de gereedschapskist van jullie op de bevoorrading stond :-)

Kan me nog goed herinneren want het wegje van de parking naar de start was heel steil :lol: :lol:
Van de parking naar de auto was vorig jaar wel een verassing: De eerste cartouche van de dag was al verschoten voor we ingeschreven waren =D>
Stinobi
Mountainbiker
Berichten: 167
Lid geworden op: zo 29 jul 2007 13:22
Rijdt met: Niner Air9

Re: Zo 12/05/2013 Rotselaar :: 3de Middelbergtocht

Bericht door Stinobi »

Dit was een zéér goede TT vorig jaar!
Gebruikersavatar
WTC VOSSENBERG
Mountainbiker
Berichten: 241
Lid geworden op: za 10 mar 2012 13:10
Rijdt met: Mountainbike
Contacteer:

Re: Zo 12/05/2013 Rotselaar :: 3de Middelbergtocht

Bericht door WTC VOSSENBERG »

WTC VOSSENBERG Herentals ook aanwezig.

Was inderdaad knappe tocht vorig jaar , wij zullen er terug bij zijn =D>
Plaats reactie