Za 25/05/2013 Maarkedal :: Herdermarathon

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
Emperor of the Mud
Mountainbiker
Berichten: 915
Lid geworden op: za 13 okt 2007 10:31
Rijdt met: Beach/Road: Granville Pulse 40/// Dry: Granville Pulse Team Custom
Contacteer:

Re: Za 25/05/2013 Maarkedal :: Herdermarathon

Bericht door Emperor of the Mud »

Mijn 6e HM, en wat mij betreft de minste. Vol goeie moed vertrokken voor de 95. Maar al snel gemerkt dat die afstand wat te veel ging vergen wegens het lage avg. De 80 dan maar. Maar in het bos van "Le Sculpteur" zowat het hele traject te voet gedaan (ik weet het, ik kan niet sturen maar op zwarte zeep moet zelfs Absalon eraf), en het nutteloze van de situatie ingezien. Dan maar afgedraaid om wat te spelen in het Kwaremontse. Een topparcours, een toporganisatie, maar door omstandigheden waar jullie geen controle over hebben, was er voor mij geen fun aan. Volgend jaar graag terug, maar dan met droge(re) omstandigheden.
maico
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: di 11 jan 2011 12:47
Rijdt met: Ghost EBS Lector

Re: Za 25/05/2013 Maarkedal :: Herdermarathon

Bericht door maico »

Iemand soms een Garmin GPSmap 62s gevonden? Dank bij voorbaat.
wattie
Mountainbiker
Berichten: 481
Lid geworden op: za 23 jun 2007 18:26
Rijdt met: rockrider 8.1 , Kona Process 134

Re: Za 25/05/2013 Maarkedal :: Herdermarathon

Bericht door wattie »

Emperor of the Mud schreef:Mijn 6e HM, en wat mij betreft de minste. Vol goeie moed vertrokken voor de 95. Maar al snel gemerkt dat die afstand wat te veel ging vergen wegens het lage avg. De 80 dan maar. Maar in het bos van "Le Sculpteur" zowat het hele traject te voet gedaan (ik weet het, ik kan niet sturen maar op zwarte zeep moet zelfs Absalon eraf), en het nutteloze van de situatie ingezien. Dan maar afgedraaid om wat te spelen in het Kwaremontse. Een topparcours, een toporganisatie, maar door omstandigheden waar jullie geen controle over hebben, was er voor mij geen fun aan. Volgend jaar graag terug, maar dan met droge(re) omstandigheden.
Zoude uwe nickname dan niet veranderen? :-D
Gebruikersavatar
Liwoen
Mountainbiker
Berichten: 130
Lid geworden op: di 16 mar 2010 13:20
Rijdt met: Niner AIR 9

Re: Za 25/05/2013 Maarkedal :: Herdermarathon

Bericht door Liwoen »

Na een uitgeregende 3e etappe van de BeMC en een uitgeregende Ardenne Trophy de voorbije 2 weekends, hier gestart voor de 61km +optielus van 6km.
Het parcours was op sommige plekken wel vettig maar was overal perfect bereidbaar. Nergens in de problemen en nergens moeten afstappen.
uiteindelijk aangekomen met 70km op de teller. Bosje van den doktoor 2x gereden... :lol:

Fantastische editie en eindelijk in een stralend zonneke!

" onclick="window.open(this.href);return false;
5peedy
Mountainbiker
Berichten: 179
Lid geworden op: zo 05 sep 2010 18:55
Rijdt met: scott scale

Re: Za 25/05/2013 Maarkedal :: Herdermarathon

Bericht door 5peedy »

haha, geen slechte keuze. De 60 deed Frasnes niet aan denk ik. Schitterende omgeving, maar vandaag was het daar vettigheid troef. Me desondanks goed geamuseerd. Jammer genoeg was't gedaan na 40 km met een scheurtje in mijn achterband. :(
Sunreezer
Mountainbiker
Berichten: 161
Lid geworden op: zo 20 mei 2007 15:52
Rijdt met: Orbea Alma Carbon

Re: Za 25/05/2013 Maarkedal :: Herdermarathon

Bericht door Sunreezer »

Begonnen voor de 95 km. In dat bos voor de tweede bevoorrading heb ik zeker een dik uur lopen ploeteren. De banden hadden niets van grip meer en de fun was er wel snel af dan. Uiteindelijk toegekomen met 75 km op de teller.
Gebruikersavatar
uncle sam
Mountainbiker
Berichten: 3341
Lid geworden op: za 30 dec 2006 17:14
Rijdt met: canyon lux
Contacteer:

Re: Za 25/05/2013 Maarkedal :: Herdermarathon

Bericht door uncle sam »

De 95 uitgereden samen met Steven in net 5h, zegt genoeg over de lastigheid :lol:
Buiten het stuk in Frasnes (enkel de bergop stukken zelfs) en de befaamde La Bête, Dieux, Pétit Dieux ... was er niet zo heel veel te wandelen.
Twas allesinds een ritje die ik morgen nog zal voelen. Ok, er kunnen stukjes weggelaten worden, en ja het lag nat en drassig, maar we gaan niet trunten :-)
Het Livierenbos maakte voor mij alles goed. Toppie!!
Benieuwd naar de fotos.

