Zo 03/02/2012 Koersel

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
saiko
Test team
Berichten: 4048
Lid geworden op: do 26 jul 2007 09:10
Rijdt met: Sandman, F700,sobe,sobe en enne sobe

Re: Zo 03/02/2012 Koersel

Bericht door saiko »

radicalbiker
Mountainbiker
Berichten: 809
Lid geworden op: wo 28 jul 2010 22:21
Rijdt met: Speci stumpjumper comp en Kuota kurraro asfaltjanetten fiets

Re: Zo 03/02/2012 Koersel

Bericht door radicalbiker »

kawa schreef:
rubensx schreef:volgens mij is dit een organisatie die het enkel te doen is om het inschrijfgeld;en voor de rest TREK UWE PLAN.
doe zo verder gasten.

Als je later dan voorzien gaat vertrekken, en dan ook nog eens meer dan een uur gaat rijden op 12km... dan lijkt het mij ook niet onoverkomelijk dat ze de standen al aan het opruimen zijn als je aankomt...

En toch vind ik het niet kunnen dat de pijlen reeds opgeruimd worden terwijl er nog deelnemers op het parkoer zitten. [-( Men kan inschrijven tot 10u30 en als ze je nog later laten inschrijven is dat de verantwoordelijkheid van de organitatie en moeten ze niet al eerder de pijlen gaan verwijderen, ik ken er die rijden met een kind van 10 jaar en zelfs jonger, die rijden een gemiddelde van 13 a 14 per uur. Ken zelfs iemand van 75 die elke week de 40km rijd en die haalt ook een gemiddelde van 15 op vlakke goed bollende omlopen. Deze deelnemers hebben evenzeer het recht om te vertrekken als laatste, en die doen dat waarschijnlijk omdat ze dan niemand meer in de weg rijden. Als je dan toch wil beginnen opruimen doe dat dan vanaf de start zodat je steeds achter de laatst vertrokken deelnemer blijft, maar begin niet ergens halfweg pijlen weg te nemen omdat je denkt dat iedereen reeds gepasseerd is. #-o Nee, ik vind dat in dit geval de organitatie in de fout gegaan is. :roll: ](*,)
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Re: Zo 03/02/2012 Koersel

Bericht door kawa »

radicalbiker schreef:
kawa schreef:
rubensx schreef:volgens mij is dit een organisatie die het enkel te doen is om het inschrijfgeld;en voor de rest TREK UWE PLAN.
doe zo verder gasten.

Als je later dan voorzien gaat vertrekken, en dan ook nog eens meer dan een uur gaat rijden op 12km... dan lijkt het mij ook niet onoverkomelijk dat ze de standen al aan het opruimen zijn als je aankomt...

En toch vind ik het niet kunnen dat de pijlen reeds opgeruimd worden terwijl er nog deelnemers op het parkoer zitten.

Mijn fout, ik had overlezen dat ook de pijlen al werden weggenomen. Dat is idd niet erg proper van de organisatie.

Dat men de bevoorrading en afspuitstand al zou opruimen zou ik nog kunnen volgen. Die mannen aan de bevoorrading weten misschien niet dat men nog deelnemers heeft laten inschrijven na 10u30 en dan zou het wel eens kunnen dat die gasten gewoon zoals afgesproken om 12u hunne stand afbreken.

Al kan ik uw redenering toch ook volgen. Het is wat verkeerd van mij om te denken dat iedereen vlot tegen 15km/h zo'n omloop doet.
Er zijn idd. tragere rijders, en dat die later zouden vertrekken om niemand in de weg te rijden... daar zit ook wat in.
bergske1
Mountainbiker
Berichten: 23
Lid geworden op: za 26 nov 2011 00:10
Rijdt met: trek 4900

Re: Zo 03/02/2012 Koersel

Bericht door bergske1 »

het weer was goed, het parcours lag er redelijk goed bij zelfs na veel smeltwater en veel regen, bevoorrading goed, wel wat vroeg , en de benen waren goed wat moet je meer hebben
dajoostie
Mountainbiker
Berichten: 8
Lid geworden op: do 03 jan 2013 22:14

Re: Zo 03/02/2012 Koersel

Bericht door dajoostie »

Even terloops:

ik vernam dat de bevoorrading en de pijlen op het mil. domein vrij kort na de wedstrijd verwijderd moesten zijn (was een uur op gesteld), dat verklaart misschien wat. Misschien dat de organisatie zelf kan bevestigen.

