Zo 24/02/2013 Gelrode :: Toertocht Team Third Wheel

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mr. Stitchen
Mountainbiker
Berichten: 495
Lid geworden op: ma 18 aug 2008 18:05
Rijdt met: kzien 'm zoe geire

24/02/2013 Gelrode

Bericht door Mr. Stitchen »

Ondanks de sneeuw vandaag naar Gelrode getrokken. De gekende paden werden door de sneeuw nieuw leven ingeblazen, en bezorgde ons een leuke rit. Gezien de sneeuw en soms verraderlijke gladde plekken, hebben we het op 45km gehouden.

Een verslag van onze rit vind je op http://www.trade-n-cycle.be
Gebruikersavatar
Mr H.
Mountainbiker
Berichten: 49
Lid geworden op: vr 03 aug 2007 23:18
Rijdt met: Santa Cruz Blur CC 2019 custom ,Specialized Tarmac Elite 2011, Specialized S-Works M5 29er 2013

Re: 24/02/2013 Gelrode

Bericht door Mr H. »

Vandaag hier ook komen rijden en zeker geen spijt van gehad, altijd mooi parcours hier en de sneeuw gaf er iets extra aan. Gekozen voor de 60 km en bij aankomst terug vertrokken voor een extra lus en uiteindelijk 80 km gereden :-D Goe geamuseerd vandaag !
JTTT
Mountainbiker
Berichten: 78
Lid geworden op: do 13 sep 2012 16:27
Rijdt met: Bulls Copperhead Plus 29er

Re: Zo 24/02/2013 Gelrode :: Toertocht Team Third Wheel

Bericht door JTTT »

Ook naar Gelrode getrokken voor 45 km (na sneeuw gezien te hebben van idee van 60km afgestapt).
Na ne goeie km al heel zwaar tegen de grond gegaan in afdaling onder spoorweg.... even gedacht terug te keren: veel pijn aan been en rug.
Toch verder gereden en nog 2x tegen de grond gegaan. Dacht dat het aan mij lag maar zag ze rond mij trouwens vallen als vliegen, en zeker niet alleen in afdalingen.
Bij bevoorrading toch eens been gecheckt en zat toch serieus ei op (en ondertussen ook in mijn broek..)
Dan maar wijselijk beslist via de weg terug te keren naar de start. Daar mijn ei nog laten verzorgen.
Dat baarde me dan al minder zorgen. Ondertussen is de rug alleen maar erger geworden, dus morgen sowiezo langs den dokter passeren.
Gebruikersavatar
Mr. Stitchen
Mountainbiker
Berichten: 495
Lid geworden op: ma 18 aug 2008 18:05
Rijdt met: kzien 'm zoe geire

Re: Zo 24/02/2013 Gelrode :: Toertocht Team Third Wheel

Bericht door Mr. Stitchen »

JTTT schreef:Ook naar Gelrode getrokken voor 45 km (na sneeuw gezien te hebben van idee van 60km afgestapt).
Na ne goeie km al heel zwaar tegen de grond gegaan in afdaling onder spoorweg.... even gedacht terug te keren: veel pijn aan been en rug.
Die tunneltjes onder de spoorwegen liggen al gevaarlijk glad als het nog maar nat is, laat staan als er sneeuw en ijs aan te pas komt. We zeiden het nog, dat er daar vermoedelijk nog wel enkelen onderuit zouden gaan...
Spoedig herstel alleszins!
Stevestrong
Mountainbiker
Berichten: 318
Lid geworden op: wo 11 aug 2010 14:47
Rijdt met: Merida Ninety-six, Cube Reaction GT Race

Re: Zo 24/02/2013 Gelrode :: Toertocht Team Third Wheel

Bericht door Stevestrong »

Inderdaad een leuke tocht. voor 45 km gekozen. Eerlijk gezegd vreesde ik in het begin wel dat het eerder teleurstellend zou worden. Na de passage over de dijken en vlakke verharde veldwegen stond de teller toch al op 10 à 15 km, maar uiteraard kon dat in deze streek niet blijven duren (hoopte ik) en werd nadien het geduld beloond.
Zelf ook een paar keer tegen de grond gegaan. Ergens rond km 30 à 35 2x binnen de 2 minuten in hetzelfde bos. 2 keer ging onverwacht mijn voorwiel onderuit. Gelukkig zonder al te veel erg. ipv te dooien leek het gladder en gladder te worden. Ik kijk al uit naar de lente ...
Plaats reactie