Za 25/05/2013 Maarkedal :: Herdermarathon

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Sunreezer
Mountainbiker
Berichten: 161
Lid geworden op: zo 20 mei 2007 15:52
Rijdt met: Orbea Alma Carbon

Re: Za 25/05/2013 Maarkedal :: Herdermarathon

Bericht door Sunreezer »

Welke banden waren vandaag eigenlijk indeaal? Met mijn RaRa's heb ik mijzelf gekloot tot en met, het was eerder skiën dan rijden met momenten.
Gebruikersavatar
Gregje
Mountainbiker
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 21 jul 2010 13:30
Rijdt met: Cube reaction gtc pro
Contacteer:

Re: Za 25/05/2013 Maarkedal :: Herdermarathon

Bericht door Gregje »

Aan de ene kant ben ik blij te lezen dat ik niet de enige was die het moeilijk had. Geen grip, enkele keren moeten afstappen , de haad gezien,... Toch een toffe rit gehad ! Goede organisatie !
Gebruikersavatar
Gregje
Mountainbiker
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 21 jul 2010 13:30
Rijdt met: Cube reaction gtc pro
Contacteer:

Re: Za 25/05/2013 Maarkedal :: Herdermarathon

Bericht door Gregje »

Sunreezer schreef:Welke banden waren vandaag eigenlijk indeaal? Met mijn RaRa's heb ik mijzelf gekloot tot en met, het was eerder skiën dan rijden met momenten.


Ik had nobby nic en racing ralph. Ik had toch de indruk af en toe eens grip te hebben :-)
Gebruikersavatar
stijndt
Mountainbiker
Berichten: 107
Lid geworden op: ma 21 nov 2011 19:04
Rijdt met: ktm phinx 1.29
Contacteer:

Re: Za 25/05/2013 Maarkedal :: Herdermarathon

Bericht door stijndt »

Gregje schreef:
Sunreezer schreef:Welke banden waren vandaag eigenlijk indeaal? Met mijn RaRa's heb ik mijzelf gekloot tot en met, het was eerder skiën dan rijden met momenten.


Ik had nobby nic en racing ralph. Ik had toch de indruk af en toe eens grip te hebben :-)
2 x rocket ron
Gebruikersavatar
b@rtm@n
Mountainbiker
Berichten: 101
Lid geworden op: zo 01 jun 2008 21:38
Rijdt met: merida gustav

Re: Za 25/05/2013 Maarkedal :: Herdermarathon

Bericht door b@rtm@n »

mountainbikers zijn rare snuiters, het was als langlaufen in de lente!
een paar keer een patat gezet maar dat kon de pret niet drukken
Herders: reacties pos of neg: =D> =D> =D>
5peedy
Mountainbiker
Berichten: 179
Lid geworden op: zo 05 sep 2010 18:55
Rijdt met: scott scale

Re: Za 25/05/2013 Maarkedal :: Herdermarathon

Bericht door 5peedy »

b@rtm@n schreef:mountainbikers zijn rare snuiters, het was als langlaufen in de lente!
:lol: Dat dachten ze in Italië ook.

Afbeelding
Gebruikersavatar
90+ON29
Mountainbiker
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 15 apr 2013 12:23
Rijdt met: specialized sj 29 comp

Re: Za 25/05/2013 Maarkedal :: Herdermarathon

Bericht door 90+ON29 »

Hierzie: dat spel helemaal uitgereden met mijn 2 soulmates. 115km + optielus. Vertrokken om 7u30. Binnen om 17u. Eerste ename leeg na 2 nanoseconden.
Lag het vettig? Oh yes. Schitterende slippartijen en stuurkunst vandaag 100% nodig gehad. Inderdaad het betonpaalbos in dergelijke omstandigheden is op voorhand miserie. Misschien voor de toekomst een macadamuitwijkmogelijkheid bieden die dan terug aansluit op de rest? Of neen. Toch maar niet. We zi jn geen baansletten.

Bos van bohez niet gezien?? :drunk:


Respect voor de organisatie die ieder uur en meteo update van de afgelopen week hoogstwaarschijnlijk angstvallig aan het afwachten was.
By the way: geen druppel gevallen vandaag...


Tot volgend jaar! Weer of geen weer!

Slaapwel
Gebruikersavatar
Tubeken
Mountainbiker
Berichten: 572
Lid geworden op: vr 20 jul 2007 17:59

Re: Za 25/05/2013 Maarkedal :: Herdermarathon

Bericht door Tubeken »

Al die mannen die hier de grote toer uitgereden hebben: =D> =D>
Dit in 2011 gedaan, in droge omstandigheden.


Waren mijn eerste offroadkm's, na vijf maanden baancoureur te zijn, awel, 't was zwaar. Meerdere malen tegen de ](*,) gereden. Om half acht vertrokken voor de 95 km, tegen 1ste ravito derailleurkabel in frut, lang leven de pechverhelping. Na 20 km niets meer van achterrem, wss geblokkeerde zuigers.

Die bossen voor de 2de ravito heb ik niets aan gehad, zelfs omhoog geraakte ik ze niet op en de afdalingen kon ik ook niet doen wegens kapotte rem ... Uiteindelijk op karakter nog voor de 80 km gekozen, 72 km bij den arrivee en 't was genoeg, 5h20 op de fiets en ernaast.
Steven en Uncle Sam vlamden mij voorbij, nu, als ik lees dat ze 95km ik 5h reden ... aùao [-o<

Na aankomst gezien dat ik met een scheur van 2cm in mijn Granvillekader zit, eventjes garantie checken. Was 'n zwaar tochtje vandaag. De Herders hadden weer chance van de zon vandaag, maar graag wat minder neerslag de weken ervoor [-o< .
Lieven29
Mountainbiker
Berichten: 35
Lid geworden op: wo 09 mei 2012 20:10
Rijdt met: Ene mee grote en ene met kleine wiellekes

Re: Za 25/05/2013 Maarkedal :: Herdermarathon

Bericht door Lieven29 »

Vandaag de 60 gedaan, bij tijd en stond een baggerstrook maar toch weinig moeten stappen
Moe maar voldaan en content dak hem toch gereden heb, blijft een super rit =D>
HardTail Charlie
Mountainbiker
Berichten: 281
Lid geworden op: do 02 jun 2011 21:25
Rijdt met: Lynskey M290

Re: Za 25/05/2013 Maarkedal :: Herdermarathon

Bericht door HardTail Charlie »

Moe !
Maar voldaan, na de Full Monty + optielus.
Tussen ravito 2 en 3 was 't meer baggeren dan biken, maar de rest viel al bij al goed mee.
En de zon scheen ! :-D (al was er op de hoge open stukken later op de dag wel forse en koude wind)

122 Km aan avg 15/u, da's niks spectaculairs, maar 't voelt nu wel aan als een prestatie.
'k Ga toch even nagenieten zenne :-D

Herders, chapeau !
Jullie zijn straffe mannen. Bedankt voor een superdag !

Eén "rariteit" toch... ik kom aan "amper" 1.950 hm's (zowel barometrisch als GPS), vreemd dat er ca 2.220 wordt opgegeven.

Slaap lekker allen...
CU 2014
Plaats reactie