Respect voor de mannen die de volle 115 + optielus doen. Ik had er geen tijd voor, wou tegen 14h aan auto terug zijn :-)
Tot de volgende.

Oja, bijna vergeten.
In de lus van Ellezelles zijn Steven en ikzelf op een zeer boze boswachter gebotst. Na wat aandringen en na afgifte van het papiertje met telefoonnr van de Herders, mochten we toch door het "prive bos", die verboden en niet aangevraagd terrein was volgens hem. Kerel was redelijk imponerend met zn 2-loop op de schouder :-D
Laatst gewijzigd door uncle sam op za 25 mei 2013 17:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
stijndt
Mountainbiker
Berichten: 107
Lid geworden op: ma 21 nov 2011 19:04
Rijdt met: ktm phinx 1.29
Contacteer:

Re: Za 25/05/2013 Maarkedal :: Herdermarathon

Bericht door stijndt »

Aan de 115 begonnen maar na het waalse wandelstuk de 80 beginnen volgen :oops: ... geeindigd met 90 km in de verkrampte benen en een meer dan voldaan gevoel.
Ben lang niet de enige die zijn ambities heeft moeten inkorten vrees ik... Groot respect voor diegenen die zijn levend toegekomen met 120km op de teller =D>
Volgend jaar hopelijk terug herderweer...
Gebruikersavatar
Turfke
Mountainbiker
Berichten: 356
Lid geworden op: wo 08 jul 2009 21:47
Rijdt met: La Machine I & II

Re: Za 25/05/2013 Maarkedal :: Herdermarathon

Bericht door Turfke »

Met volle moed gestart voor de 115 en extra lus met nog 2 andere Grysperre's. Begin lag vettig maar overal te doen.
Tot we de eerste paar bossen onder de wielen kregen geschoven #-o #-o Alles was kapotgereden, fietsen was praktisch onmogelijk, zelf te voet was het moeilijk om recht te blijven. Bij momenten werd het zelf hilarisch. Na ongeveer 50 km elkaar eens goed bekeken en de blikken spraken boekdelen ... terug naar Maarkedal, maar dan over de weg.
Misschien lag de rest wel beter, kan zijn, maar de goesting was bij alle drie tot het nulpunt gezakt.
Volgend jaar terug zeker van de partij ... als het de week/weken ervoor niet teveel geregend heeft.
Bij aankomst nog genoten van een "warme" douche en een paar Enamekes.
Gebruikersavatar
Emperor of the Mud
Mountainbiker
Berichten: 915
Lid geworden op: za 13 okt 2007 10:31
Rijdt met: Beach/Road: Granville Pulse 40/// Dry: Granville Pulse Team Custom
Contacteer:

Re: Za 25/05/2013 Maarkedal :: Herdermarathon

Bericht door Emperor of the Mud »

wattie schreef:
Emperor of the Mud schreef:Mijn 6e HM, en wat mij betreft de minste. Vol goeie moed vertrokken voor de 95. Maar al snel gemerkt dat die afstand wat te veel ging vergen wegens het lage avg. De 80 dan maar. Maar in het bos van "Le Sculpteur" zowat het hele traject te voet gedaan (ik weet het, ik kan niet sturen maar op zwarte zeep moet zelfs Absalon eraf), en het nutteloze van de situatie ingezien. Dan maar afgedraaid om wat te spelen in het Kwaremontse. Een topparcours, een toporganisatie, maar door omstandigheden waar jullie geen controle over hebben, was er voor mij geen fun aan. Volgend jaar graag terug, maar dan met droge(re) omstandigheden.
Zoude uwe nickname dan niet veranderen? :-D

Nee, ik lust graag sterke koffie. http://dictionary.reference.com/browse/mud ](*,) Versta: ik heb het graag vettig, maar als ik de helft van een bos te voet sta op een MTB-toer (en ook ik ben geen trunte, lees er mijn vorige posts op dit forum op na), dan hoeft het voor mij niet. Zo'n ritten kan ik in de winter dichter bij mijn deur rijden. Chapeau voor de mensen die hier wel uitrijden, maar mijn ding is het niet.
Plaats reactie