Zo 10/02/2013 Heverlee :: 14de MBC De ZoeNK

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
pédalleur de charme
Mountainbiker
Berichten: 118
Lid geworden op: ma 28 feb 2011 22:46
Rijdt met: Scott Scale 930, Granville Pulse 29'er, Scott Foil 20

Re: Zo 10/02/2013 Heverlee :: 14de MBC De ZoeNK

Bericht door pédalleur de charme »

Mijn eerste marathonkilometers van het jaar staan er op! De 65km was weer zeer mooi en pittig. Na 50 km zag ik tog even zwart voor de ogen. Heerlijke klimmen en technische stukken. Voor mij nog steeds een van de mooiste tt's van de streek. Een paar graadjes kouder had misschien beter geweest voor het parcours, op het einde begon het redelijk vettig te liggen.Maar toch nog goed berijdbaar. Het rondje rond het militair domein is altijd nog een pittige afsluiter ](*,) . Weer genoten van een fijne zondag op de mtb!
Lebotish
Mountainbiker
Berichten: 29
Lid geworden op: za 25 dec 2010 21:16
Rijdt met: Trek 8500 (2010), Scott Scale 910 (2014)

Re: Zo 10/02/2013 Heverlee :: 14de MBC De ZoeNK

Bericht door Lebotish »

Dikke proficiat aan de organisatie die weeral TOP was!

Echt waar mannen, 't was dik in orde en enorm genoten van de tocht !

Tot volgend jaar!
el gordo
Mountainbiker
Berichten: 1408
Lid geworden op: zo 10 jan 2010 21:06
Rijdt met: heeft geen zijwieltjes meer

Re: Zo 10/02/2013 Heverlee :: 14de MBC De ZoeNK

Bericht door el gordo »

De helling waar MTB-you foto's maakte, bij welk bloso-parcours hoort deze strook?
JoskeCroske
Mountainbiker
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 19 dec 2011 10:30
Rijdt met: Cube Ltd

Re: Zo 10/02/2013 Heverlee :: 14de MBC De ZoeNK

Bericht door JoskeCroske »

el gordo schreef:De helling waar MTB-you foto's maakte, bij welk bloso-parcours hoort deze strook?

De blauwe van het parcours van Heverlee.
Verder top-toertocht, zoals elk jaar!
De Werner
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 07 apr 2008 15:29
Rijdt met: Hilset TEAM white

Re: Zo 10/02/2013 Heverlee :: 14de MBC De ZoeNK

Bericht door De Werner »

Prima tocht gisteren =D> , 55 gedaan maar blijkbaar net voor aankomst stukje gemist aan militair domein???
Waar worden de foto's gepost die genomen zijn op afdaling?
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: Zo 10/02/2013 Heverlee :: 14de MBC De ZoeNK

Bericht door BerggeitCasualFietser »

Zondagmorgen ook afgezakt met hoge verwachtingen voor deze tt, en ze zijn allemaal ingelost! :D kwamen toe, deftig parkingske, we mochten zelfs ondergrond, dus bij het klaarmaken stonden we uit de wind. Wel nog nee knuppels die nog niet goe wakker waren, ondanks dat ik hun waarschuwde voor de palletten die daar stonden, reden ze er toch tegen. :D
Vertrokken voor de 65, direct deftig weg, en voelde het al direct in de beentjes dit ging een lange dag worden, maar niet zagen en rijden e. Helling waar de foto getrokken werd, goe naar boven, paar meter voor de top moeten voet zetten voor iemand te voet die dacht even naar links te komen :( Pellenberg vorige week waren eerste klim en daalmeters, maar de afdalingen vandaag waren toch weer iets leuker en fun vooral naar de regio van Overijse toe. Paar stukken herkend van de tt vorig jaar daar oa die helling waar bijna niemand boven geraakte. Wel heel veel mensen met pech gezien onderweg, gelukkig bleef ik daar van gespaard. Toppunt voor mij was net na ravi twee, het stuk aan het spoor daar op het smalle paadje op en af met tussendoor de singletrack in afdaling. Naar het laatste klimmende stuk uit het bos weg kon ik mijn maat niet meer volgen en heb ik hem niet meer gezien tot aan de bikewash. Had niks van macht meer in de benen, geprobeerd met een paar gellekes terug wat power binnen te krijgen maar helaas, in het bos op km 50 kreeg ik krampen in de dijen, kon niet meer lopen geen macht meer zetten.
Soit beetje kapot zeker, zware rit en kou, dacht eerst aan griep, maar voel me vandaag toch al goed hersteld. Gewoon een superrit, heel veel boswerk, klimmen, dalen , goeie organisatie, niks van klagen, volgend jaar kom ik terug!
Gebruikersavatar
DodgeW200
Mountainbiker
Berichten: 679
Lid geworden op: di 24 feb 2009 10:55
Rijdt met: Kona HeiHei Deluxe custom

Re: Zo 10/02/2013 Heverlee :: 14de MBC De ZoeNK

Bericht door DodgeW200 »

Dat rondje op het militair domein er in laten please !!!!!!
Oké das ne dooddoener maar het is ook op het einde dus so what.
Voor nekeer dat je daarop mag rondtoeren. toch leuk.
Enkel aan die betonnen paal (begin) voetje zetten en de rest is te malen. :wink:
Gebruikersavatar
Eric B
Mountainbiker
Berichten: 541
Lid geworden op: vr 08 mar 2002 02:00
Rijdt met: Specialized Epic S-Works '08 + S-Works M5 HT '08
Contacteer:

Re: Zo 10/02/2013 Heverlee :: 14de MBC De ZoeNK

Bericht door Eric B »

DodgeW200 schreef:Dat rondje op het militair domein er in laten please !!!!!!
Oké das ne dooddoener maar het is ook op het einde dus so what.
Voor nekeer dat je daarop mag rondtoeren. toch leuk.
Enkel aan die betonnen paal (begin) voetje zetten en de rest is te malen. :wink:
Dooddoener was gisteren wel het understatement van de dag daar ... man man man :-)
Gebruikersavatar
svennus
Mountainbiker
Berichten: 523
Lid geworden op: ma 21 sep 2009 20:19
Rijdt met: Scott Spark RC WorldCup RIO Edition 2017

Re: Zo 10/02/2013 Heverlee :: 14de MBC De ZoeNK

Bericht door svennus »

Filmpje van de 35km van gisteren...

" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: Zo 10/02/2013 Heverlee :: 14de MBC De ZoeNK

Bericht door BerggeitCasualFietser »

Hoe noemt het dorpje weer waar op de grote toer de twee ravi was? Direct erna ging je onder het spoor door rechts, en dan lekker klimmen en dalen, zat in tt Overijse ook vorig jaar gedeeltelijk, zou er misschien nog wel eens heen durven gaan later...
Plaats reactie