Vond het een hele goede tocht en organisatie verder, bevoorrading was inderdaad wat vroeg.
Gebruikersavatar
Jakke
Mountainbiker
Berichten: 330
Lid geworden op: zo 17 nov 2002 16:48
Rijdt met: http://www.youtube.com/watch?v=953PkxFNiko&ob=av2n

Re: Zo 03/02/2012 Koersel

Bericht door Jakke »

saiko schreef:Filmke en artikel op de mainpage

http://www.mountainbike.be/media/video/ ... -km-180-hm

hallo ,
welke muziek heb je op dat filmke van de TT in Koersel geplakt, dat is helemaal niet mis.
wimmy x
Mountainbiker
Berichten: 26
Lid geworden op: di 06 dec 2005 21:17
Rijdt met: salsa el mariachi en moozes storm

Re: Zo 03/02/2012 Koersel

Bericht door wimmy x »

Jakke schreef:
saiko schreef:Filmke en artikel op de mainpage

http://www.mountainbike.be/media/video/ ... -km-180-hm

hallo ,
welke muziek heb je op dat filmke van de TT in Koersel geplakt, dat is helemaal niet mis.
is van volbeat. nummer noemt sad man's tongue
Louis Louis
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 04 feb 2013 23:36

Re: Zo 03/02/2012 Koersel

Bericht door Louis Louis »

Van fijne fietstocht naar nachtmerrie te Koersel!!!
Als oudere fietser, verheugde ik mij op een leuke tocht, en vertrok omstreeks 10u30, om de geoefende deelnemers niet te erg in de weg te rijden.
Alles verliep vlot, tot ik op een gegeven moment geen enkel pijltje meer zag, en hopeloos verloren reed. Ik ben in deze streek niet bekend, en begon me erg ongemakkelijk en paniekerig te voelen!! Besloot dan het meegegeven noodnummer te bellen, maar..... helaas, pindakaas..... een frans bandje ratelde iets af, wat ik niet begreep, en daar stond ik dan, midden in het bos en niet weten waar naartoe!!Na lang zoeken en hulp van bewoners ter plekke, ben ik dan uiteindelijk toch terug aan mijn wagen geraakt, rond 13u30,volledig uitgeput! Er was geen mogelijkheid meer om mijn fiets af te spuiten(gesloten), ik hoorde enkel nog feestvierend gelal uit de kantine! Mijn eerste tocht in Koersel...... een echte afknapper, nooit meer! Wat als ik onderweg iets aan de hand had gehad?
Als de pijltjes opgeruimd worden, vind ik dat er nagegaan moet worden of iedereen veilig en wel terug is aangekomen, op andere plaatsen is dit wel degelijk zo!
Ik werd hier volledig aan mijn lot over gelaten, jammer, want ik doe zoiets al in groep om een veilig gevoel te hebben, wat hier zeker niet het geval was.
Een teleurgestelde fietser, Louis.
Gebruikersavatar
Griffon
Mountainbiker
Berichten: 303
Lid geworden op: do 26 jun 2003 22:29
Rijdt met: No Saint Luzifer

Re: Zo 03/02/2012 Koersel

Bericht door Griffon »

Ik ga beginnen met iedereen te bedanken voor de grote opkomst maar wil als organisatie toch even reageren op de kritiek omtrent het wegnemen van de pijltjes. voor het afpijlen van de kleine tour zijn we rond 11u30 vertrokken aan de start en hebben de pijltjes systematisch weggenomen, op deze manier komen we eventuele tragere deelnemers tegen en kunnen we even wachten tot iedereen zeker gepasseerd is, zondag zijn we niemand meer tegengekomen op het parcours.

om te zeggen dat er om 12u geen pijltjes meer hingen aan de bevoorrading is dan ook onterecht, daar zijn we pas rond 12u30 toegekomen en rond 13u15 was de 23km tocht opgeruimd. het laatste deel waar de 40km samen komt was toen nog niet opgeruimd en hebben we ook laten hangen voor het geval er nog iemand op het parcours zat.

ik durf niet met zekerheid zeggen hoe laat er vanaf de splitsing 23-40 op het 40km parcours afgepijld is, dit werd door een andere groep gedaan maar zij hanteren normaal hetzelfde princippe van afpijlen. ik zal het zeker navragen want het kan inderdaad niet de bedoeling zijn dat er iemand verloren rijdt, ook als dit betekend dat we buiten onze vergunning van het militair domein zouden treden.

mijn ouders wonen langs het 40km parcours op ca.33km en hebben rond 13u30 iemand gezien die daar aan het opruimen was.

@rubensx, ik ga er van uit dat jij de persoon was die rond 14u iemand van de medewerkers de volle laag aan het geven was, en ook aan de bevoorrading eens goed uw gedacht hebt gezegd.
je had misschien ook op een normale manier uitleg kunnen vragen, dan had je ook een normaal antwoord kunnen verwachten. De inkomsten van deze tocht is als club mooi meegenomen maar dit is zeker niet de hoofdreden waarom we het doen, ook omdat we er plezier aan beleven en trachten iedere deelnemer een toffe zondag te bezorgen.
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Re: Zo 03/02/2012 Koersel

Bericht door kawa »

Griffon schreef:. De inkomsten van deze tocht is als club mooi meegenomen maar dit is zeker niet de hoofdreden waarom we het doen, ook omdat we er plezier aan beleven en trachten iedere deelnemer een toffe zondag te bezorgen.

Snap niet waarom iedereen altijd zo rond de pot moet draaien als de reden van de inkomsten aan bod komt...
Als het niks zou opbrengen zou je als club geen TT organiseren, simpel.


En daar is niks mis mee trouwens. Je moet als club toch aan wat geld in kas komen ook he...
Plaats reactie