Za 25/05/2013 Maarkedal :: Herdermarathon

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
BRaiNSaW
Mountainbiker
Berichten: 8
Lid geworden op: di 07 mei 2013 08:51
Rijdt met: Cube Elite Super HPC Race 29

Re: Za 25/05/2013 Maarkedal :: Herdermarathon

Bericht door BRaiNSaW »

Bedank herders t was weer super. Ongeveer twee uur langer gereden over de 125 dan vorig jaar maar compleet voldaan aangekomen . Het stukje wandelen was gauw vergeten.

Toch een paar aanbevelingen:

Graag nog ename van t vat voorzien voor de mensen die bijna negen uur op den velo gezeten hebben.

Nummerplaatje in verschillende kleur per afstand zou leuk zijn. Kwestie van de moed niet in uw schoenen te laten zakken als iemand van de 60 u voorbij vliegt

En voor de ronsenaars graag niet meer in zelfde weekend als de fiertel want da's echt wel dodelijk. Nog 32 km wandelen na 125km mtb de dag ervoor.

Cu next year, Same place....
afdalerke
Mountainbiker
Berichten: 307
Lid geworden op: ma 24 dec 2007 15:23
Rijdt met: cube race

Re: Za 25/05/2013 Maarkedal :: Herdermarathon

Bericht door afdalerke »

bedankt herders organisatie was top zoals we gewoon zijn =D> =D> =D> =D>
dat schaap was inderdaad super en bleiten dat deed telkens er mountainbiker passeerde.
de optielus was de max is al 3 de jaar op rij dat ze erbij doe en al elk jaar een en totaal andere lus waar halen junder dat uit =D>
tot volgend jaar voor herdersmarathon 7
Gebruikersavatar
kleine mees
Mountainbiker
Berichten: 161
Lid geworden op: wo 28 mar 2007 15:01
Rijdt met: BMC TE02/ S-works

Re: Za 25/05/2013 Maarkedal :: Herdermarathon

Bericht door kleine mees »

amai wat was me dat. Ik heb de grote afstand gedaan en voel me benen nog altijd. Ik heb rond km 50 even gedacht dat ik de opperherder (lees God) kon vervloeken voor al die regen van de laatste weken. Maar de stukken na de splitsing waren ronduit prachtig en vooral uitdagend. Mijn bandenkeuze was allesbehalve perfect ma bon, ik heb iedereen zwaar zien sukkelen.

Ma bon het was leuk om eens acht uur op de fiets te zitten en wees eerlijk het is heerlijk om je te douchen en de helft van de Vlaamse ardennen weg te spoelen...
pijnie
Mountainbiker
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 10 jun 2012 17:14
Rijdt met: carbon scalpel 1 29er

Re: Za 25/05/2013 Maarkedal :: Herdermarathon

Bericht door pijnie »

kheb gans de zondag naakt rondgelopen omdat ze hadden gezegd dat het in de kleren ging kruipen

maar het heeft niet veel geholpen 8-[
HardTail Charlie
Mountainbiker
Berichten: 281
Lid geworden op: do 02 jun 2011 21:25
Rijdt met: Lynskey M290

Re: Za 25/05/2013 Maarkedal :: Herdermarathon

Bericht door HardTail Charlie »

pijnie schreef:kheb gans de zondag naakt rondgelopen omdat ze hadden gezegd dat het in de kleren ging kruipen

maar het heeft niet veel geholpen 8-[
:lol:
Gebruikersavatar
KOTH
Mountainbiker
Berichten: 112
Lid geworden op: di 28 okt 2008 12:11
Rijdt met: Specialized Stumpjumper 2015, Trek Madone 4.7 baansloerie

Re: Za 25/05/2013 Maarkedal :: Herdermarathon

Bericht door KOTH »

Amai,

Vol goeie moed vertrokken voor de 95km + optielus want met de LCMT tot een goed einde gebracht te hebben is de vorm uitstekend! Na 13km was het sprookje echter al over, juist bij de eerste beklimming in Ellezelles mijn voorband gescheurd en een binnenband steken was geen optie want de scheur was +- 3 cm!
Supersnel getakeld door de super pechdienst, waarvoor 1000x dank, en bij de stand van Decathlon een nieuwe band erop gelegd en dan maar vol gas vertrokken voor de 45km + optielus. Uiteindelijk een goeie 65km gebold met een aangename 1250hm! Gemengde gevoelens dus voor deze Vlaanderens mooiste! Volgend jaar revenge!
bedankt voor de toporganisatie!!!
gr
Gebruikersavatar
Herder Frederik
Mountainbiker
Berichten: 84
Lid geworden op: do 11 dec 2003 10:32
Rijdt met: Een grisden en een zwartn
Contacteer:

Re: Za 25/05/2013 Maarkedal :: Herdermarathon

Bericht door Herder Frederik »

Foto's Sportograf online, alsook een "Best Of" compilatie met zeer coole foto's !!

Links staan op de homepage van http://www.herdermarathon.be
Gebruikersavatar
mtb-bartje
Mountainbiker
Berichten: 111
Lid geworden op: di 16 apr 2013 21:41
Rijdt met: specialized FSR xc Comp.

Re: Za 25/05/2013 Maarkedal :: Herdermarathon

Bericht door mtb-bartje »

Herder Frederik schreef:Foto's Sportograf online, alsook een "Best Of" compilatie met zeer coole foto's !!

Links staan op de homepage van http://www.herdermarathon.be

nog geen foto's te zien, enkel "best of" ;-)
MrJones
Mountainbiker
Berichten: 54
Lid geworden op: di 28 apr 2009 11:27
Rijdt met: Scalpel SI Carbon 3, Canyon Grand Canyon CF SLX 9.9

Re: Za 25/05/2013 Maarkedal :: Herdermarathon

Bericht door MrJones »

Samen met 2 helden van maten de full monty gereden (115 + optielus) :-D Ging er enen nog demarreren op de Kanarieberg in de optielus :-k 't Was me echt wel een tochtje om de puntjes op de i van heroïsch te zetten

=D> What more can one say? Topparcours, toporganisatie :bounce:
Ja, ook ik hoop dat het volgend jaar minder vet ligt in de bossen, want ja, ook ik heb gevloekt tijdens het stappen (is een afspuitstand aan de bevoorrading na diene vettigen bos een brug te ver? waarschijnlijk wel :oops: ).
En voor de locals: ja, ook mijn lichaam vond de combinatie Herders op zaterdag en Fietol op zondag wat van het goede teveel.
Maar zijn we er volgend jaar weer bij? Hell yeah!

Zelfs de best-off van Sportograf gehaald (o)
Gebruikersavatar
vermeulen
Mountainbiker
Berichten: 241
Lid geworden op: di 17 mei 2005 20:17
Rijdt met: Granville - Evo

Re: Za 25/05/2013 Maarkedal :: Herdermarathon

Bericht door vermeulen »

Beter laat dan nooit. :-D
Voor de 6de keer felicitaties aan de herderkes. =D>

Er zit nog geen sleet op organisatie integendeel. =D>

De tocht zelf :

Parcour was super maar Frasnes was niet te doen , toch niet voor de gewone toertochtrijder.
Misschien volgend jaar alternatieven aanbieden want na 6 droge edities zal het vroeg of laat
ook nog wel eens regenen op de dag zelf. :wink:
Reken daarbij nog eens dat april een uitzonderlijk droge maand was.
De kans dat het de komende jaren even nat ligt is veel groter dan dat we een parcour krijgen
zo droog als de vorige 5 jaren.

Tot volgend jaar =P~ =P~
Plaats reactie